Regionlarda avtomobil
yollarının tikintisi və yenidən qurulması ilə
bağlı işlər davam etdirilir
Bölgələrdə yol infrastrukturunun təkmilləşdirilməsi
istiqamətində görülən işlər ümumi
inkişafa əhəmiyyətli töhfələr verir
İnkişafın milli modelini yaradan Azərbaycanın
tərəqqisi konseptual əsaslara söykənir və davamlı
xarakter daşıyır. Müasir
çağırışlara uyğun yeni nəsil
islahatların həyata keçirilməsi bütün sahələrin
inkişafını təmin etməklə yanaşı, yeni
perspektivlər yaradır. Digər tərəfdən,
Azərbaycanın iqtisadi potensialını artıran və
dayanıqlı inkişafa töhfə verən mühüm
amillərdən biri müxtəlif sahələri əhatə
edən Dövlət proqramlarının və layihələrin
uğurla həyata keçirilməsidir.
Müxtəlif sahələri əhatə edən
ardıcıl və məqsədyönlü tədbirlərin
səmərəli nəticələrindən biri də
respublikamızda mükəmməl infrastruktur təminatının
yaradılmasıdır. Bu baxımdan, yol infrastrukturunun yenilənməsi
yönündə ardıcıl və məqsədyönlü
tədbirlər geniş vüsət alıb. Ayrı-ayrı
rayonların timsalında bu istiqamətdə görülən
işlər ümumi inkişafa əhəmiyyətli töhfələr
verib. Bir sözlə, regionlarda da avtomobil yollarının
tikintisi və yenidən qurulması ilə bağlı işlər
davam etdirilir. Yeri gəlmişkən, Ucar rayonunda kəndlərarası
avtomobil yolunun yenidən qurulması işlərinə
başlanılıb. Vətəndaşların
sosial rifah halına müsbət təsir göstərən və
bölgələrin müxtəlif istiqamətlər üzrə
iqtisadi, həmçinin mədəni potensialını
nümayiş etdirən yol infrastrukturu layihələrinin
icrası hazırda Ucar rayonunda Alpout-Lək-Qazyan-Qarabörk
marşrutu üzrə yaşayış məntəqələrini
əhatə edir. Sözügedən yol hazırda IV texniki dərəcəyə
uyğun yenidən qurulur. Tikinti layihəsinə
uyğun olaraq mövcud yol örtüyü və zəruri
olan yerlərdə yol yatağının yararsız qruntu
mexanizmlə qazılaraq çıxarılır və kənara
daşınır, torpaq yatağının bərpası və
relyefdən aşağı olan hissələrin qaldırılması
üçün yolboyu yararlı material tökülərək
kipləşdirmə işləri aparılır. Bunun
ardınca normativ qalınlıqda yol əsasının alt
layının qum-çınqıl, üst layının isə
optimal-qırmadaş qarışığı ilə tikintisi
işləri aparılacaq. Bu işlər 310 min kvadratmetr sahəni
əhatə edəcək. Yolboyu çiyinlərin
12 santimetr qalınlığında qum-çınqıl
qarışığı ilə tikilməsi, zəruri olan
yerlərdə piyada səkilərinin inşası, bundan
başqa, suötürücü boruların sıradan
çıxması və yenilərinin inşası zərurəti
yarandığından 432 poqonmetr metal boruların, həmçinin
müxtəlif diametrli 840 poqonmetr dəmir-beton
boruların quraşdırılması və izolyasiyası
işlərinin aparılması da nəzərdə tutulub.
Tikinti norma və standartlarına uyğun olaraq torpaq işləri
bitəndən sonra yolun 190 min kvadratmetr sahəsinə 2 laydan
ibarət 12 santimetr qalınlığında yeni asfalt-beton
örtüyü döşənəcək. Bunun
ardınca isə hərəkətin normal təşkili
üçün 6 ədəd avtobus dayanacağının,
162 ədəd yol nişanının və 523 ədəd
siqnal dirəyinin quraşdırılması, 93 kilometr
uzunluğunda xətlənmə işlərinin
aparılması planlaşdırılır. 31 kilometr
uzunluğa malik Alpout-Lək-Qazyan-Qarabörk
avtomobil yolu 5 yaşayış məntəqəsinin 36 minə
yaxın əhalisinin Bakı-Ələt-Qazax-Gürcüstan
ilə dövlət sərhədi avtomobil yoluna rahat və təhlükəsiz
şəkildə çıxışına imkan yaratmaqla
rayon mərkəzinə və ölkənin istənilən
istiqamətinə gediş-gəlişinə şərait
yaradacaq, kənd təsərrüfatı məhsullarının
bazarlara tez və xarab olmadan daşınmasının həcmi
artacaq.
