Hikmət Hacıyev: Ermənistanın yeni
Milli Təhlükəsizlik Strategiyası sanki saxta tarix dərsliyidir
Bu günlərdə Ermənistan
özünün yeni Milli Təhlükəsizlik
Strategiyasını ictimaiyyət üçün
açıqlayıb. Strategiyaya ön söz
kimi yazılmış qeydlərdə baş nazir N.Paşinyan
geniş şəkildə erməni tarixinə istinadlar edir,
Ermənistan dağlıq yaylası, Hayk, çar Artaşes, Arşakilər,
Van çarlığı, soyqırımı və s. kimi
mifik tarixi məqamlara toxunur ki, bu da format olaraq belə sənədlərə
tamamilə uyğun gəlmir.
Bu fikirlər Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin köməkçisi–Prezident
Administrasiyasının xarici siyasət məsələləri
şöbəsinin müdiri Hikmət Hacıyevin Ermənistanın
yeni Milli Təhlükəsizlik Strategiyası ilə
bağlı AZƏRTAC-a şərhində yer alıb.
Prezidentin köməkçisi qeyd edir ki,
ümumiyyətlə, Ermənistanın yeni Milli Təhlükəsizlik
Strategiyası sanki saxta tarix dərsliyidir. Adətən belə
sənədlərdə tarixə bu qədər istinadlar olmur.
Hiss olunur ki, Ermənistan yenə də keçmişin
girovluğundan qurtula bilməyib və
çatışmazlıq kompleksi özünü bu sənəddə
də büruzə verib.
Strategiya ilə tanış olduqca orada
şovinist, ksenofob və irqçi dəyərlərin təbliğ
edildiyi dərhal sezilir. Erməni xalqının
böyüklüyü, onun digər xalqlardan
üstünlüyü barədə, eləcə də
qonşu xalqlara qarşı dözümsüzlük kimi
mesajlar verilir. Ermənistanın baş naziri Vahan Teryanın
şerindən gətirdiyi sitatla böyük Babil sivilizasiyasının
yer üzündən silinməsini şadyanalıqla
qarşılayır. Əslində, Strategiyanın
bütün məğzi “Babil bizim düşmənimiz idi. Bəs
indi haradadır? Səhralarla örtülüb” sitatında cəmləşib.
Bu düşüncə sahiblərinin Yaxın Şərqdə
qədim tarixi abidələri dağıdan terrorçulardan
heç bir fərqi yoxdur. Bütün
bunları görəndə, faşist Qaregin Njdenin “Sekaqron”
kimi şovinist nəzəriyyəsinin necə
yaranmasının və belə ideologiyaların nəyə
görə Ermənistanda bu dərəcədə geniş təbliğ
olunmasının səbəbləri tam aydın olur.
Bəlkə də Ermənistandan başqa
heç bir ölkənin Milli Təhlükəsizlik
Strategiyasında şeir yer almayıb.
Sənəddə “məxməri
inqilab”a toxunulur və onun yeni standartlar müəyyən
etdiyi bildirilir. Əslində, Milli Təhlükəsizlik
Strategiyasında bu tipli istinad sənədin formatına
uyğun deyil və məntiqsizdir. Çünki belə sənədlərdə
hər hansı bir siyasi qüvvə təbliğ edilməməli,
dövlətin ümumi və uzunmüddətli təhlükəsizlik
konsepsiyası təsvir olunmalıdır. Yəni, konsepsiya
hakimiyyətdəki qüvvələrə deyil, dövlətin
maraqlarına uyğun bir sənəd olmalıdır. Belə
çıxır ki, sabah Ermənistanda N.Paşinyana və “məxməri
inqilab”a əks olan qüvvələr hakimiyyətə gəldikdən
sonra bu strategiya avtomatik surətdə artıq etibarsız
olacaq. Belə təəssürat yaranır ki,
bu Ermənistanın deyil, Soros və ona yaxın dairələrin
dəstəyi ilə baş vermiş “inqilab” nəticəsində
hakimiyyətə gələn, Soros fondundan pul alan N.Paşinyan
hakimiyyətinin Milli Təhlükəsizlik
Strategiyasıdır.
