Azərbaycanın nəqliyyat-logistika
siyasəti Avrasiya üçün hansı perspektivlər vəd
edir?
Son
vaxtlar Azərbaycanın gündəliyində yol-nəqliyyat
infrastrukturunun daha da gücləndirilməsi, tranzit
imkanlarının genişləndirilməsi ilə
bağlı məsələlərin müzakirəsi
xüsusi yer tutur. Bu baxımdan, Çinin
yüksəksəviyyəli rəsmilərinin Azərbaycanın
müvafiq qurumlarının
rəhbərləri ilə
ölkəmizdən keçən
dəhlizlər, “Bir kəmər-bir yol” layihəsi, Çin mallarının Avropaya respublikamızın üzərindən
daşınmasının perspektivləri
ilə bağlı danışıqlar aparmalarını ayrıca
qeyd edə bilərik. Xatırladaq ki, 2021-ci ilin iyul ayında Azərbaycanın iqtisadiyyat
naziri Mikayıl Cabbarov Çin Xalq Respublikasının ölkəmizdəki fövqəladə
və səlahiyyətli
səfiri xanım Quo Minlə görüşüb. Görüşdə
Azərbaycanın əlverişli
nəqliyyat-tranzit potensialı,
Transxəzər Beynəlxalq
Nəqliyyat Dəhlizi
və Zəngəzur dəhlizinin əhəmiyyəti
diqqətə çatdırılıb.
Səfir xanım Quo Min Zəngəzur
dəhlizinin Çinin
“Bir Kəmər Bir Yol” nəqliyyat
layihəsinə töhfə
verəcəyinə əminliyini
bildirib. Bir neçə gün
bundan əvvəl isə Çin Xalq Respublikasının nəqliyyat naziri Li Siaopenin başçılıq
etdiyi nümayəndə
heyəti ilə Azərbaycanın nəqliyyat,
rabitə və yüksək texnologiyalar naziri Rəşad Nəbiyevin rəhbərlik
etdiyi nümayəndə
heyəti arasında onlayn formatda görüş keçirilib. Görüşdə iki ölkə
arasında nəqliyyat
və logistika sahəsində əməkdaşlığın
cari vəziyyəti, o
cümlədən Çin
yüklərinin Azərbaycan
Respublikasının ərazisi
üzərindən tranzit
daşımalarında Çin
tərəfinin dəstəyinin
göstərilməsi müzakirə
edilib.
Çinin Azərbaycanın
nəqliyyat-logistika imkanlarına
belə böyük maraq göstərməsi sıradan bir hadisə sayıla bilməz. Bu ölkə 500 milyard dollar həcmində illik ticarət dövriyyəsinə malikdir.
Buna görə də hazırda Çinlə daşımalar sahəsində
əməkdaşlığın perspektivlərini dəyərləndirən
tranzit imkanlarına malik əksər ölkələr bu dünya nəhənginin daşıma şirkətlərini
öz marşrutlarına
cəlb etməyə böyük səy göstərirlər. Çünki
bu, hər bir tranzit ölkəsi
üçün böyük
həcmlərdə gəlir
deməkdir.
Çinin və
Avrasiyanın bir sıra digər ölkələrinin Azərbaycandan
keçən dəhlizlərin
funksionallığına və
ölkəmizin tranzit
imkanlarına diqqəti
artırmaları isə
heç də təsadüfi deyildir. Məlum olduğu kimi, öz iqtisadiyyatında
ağırlıq mərkəzini
tədricən qeyri-neft
sektoruna transformasiya etməyi hədəfləyən
Azərbaycan tranzit imkanlarını genişləndirməyi
prioritet hədəflərdən
biri kimi müəyənləşdirib. Qeyd edək ki, respublikamızda böyük gəlir potensialına malik tranzit daşımaları
üçün bütün
şərtlər var.
O cümlədən əlverişli coğrafi mövqeyə, uzunmüddətli
daxili sabitliyə, quru və su
sərhədlərinə malik
olması, qonşularla
yaxşı münasibətlər
qurması, dünyada müsbət imic qazanması Azərbaycana tranzit imkanlarını genişləndirmək üçün
böyük üstünlüklər
qazandırır. Ölkəmiz
bu üstünlüklərdən
bəhrələnməklə nəqliyyat sektorunu qeyri-neft iqtisadiyyatının
mühüm bir qolu kimi inkişaf
etdirməyi və özünün gəlir imkanlarını artırmağı
hədəfləyib. Son 18 ildə
hüquqi bazanın ardıcıl şəkildə
möhkəmləndirilməsi, idarəetmədə çevikliyin
artırılması, yeni
institusional təsisatların
yaradılması, eləcə
də praktiki müstəvidə ölkə
ərazisindən keçən
Şimal-Cənub və
Şərq-Qərb dəhlizlərinin
funksionallığının artırılmasına hesablanan
tədbirlərin
görülməsi sayəsində
Azərbaycan Avrasiyanın
mühüm nəqliyyat-tranzit
hablarından birinə
çevrilib. Qürur
hissi ilə deyə bilərik ki, hazırda Avrasiyanın əsas tranzit yolları məhz Azərbaycanda kəsişir. Azərbaycan Prezident İlham
Əliyevin qətiyyəti,
güclü siyasi iradəsi sayəsində bəhs olunan dövrdə Şimal-Cənub
və Şərq-Qərb
beynəlxalq marşrutlarına
inteqrasiya olunan bir neçə mühüm, böyük investisiya tutumuna malik nəqliyyat-logistika layihələrini uğurla
reallaşdırmağa nail
olub. Respublikamızın
təşəbbüsü və moderatorluğu ilə yaradılan Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu Avropa ilə Asiya arasında ən qısa bağlantıdır.