Lerik rayonunun Piran-Hamarat-Vjaker avtomobil yolu da yenidən
qurulur. Yolun 20 kilometrlik hissəsi 4-cü texniki dərəcəyə
uyğun olaraq asfalt-beton örtüklü, qalan 6 kilometrlik hissəsi
isə 5-ci texniki dərəcəyə uyğun
çınqıl örtüklü olmaqla yenidən inşa
edilir. Bunun üçün yolun mövcud
torpaq yatağının yararsız qruntu qazılaraq
çıxarılır, yatağın genişləndirilməsi
üçün dağ yamacları xüsusi mexanizmlə kəsilir.
Ardınca qazılmış və genişləndirilmiş
hissələrə yararlı qrunt tökülərək kipləşdirilir.
Bu işlərin həcmi 350 min kubmetrdən
artıqdır. Bundan başqa, suötürücü
borular və küvetlər olmadığı
üçün yol yatağı və yol əsası sel
suları nəticəsində yuyulduğundan layihəyə
uyğun olaraq yolboyu avtoqreyderlə 22,5 min poqonmetr küvetlərin
açılması və müxtəlif diametrdə 460
poqonmetr uzunluğunda suötürücü metal və dəmir-beton
boruların quraşdırılması və izolyasiyası,
boru başlıqlarının dəmir-betonla tikintisi işləri
də aparılır. Yolu profilə salmaq məqsədilə
65 min kubmetr həcmdə karxana çınqılından
hamarlayıcı qatın tikintisi işləri də
görülür. Texnoloji
ardıcıllığa uyğun olaraq yol əsasının
tikintisi işləri də aparılacaq. Yol
əsasının alt layının tikintisinin 20 santimetr
hündürlükdə qum-çınqıl, üst
layının tikintisinin isə 16 santimetr hündürlükdə
optimal qum-çınqıl qarışığı ilə
aparılması nəzərdə tutulub. Yol
əsasının tikintisi 178 min kvadratmetr sahəni əhatə
edəcək. Bunun ardınca isə yolun
asfaltlanması işlərinə başlanacaq. Əlaqələndirici
bitum səpilməklə 120 min kvadratmetr sahəyə 12
santimetr qalınlıqda 2 laydan ibarət iri və xırda dənəli
olmaqla asfalt-beton örtüyü döşənəcək.
Tikinti işlərinin sonuncu mərhələsində layihə
boyu 62 ədəd yol nişanı və məlumatverici
lövhə, 52 ədəd kilometr göstəricisi, 360 ədəd
siqnal dirəyi quraşdırılacaq, 20 kilometr uzunluğunda
üfüqi nişanlanma xətlərinin çəkilişi
işləri aparılmaqla müasir yol infrastrukturu
yaradılacaq. Qeyd edək ki, yerli əhəmiyyətli
Piran-Hamarat-Vjaker avtomobil yolu respublika əhəmiyyətli Lənkəran-Lerik
avtomobil yolundan ayrılır və 9 min nəfər əhalinin
yaşadığı 28 məntəqəni birləşdirir.
Avtomobil yolu əhatə etdiyi yaşayış
məntəqələrinin rayon mərkəzi və qonşu
rayonlarla nəqliyyat əlaqəsinin
yaxşılaşdırılmasında mühüm rol
oynayacaq. Bundan başqa, yolun inşası
bölgədə turizmin və kənd təsərrüfatının
inkişafında mühüm rol oynayacaq.
Tovuzda isə strateji əhəmiyyətə
malik Əsrik-Cırdaxan-Kirən-Baqqallı avtomobil yolu və
Hacıhəsənli, Yanıqlı, Sofular, Saladinli kəndlərinə
və düşərgəyə gedən giriş yolları
yenidən qurulur. Yolun 18 kilometr uzunluğa malik
Əsrik-Cırdaxan-Kirən-Baqqallı hissəsində yolun
eni ərazilərdən asılı olaraq 4-6 metr arası dəyişir.
