Regionlarda yol infrastrukturunun yenilənməsi
mühüm strateji əhəmiyyətə malikdir
Bu istiqamətdə görülən işlər
ardıcıl və məqsədyönlü xarakter
daşıyır
Azərbaycanda Prezident İlham
Əliyevin müvafiq fərmanları ilə təsdiqlənən
və 2004-cü ildən etibarən uğurla
reallaşdırılan regionların sosial-iqtisadi
inkişafına dair müvafiq Dövlət proqramlarında
bütün ölkə üzrə müasir infrastrukturun
yaradılması əsas istiqamətlərdən biri kimi
müəyyənləşdirilib. Ötən dövrdə
reallaşdırılan layihələr sayəsində Azərbaycanın
mənzərəsi tamam dəyişib, ölkəmiz
infrastruktur təminatı baxımından dünyanın
qabaqcıl ölkələri səviyyəsinə yüksəlib.
Məsələn, son 17 ildə istifadəyə
verilən yeni generasiya güclərinin sayəsində elektrik
enerjisinə olan daxili tələbatın sırf yerli istehsal
hesabına qarşılanması və müəyyən həcmlərdə
ixrac imkanlarının yaranması respublikamızın
böyük uğurudur. Hazırda ölkə üzrə
qazlaşdırmanın səviyyəsi 96 faizə
çatıb ki, bu da dünya üzrə ən yaxşı
göstəricilərdən biridir. Reallaşdırılan
layihələr sayəsində respublikamızda fasiləsiz su
təminatını 70 faizədək yüksəltmək
mümkün olub. Eyni zamanda, regionlarda meliorasiya və irriqasiya
tədbirlərinin əhatə dairəsi getdikcə genişlənir,
hər il minlərlə hektar ərazinin su təminatı
yaxşılaşdırılır.
Regionlarda yeni yolların çəkilməsi
ölkə üzrə yüksəksəviyyəli infrastruktur
quruculuğunun mühüm tərkib hissəsidir
Yuxarıda deyilənlərdən də
göründüyü kimi, respublikamızda infrastruktur
quruculuğu müxtəlif istiqamətləri əhatə
edir. O cümlədən regionlarda yeni yolların çəkilməsi
ölkə üzrə yüksəksəviyyəli infrastruktur
quruculuğunun tərkib hissəsidir. Prezident İlham
Əliyev respublikamızda həm ölkə, həm də
yerli əhəmiyyətli yolların yüksək standartlar əsasında
yenidən qurulmasına güclü siyasi iradə nümayiş
etdirir. Dövlət başçımız müxtəlif tədbirlərdə
diqqəti dəfələrlə yol infrastrukturunun iqtisadi və
sosial önəminə çəkib. Məlumdur ki,
respublikamız tranzit daşımaları üçün
kifayət qədər əlverişli mövqedə yerləşir.
Şərq-Qərb və Şimal-Cənub dəhlizləri ölkəmizin
ərazisindən keçir. Son 17 ildə respublikamızda yol-nəqliyyat
infrastrukturunun yenilənməsinə böyük həcmlərdə
investisiyalar yönəldilib və nəticədə, Azərbaycan
bütövlükdə Avrasiyanın geniş imkanlara malik
tranzit hablarından birinə çevrilib.
Yol infrastrukturunun yenilənməsi iqtisadi
aktivliyin artmasına da öz müsbət təsirini göstərir
Yol infrastrukturunun yenilənməsi həmçinin
ölkə üzrə iqtisadi aktivliyin artmasına da öz
müsbət təsirini göstərir. Son illərdə
inşa edilən müasir yollar həm bölgələrin
simasını dəyişib, həm də regionların
investisiya cəlbediciliyini yüksəldib. Dövlət əsaslı
vəsait qoyuluşu hesabına yaradılan yollardan istifadə
edən investorlar iqtisadiyyatın müxtəlif sahələrinə
məmnuniyyətlə sərmayələr yönəldirlər.