Yeni dəmir yolu xətti yüklərin daşınmasına
sərf edilən vaxtı 2 dəfədən
çox qısaltmağa
imkan verir. Respublikamız liderlik keyfiyyəti nümayiş
etdirərək Xəzər
sahilində ən böyük liman inşa etməyə nail olub. Bu gün
Bakı Beynəlxalq Dəniz Ticarət Limanı Xəzər dənizində yükdaşımaların
təşkili üçün
əvəzolunmaz rol oynayır. Ələt İqtisadi Zonasının
yaradılması isə
ölkəmizin nəqliyyat-logistika
imkanlarının genişlənməsinə
əlavə impuls verəcək.
Deyilənlər bir daha təsdiqləyir
ki, güclü dövlət olan Azərbaycan Avrasiya coğrafiyasının yeni,
daha müasir və daha səmərəli
nəqliyyat xəritəsini
formalaşdırır. Hazırda
Çin-Qazaxıstan-Xəzər dənizi-Azərbaycan-Avropa marşrutu,
eyni zamanda, Əfqanıstan-Türkmənistan-Xəzər
dənizi-Azərbaycan-Avropa marşrutu mövcuddur. Bakı-Tbilisi-Qars dəmir
yolu faktiki olaraq Lapis-Lazuli yolu ilə birləşdirilib.
Azərbaycan 44 günlük Vətən müharibəsində qazandığı
şanlı Qələbə
sayəsində regionda
yaratdığı yeni
reallıqlar fonunda özünün strateji maraqlarının ədalətli
şəkildə təmin
olunmasına güclü
siyasi iradə nümayiş etdirir. O cümlədən respublikamız
uzun illər ərzində blokada şəraitində yaşayan
Naxçıvanla Azərbaycanın
əsas hissəsi arasında kommunikasiyaların
açılmasına israr
edir. Prezident İlham Əliyev bəhs olunan marşrutu Zəngəzur dəhlizi adlandırıb
və bu, artıq beynəlxalq səviyyədə qəbul
olunan terminə çevrilib. Dövlət
başçımızın bildirdiyi kimi, Zəngəzur dəhlizinin
yaradılması Azərbaycanın
milli, tarixi və gələcək maraqlarına tam cavab verir. Vurğulamaq
yerinə düşər
ki, kommunikasiyaların
bərpası ilə bağlı müddəalar
ötən il noyabrın 10-da Azərbaycan,
Rusiya prezidentlərinin
və Ermənistan baş nazirinin imzaladıqları üçtərəfli
Bəyanatda təsbit olunub. Sözügedən sənədin 9-cu bəndində
göstərilir ki, bölgədəki bütün
iqtisadi və nəqliyyat əlaqələri
bərpa edilir. Sənəddə o da qeyd olunub ki,
tərəflərin razılığı
əsasında Naxçıvan
Muxtar Respublikası ilə Azərbaycanın qərb rayonlarını birləşdirən yeni nəqliyyat kommunikasiyalarının
inşası təmin
ediləcəkdir. Eyni
zamanda, cari il yanvarın 11-də Moskvada imzalanan yeni üçtərəfli
Bəyanat tərəflərin
noyabrın 10-da imzalanan
sənədin müddəalarına
sadiq qaldıqlarını
bir daha təsdiqlədi. Ermənistan
ərazisindən keçməklə
Naxçıvana gedən
dəhliz özündə
dəmir yolu və avtomobil yolu kimi iki
mühüm komponenti birləşdirir.
Yeni dəhlizin
önəmi yalnız
Naxçıvanla ölkəmizin
əsas hissəsi arasında bağlantı yaradılması ilə məhdudlaşmır. Bu, eyni zamanda, Azərbaycanın
tranzit imkanlarının
genişlənməsi və
region dövlətləri
arasında əməkdaşlığın
dərinləşməsi baxımından
da böyük aktuallıq daşıyır.
Zəngəzur marşrutu
Şərq-Qərb dəhlizinin
tərkib hissəsi olacaq. Bu dəhliz
Azərbaycana Avrasiyanın
nəqliyyat və logistika mərkəzi kimi mövqeyini gücləndirməyə imkan
verəcək. Yeni dəhlizin açılması
ilə Azərbaycanla Türkiyə arasında ikinci dəmir yolu bağlantısı yaranacaq. Bundan başqa, qonşu və daha geniş
coğrafiyada olan dövlətlər də Zəngəzur dəhlizindən
bəhrələnə biləcəklər.
Yuxarıda bildirildiyi kimi, Çin kimi supergüc dövlət də bu dəhlizin açılmasına maraq
göstərir.
Mübariz ABDULLAYEV
Yeni Azərbaycan.- 2021.- 16 sentyabr.-
S.5.