Sənəddə Ermənistan–Azərbaycan
münaqişəsinə dair çoxsaylı istinadlar edilir, Azərbaycan
tərəfi günahlandırılır və guya Azərbaycanda
ermənifobiyanın olduğu bildirilir. Bundan əlavə, sənəddə
Ermənistanın işğal olunmuş Azərbaycan
torpaqlarında yaratdığı qanunsuz rejimlə
bağlı məqamlar yer alır.
Bununla bağlı vurğulamaq istərdim ki, strategiyada
münaqişə ilə bağlı fakt və arqumentlər
də saxtadır. Ermənistan Azərbaycanın Dağlıq
Qarabağ regionunu və ətraf yeddi rayonunu işğal edib.
Ermənistan azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı törədib, etnik təmizləmə həyata
keçirib, müharibə cinayətləri törədib.
BMT Təhlükəsizlik Şurasının 4 qətnaməsinin
tələblərinə baxmayaraq, Ermənistan hələ də
öz ordusunu işğal etdiyi ərazilərdən geri
çəkməyib. Ermənistan işğal olunmuş ərazilərdə
qeyri-qanuni fəaliyyət, o cümlədən qeyri-qanuni məskunlaşma
siyasəti aparır. Ermənistan işğal olunmuş ərazilərdə
Azərbaycan izlərini yox etməyə
çalışır. Ermənistan təmas xəttində və
dövlət sərhədində atəşkəsi kobud şəkildə
pozaraq təxribatlar törədir, qəsdən Azərbaycanın
mülki əhalisini və obyektlərini atəşə tutur.
Ermənistan danışıqlarda maraqlı deyil, süni
olaraq status-kvonu uzatmağa və işğalı möhkəmləndirməyə
çalışır.
2016-cı ilin Aprel
döyüşləri barədə uydurma fikirlərlə
bağlı qeyd etmək istərdim ki, həmin vaxt Ermənistan
silahlı qüvvələri Azərbaycana qarşı
növbəti təxribata əl atmışdı. Azərbaycan
öz əhalisini qorumaq üçün cavab tədbirləri
görmək məcburiyyətində qalmışdı. Ermənistanın
Azərbaycanın dövlət sərhədinin Tovuz rayonu
istiqamətində törətdiyi son təxribat zamanı da
növbəti dəfə mülki əhali və mülki
obyektlər qəsdən hədəfə alınıb.
Sənəddə xalqların öz müqəddəratını
təyinetmə prinsipinə bir neçə dəfə
istinadlar edilir. Qeyd edilir ki, qondarma qurumun öz müqəddəratını
təyinetmə hüququ qeyri-şərtsiz
tanınmalıdır.
Ermənistan işğal faktını öz
müqəddəratını təyinetmə prinsipi ilə
ört-basdır etməyə çalışır. Heç
bir halda bu prinsip Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
bölgəsinə aid edilə bilməz. Bu, öz müqəddəratını
təyinetmə yox, işğaldır. Münaqişə Azərbaycanın
ərazi bütövlüyü çərçivəsində
həll edilməlidir və buna alternativ yoxdur. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin qeyd etdiyi
kimi, Azərbaycanın ərazi bütövlüyü
heç vaxt danışıqlar mövzusu olmayıb və
olmayacaq. Azərbaycan öz ərazisində ikinci erməni
dövlətinin yaradılmasına imkan verməyəcək.
Qondarma qurumun qeyd-şərtsiz və
məhdudiyyətsiz öz müqəddəratını təyinetmə
hüququnun tanınmasını tələb edən və bu
qanunsuz rejimi “azad ölkə” kimi tanıyan bu strategiya sənədi
özlüyündə Ermənistan tərəfindən
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində
aparılan danışıqlar prosesinə vurulmuş
növbəti ağır zərbədir. Hesab edirəm ki, həmsədrlər
və ümumiyyətlə beynəlxalq ictimaiyyət bu sənədə
reaksiya verməlidir.
