Azərbaycan qadınının
cəmiyyətdə öz layiqli yerini tutması əsası
Ulu Öndər Heydər Əliyev tərəfindən qoyulan
siyasətin nəticəsidir
Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri
üzrə Dövlət Komitəsinin sədri Hicran
Hüseynova www.yap.org.az saytına müsahibə verib:
- Hicran xanım, ölkəmizdə dövlət
qadın siyasəti uğurla həyata keçirilməkdədir.
Sizcə, Azərbaycan qadınları 8 Mart - Beynəlxalq
Qadınlar Gününü hansı əhval-ruhiyyədə
qarşılayırlar?
- Azərbaycan qadını 8 Mart - Beynəlxalq
Qadınlar Gününü ruh yüksəkliyi şəraitində
qeyd edir, layiq olduğu ictimai diqqət və qayğını
məmnunluq duyğuları ilə qarşılayır. Həmişə sülhün, əmin-amanlığın
fəal carçısı olmuş Azərbaycan
qadınları tarixən ölkə həyatı və taleyi
ilə bağlı ictimai-siyasi proseslərin gedişində
üzərlərinə düşən vəzifələrin
öhdəsindən ləyaqətlə gəlmiş, milli
dövlətçilik mövqeyindən çıxış
etmişlər. Cəmiyyətin sosial-mədəni
həyatında və dövlət idarəetmə sistemində
fəal mövqe tutan qadınlarımız bu gün də
respublikamızın inkişafı, dövlətçilik ənənələrinin
möhkəmlənməsi naminə əllərindən gələni
əsirgəmirlər.
Fürsətdən istifadə edərək
bütün xanımlarımızı qarşıdan gələn
8 Mart - Beynəlxalq Qadınlar Günü münasibəti ilə
ürəkdən təbrik edirəm.
- Azərbaycanda qadın hərəkatının
səciyyəvi xüsusiyyətləri haqqında fikirlərinizi
bilmək istərdik. Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
- XX əsrdə dünyada gedən qlobal
ictimai-siyasi proseslər, beynəlxalq qadın hərəkatının
yeni mərhələyə qədəm qoyması Azərbaycan
qadınlarından da böyük fəallıq tələb
edir. Vətəndaşlarımız, xüsusən
də, qadınlar üçün uyğun şəraitin
yaradılması, məşğulluq, sağlamlıq, təhsil
və sosial siyasət sahəsində gender bərabərliyinin
inkişaf etdirilməsi üçün mühüm
addımlar atılır, qadın hüquqlarının
qorunmasına hər zaman diqqət göstərilir.
Müsəlman Şərqində və Türk
dünyasında ilk demokratik respublikanı yaratmaqla
xalqımız sahib olduğu dövlətçilik ənənələrini
bir daha təsdiq etdi. Azərbaycan
qadınının cəmiyyətdə öz layiqli yerini
tutması əsası Ulu Öndər Heydər Əliyev tərəfindən
qoyulan siyasətin nəticəsidir. Ümummilli Lider Heydər
Əliyevin əsasını qoyduğu, cənab Prezident
İlham Əliyev tərəfindən uğurla davam etdirilən
və daha da gücləndirilən siyasət nəticəsində
bu gün ölkəmiz Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin sədaqətli
və layiqli varisi kimi demokratik dövlət quruculuğu proseslərini
sürətlə həyata keçirir və inkişaf etdirir.
