Azərbaycan
uşaq ədəbiyyatının
görkəmli nümayəndəsi
Abdulla Şaiqin doğum günüdür...
O, Azərbaycan uşaq
ədəbiyyatının yaradıcılarından
biri, milli uşaq teatrının banisidir. Uşaqlar üçün yazdığı
Xoruz, Bənövşə,
Keçi, Quzu, Qızıl gül, Qərənfil və digər şeirləri, Tülkü həccə gedir, Tıq-tıq xanım kimi pyesləri ədəbiyyatımızda
hələ də xüsusi yerə malikdir. 1881-ci il fevralın 24-də Tiflisdə
ruhani ailəsində dünyaya göz açan yazıçı
ömrünün 34 ilini
Azərbaycan təhsilinin
inkişafına həsr
etmişdi. Bu gün yazıçının
anadan olmasından 143 il ötür.
A.Şaiq ilk təhsilini aldıqdan sonra 1893-cü ildə ailə vəziyyəti ilə əlaqədar olaraq Xorasana gələrək orada dövrünün mütərəqqi
ziyalısı Yusif Ziyanın məktəbində
təhsilini davam etdirir. On doqquz yaşlı Abdulla yeddi ildə Xorasanda mükəmməl
təhsil alır, tarix, məntiq, psixologiya elmlərini, Şərq, Azərbaycan, Rus ədəbiyyatını
öyrənir. 1900-cü ildə
o, Tiflisə qayıdaraq
bir müddət orda qalır. 1901- ci ildə Bakıya
gəlir. Görkəmli
ictimai xadim Nəriman Nərimanov və Abbas bəy
Minasazovun qayğısı
və köməyi ilə 25 aprel 1902-ci ildə Bakıdakı Aleksandriyski gimnaziyada imtahan verərək müəllimlik şəhadətnaməsini
alır. Bakıda 5-ci
şəhər məktəbində
pedoqoji fəaliyyətə
başlayan A. Şaiq
1903-cü ildən Sabunçudakı
altısinifli məktəbdə
ana dili və şəriətdən
dərs deyir. Bu illərdə o, görkəmli ədib və maarif xadimi Ə.Haqverdiyev, H.Zərdabi, N.Vəzirov, S.S.Axundov, M.Ə.Sabir, M.Hadi, A.Səhhət və H.Cavid və başqaları ilə yaxından tanış olur. Bu şəxsiyyətlər
şairin milli-mənəvi
inkişafında mühüm
rol oynayır.
1906-cı ilin avqustunda
Bakıda birinci müəllimlər qurultayı
çağrılır. Qurultayın
təşkilində Şaiqin
böyük xidmətləri
olur. Gənc müəllim ana dilinin və ədəbiyyatın tədrisinə
dair təşəbbüslə
çıxış edir.
Qurultay H.Zərdabi, F.Köçərli, M.Mahmudbəyov,
A.Şaiq və başqalarından ibarət
xüsusi komissiya seçir və Azərbaycan dilində müvafiq proqram hazırlamağı onlara
tapşırır. Birinci
müəllimlər qurultayından
heç bir il keçməmiş neçə-neçə yeni
dərsliklər yaranır.
Əlifba, Uşaq çeşməyi (1906), Uşaq
gözlüyü (1909), Gülzar
(1912) və s. bu kimi dərsliklərdə onun öz əsərləri
və dünya ədəbiyyatından nümunələr
çap olunur. On altı səhifəlik Uşaq çeşməyi
kitabı kiçik yaşlı uşaqların
bilik səviyyəsinə
uyğun hazırlanır.
Bundan sonra o, müxtəlif illərdə
bir-birinin ardınca Milli qiraət, Türk çələngi,
Ədəbiyyat dərsləri
(1919), Türk ədəbiyyatı
(1920) adlı dərsliklər
və proqramlar hazırlayır. Bu dərsliklərdə Azərbaycan
klassiklərinin həyat
və yaradıcılığı
haqqında məlumatlar
və əsərlərindən
parçalar verilir.
O, həm də
qadınlar üçün
jurnal çıxarmaq,
uşaq bağçası
açmaq, kitabxana yaratmaq, kasıb uşaqları pulsuz oxutmaq kimi xeyirxah
təşəbbüslər də irəli sürmüşdü. Abdulla
Şaiq eyni zamanda ədəbiyyatımızı
həvəslə tədqiq
və təbliğ edir. Xaqani, Nizami,
Nəsimi, Füzuli, Xətai, Vaqif, Vidadi, Zakir, M.F.Axundov, S.Ə.Şirvani,
M.Ə.Sabir, A.Səhhət,
M.Hadi, H.Cavid kimi sənətkarların
yaradıcılıqlarının tədqiqində bir ədəbiyyatşünas alim
kimi onun xidmətləri böyükdür.
Abdulla Şaiq yaradıcılığında ilk mətbu əsər Laylay adlı uşaq şeiridir və o,
1906-cı ildən başlayaraq
silsilə şeirləri
ilə milli uşaq poeziyamızın incilərini yaradır. Onun bir sıra
şeirləri Dəbistan
və Məktəb uşaqgənclər toplularında
işıq üzü
görür. Bu illərdə o, Nicat cəmiyyətinin idarə
heyətinə üzv
seçilrək, ədəbi-bədii
problemlərlə, maarif
və məktəb işləri ilə məşğul olur.
Yazıçı
1959-cu ildə Bakıda vəfat edib, Fəxri xiyabanda dəfn
olunub. 1990 -cı ildən
Bakıda fəaliyyət
göstərən Abdulla
Şaiqin ev - muzeyi onun həyat
və bədii yaradıcılığını, bütün ömrü boyu apardığı pedaqoji fəaliyyətini, onunla ünsiyyətdə olan yazıçı və ziyalıların fəaliyyətini işıqlandıran
bir mədəniyyət
ocağıdır. Müxtəlif
illərdə yazdığı
şeirlər, hekayələr,
povestlər, romanlar, dram əsərləri isə Şaiq cəsarətinin, Şaiq dünyagörüşündəki qabaqcıl meyllərin nümayişidir...
Yeganə
BAYRAMOVA
Yeni Azərbaycan.-2024.-
24 fevral, ı36.- S.8.