Ümumiyyətlə, Ermənistanın
özünə aid olan bir sənəddə başqa dövlətin
ərazisinə dair şərhlərin verilməsi
işğalçılıq siyasətinin bariz nümunəsidir.
Sənəddə iddia olunur ki, Ermənistan
ATƏT-in Minsk qrupu çərçivəsində
danışıqlara sadiqdir. Lakin bu ölkənin
baş nazirinin “Qarabağ Ermənistandır və nöqtə”,
müdafiə nazirinin “yeni torpaqlar naminə yeni müharibə”
kimi bəyanatları, qondarma rejimi tərəf kimi
danışıqlara cəlb etmək cəhdləri, eləcə
də strategiyada münaqişə ilə bağlı təxribat
xarakterli fikirlər sübut edir ki, Ermənistan məqsədli
şəkildə danışıqlar prosesini pozur və onun
niyyəti işğalı davam etdirməkdir.
Strategiyada qeyd olunur ki, qondarma qurumun təhlükəsizliyini,
eləcə də Ermənistan da daxil olmaqla xarici dünya ilə
təhlükəsiz və şaxələnmiş
kommunikasiyasını təmin edəcək lazımi müdafiə
xətləri olmalıdır. Bununla Laçın rayonu və
Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ bölgəsinə
bitişik digər işğal olunmuş rayonlara işarə
edilir. Bu bir daha onu göstərir ki, Ermənistanın
işğal etdiyi Azərbaycan torpaqlarını qaytarmaq niyyəti
yoxdur.
Sənəddə bir neçə yerdə qeyd
olunur ki, Ermənistan qondarma qurumun təhlükəsizliyinin
qarantıdır. Bu işğalın açıq
etirafıdır. Bundan əlavə iddia edilir ki,
Azərbaycanın münaqişəni hərbi yolla həll etmək
cəhdi qondarma qurumun əhalisinin fiziki mövcudluğuna təhdiddir.
Əslində isə Ermənistanın işğalçı
siyasəti Azərbaycanın mülki əhalisinin öz
doğma torpaqlarında fiziki mövcudluğuna son qoyub.
Ermənistan bir milyona yaxın mülki azərbaycanlını
öz doğma yurdlarından qovmaqla etnik təmizləmə
siyasəti həyata keçirib.
Strategiyada bildirilir ki, danışıqlar
prosesinin məqsədi “müharibənin nəticələrinin
qorunması”dır. Bu, açıq şəkildə göstərir
ki, Ermənistan Azərbaycan ərazilərinin
işğalını davam etdirmək niyyətindədir və
dayanıqlı sülhə xidmət edən
danışıqlarda maraqlı deyil.
Sənədlə tanış olduqca Ermənistanın
Azərbaycanın dövlət sərhədinin Tovuz rayonu
istiqamətində törətdiyi son təxribatın məqsədyönlü
şəkildə həyata keçirilməsi bir daha aydın
olur.
Strategiyanı oxuduqca Ermənistanda azərbaycanafobiya
aydın sezilir. Bu ölkədə azərbaycanlılara
qarşı açıq nifrət aşılanır.
Sənəddə Azərbaycan tərəfindən
guya ermənilərə qarşı həyata
keçirilmiş uydurma qırğınlardan
danışılır. Gəncə Qandzak
adlandırılır. Azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı və vəhşiliklər törətmiş,
Ermənistanda və işğal edilmiş ərazilərdə
Azərbaycan irsini məhv edən və toponimlərini dəyişdirən
bir ölkənin bu iddiaları əsl riyakarlıqdır.
Strategiyada deyilir ki, Ermənistan cəmiyyətində
zorakılıq və ksenofobiyaya yer yoxdur. Əslində isə
Ermənistan öz ərazisindən, eləcə də
işğal etdiyi torpaqlardan 1 milyondan çox azərbaycanlını
zorakılıqla qovub. Ermənistan məscidləri, tarixi abidələri,
qəbirləri dağıdan bir ölkədir.
