Siyavuş Novruzov: “Prezidentin
nitqi qarşıya qoyulan böyük bir proqramdır"
10
Yeni Azərbaycan
Partiyası (YAP) İcra katibinin müavini, Milli Məclisin
Komitə sədri Siyavuş Novruzovun SİA-ya müsahibəsi:
- Siyavuş müəllim, 1992-ci
il oktyabrın 16-da Azərbaycanın bir qrup ziyalısı
Naxçıvan MR Ali Məclisinin sədri Heydər Əliyevə
müraciət edib, Yeni Azərbaycan Partiyasının
yaradılması ideyasına münasibət bildirməyi və
bu partiyaya rəhbərlik etməyi xahiş etdi. Siz həmin
hadisələrini necə xatırlayırsınız?
- Ümumiyyətlə o dövr çox çətin
bir dövr idi. Yəni Sovet İttifaqı
dağılmışdı, bir quruluşdan başqa bir
quruluşa keçid idi, ictimai-siyasi münasibətlər
tamamilə dəyişmişdi və iqtisadi münasibətlər
yeni sferaya keçmişdi. Lakin bununla yanaşı müstəqillik
əldə edən ölkələr içərisində ən
acınacaqlı müstəqillik Azərbaycana nəsib
olmuşdu. Bununla əlaqədar iki səbəb
var idi, biri torpaqlarımızın ermənilər tərəfindən
işğal olunması, müharibənin başlaması, o
cümlədən Azərbaycanın Ermənistanla sərhəd
rayonlarında ermənilərin ərazilərimizə
hücumları, ikinci məsələ isə ölkədə
rəhbərliyin yerində olmaması idi.
İstər müstəqillik əldə olunan ilk dövrdə
Azərbaycana rəhbərlik edənlərin, istərsə də
sonrakı dövrdəki rəhbərliyin səriştəsiz
siyasəti nəticəsində Azərbaycan çox çətin
bir vəziyyətə düşmüşdü. Bu
baxımdan da insanlar fikirləşirdilər ki, bu vəziyyətdən
bizi ancaq Ümummilli Lider Heydər Əliyev xilas edə bilər.
Nəticədə bir çox ziyalılar Ulu Öndərə
müraciət etdilər.
1992-ci ilin aprel-may aylarında “yaş senzi” ilə
bağlı mitinqlər keçirildi. Heydər
Əliyevin prezidentliyə namizədliyini 300-dən artıq
müəssisə, təşkilat irəli
sürmüşdü. Təzyiqlərə, təqiblərə
baxmayaraq Azərbaycan müxtəlif bölgələrindən,
yerlərdindən insanlar bu namizədliyi irəli sürməkdən
çəkinmirdilər. Bu vəziyyəti görən həmin
dövrdəki iqtidar 121-ci maddənin 2-ci bəndini tətbiq
etdi. Həmin maddədə bildirilirdi ki, 65 yaşından
yuxarı şəxslər prezident seçilə bilməzlər.
Beləcə, Heydər Əliyevi sevən, onu Azərbaycanın
xilaskarı hesab edən insanlar “yaş senzi” ilə
bağlı Ali Sovetin qarşısında 21 gün mitinq
keçirdilər. Həmin mitinqdə tələb edilirdi ki,
anti-demokratik maddə çıxarılsın və
Ümummilli Liderin namizədliyi qeydə alınsın. O
dövrdə biz sənədləri Mərkəzi Seçki
Komissiyasına təqdim etdik. Mən özüm də həmin
prosesdə iştirak edirdim. Lakin Mərkəzi
Seçki Komissiyası parlamentin qəbul etdiyi Konstitusiyaya
düzəlişi əsas gətirərək Ulu Öndərin
namizədliyini qeydə almadı. Belə olan halda oradakı
insanlar, ziyalılar düşündülər ki, bu
mübarizə burada bitməməlidir. Çünki bu cür
idarəçilik Azərbaycanı tam uçuruma aparır
və Azərbaycanı ancaq Heydər Əliyev xilas edə bilər.
Beləcə, Ümummilli Lider Heydər Əliyevlə bir
neçə dəfə görüşlər keçirildi.