Bütün bunların fonunda qadın hüquqlarının
qorunması məsələsi də öz
aktuallığını saxlamışdır. Bu,
bir tərəfdən qadın fəallığı sahəsində
çoxəsrlik tarixə söykənən zəngin ənənələrlə
bağlıdırsa, digər tərəfdən həyata
keçirilən dövlət qadın siyasəti və
yaradılan geniş imkanlarla bağlıdır. Ulu
Öndər Heydər Əliyevin dediyi kimi: “Tariximizin keşməkeşli
səhifələrinə Azərbaycan qadını
qayğıkeş ana, fitri istedada malik şair, möhkəm
iradəli hökmdar, dərin zəkalı mütəfəkkir
kimi öz adını həkk etdirmişdir”. Və bu gün
müasir qadın hərəkatının yeni prioriteti
qadınların kişilərlə bərabər imkanlara nail
olmasıdır. Respublikanın Birinci vitse-prezidenti Mehriban
xanım Əliyevanın sözləri ilə desək: “Biz bu
gün bərabər hüquqlardan bərabər imkanlara siyasətini
gerçəkləşdiririk”. Qadın cəmiyyətdə
böyük rolu olan müstəsna varlıqdır. Onlar nə
qədər vətənpərvər, iradəli, fədakar və
aktivdirlərsə, gələcəyimiz də bir o qədər
inkişaf etmiş olar. Hər bir dövlətin, xalqın
inkişafı üçün həmişə hərəkətverici
qüvvəyə ehtiyac olub və qadınlar belə bir məsuliyyətin
öhdəsindən ləyaqətlə gəliblər.
XIX əsrin sonu və XX əsrin əvvəllərində
qadınlarımız novator ideyalar irəli sürərək,
demək olar ki, yeni gender münasibətləri
formalaşdırırdılar. Belə ki, onlar
xeyriyyəçilik tədbirləri keçirməklə ilk
qadın məktəblərinin, qadın
yığıncaqlarının və klublarının
yaradılması vasitəsilə ictimai fəallıq göstərən
qadınların sayının artmasına dəstək oldular.
Və mən qeyd edim ki, bu prosesdə həmin xanımların
həyat yoldaşları da onlara böyük yardım edir,
birgə fəaliyyət göstərirdliər. Həmin
dövrdə xarici ölkələr üçün ən
ciddi problemlərdən biri kvalifikasiyalı təhsil almaq idi.
Təhsilli qadın-təhsilli millət - bu, ölkənin
vacib məsələlərindən biri idi. Əhalinin,
xüsusilə də qadınların təhsil alması əsas
vəzifəyə çevrildi.
Azərbaycanın görkəmli
ziyalıları, sahibkarları, həmçinin maarifçi və
xeyriyyəçi qadınları çox yaxşı
anlayırdılar ki, qadın istər ailədə, istərsə
də cəmiyyətdə özünü ifadə etmək
üçün mütləq təhsil almalı, iqtisadi cəhətdən
təmin olunmalıdır. Dövrün görkəmli
maarifçi xanımı Şəfiqə Əfəndizadə
yazırdı ki, “Bir millətin tərəqqisinin göstəricisi
o millətin qadınıdır”, buna görə də
qadınlar təhsil almalı, maariflənməlidirlər. Elə bu kontekstdən çıxış edərək,
onlar xalqın ictimai-siyasi həyatında qadınların
rolunun vacibliyini başa düşür və mümkün
olduqca, qadınları siyasi həyatda iştirak etməyə
cəlb edirdilər. Əhmədbəy Ağaoğlu
qadınların siyasi hüquqları ilə bağlı
deyirdi ki, “Fransa kimi bu günün bəzi
məmləkətləri belə hələ bu haqları
tanımaq cəsarəti göstərməmişdir. 1918-ci ildə
qadınlarımız müsəlman Şərqində ilk dəfə
olaraq seçmək və seçilmək hüququ
qazandılar. Halbuki həmin dövrdə
seçki sahəsində gender bərabərliyi prinsipi nəinki
müsəlman Şərqində, hətta ABŞ və Avropa
dövlətlərinin əksəriyyətində hələ
öz həllini tapmamışdı. Maraqlı tarixi bir faktla
sizi tanış etmək istərdim, 1920-ci ildə “Azərbaycanın
zəhmətkeş müsəlman qadınları qrupu”
adından Parlamentə ünvanlanmış təbrik
teleqramını yada salmaq istərdim. Həmin sənəddə
deyilir ki, “Əldə edilən müstəqilliyin möhkəmləndirilməsi
münasibəti ilə gənc Azərbaycanı
salamlayırıq. Biz ümid edirik ki, bu müstəqillik sayəsində
müsəlman qadını əsrlər boyu düçar
olduğu ağır zülmətdən və hüquqsuzluqdan
qurtulacaq, axır ki, öz azadlığını əldə
edəcəkdir”. Artıq bu, Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin
dəstəklənməsində Azərbaycan
qadınlarının aktiv fəaliyyət göstərməsi
sahəsində ciddi mesajı idi. Və 23 ay
yaşamasına baxmayaraq, az bir zamanda qadın
hüquqlarının müdafiəsi, qadın
iştirakçılığının təmin edilməsi
sahəsində elə bir ideyalar, sosial institutlar yarandı və
möhkəm təməl qoyuldu ki, bu gün o,
özünü həm dövlət qadın siyasətində
göstərir, həm də Azərbaycan qadını məhz
bu bəhrədən qidalanır.