Ksenofobiyanın həddi o səviyyədədir ki,
Yerevandakı Göy məscidin, Şuşadakı Yuxarı
Gövhər ağa məscidinin memarlıq xüsusiyyətləri
və mahiyyəti dəyişdirilir, İran abidələri
kimi qələmə verilir. Ermənistanda böyük Azərbaycan
şairi aşıq Ələsgərin qəbri
dağıdılıb. Ermənistanın keçmiş
prezidenti 2003-cü ildə Avropanın mərkəzində qeyd
etmişdi ki, “ermənilərlə azərbaycanlılar etnik cəhətdən
uyğunsuzdur”.
Sənəddə qeyd olunur ki, ermənilər
XX əsrin ilk “soyqırımı”nın qurbanlarıdır və
Ermənistan beynəlxalq səviyyədə
soyqırımının qarşısının
alınması mövzusuna xüsusi diqqət yetirir. Bu da
növbəti yalandır. Ermənistan özü XX əsrin
sonlarında Xocalıda azərbaycanlılara qarşı
soyqırımı törədib.
Strategiyada Türkiyəyə qarşı da
fikirlər öz əksini tapır, qondarma
soyqırımına istinadlar edilir. Bunun səbəbi
Türkiyənin beynəlxalq hüququ və tarixi ədaləti
əsas tutaraq Ermənistanı Azərbaycanın işğal
edilmiş ərazilərini azad etməyə
çağırmasıdır. Mifik tarixə köklənən
Ermənistan bir daha nümayiş etdirir ki, qonşuları ilə
sülh şəraitində yaşaya bilmir və bu səbəbdən
də Ermənistanın bir dövlət kimi gələcək
inkişafı mümkün deyil.
Sənəddə qeyd olunur ki,
regionda demokratiya və insan haqları sahəsindəki geriləmə
Ermənistanı narahat edir. Əlavə edilir ki, Azərbaycan
və Türkiyədə demokratiya və insan haqları sahəsində
geriləmə var və bu da bu ölkələrin beynəlxalq
öhdəliklərini yerinə yetirməsinə mənfi təsir
göstərir. Bu bir daha irqçilik və şovinizmin
göstəricisidir. Hesab edirəm ki, başqa dövlətin ərazisini
işğal etmiş, etnik təmizləmə həyata
keçirmiş Ermənistan insan hüquqları barədə
danışmaq haqqı olan ən axırıncı ölkədir.
Yalandan və utanmadan özünü demokratiya
carçısı, insan haqları müdafiəçisi kimi təqdim
edən Ermənistan bizə görə narahat olmasın, diqqətini
özündə geniş yayılmış insan haqları
problemlərinin həllinə yönəltsin.
Ümumiyyətlə, Ermənistanın
demokratiya və insan haqlarından danışmasının
özü gülüncdür. Bu ölkədə 20 ilə
yaxın hərbi xunta hakimiyyətdə olub, parlamentdə
yüksək vəzifəli dövlət rəsmiləri
güllələnib, indiki baş nazir isə siyasi rəqiblərini
“asfalta uzatmaq”la hədələyir və asfalta uzadır. Ermənistanda
siyasətçilər, jurnalistlər siyasi
baxışlarına görə təqib olunur. Jurnalist Mger
Yegiazaryan türmədə aclıq aksiyasından sonra vəfat
edib.
Sənəddə regiondakı təhdidlərə
istinad edilir. Vurğulamaq istərdim ki, regionda ən
böyük təhdid elə Ermənistan və onun
işğalçı siyasətidir. Ermənistanın milli təhlükəsizliyinə
ən böyük təhlükə də məhz elə Ermənistan
və N.Paşinyan hakimiyyətinin siyasətidir.