Sonra isə məşhur “91-lərin” Ulu Öndərə
müraciəti oldu. Xalqın böyük əksəriyyətinin
istəyini ifadə edən 91 ziyalının Ulu Öndər
Heydər Əliyevə ünvanladıqları “Azərbaycan
Sizin sözünüzü və qəti qərarınızı
gözləyir” adlı müraciətində də həmin
dövrün acınacaqlı mənzərəsi öz əksini
tapırdı. Buna cavab olaraq da Ümummilli Lider “91-lərin”
müraciətinə fikirlərini bildirdi və Azərbaycanın
düşdüyü vəziyyəti geniş şərh etdi.
Həmin çıxış “Səs” qəzetində dərc
edildi. Heydər Əliyev müraciətə
cavabında “Əgər belə partiya yaradılmışsa,
onun fəaliyyətində fəal iştirak etməyə
hazıram” söyləməklə Azərbaycanın
düşdüyü ağır vəziyyətə biganə
qalmadığını, hər zaman xalqla bir olduğunu təsdiqlədi.
O Azərbaycan xalqının taleyində, Azərbaycan dövlətçiliyinin
taleyində bir dönüş nöqtəsi oldu. Beləcə
noyabrın 21-də Yeni Azərbaycan Partiyası (YAP)
yaradıldı. YAP-ın tarixi Azərbaycan müstəqillik
tarixi ilə demək olar ki, yaşıddır. YAP
yaradıldıqdan, Ümummilli Lider bu Partiyaya sədr
seçildikdən sonra insanlarda gələcəyə ümid
artdı və nəticə etibarilə cəmi 8-9 aydan sonra
YAP iqtidara gəldi”.
- Azərbaycan Respublikası Ali Sovetinin 1991-ci il
oktyabrın 18-də keçirilmiş tarixi sessiyasında “Azərbaycan
Respublikasının dövlət müstəqilliyi
haqqında” Konstitusiya aktı qəbul edilib. Bu tarix hər il
"Dövlət müstəqilliyi günü" kimi qeyd
edilir. Bu önəmli tarix haqqında nə deyərdiniz?
- Müstəqilliyin bərpası vacib şərtlərdən
biridir. Əgər ölkəmiz 1918-ci ildən bu günə
qədər müstəqil olsa idi, Azərbaycanın nailiyyətləri,
uğurları daha çox ola bilərdi. Hətta
mən deyərdim Azərbaycan Avropa ölkələri ilə
də müqayisə olunmazdı. Lakin bu illər ərzində
istər kənd təsərrüfatında, sənayedə,
istərsə də neft məhsullarındakı və s.
bütün sərvətləri başqa-başqa
ümumittifaq qurumları tərəfindən mənimsənilirdi.
O zamanlar qeyd olunurdu ki, iki ölkə özünü müstəqil
yaşada bilər. Bu ölkələrdən biri Azərbaycan
idi. Azərbaycanın hesabına isə digər ölkələr
datasiya alırdılar və bizdən də yaxşı
yaşayırdılar. Bizim qazancımız, sərvətlərimiz
onların hesabına keçirdi. Hətta Böyük Vətən
Müharibəsi illərində qələbə əldə
olunmasında Azərbaycan neftinin çox böyük rolu olub.
Lakin bunun nəticəsi olaraq Bakıya qəhrəman şəhər
adı verilməyib. Təbii ki, o zamanlar da qısqanclıq var
idi və ikili standartlar mövcud idi. Azərbaycandan
olan Sovet İttifaqı qəhrəmanlarının sayı digərlərindən
daha az oldu. Çünki böyük erməni lobbisi o vaxt da
SSRİ-nin Mərkəzi Komitəsində Mikoyanın və
digərlərinin rəhbərliyi altında fəaliyyət
göstərirdi. Əgər bu hadisələr olmasa idi,
Azərbaycan görün nə qədər inkişaf etmiş
bir dövlət olardı. Müstəqilliyin bərpasının
özü də çox ciddi bir məsələdir.