1920-ci ildə Azərbaycan Xalq
Cümhuriyyəti devrildi və yeni iqtisadi-siyasi sistem
yarandı. Sovet hakimiyyəti dövründə bir sıra
çətinliklərə baxmayaraq, Azərbaycan qadını
inamla özünü ifadə edir, həyatın bütün
sahələrində aktiv fəaliyyət göstərirdi.
Ölkəmizdə dövlət qadın siyasətinin əsas
prinsiplərinin müəyyən edilməsi və dövlət
səviyyəsinə qaldırılması məhz Ulu Öndərimiz
Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. O, istər
sovet hakimiyyəti, isərsə də müstəqillik
dövründə milli qadın hərəkatının
formalaşması, genişlənərək
institutlaşması üçün çox böyük
işlər görmüşdür. Ulu Öndər
qadınların rəhbər vəzifələrdə irəli
çəkilməsinə xüsusi diqqət verirdi. Müstəqilliyimizin ən ağır zamanında
belə “Azərbaycan qadınlarının Milli Komitəsinin
yaradılması haqqında” Fərman imzaladı. 1998-ci ildə
Azərbaycan Respublikasının Qadın Problemləri üzrə
Dövlət Komitəsi yaradıldı. Xüsusilə, qeyd
etmək lazımdır ki, MDB ölkələri
sırasında yeganə bizim ölkəmizdə belə
bir dövlət qurumu var idi. Zaman keçdikcə,
Komitənin səlahiyyətləri daha da gücləndirilərək
2006-cı ildə cənab Prezident İlham Əliyevin Sərəncamı
ilə Ailə, Qadın və Uşaq Problemləri üzrə
Dövlət Komitəsi yaradıldı. Hazırda cəmiyyətin
ictimai-siyasi həyatında və idarəetmə sistemində
fəal mövqe tutan qadınlar, müstəqil Azərbaycanın
daha da inkişafı, dövlətçilik ənənələrinin
möhkəmlənməsi naminə əzmlə
çalışırlar. Bu fəallıq qadınlara cəmiyyətin
tamhüquqlu üzvü kimi bütün imkanlardan bərabər
istifadə üçün zəruri şəraitin
yaradılmasından irəli gəlir.
- Bu gün aktual mövzulardan biri də məişət
zorakılığının qarşısının
alınmasıdır. Məişət zorakılğı
hallarının qarşısının alınması istiqamətində
nə kimi nəticələr əldə olunub?
- Cəmiyyətin özəyini möhkəm
ailələr təşkil edir. Möhkəm ailənin təməlində
isə qadın dayanır. Cəmiyyətin hər bir fərdini
o dünyaya gətirir, ona edilən zorakılıq isə cəmiyyətin
təməlini sarsıdır. Buna görə də, bu gün
aktual məsələlərdən biri də məişət
zorakılığı və gender əsaslı
zorakılıq hallarının qarşısının
alınmasıdır. Artıq hamı tərəfindən qəbul
edilib ki, qadın və qızlara qarşı zorakılıq
qlobal sülh və təhlükəsizliyə zərbə
vurur. Bu sahədə çoxlu qanun və dəyişikliklərin
qəbul olunmasını nəzərə alaraq, onların
implementasiyası ilə bağlı tədbirlər
keçiririk. Qadın və uşaq hüquqları,
xüsusilə gender və məişət
zorakılığı üzrə hakimlər, vəkillər
üçün spesifik təlimlər keçirilir.