Strategiyada qeyd edilir ki, Azərbaycan və
Türkiyə Ermənistanı iqtisadi blokadada saxlayır və
onu regional layihələrdən kənarda qoyur. Bu
açıq həyasızlıqdır. Ermənistanın Azərbaycanın
beynəlxalq səviyyədə tanınmış ərazilərini
işğalda saxlaması şəraitində belə
ittihamlarla çıxış etməsi heç bir əndazəyə
sığmır.
Sənəddə bildirilir ki, Ermənistanın
xarici siyasət baxışı beynəlxalq, millətlərarası
və sivilizasiyalararası dialoqa əsaslanır. Ermənistanın
belə tezislə çıxış etməsi çox
gülüncdür. Bu reallığı əks etdirmir.
Yuxarıda qeyd etdiyim kimi, Ermənistan öz ərazisində və
Azərbaycanın işğal edilmiş torpaqlarında etnik təmizləmə
aparıb, Azərbaycan xalqının mədəni və tarixi
abidələrini dağıdıb, mənimsəyən bir
dövlətdir. Belə dövlətin xarici siyasəti millətlərarası
və sivilizasiyalararası dialoq üzərində qurula bilməz.
2016-cı ildə Ermənistan Azərbaycanda keçirilmiş
BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansının 7-ci Qlobal Forumunu boykot
etmiş yeganə ölkə olub. Bu bir daha Ermənistanın
təşviq etdiyi dəyərlərlə BMT-nin Sivilizasiyalar
Alyansının təbliğ etdiyi dəyərlərin tamamilə
bir-birinə zidd olmasını göstərir.
Strategiyada Ermənistanın Yaxın Şərq
ölkələri ilə münasibətlərinin
inkişafından bəhs edilir. Ermənistan İslam
dünyasına aid dövlətin ərazisini işğal edib
və onun İslam irsini dağıdır. Müsəlman
ölkələrinin belə bir dövlətlə hansı əməkdaşlığından
söhbət gedə bilər. Hesab edirəm ki, Yaxın Şərq
ölkələri bu məqamı nəzərə
almalıdır.
Sənəddə qeyd olunur ki, Ermənistan
Kollektiv Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatının
(KTMT) üzvlərinin bir-birinə münasibətdə
müttəfiqlik öhdəliklərini yerinə yetirmələri
və təşkilatın səmərəliliyinin
artırılması istiqamətində iş aparacaq.
Sanki Ermənistan bu təşkilatın sahibidir və onun digər
üzvlərinə dərs keçəcək. Ermənistan
KTMT-nin heç bir üzvü ilə məsləhətləşmədən
onun keçmiş baş katibini həbs etdi, indi isə təşkilatın
digər üzvlərinə öhdəlikləri barədə
dərs keçmək fikrindədir. Uzun müddət KTMT-nin
yeni baş katibinin təyin olunmasını boykot edən Ermənistanın
özü bununla da təşkilatın səmərəliliyinə
ən böyük zərbə vurub. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi,
Sorosun tör-töküntüləri KTMT-nin müttəfiqləri
ola bilməz.
Strategiyada deyilir ki, Ermənistan azad söz və
plüralizmi təbliğ edir, terrorizm və ekstremizmə
qarşıdır. Halbuki bu tam yalandır. Bu yaxınlarda Los-
Ancelesdə, Brüsseldə və dünyanın digər
şəhərlərində ermənilər azərbaycanlılara
barbarcasına hücum etdilər və onlara xəsarətlər
yetirdilər. Bu, məhz, Ermənistanın ekstremizm siyasətinin
nəticəsidir. Erməni diasporu da əsassız, mifik erməni
müstəsnalığı üzərində qurulmuş
ideologiyanı təbliğ edir. Nəticədə diaspor
öz dağıdıcı fəaliyyəti ilə Ermənistan–Azərbaycan
münaqişəsinin də həllinə əlavə maneələr
törədir.
Sənəddə “panermənilik”
haqqında yer almış məqamlarla bağlı isə qeyd
etmək istərdim ki, bu, faktiki olaraq digər ölkələrin
daxili işinə qarışmaq anlamına gəlir.