Bildiyiniz kimi dünyada 3 mindən artıq xalq
var. Amma onların cəmi 200-nün dövləti var. Azərbaycan
da o 200 dövlətin birincilərindəndir. Ölkəmiz
50-liyə düşən dövlətlər
sırasındadır. Azərbaycan həm özünün
iqtisadi inkişafı, ictimai-siyasi sabitliyi, beynəlxalq əlaqələri
ilə, həm də özünün mədəniyyəti,
tarixi ilə öndə gedən ölkələrdən
biridir. Baxmayaraq ki, müstəqilliyin bərpası bizdə
çox acınacaqlı oldu, amma Ümummilli Lider Heydər
Əliyevin hakimiyyətə gəlişindən sonra bu
müstəqillik inkişaf etdi. Artıq bu müstəqilliyin
bəhrəsini Azərbaycan xalqı görür.
- Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev oktyabrın 9-da
Nazirlər Kabinetinin 2018-ci ilin doqquz ayının sosial-iqtisadi
inkişafının yekunlarına və qarşıda duran vəzifələrə
həsr olunan iclasında bildirdi ki, "Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü heç vaxt danışıqların
predmeti olmayıb, bu gün də deyil və heç vaxt
olmayacaq". Bəs siz bunu necə şərh edərdiniz?
- Ümumiyyətlə, 2018-ci ilin doqquz
ayının sosial-iqtisadi inkişafının yekunları ilə
bağlı çox geniş iclas keçirildi. Cənab
Prezident İlham Əliyevin çox böyük təhlili var.
Prezidenti istər kənd təsərrüfatında,
sənayedə, iqtisadiyyatda, sosial sahədə, istərsə
də qaçqın və məcburi köçkünlərlə,
şəhərsalma, ekologiya ilə bağlı və s. hər
bir sahəni konkret olaraq şərh etdi və qarşıda
duran vəzifələri müəyyənləşdirdi.
İclasda korrupsiya, rüşvətxorluğa
qarşı mübarizənin gücləndirilməsi,
sahibkarlığa yardımın daha da artırılması,
özəl sektorun inkişafı və buna maneə olan amillərin
aradan qaldırılması məsələsi qoyuldu. O cümlədən şəhid ailələrinə
veriləcək müavinətlər, qaçqın və məcburi
köçkünlər üçün tikilən evlər,
onların köçürülməsi və bu prosesdə
olan neqativ hallar, onların aradan qaldırılması, o
cümlədən ayrı-ayrı sahələrdə - istehsal
müəssisələri, ixrac, energetika, ölkənin
qazlaşdırılması və
işıqlandırılması ilə bağlı çox
tutarlı şəkildə fikirlər söylənildi. Bunlar
qarşıya qoyulan böyük bir proqramdır. Təbii ki, hər
bir nazirlik, struktur da bu proqramdan irəli gələn vəzifələrlə
bağlı özlərinin iş planını tətbiq etməlidirlər
və ona uyğun fəaliyyət istiqamətləri
qurulmalıdır.
O cümlədən də Dağlıq
Qarabağ məsələsi, Ermənistandakı yeni hakimiyyətin
buna münasibəti və bununla bağlı aparılan
danışıqlar məsələsi iclasda bir daha qeyd olundu.
Bildiyiniz kimi Paşinyan hakimiyyətə gələndə
iddialar irəli sürürdü, sonra isə həyat
yoldaşı başının dəstəsi ilə
Dağlıq Qarabağa səfər etdi. Yəni o
Dağlıq Qarabağ siyasəti ilə bağlı tam qarışıq,
qeyri-mücərrəd fikirlər ortaya qoydu. Cənab Prezident
İlham Əliyev isə buna aydınlıq gətirdi ki,
münaqişə tərəfi burada Ermənistandır.
Qarabağ heç zaman tərəf ola bilməz. Təbii ki,
bu belədir. Bu danışıqlar Ermənistanın Xarici
İşlər Nazirliyi və işğalçı ölkənin
yeni seçilmiş rəhbərliyi ilə davam etdirilir. O
baxımdan da həmin rəhbərlik bilməlidir ki, Azərbaycanın
ərazisi danışıqların predmeti ola bilməz. Yəni
burada məsələ sırf Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü çərçivəsində bu
münaqişənin sülh yolu ilə, beynəlxalq
hüququn normalarına uyğun şəkildə həllindən
gedir.