Müasir yolların sosial önəmi də kifayət qədər
böyükdür. Bu, insanların rahatlığı,
yetişdirdikləri məhsulları bazarlara tez
çatdırmaları, bir sözlə, vətəndaş məmnunluğunun
təmin olunması deməkdir.
Yeri gəlmişkən, son 17 ildə ölkəmizdə
yol infrastrukturunun yenilənməsi ilə bağlı statistika
kifayət qədər zəngindir. Bəhs olunan dövrdə
respublika üzrə uzunluğu 17 min kilometrdən çox olan
yollarda təmir-tikinti işləri aparılıb, 470
körpü və tunel istifadəyə verilib. O cümlədən
2020-ci ildə respublikamızda 1385,3 km uzunluğunda avtomobil
yolları yenidən qurulub və yaxud yüksək səviyyədə
təmir olunub. Bunlardan 254,6 km yol respublika əhəmiyyətli,
767,2 km yol isə yerli əhəmiyyətlidir.
Oğuz-Şəki avtomobil yolunun əsas hissəsi
yenidən qurulur
Öz resursları hesabına inkişafın
milli modelini formalaşdıraraq tərəqqi yolunda inamla irəliləyən
Azərbaycanda yol infrastrukturunun yenilənməsi ardıcıl
səciyyə daşıyır. Vətən müharibəsinin
başa çatmasından az vaxt ötməsinə, həmçinin
pandemiya şəraiti olmasına baxmayaraq, bu istiqamətdə
işlər 2021-ci ilin əvvəlindən də yüksək
intensivliklə davam etdirilir. Hazırda Azərbaycan Avtomobil
Yolları Dövlət Agentliyi müxtəlif ünvanlarda
ayrı-ayrı yeni yol layihələrinin icrasını həyata
keçirir.
Yenidən qurulan respublika əhəmiyyətli
yollar arasında, həmçinin Qaraməryəm-İsmayıllı-Oğuz-Şəki
avtomobil yolu da var. Hələ ötən əsrin 70-ci illərində
inşa edilən bu yolun Qaraməryəm-İsmayıllı və
Qəbələ-Oğuz hissəsinin fasilələrlə
yenidən qurulması işləri həyata keçirilib.
Yolun 38,1 km uzunluğa malik Oğuz-Şəki hissəsi isə
uzun müddətdir əsaslı şəkildə yenidən
qurulmadan istismardadır. Buraya 3,4 km-lik Oğuz və 3,2 km-lik
Şəki şəhərlərinə giriş yolları da
daxildir. Bu səbəbdən də sözügedən yol boyu
rahat və maneəsiz hərəkətin təmin edilməsi
istiqamətində genişmiqyaslı işlərə start
verilib.
Oğuz-Şəki avtomobil yolunun 31,5 km-lik əsas
hissəsi 2-ci texniki dərəcəyə uyğun yenidən
qurulur. Bunun üçün müvafiq genişləndirmə
işləri aparılaraq yolun hərəkət hissəsinin
eni 9 metrə çatdırılır. Yenidənqurma
işləri zamanı yolun köhnə örtüyü
sökülür, yararsız qrunt qazılaraq
çıxarılır, əks-dolğu işləri
görülür, lazımi tikinti materiallarından istifadə
olunmaqla yol yatağı və yol əsasının
inşası işləri həyata keçirilir. Bəhs
olunan işlərin icrası ilə yol yeni asfalt-beton
örtüyünün döşənməsi
üçün hazır vəziyyətə gətirilir.
Bundan başqa, zəruri olan yerlərdə müxtəlif
diametrlərə malik yeni suötürücü borular
quraşdırılır, su keçidləri inşa edilir. Həmçinin
Zəyzidçay üzərində yerləşən
körpü istismar müddətini başa vurduğu
üçün sökülərək yerində yeni
ötürücünün inşasına
başlanılıb.