Çünki orada yaşayan ermənilər üçün
Ermənistan tərəfindən istiqamət və prioritetlər
müəyyən edilir.
Strategiyada ermənilərin Ermənistana
repatriasiyası üçün şəraitin
yaradılacağı qeyd edilir. Bununla da Ermənistan
işğal olunmuş Azərbaycan ərazilərində
qanunsuz məskunlaşma siyasəti üçün əlavə
insan resursları əldə etmək niyyəti güdür.
Sənəddə Ermənistanda demoqrafik
böhran, dərin yoxsulluq, sosial bərabərsizlik və
sosial qütbləşmənin mövcudluğu açıq
etiraf edilir və artan emiqrasiya başlıca problemlərdən
biri kimi göstərilir. Bununla yanaşı, Ermənistanın
iqtisadi inkişafı ilə bağlı bir sıra fikirlər
yer alır. Lakin unutmaq olmaz ki, Ermənistan Azərbaycan
torpaqlarını azad etməyənə qədər regional
iqtisadi layihələrdən kənarda qalacaq, iqtisadi təcrid
şəraitində yaşayacaq. Münaqişə həll
edilmədiyi təqdirdə, Ermənistanda hər hansı
iqtisadi inkişaf perspektivlərindən, eləcə də
emiqrasiya, yoxsulluq, işsizlik və sosial bərabərsizliyin
aradan qaldırılması barədə danışmaq mənasızdır.
Əhalinin sayının sabitləşdirilməsi
və demoqrafik artıma nail olmaq Ermənistan dövlətinin
məqsədi kimi qarşıya qoyulub. Lakin Ermənistan
öz işğalçılıq siyasətini davam etdirəcəyi
təqdirdə, heç cür bu məqsədlərə nail
ola bilməyəcək və vəziyyət daha da pisləşəcək.
Çünki insanların Ermənistanın gələcəyinə
inamı yoxdur və Azərbaycanla qarşıdurmadan qorxan bir
çox erməni ölkəni tərk edir.
Strategiyada Ermənistanın yüksək
texnologiyalar mərkəzi kimi inkişafı prosesində elm-təhsil
sisteminin roluna xüsusi önəm veriləcəyi qeyd olunur.
Halbuki, elə strategiyanın özündə də etiraf
edildiyi kimi, savadlı insanların ölkəni kütləvi
surətdə tərk etməsi fonunda bu məqsədə necə
nail olmaq olar?!
Sənəddə qeyd olunur ki, ermənilər
arasında daxili problemlərin zorakılıqla həlli
yolverilməzdir, azad məhkəmələr yolu ilə tənzimləmə
olmalıdır. Əslində isə onsuz da azad olmayan məhkəmələrə
siyasi təzyiqlər çoxalır, baş nazirin göstərişlərini
yerinə yetirmək istəməyən Konstitusiya məhkəməsi
sıxışdırılır və hakimlər dəyişdirilir.
Sənədin ətraf mühitə aid bölməsində
məntiqlə Metsamor atom elektrik stansiyası məsələsinə
toxunulmalı idi, amma maraqlıdır ki, bu haqda heç bir
istinad yoxdur. Halbuki, fəal seysmik zonada yerləşən və
istismar müddəti bitmiş bu AES, ilk növbədə, elə
Ermənistanın özü üçün böyük təhlükə
mənbəyidir.
Ümumiyyətlə, sənədin təhlili
göstərir ki, Ermənistan diqqəti iqtisadi inkişaf, təhsil,
elm kimi məsələlərə deyil, daha çox Azərbaycan
və Türkiyəyə qarşı əsassız ittihamlara
yönəldir. Bu, Ermənistan hakimiyyətinin gələcəyə
baxışını xarakterizə edir. Əsas məqsəd
erməni xalqını münaqişənin girovu kimi
saxlamaqdır.
Yeni Azərbaycan.-
2020.- 13 avqust.- S.3.