- Ölkə başçısı həmçinin
çıxışında dedi ki, "Korrupsiya, rüşvətxorluğa
qarşı ciddi mübarizə aparılır və
aparılacaqdır". Bu haqda fikirlərinizi almaq istərdik.
- Biz şahidi olurduq ki, müxtəlif tikinti,
şəhərsalma sahəsində bir mənzilin bir neçə
vətəndaşa satılması prosesi mövcuddur. Burada vətəndaş
bir növ aldadılırdı. Bütün görülən
işlərin əsas məğzində vətəndaşın
rahatçılığı dayanır. Hər bir şey vətəndaş
üçün olunur. O cümlədən tikinti, abadlıq
işlərində olan yeyintilər, vergidən yayınma
halları ilə bağlı cənab Prezident qeyd etdi ki, vergidən
yayınmaya son qoyulmalıdır: “Bu, həm iri, həm
kiçik sahibkarlara aiddir. Sahibkarlar da bilməlidirlər ki, əgər
onlar sahibkar kimi öz fəaliyyətini davam etdirmək istəyirlərsə,
vergiləri tam ödəməlidirlər. Heç kimə
heç bir güzəşt edilmir və edilməyəcək”.
Əgər məmur sahibkarı müdafiə
edirsə, o zaman qarşılıqlı rəqabət pinsipi
pozulur. Təbii ki, bu rəqabət prinsipi pozulduğu təqdirdə
də inkişaf ola bilmir. Bu bir növ inkişafa maneçilik
törədir. Çünki biri güzəştsiz şəkildə
müəyyən vəziyyətdən istifadə edir, digəri
isə qanuni yolla öz fəaliyyətini göstərdikdə
ciddi şəkildə fərq yaranır. Bu fərq yarananda isə
qeyri-qanuni yolla qazanc əldə edənlər irəli
çıxır, digəri isə tamamilə müflisləşir
və nəticədə banklara borclu vəziyyətdə
qalır. O baxımdan bu məsələ çox ciddidir,
kiçik və orta sahibkarlığın inkişafında
bunun xüsusi rolu var. Digəri qaçqın və məcburi
köçkünlərə verilən mənzillərlə
bağlıdır. Məsələn, eşidirlər ki,
haradasa bina tikiləcək və ya söküləcək, dərhal
danışıqlara başlayırlar, müəyyən məmurlarla
əlaqəyə girərək orada siyahıya
düşürlər. Halbuki haqqı çatan insan kənarda
qalır. Bu cür hallar ayrı-ayrı sahələrdə də
çoxdur. Bununla əlaqədar olaraq da cənab Prezident
Baş Prokurorluq yanında Korrupsiyaya Qarşı Mübarizə
İdarəsinin səlahiyyətlərinin
artırılması, Korrupsiya Komissiyasının
özünün işinin daha da təkmilləşdirilməsi
ilə bağlı göstərişlər verdi. Məsələn,
ağacların kəsilib yerində bina tikilməsi ekoloji
tarazlığın pozulmasına gətirib
çıxarır. Təbii ki, ölkə
başçısı bunların da aradan
qaldırılması məsələsini ciddi şəkildə
ortaya qoydu.
- Cənab Prezident bildirdi ki, "2018-ci ildə
Azərbaycanın beynəlxalq mövqeləri daha da möhkəmlənib".
Bu nəyin göstəricisi sayıla bilər?
