Fikrət
Əmirov - Azərbaycan
musiqi tarixinin unudulmaz səhifəsi...
Dahi bəstəkarın vəfatından
40 il ötür
Onun əsərləri
peşəkarlar tərəfindən
daim yüksək qiymətləndirilib və
xalq tərəfindən
daim böyük məhəbbətlə qarşılanıb.
Yaradıcılığının ilk dövrlərindən uğurlara nail olan görkəmli bəstəkar üçün
sevgi və məhəbbət məfhumu
yaradıcılığı kimi əbədiyaşardır.
Xalq öz müdrik sənətkarını
əbədi məhəbbətlə
sevir və onun əsərlərindən
mənəvi güc alır. Söhbət
SSRİ Xalq artisti, Sosialist Əməyi Qəhrəmanı, dahi bəstəkar Fikrət Əmirovdan gedir. Bu gün mərhum
bəstəkarın vəfatından
40 il ötür.
Fikrət Əmirov
sənət yollarındakı
ilk addımlarından
başlayaraq öz mühitini tapa bilmiş görkəmli şəxsiyyətlərimizdən idi. Layiq görüldüyü
adlar, titullar, müxtəlif illərdə
daşıdığı vəzifələr
Fokrət Əmirovun Azərbaycan mədəniyyəti
tarixi üçün
əvıəzedilməz şəxslərdən
biri kimi yaddaşlarda qalmasının
səbəbini və qənaətini əsaslı
şəkildə formalaşdırır.
Görkəmli bəstəkar
1947-ci ildə Azərbaycan
Dövlət Filarmoniyasının
bədii rəhbəri,
1956-1959-cu illərdə Azərbaycan
Dövlət Opera və
Balet Teatrının direktoru, 1959-cu ildən Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının katibi,
1980-ci ildən Azərbaycan
Ali Sovetinin IV-IX çağırış deputatı
və Azərbaycan Elmlər Akademiyasının
müxbir üzvü olub. Fəaliyyətindəki
uğurlara görə
1949-cu ildə dövrün
ən yüksək dövlət təltiflərindən
olan II dərəcəli
Stalin mükafatına,
1955-ci ildə Azərbaycanın
Əməkdar incəsənət
xadimi fəxri adına, iki dəfə Lenin ordeninə (1959, 1982), iki dəfə Qırmızı
əmək bayrağı
ordeninə (1967, 1971), 1958-ci ildə Azərbaycanın Xalq artisti, 1965-ci ildə SSRİ-nin Xalq artisti titullarına,
1967-ci ildə Lenin
komsomolu, 1974-cü ildə
Azərbaycanın Dövlət
mükafatına, 1980-ci ildə
SSRİ Dövlət mükafatına,
1982-ci ildə Sosialist
Əməyi Qəhrəmanı
adına layiq görülüb.
Bütün bunlar
əslində təkcə
Fikrət Əmirov yaradıcılığına verilmiş
mükafatlar deyil, ümumən Azərbaycan mədəniyyətinin qazandığı
dəyərdir. Fikrət
Əmirov kimi ölməz şəxslərin
yaradıcı irsi mədəniyyət tariximiz
üçün böyük
bir dəyəri özündə əks etdirir. F.Əmirov belə hesab edirdi ki, bir
xalqın musiqisinin təkcə özünün
deyil, digər xalqların da mənəvi sərvətinə
çevrilməsi üçün
onun məhz professional səviyyədə
işlənməsi və
zamanın tələbləri
ilə səsləşməsi
vacibdir. Onun fikrincə, muğam - Şərq xalqlarının
bu böyük neməti simfonik libas geyinərsə, öz gözəlliyi, öz incəliyi, ahəngi, təravəti, ritmik xüsusiyyətləri
ilə dünya xalqlarının mənəvi
xəzinəsinə daimi
yol tapa bilər. Bu düşüncələrində böyük bəstəkarımız
haqlı idi.
F.Əmirovun simfonik
muğamları və
Nizami simfoniyası dünyanın ən məşhur dirijorları
G.Rojdestvenski (Rusiya),
K. Abendrot (Almaniya), Ş.Münş (Fransa) və L.Stokolovskinin
(ABŞ) idarəsi ilə
ifa olunub. Bəstəkarın müəllifi
olduğu yeni, simfonik muğam janrı Şur , Kürd Ovşarı
və Gülüstan
Bayatı-Şiraz kimi
dəyərli əsərlərlə
təmsil olunub.
Cəfər Cabbarlının
dramı əsasında
yazdığı Sevil
operası ilə Azərbaycanda lirik-psixoloji
operanın əsasını
qoyub. O, musiqili komediya janrında da Ürəkaçanlar,
Gözün aydın
kimi maraqlı əsərlər yaradıb.
F.Əmirovun məşhur
baletləri olan Min bir gecə
və Nəsimi dinləyicilərin xüsusi
rəğbətini qazanmış
əsərlərdir.
Vokal-instrumental əsərlər
də bəstəkarın
yaradıcılığında mühüm yer tutur. Fortepiano üçün 12 miniatür,
müxtəlif pyeslər,
Ulduz , Azərbaycan elləri, Gülüm, Gülərəm
gülsən, Mən
səni araram və digər romans və mahnıları bu gün də dinləyiciləri valeh edir. O, həmçinin dram tamaşalarına, Səhər, Böyük
dayaq, Mən ki, gözəl deyildim, Nəğmə dərsi filmlərinə maraqlı musiqilər bəstələyib. Onun dram əsərlərinə
bəstələdiyi musiqilər
sırasında Hüseyn
Cavidin Şeyx Sənan dramına yazılmış Kor ərəbin mahnısının
xüsusi yeri var. Musiqi nəzəriyyəçiləri
yazırlar ki, bəstəkarın özünün
də bu dram əsəri əsasında opera yazmaq niyyəti vardı. Amma sonradan nədənsə bu niyyəti alınmamış, əvəzində
Kor ərəbin mahnısı ilə Fikrət Əmirov Cavid irsinə sevginin mükəmməl örnəyini yaratmışdı.
Bütün bunlar
Fikrət Əmirovun yaradıcılıq aləminin
nə qədər zəngin, rəngarəng və çoxşaxəli
olduğunu göstərir.
Janrından, formasından,
məzmunundan asılı
olmayaraq bu aləmə aid nələr varsa, görkəmli bəstəkar
tərəfindən ürəklə
yaradılırdı. Fikrət
Əmirov 1984-cü il
fevralın 20-də dünyamızı
tərk etsə də, onun musiqili
qəlbi yenə də bizə əbədiyyət haqqında
heç zaman bitməyəcək gözəl
bir nəğmə oxuyur.
Dahi bəstəkar
bu gün də sevilir, dərin hörmət və ehtiramla yad olunur. Onun
musiqi tariximizə verdiyi töhfələr unudulmur. Adının əbədiləşdirilməsi üçün Azərbaycan
Dövlət Mahnı
və Rəqs Ansamblına, Bakı şəhərindəki küçələrdən
birinə onun adı verilib.
Yeganə BAYRAMOVA
Yeni Azərbaycan.-2024.-
20 fevral, ı32.- S.8.