Zorakılıq ailələri və cəmiyyətləri
bir araya gətirən ictimai əlaqələri zəiflədir.
Bütövlükdə ölkələrin sosial sabitliyə və
iqtisadi inkişafa nail olmasına mane olur. Hər bir
zorakılıq əməli, o cümlədən məişət
zorakılığı qadınların hüquqlarının
ciddi pozuntusudur. Məişət zorakılığı
qadınlar, uşaqlar, ailələr və bütövlükdə
cəmiyyət üçün ağır fiziki, emosional,
iqtisadi və sosial nəticələr doğurur. Buna görə
də məsələyə adekvat münasibətin göstərilməsi
son dərəcə zəruridir. Bildiyiniz kimi, problemin dərindən
öyrənilməsini, dərk olunmasını və onunla
mübarizəni təmin etmək üçün
bütün rayonların İcra Hakimiyyətləri yanında
monitorinq qrupları yaradılmışdır. Qrup üzvləri
ilə mütəmadi olaraq aparılan təlimlər,
görüşlər nəticəsində qrup üzvlərinin
aktivliyi müşahidə olunur. Və onlar daha operativ şəkildə
zorakılığa məruz qalan insanlara yardım edir,
zorakılığı törədən insana qarşı
müvafiq tədbirlər görürlər.
Məişət zorakılığının
qurbanlarının, eləcə də zorakılığı
törətmiş insanların şəxsiyyətlərinin
öyrənilməsi problemin səbəblərinin
araşdırılması və preventiv tədbirlərin tətbiqi
imkanlarını artırır. Bu baxımdan
zorakılığa məruz qalanların sisial-demoqrafik vəziyyətinin,
zorakılıq qurbanı ilə zorakılığı
törətmiş şəxs arasında
qarşılıqlı əlaqənin (qohumluq, qonşuluq,
dostluq və s.) eyni zamanda, viktim şəraitin səciyyəvi
xüsusiyyətlərinin (yəni zorakılığın
situativ və ya uzunmüddətli olması,
regional xüsusiyyətləri və s.) öyrənilməsi zəruridir.
Təhlillər göstərir ki, gender bərabərliyini
daha az dəstəkləyən və xüsusilə də
qadınlara qarşı zorakılıq barədə bəzi
fikirlərin (məsələn, “qadın öz ailəsini qoruyub
saxlamaq üçün zorakılığa dözməlidir”
və “bəzi hallarda qadın döyülməyə
layiqdir”) tərəfdarı olan kişilər rəsmi və
ya qeyri-rəsmi nikahda olduğu şəxslərə
qarşı daha çox zorakılıq törədən
şəxslərdir. Təəssüflər olsun ki,
hazırda bütün dünyada hər 3 qadından 1-i öz
həyatı boyu fiziki və ya cinsi zorakılığa məruz
qalır. Hər il dünyada zorakılıq səbəbindən
öz partnyorları və qohumları tərəfindən
1200-ə yaxın qadın öldürülür, 2 milyon
qadın yaralanır, 4 minə yaxın qadın evdə
ağır şəkildə döyülür, 1000-ə yaxın
qadın isə hər gün müxtəlif təzyiqlərlə
üzləşir. 750 milyon qız 18 yaşına
çatmamış erkən nikaha girir. Qadın və
qızların yetmiş bir faizi insan alverinin qurbanına
çevrilir.
Ölkəmizdə qadınlara və
qızlara qarşı zorakılığın aradan
qaldırılması sahəsində qanunvericilik bazası
mövcuddur və daim təkmilləşir, qadınların
hüquqlarının müdafiəsi üçün sosial
proqramlar həyata keçirilir, davamlı olaraq maarifləndirmə
kampaniyaları aparılır. Lakin bütün bunlara
baxmayaraq, hələ də bütövlükdə
qadınlara qarşı zorakılıq tam şəkildə
aradan qaldırılmayıb. Bəzən nikaha məcbur
etmə, qız qaçırma, hansısa milli adət, ənənəni,
qıcqanclıq zəminində baş verən qətlləri
zorakılıq kimi qəbul etmirlər. Ümumiyyətlə,
biz mübarizə aparmalıyıq ki, insanların bu
anlayışa münasibəti dəyişsin.