- Prezindentlərin
qarşılıqlı səfərləri, Azərbaycanda
keçirilən beynəlxalq tədbirlər, Azərbaycanın
üzvü olduğu beynəlxalq təşkilatlardakı
mövqeyi, o cümlədən ölkəmizin həyata
keçirdiyi layihələr (Avropa İttifaqı və digər
dövlətlərlə) və bütün beynəlxalq
təşkilatların ölkəmizlə həm
iqtisadiyönümlü, ticariyönümlü, həm də
siyasiyönümlü əlaqələr qurmaq istəyi,
ölkəmizdə olan ictimai-siyasi sabitlik və iqtidar-xalq
birliyi, bütün bunlar Azərbaycanın inkişafından,
tərəqqisindən xəbər verir. Ölkəmizin beynəlxalq
nüfuzu günü-gündən artır. Hər bir mötəbər məclisdə, təşkilatda
və yaxud da hansısa keçiriləcək toplantıda Azərbaycan
ev sahibliyi etmək istəyirsə, dərhal qərar ölkəmizin
xeyrinə qəbul olunur. Çünki onların hər biri Azərbaycanın
ən yüksək səviyyədə təşkilatçılığının
şahididirlər. Azərbaycanda idman sahəsində dünya
çempionatları, beynəlxalq yarışlar, Qran-Pri
yarışları keçirilir və s. Eləcə də Azərbaycanda
mədəniyyət günlərinin keçirilməsi, musiqi
festivallarının keçirilməsi xalqlar arasında olan
münasibətlərdir. Bu gün artıq Azərbaycanda otellər
azlıq təşkil edir. Azərbaycana gələn turistlərin
sayına görə artıq vətəndaşlar regionlarda
öz mənzillərini otel kimi istifadə edirlər. Təbii
ki, bununla da qazanc əldə edirlər. Bu çox təqdirəlayiq
haldır və yaxşı bir biznesdir. Bunu daha da genişləndirmək
lazımdır. Turistlər o ölkəyə ayaq basırlar
ki, orada yaşayış üçün şərait
yaxşı olsun, infrastruktur olsun, rahatçılıq,
sabitlik olsun. Bu baxımdan Azərbaycanın hərtərəfli
nüfuzu artır və artmaqda da davam edir.
- Son olaraq bildiyiniz kimi bir qrup ictimai-siyasi təşkilat
tərəfindən "Qarabağ mitinqi" keçirildi və
növbəti mitinqin planlaşdırılması nəzərdə
tutulub. Sizcə buna ehtiyac varmı?
- Cənab Prezident Nazirlər Kabinetinin
iclasında da bildirdi ki, Azərbaycanın ərazi
bütövlüyü danışıqların predmeti ola
bilməz. Bu hər bir insana bir mesajdır. Azərbaycanın
Dağlıq Qarabağla bağlı dövlətinin,
Prezidentinin, xalqının mövqeyi bəllidir. Bu çərçivədən
sonra hansı danışıqlar aparıla bilər? İkinci
bir tərəfdən cənab Prezident bütün
danışıqlarla bağlı ictimaiyyətə həmişə
məlumatlar verir. Xalq dövlət başçısına
mandat verib ki, Prezident onun adından danışmaq, sənəd
imzalamaq, fikir mübadiləsi aparmaq səlahiyyətinə
malikdir. Burada mitinq keçirməklə və yaxud da 5-10
adamı yığmaqla nəyə nail olmaq olar? Təbii ki,
heç nəyə. Necə ki, vaxtilə “Şuşa getsə,
başıma güllə vuracağam”, “bir maşın erməni
başı gətirəcəyəm” deyənlər
bugünkü mitinqlərdə öndə dayanıblar. Bunlar
siyasi oyunbazlıq edirlər. Azərbaycan xalqı bunları
görür və məhz onları boykot edirlər. O oyunbazlar
başa düşsünlər, gedib öz işləri ilə
məşğul olsunlar, Dağlıq Qarabağ adı
altında öz oyunlarını oynamasınlar. Bir növ
ölmüşlər özlərini yenidən diriltmək
üçün Qarabağ adından, insanların həssas
münasibət bəslədiyi məsələdən istifadə
etmək istəyirlər. Eləcə də bir qrup Avropada
oturub çağırış edir. Öz təminatını
xarici kəşfiyyat idarələri, erməni lobbisi tərəfindən
təmin edir. Bu cür düşüncəli insanların
orada toplaşıb Qarabağ adı çəkməsinin
özü hesab edirəm ki, prosesin özünə ziyan gətirir.
Yeni Azəerbaycan.-
2018.- 11 oktyabr.- S.4