Sosial layihələrin
icrasında heç bir problem olmayacaq
Musa Quliyev: Vətəndaşlarımızın
sosial müdafiəsi kifayət qədər təminatlıdır və
bu istiqamətdə fəaliyyətin gücləndirilməsi
üçün Azərbaycan
hökuməti lazımi
işləri görəcək
Bir neçə
ildir ki, may ayında Milli Məclisdə dövlət
büdcəsinə yenidən
baxılır və zəruri hallarda müəyyən dəyişikliklər
edilir. Ötən bir neçə il ərzində neft hasilatının və onun qiymətinin
yüksəlməsi dövlət
büdcəsinin gəlir
hissəsinin artımı
ilə müşahidə
olunurdu. Amma hazırda dünya böhranı ilə əlaqədar bu ilin may ayında büdcəyə dəyişikliklərin
edilib-edilməməsi barədə
bəzi suallar ortaya çıxır. Hətta bəzi KİV-lər büdcəyə yenidən baxılarkən
bir sıra layihələrin, o cümlədən,
sosial layihələrin
icrasının dayandırılacağı
haqqında məlumat verirlər. Bu məsələyə
Milli Məclisin Sosial siyasət komitəsinin sədr müavini Musa Quliyev belə aydınlıq gətirib:
- Büdcəyə
yenidən baxılması
normal haldır. Neçə
ildir ki, may ayında büdcəyə
baxaraq profisitini qəbul edirik. Maliyyə-iqtisadi siyasətdə
tam normal haldır ki, il ərzində hökumətin proqnozları
dəyişə bilər.
Buna uyğun olaraq isə, Milli Məclis dövlət büdcəsinə yenidən
baxmalıdır. O da ola bilər ki, büdcədə defisit yaransın və bu da
müəyyən xərclərin
azalması hesabına
sığorta olunur. Dünya maliyyə böhranının davam etməsi, Azərbaycanın
xarici ölkələrdəki
partnyorlarının böhrana
uyğun olaraq öz fəaliyyətlərində
korrektələr etməsi
və neftin qiymətinin proqnozlaşdırılandan
aşağı olması
büdcədə nəzərdə
tutulan bəzi məsələlərə yenidən
baxmasını mümkün
edir. Amma ölkə Prezidentinin dediyi kimi, Azərbaycanda
aparılan uğurlu sosial-iqtisadi siyasətin elmi və nəzəri
cəhətdən əsaslandırılmış
şəkildə qurulması
iqtisadiyyatımızı nəinki
neftdən asılı
etməyib, dünyanın
bir çox ölkələrindən fərqli
olaraq böhrana davamlı iqtisadiyyata gətirib çıxarıb.
Bu gün Azərbaycan
böhrana qarşı
ən davamlı ölkələrdən biridir
və böhranın ən az təsir
etdiyi dövlətlərdəndir.
Buna baxmayaraq, büdcədə
dəyişiklik edilməsi
ehtimalı mümkündür.
Tikinti, inşaat-abadlıq,
çox investisiya tələb edən sahələrlə əlaqədar
büdcədə dəyişiklik
edilə bilər və mümkündür ki, həmin sahələr üçün
nəzərdə tutulmuş
büdcə vəsaiti
başqa istiqamətə
yönəlsin.
- Dövlət büdcəsində sosial layihələrə
ayrılan vəsaitlərin azaldılması ehtimalı
varmı?
- İstənilən
halda, nə bu il, nə də gələn il Azərbaycanda
sosial sahəyə ayrılan büdcə vəsaiti
azaldılmayacaq. Sosial layihələrin maliyyələşdirilməsində
problem olmayacaq. Əksinə, Azərbaycanda aztəminatlı
ailələrin sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə
daha böyük diqqət yetiriləcək. Pensiya və sosial
müavinətlərin artırılmasına, xüsusilə,
anti-böhran tədbirlərinin görülməsinə diqqət
daha da artırılacaq. Bunların hamısı maliyyə vəsaiti
tələb edən işlərdir. Çox güman ki,
büdcəyə yenidən baxılarsa, investisiya tutumlu layihələrdən
xərclər kəsilib sosial müdafiənin gücləndirilməsinə
yönəldilə bilər. Digər tərəfdən,
düşünürəm ki, hökumətin anti-böhran
proqramı hazırdır. May ayında büdcəyə
baxılarkən ola bilsin ki, bu proqram da elan olunsun. Anti-böhran
proqramında da əsas yerlərdən biri işsizlik
probleminin həlli və insanların məşğulluğunun
təminatıdır ki, bu da birbaşa vətəndaşlarımızın
sosial müdafiəsinin gücləndirilməsinə yönələn
addımlardır. Mən tam arxayınam ki, Azərbaycan
iqtisadiyyatı böhrana qarşı davamlıdır və bu
böhrandan o qədər də ciddi əziyyət çəkməyəcək.