- Azərbaycanda gender bərabərliyinin təmin
olunması məsələləri hansı səviyyədədir?
- Son onillik ərzində mütəxəssislər,
tədqiqatçılar və ictimai fəallar arasında
gender bərabərliyinin təşviqində kişilərin
rolunun əhəmiyyəti daha çox vurğulanır. Digər
tərəfdən, kişilərin gender bərabərliyinin təşviqində
tərəf-müqabil və müttəfiq kimi cəlb
olunmaması qadınların və qızların bununla əlaqədar
olan yükünü daha da artırır. Bunu nəzərə
alaraq, 2017-ci ildə BMT-nin Əhali Fondunun dəstəyi ilə
ölkədə “Kişilərin gender bərabərliyinə
münasibətinə dair” tədqiqat (IMAGES) aparıldı. Bu
tədqiqat kişi və qadınların gender normaları ilə
bağlı təcrübəsi və bu məsələlərə
dair yanaşma tərzi, gender bərabərliyi
siyasətinə münasibət, qayğı göstərmə
və kişilərin ata qismində iştirakı da daxil
olmaqla ev təsərrüfatındakı dinamika, ailədaxili
zorakılıq, sağlamlıq və iqtisadi təzyiq kimi məsələləri
əhatə edən ən müfəssəl araşdırma
hesab olunur. Bu tədqiqatın nəticələri
adiyyəti dövlət qurumlarının məsul şəxslərinin,
millət vəkillərinin, qeyri-hökumət təşkilatlarının,
tanınmış mütəxəssislərin iştirakı
ilə ictimaiyyətə təqdim edilib və müzakirələr
aparılıb. Bu sahədə həyata keçirilən
layihələrdən biri də “Məcburi köçkün
icmalarında cinsi və gender zorakılığının
qarşısının alınması və cavab tədbirləri”dir.
Layihə çərçivəsində
Bakı şəhəri Binəqədi və Sabunçu,
Goranboy, Bərdə, Ağdam rayon icra hakimiyyətləri
yanındakı gender zorakılığı və uşaqlara
qarşı zorakılıq üzrə monitorinq qrupları nəzdində
operativ işçi qrupları (şəbəkələr)
yaradılmışdır.
Prezidentimizin uğurlu dövlət
idarəçiliyi, onun başçılığı ilə
aparılan sistemli islahatlar, bölgələrimizin
sosial-iqtisadi inkişafı qadınların
qarşısında böyük imkanlar açır. Ölkədə
biznes mühitinin yaxşılaşdırılması istiqamətində
atılan addımlar sahibkarlarımızda, xüsusilə də
qadın sahibkarlarda böyük ruh yüksəkliyi
yaratmışdır. Son illərdə qadınların sahib
olduğu müəssisələrin sayının
artdığı müşahidə olunur. Bununla
əlaqədar olaraq bir sıra mühüm tədbirlər
keçirildi, memorandumlar imzalandı. 2018-ci ilin iyul ayında
Bakıda “İşgüzar Qadınlar” Assosiasiyası ilə
qarşılıqlı əməkdaşlıq çərçivəsində
“Qadın Sahibkarlığı: inkişaf perspektivləri və
əməkdaşlıq “mövzusunda dəyirmi masa ətrafında
müzakirələr aparılıb. Daha sonra əməkdaşlıq
memorandumu imzalanıb. Həmin ilin sentyabr ayında Bakıda IX
Azərbaycan-Rusiya Regionlararası Forumu çərçivəsində
“Qadın sahibkarlığının inkişafında ikitərəfli
əməkdaşlığın perspektivləri” mövzusunda
xüsusi sessiya keçirilib. Bu tədbirin sonunda da əməkdaşlıq
memorandumu imzalanıb. Bu sənədin əsas məqsədi
regionlararası qadın sahibkarlığının
inkişafı, ikitərəfli işbirliyinin qurulması idi.