Oğuz-Şəki avtomobil yolunun yenidən
qurulması çərçivəsində 9,1 km uzunluğa
malik Şəki dairəvi yolunun da ( Zərifə
Əliyeva və Salman Mümtaz küçələri) əsaslı
şəkildə təmiri işləri aparılır. Şəki
dairəvi yolunun 6 km-lik hissəsi (Salman Mümtaz küçəsi)
4 hərəkət zolaqlı olmaqla 1-ci texniki dərəcəlidir,
3,1 km-lik hissəsi (Zərifə Əliyeva küçəsi)
isə 2 hərəkət zolaqlıdır. 3,4 km-lik Oğuz və
3,2 km-lik Şəki şəhərlərinə giriş
yollarının isə 3-cü texniki dərəcəyə
uyğun yenidən qurulması nəzərdə tutulub.
Beynəlxalq nəqliyyat dəhlizinin tərkib
hissəsi olan magistralın tikintisi davam etdirilir
Azərbaycan perspektivdə özünün
tranzit imkanlarını daha da genişləndirməyi strateji hədəflərdən
biri kimi müəyyənləşdirib. Bu məqsədlə
ölkə ərazisindən keçən dəhlizlər
boyunca yol-nəqliyyat infrastrukturunun yenilənməsi davam
etdirilir. Hazırda Azərbaycan Avtomobil
Yolları Dövlət Agentliyi tərəfindən Şimal-Cənub
nəqliyyat dəhlizinin tərkib hissəsi olan M1
Bakı-Quba-Rusiya Federasiyası ilə dövlət sərhədi
yeni avtomobil yolunun “Yaşma bağları” yaşayış məntəqəsindən
başlayan hissəsinin tikintisi həyata keçirilir.
Prezident İlham Əliyevin müvafiq sərəncamları əsasında
inşa olunan yol 150 km uzunluğundadır. 4 hərəkət
zolaqlı yeni yol 1b texniki dərəcəyə uyğun olaraq
inşa edilir. Layihəyə uyğun olaraq tikinti işləri
5 hissə üzrə aparılır. Artıq ödənişli
avtomagistralın Xızı rayonunun Yaşma və Giləzi qəsəbələri
arasında yerləşən 30 km-lik 1-ci hissəsi üzrə
tikinti işləri tamamlanıb. Layihə
üzrə 2 yol qovşağı, 1 yol ötürücüsü,
1 kanal körpüsü, 4 düzbucaqlı yeraltı avtomobil
keçidi, 33 müxtəlif ölçülərdə
düzbucaqlı və dairəvi beton boruların tikintisi,
müxtəlif köçürülmə işləri, yolun
ayırıcı zolağında ümumilikdə cəmi 31
min p/m beton baryerlərin tikintisi tamamlanıb.
Magistralın digər 62 km-lik 3
hissəsi üzrə isə hazırda torpaq
yatağının və yol əsasının inşası,
qovşaq, yol ötürücüsü, yeraltı keçid,
suötürücü boruların tikintisi və müxtəlif
köçürmə işləri davam etdirilir. Ümumilikdə
sözügedən hissələrdə tikinti işlərinin
növbəti ilin əvvəlinədək
yekunlaşdırılması planlaşdırılır. Vurğulamaq yerinə düşər ki, yeni inşa
edilən yol boyunca ümumilikdə 39 qovşaq və yol
ötürücü körpünün, 15 hidravlik və kanal
körpüsünün, 41 kəndlərarası
düzbucaqlı yeraltı keçidin, 514 müxtəlif diametrlərdə
dairəvi beton suötürücünün və ehtiyat
borunun, 43 düzbucaqlı suötürücü borunun, 20
avtomobil və mal-qara keçidinin tikintisi, həmçinin
müxtəlifgərginlikli elektrik-rabitə xətlərinin,
su, beynəlxalq əhəmiyyətli qaz və neft xətlərinin
köçürülməsi nəzərdə tutulub.