Layihəyə uyğun olaraq torpaq yatağının normativ
eninin alınması üçün genişləndirilir,
genişləndirilmiş ərazilərə yolboyu yararlı
material tökülərək qrunt yayılır və kipləşdirilir,
yeni yol yatağı inşa olunur. Bu işlər 60 min kubmetrdən
çox həcmdə icra olunur. Bundan başqa,
suötürücü borular və küvetlər
olmadığı üçün yol yatağı və yol əsası
sel suları nəticəsində yuyulduğundan yolboyu
avtoqreyderlə 26 min poqonmetr küvetlərin
açılması və müxtəlif diametrdə 21 ədəd
228 poqonmetr uzunluğunda suötürücü dəmir-beton
boruların quraşdırılması və
izolasiyası, boru başlıqlarının dəmir betonla
tikintisi işləri də aparılır. Daha sonra texnoloji
ardıcıllığa uyğun olaraq yol əsasının
tikintisi işləri görüləcək. Yol əsasının
alt layının tikintisi 20 santimetr hündürlükdə
qum-çınqıl, üst layının tikintisi isə 16
santimetr hündürlükdə optimal qırmadaş
qarışığı ilə aparılacaq. Yol əsasının
tikintisi 182 min kvadratmetr sahəni əhatə edəcək. Bunun ardınca isə yolun asfaltlanması işlərinə
start veriləcək. Əlaqələndirici bitum səpilməklə
100 min kvadratmetrdən çox sahəyə 12 santimetr
qalınlıqda 2 laydan ibarət iri və xırda dənəli
olmaqla asfalt-beton örtüyü döşənəcək.
Anoloji işlər Hacıhəsənli, Yanıqlı, Sofular,
Saladinli kəndlərinə və düşərgəyə
gedən giriş yollarında da aparılır. Burada
yolların ümumi uzunluğu 15 kilometr təşkil edir.
Sözügedən yolların dağlıq ərazidən
keçən hissələrində eni 3-4, digər hissələrində
4-5 metr arası dəyişir. Yolun yararsız qruntunun
qazılıb kənarlaşdırılması və V texniki
dərəcəyə uyğun yenidən qurulması
üçün torpaq yatağı 2-4 metr genişləndirilir.
Bunun üçün dağlıq ərazilərdə yolun
normativ eninin alınması üçün yamacların və
qaya tipli süxurların xüsusi texnika ilə kəsilməsi
işləri də aparılır. Ümumilikdə bu işlərin
həcmi 53 min kubmetr təşkil edir. Tikinti
norma və standartlarına uyğun olaraq yol
yatağının və yol əsasının sel suları nəticəsində
yuyulmasının qarşısını almaq məqsədilə
18,5 min poqonmetr uzunluğunda küvetlərin
açılması, 10 yerdə müxtəlif diametrli və
100 poqonmetr uzunluğunda dəmir-beton suötürücü
boruların quraşdırılması işləri
aparılır. Layihəyə əsasən, düşərgə
və Hacıhəsənli kəndinə giriş yolunun
asfalt-beton örtüklü, Yanıqlı, Sofular və
Saladinli kəndlərinin giriş yollarının isə
çınqıl örtüklü olması nəzərdə
tutulub. Bunun üçün yollar boyu 110 min kvadratmetrdən
çox sahədə 2 laydan ibarət və 28 santimetr
hündürlüyündə yol əsasının tikintisi nəzərdə
tutulub. Bunun ardınca isə düşərgə və
Hacıhəsənli kəndinin giriş yolunun 12 min kvadratmetrdən
çox sahəsinə 2 qat olmaqla yeni asfalt-beton
örtüyü döşənəcək. Yanıqlı,
Sofular və Saladinli kəndlərinə giriş
yollarının 60 min kvadratmetrdən çox sahəsində
isə yol geyiminin 12 santimetr qalınlıqda optimal
qum-qırmadaş qarışığı ilə tikintisi
aparılacaq. Tikinti işlərinin sonuncu mərhələsində
layihə boyu 176 ədəd yol nişanı və məlumatverici
lövhə, kilometr göstəricisi, 1715 ədəd siqnal dirəyi
quraşdırılacaq. Yolun üfüqi nişanlanma xətlərinin
çəkilişi işləri aparılmaqla müasir yol
infrastrukturu yaradılacaq. Avtomobil yolunun tikintisi 8 mindən
çox əhalinin yaşadığı 11 yaşayış
məntəqəsinin rayon mərkəzi ilə nəqliyyat əlaqəsinin
yaxşılaşdırılmasında mühüm rol
oynayacaq.
Bütövlükdə, regionlarda yol
infrastrukturunun inkişafı istiqamətində mühüm
layihələr həyata keçirilir. Bölgələrdə
respublika əhəmiyyətli yolların yenidən qurulması
ilə bağlı həyata keçirilən layihələr
sübut edir ki, ölkəmizdə avtomobil yollarının
tikintisi və yenidən qurulması davamlı xarakter
daşıyır, regionlarda sənayenin, turizmin və kənd
təsərrüfatının inkişafına təkan
verir.
Nurlan QƏLƏNDƏRLİ
Yeni Azərbaycan.-
2018.- 14 iyun.- S.7.