Oktyabr ayında isə Rusiya Federasiyasının Həştərxan
vilayətində “Həştərxan-Azərbaycan: Qadın
Sahibkarlığı” biznes forumu keçirildi. Nəzərinizə
çatdırım ki, iki dövlət arasında biznes və
işgüzar əlaqələrin qurulmasına yönəldilmiş
və azərbaycanlı sahibkar qadın bu Forumda iştirak
etmişdir. Bizim məqsədimiz odur ki, sahibkar
qadınlarımız daha da inkişaf etsinlər, yeni bazarlara
çıxış imkanlarına malik olsunlar, öz işlərini
daha da genişləndirsinlər. Buna görə də
çox vacibdir ki, həm yerli, həm də beynəlxaq səviyyədə
əlaqələr qurulsun, şəbəkələr
yaradılsın. Bu məsələləri biz bütün səviyyələrdə
qaldırırıq. Azərbaycan 2012-ci ildən
BMT-nin Mərkəzi Asiya İqtisadiyyatları üzrə
Xüsusi Proqramının (SPECA) Gender və İqtisadiyyat
üzrə Tematik İşçi Qrupuna sədrlik edir. 2018-ci
ildə Qazaxıstanda BMT-nin Mərkəzi Asiya
İqtisadiyyatları üzrə Xüsusi Proqramının
(SPECA) Gender və İqtisadiyyat üzrə Tematik
İşçi Qrupunun iclası və BMT-nin Avropa İqtisadi
Komissiyası (UNECE) və BMT-nin Asiya və Sakit okean
üzrə İqtisadi və Sosial Komissiyasının (UNESCAP)
təşkilatçılığı ilə SPECA
İqtisadi Forumunda da bu məsələlər müzakirə
olunmuşdur. Qeyd edim ki, bir sıra layihələrimiz
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
İnkişaf Proqramı (UNDP), Əhali Fondu (UNFPA), Uşaq
Fondu (UNICEF), Qaçqınlar üzrə Ali
Komissarlığı (UNHCR), Beynəlxalq Miqrasiya Təşkilatı
(İOM), Birləşmiş Millətlər Təşkilatının
Ərzaq və Kənd Təsərrüfatı Təşkilatı
(FAO), Amerika Birləşmiş Ştatlarının Beynəlxalq
İnkişaf Agentliyinin (USAID) dəstəyi ilə
reallaşır. Nə üçün qadın
sahibkarlığının inkişafı və xüsusilə
də kiçik və orta sahibkarlığın
inkişafı bu qədər önəmlidir? İlk növbədə
qadınlar əhalinin yarısını təşkil edir və
onların arasında məşğulluğun
artırılması çox vacibdir. Bunun üçün isə
qadın “iş axtaran” statusundan “iş yerləri yaradan”
statusuna keçməlidir. İkincisi,
qadının iqtisadi cəhətdən güclü olması
onun zorakılığa məruz qalma riskini azaldır. Üçüncüsü isə, ölkədə
ömür uzunluğunun artması əmək qabiliyyətli
yaşda olan insanlar üçün müəyyən çətinliklər
yarada bilər. Bunlardan ən
başlıcası əhalinin ömür boyu təhsil
alması və yeni peşəyə sahib olmasıdır.