Şuşaya “Zəfər yolu”nun çəkilməsinin
böyük rəmzi mənası var
Fərəh və qürur hissi
ilə qeyd etmək lazımdır ki, Vətən müharibəsində
şanlı qələbə qazanaraq tarixi ədaləti və
öz ərazi bütövlüyünü bərpa edən Azərbaycanın
qarşısında yeni perspektivlər açılıb.
Bu, ölkə iqtisadiyyatının dinamik
inkişafının dayanıqlılığının təmin
olunması, eləcə də regionların sosial-iqtisadi
inkişafı baxımından da müstəsna əhəmiyyət
daşıyır. Daha dəqiq desək,
üç onillik ərzində işğal altında qalan ərazilərimizin
Azərbaycanın müzəffər Silahlı Qüvvələrinin
rəşadəti və cəsarəti sayəsində azad
olunması ilə regional inkişaf proqramlarının əhatə
dairəsi daha da genişlənəcək. Hazırda
ölkəmiz işğaldan azad edilən ərazilərə
Böyük Qayıdış ərəfəsindədir.
Artıq bəhs olunan ərazilərdə zəruri
infrastrukturun yaradılmasına başlanılıb. Füzulidən
Şuşaya çəkilən və böyük rəmzi məna
daşıyan yol işğaldan xilas edilən ərazilərimizdə
icrasına başlanan ilk infrastruktur layihəsidir. Prezident
İlham Əliyev 101 km uzunluğa malik bu yolu “Zəfər
yolu” adlandırıb.
Qeyd edək ki, Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin cari il yanvarın 14-də Füzuli rayonuna səfəri
zamanı təməli qoyulan yeni Füzuli-Şuşa avtomobil
yolunun inşası 4 hissə üzrə aparılır.
Tikinti işlərini Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət
Agentliyinin iki tabeli təşkilatı, “AZVİRT” MMC və
Türkiyənin “Kolin İnşaat” şirkəti tərəfindən
həyata keçirilir. Azərbaycan Avtomobil Yolları Dövlət
Agentliyinin məlumatına görə, artıq “Zəfər
yolu” boyunca tikinti işlərinin birinci mərhələsi
yekunlaşdırılıb. Cəmi 2 ay ərzində
sözügedən yol genişləndirilib, yeni torpaq
yatağı inşa edilib və yol ilə gediş-gəliş
təmin olunub. “Zəfər yolu”nun Əhmədbəyli-Böyük
Tağlar yaşayış məntəqələri
arasında yerləşən hissəsində tikinti ərazisinə
cəlb olunmuş xüsusi texnikaların çevik hərəkətinin
təmin olunması məqsədilə yol çiyinlərinin
minalardan və partlamamış hərbi sursatlardan təmizlənməsini
sürətləndirməklə yolun asfalt-beton
örtüyü ilə döşənməsi
üçün hazır vəziyyətə gətirilməsi
nəzərdə tutulur. Bu prosesin həyata keçirilməsi
ilə cari ilin sentyabr ayınadək yolun tam olaraq 2 hərəkət
zolağı enində asfaltlanaraq istifadəyə verilməsi
planlaşdırılır.
Nəticə etibarilə,
regionlarda yol infrastrukturunun yenilənməsi təkcə
bölgələrin deyil, bütövlükdə, ölkəmizin
davamlı inkişafının təmin olunması, eləcə
də əhalinin rifahının mütəmadi olaraq
yaxşılaşdırılması, məşğulluq səviyyəsinin
artırılması və digər sosial-iqtisadi məsələlər
kontekstində mühüm strateji əhəmiyyətə
malikdir.
Nurlan
QƏLƏNDƏRLİ
Yeni Azərbaycan.- 2021.- 5 mart.- S.7.