Strateji Yol Xəritəsi də insanların
özünü reallaşdırması üçün
imkanların genişləndirilməsini nəzərdə
tutur. Buna görə də əhalinin, əsasən
də qadınların peşə təhsilinin gücləndirilməsi
və zamanın tələblərinə
uyğunlaşdırılması aktualdır. Qadınların peşə hazırlığı
kurslarına cəlb olunması, onların bazar iqtisadiyyatı
və sahibkarlıq fəaliyyəti haqqında bilik və təcrübə
qazanmaları üçün maarifləndirici tədbirlərin
keçirilməsinin böyük əhəmiyyəti
vardır. Artıq bizdə belə bir təcrübə
var ki, sahibkarlıq fəaliyyəti ilə məşğul
olmaq istəyən qadınlar üçün imkanlar
yaradıldıqda və onlara stimul verdikdə çox müsbət
nəticələrə nail olmaq mümkündür. Və bu gün fəaliyyət göstərən
Qadın Resurs Mərkəzləri, eyni zamanda, 11 regional
Uşaq və Ailələrə Dəstək Mərkəzləri
buna əyani misaldır. Yeri gəlmişkən
istəyirəm qeyd edim ki, 2018-ci ildə biz Qadın Resurs Mərkəzlərinin
sayını 8-ə çatdırmışıq. Bu mərkəzlər Qusar, Zaqatala rayonları və
Bakının Xəzər rayonlarında yaradılıb.
- Hicran
xanım, Azərbaycanda qadınların dövlət idarəçiliyində
təmsilçiliyi haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Bu
gün müstəqil Azərbaycan qadınları parlamentdə,
mərkəzi və yerli icra hakimiyyəti orqanlarında, bələdiyyələrdə,
təhsildə, səhiyyədə, ölkə
iqtisadiyyatının inkişafında sahibkar kimi biznes
strukturlarında, kənd təsərrüfatında, orduda,
idmanda, milli təhlükəsizlik və hüquq-mühafizə
orqanlarında, İKT sahəsində kişilərlə bərabər
rəhbər vəzifələrdə təmsil olunurlar. Mən xüsusilə qeyd etmək istəyirəm ki,
Azərbaycanın Birinci vitse-prezidenti Mehriban xanım
Əliyevanın çoxşaxəli və səmərəli
fəaliyyəti nəticəsində Azərbaycan
qadınlarının ölkənin ictimai-siyasi həyatında
aktiv iştirakına marağı artmışdır. Mehriban xanım Əliyevanın rəhbərliyi ilə
həyata keçirilən layihələr səhiyyə, mədəniyyət,
sosial sahə, ekologiya sahələrindən əlavə,
idmanı da geniş əhatə edir. İlk Avropa
Oyunlarının, eləcə də IV İslam Həmrəyliyi
Oyunlarının yüksək və peşəkar səviyyədə
təşkil olunması və həyata keçirilməsində
Təşkilat Komitəsinin rəhbəri kimi, Azərbaycanın
birinci xanımı Mehriban Əliyevanın böyük və əvəzolunmaz
əməyi vardır. Mehriban xanımın
qadın hüquqlarının müdafiəsi istiqamətində
apardığı işlər xüsusilə qeyd
olunmalıdır. Məsələn, “XXI əsrdə
qadınlara qarşı zorakılıq əleyhinə” layihəsi
ölkədə böyük əks-səda doğurmuşdur.
Qadın və uşaqların məişət
zorakılığından müdafiəsinə yönəlmiş
“Məişət zorakılığı haqqında” Qanunun qəbul
olunmasında, Ailə Məcəlləsində qızlar
üçün nikah yaşının 18-ə
qaldırılması ilə bağlı dəyişikliyin
edilməsində Mehriban xanımın müstəsna rolu
vardır. Onun təşkilatçılığı
və dəstəyi ilə qadın məsələləri ilə
bağlı ölkədə keçirilən beynəlxalq tədbirlər
çox böyük əhəmiyyətə malikdir. Adı cəmiyyətimizdə yardımsevərlik,
xeyirxahlıq və nəcibliklə assosiasiya olunan Mehriban
xanım Əliyeva sosial ədalət və humanizm prinsiplərinə
sadiqliyinə görə çoxsaylı beynəlxalq
mükafatlara layiq görülərək, dünya səviyyəsində
Azərbaycan qadınının simvolunu təcəssüm
etdirir. Mehriban xanımın ardıcıl fəaliyyəti
nəticəsində Azərbaycan sivilizasiyalar, mədəniyyətlər,
o cümlədən müxtəlif millətlərə mənsub
qadınlar arasında dialoq körpüsünə və
“Bakı prosesi”nin aktiv
iştirakçısına çevrilmişdir. Başda respublikanın Birinci vitse-prezidenti Mehriban
xanım olmaqla, qadınlarımız müxtəlif beynəlxalq
təşkilatlarda, bəzi təşkilatların xüsusi
komitələrində yüksək səviyyədə təmsil
olunur, ölkəmizin maraqlarını müdafiə edirlər.
Fərəhləndirici haldır ki, Azərbaycan gəncliyinin
layiqli nümayəndəsi, Heydər Əliyev Fondunun
vitse-prezidenti Leyla Əliyeva da Azərbaycanın
tanıdılması, Qarabağ həqiqətləri
haqqında gerçəyin dünyaya
çatdırılması istiqamətində geniş və məqsədyönlü
fəaliyyət göstərir. Onun təşəbbüsü
ilə keçirilən tədbirlər həm də Azərbaycan
gənclərinin potensialından xəbər verir.
Yüksək intellektual potensiala malik olan
qadın alimlərimizin hər biri öz sahəsində novator
ideyaları, dəyərli araşdırmaları ilə təkcə
Azərbaycanda deyil, dünya elmində öz layiqli yerlərini
tutublar. Bu gün biz bu uğurların davamını
müşahidə edirik. Məsələn,
2013-cü ildən Oksford Universitetində, layihə çərçivəsində
akademik Nərgiz Paşayevanın təşəbbüsü
ilə fəaliyyət göstərən Nizami Gəncəvi
adına Azərbaycan və Qafqazşünaslıq Elmi Mərkəzinin
universitetin tərkibində daimi mövcudluğu haqqında
kontrakt imzalandı. Və bu mühüm hadisənin Azərbaycan
Demokratik Respublikasının 100 illik yubileyi ərəfəsinə
təsadüf etməsi Azərbaycan qadınının xüsusi
bir töhfəsidir. Bu gün humanitar, texniki və dəqiq
elmlər üzrə ölkəmizdə və ölkədən
kənarda öz araşdırmaları və kəşfləri
ilə məşhur olan qadın alimlərimiz çoxdur və
onların uğurları ölkəmizin uğurudur. Dilarə
Seyidzadə, Elmira Süleymanova, Elmira Ramazanova, Adilə
Namazova, Zemfira Səfərova, Məsumə Məlikova və
bir çox alimlərimiz öz elmi fəaliyyətləri,
ixtiraları və şəxsi nümunələri ilə gənclərimiz
üçün örnəkdir.
Qeyd edək ki, bu gün təhsildə, elmdə
gender bərabərliyinin təmin edilməsi istiqamətində
də mühüm nəticələr əldə olunub. Bu
gün qızlar üçün qapalı heç bir peşə
yoxdur. Texniki, innovativ, neft sənayesi və digər sahələrdə
qızlarımızın sayı artmaqdadır. Tədqiqatların
analizi də onu göstərir ki, qızlarımız dövlət
sektorunda işləmək arzusundadır. Statistik rəqəmlər
də onu təsdiq edir ki, qadınların 30%-i dövlət,
70%-ə qədəri isə özəl sektorda işləyir.
Baxmayaraq ki, qadınlar bilik və bacarıqlarına görə
kişilərdən geri qalmırlar. Lakin onlar dövlət
sektorunda istənilən səviyyədə təmsil
olunmayıblar. Bizdə belə bir praktika var. Dövlət
qurumları yalnız qadınlar üçün işə qəbul
imtahanları keçirirlər və beləliklə də,
qadınların bu və ya digər sahələrdə təmsilçiliyinin
artmasına nail olunur. Məsələn, Gömrük Komitəsində
2-ci dəfədir ki, belə bir imtahan keçirilir. Artıq
qadınların gömrük xidmətlərində iştirak
səviyyəsi 20%-ə qədər yüksəlmişdir.
Bundan həm qadınlar və onların ailələri, həm
də dövlət orqanları müsbət yararlanırlar.
Doğrudur, bu pozitiv diskriminasiya sayılsa da, biz
çalışırıq ki, fərqi aradan qaldıraq.
Yeni Azərbaycan.-
2019.- 8 mart.- S.6.