Vətəndaşlarımızın sosial müdafiəsi
kifayət qədər təminatlıdır və sosial
müdafiənin gücləndirilməsi istiqamətində
hökumətimiz tərəfindən lazımi işlər
görüləcək.
- Musa müəllim, Milli Məclisin Sosial siyasət komitəsi
mütəmadi olaraq bəzi qanunların monitorinqini həyata
keçirir. Monitorinq zamanı üzə çıxan məsələlər
qanunvericilik yolu ilə tənzimlənir. Hazırda komitənin
bu istiqamətdə fəaliyyəti necədir?
- Doğrudur,
parlamentin Sosial siyasət komitəsi bəzi qanunların monitorinqini aparır. Bu yaxınlarda Əmək Məcəlləsinin monitorinqi
nəticəsində bu
məcəlləyə 40-dan artıq dəyişikliklər
edildi. Amma nəzərdə tutmuşduq
ki, 100-ə yaxın dəyişiklik edilsin və bu məsələ
üzərində də
iş gedir. Eyni zamanda, biz Ailə Məcəlləsinin
də monitorinqini aparmışıq və məlum oldu ki, bu sənəddə
də bəzi boşluqlar var. Xüsusilə,
qadınların nikah yaşı ilə bağlı problemlər mövcuddur. Həm dövlətimizin qoşulduğu
beynəlxalq konvensiyalarla,
həm də Azərbaycanda 11 illik təhsillə bağlı
problemlər var. Qüvvədə
olan qanuna görə, qadınlar 17 yaşında nikah qura bilər. İstisna hallarda isə, müvafiq icra hakimiyyətinin qərarı ilə bu nikah yaşı
bir yaş aşağı salınır.
Yəni, faktiki olaraq qızlar 16 yaşından nikaha daxil ola bilirlər.
Belə olan halda isə, qızlar orta məktəbi təzə qurtarır və onların peşə əldə etməsi, ali təhsil alması problem kimi ortaya çıxır. Digər tərəfdən,
16 yaşlı qızlar
fizioloji cəhətdən
ailə qurmağa hazır olsalar da, psixoloji və
mənəvi baxımdan
yetkin deyillər. Bütün bunları nəzərə alaraq, qərara gəlmişik ki, nikah üçün
yaş həddi 18 yaş götürülsün.
Digər aktual məsələ isə nikaha girmək istəyən insanların
bir-birinə qarşı
olaraq sağlamlıq vəziyyəti ilə bağlı məlumatların
verməsidir. Bilirsiniz
ki, başqa ölkələrdə olduğu
kimi, Azərbaycanda da bir sıra
endemik xəstəliklər
var. O cümlədən, talassemiya,
irsi qan xəstəlikləridir ki,
ailə quranlar hələ sağlam olduqları halda, hər ikisi o xəstəliklərin daşıyıcılarıdırsa,
onların övladlarının
həmin xəstəliklərə
tutulması ehtimalı
50 faizdən 100 faizə
qədərdir. Biz istəyirik
ki, bu barədə
ailə quranlar özləri bir-birinə məlumat versinlər və bu məlumatlar
yayılmasın. Buna görə
də, təklif edirik ki, ailə
quranlar bir neçə xəstəliklərlə
əlaqədar müayinə
olunmalıdırlar. Bundan
başqa, nikaha girərkən nikah müqaviləsinin bağlanmasının
da qanuna əlavə edilməsini təklif edirik. Bu da vacib şərtdir.
Bu, bir çox Avropa dövlətlərində
ailə-məişət həyatına
daxil olmuş hüquqi-normativ sənəddir.
Bununla tərəflər
bir-birilərinin qarşısında
əmlak öhdəlikləri
götürürlər. Bu təkliflər artıq layihə halına salınıb və parlamentdə müzakirə
ediləcək.
- Siz siqaret çəkilməsinin məhdudlaşdırılması
ilə bağlı qanun layihəsi də
hazırlamısınız. Bu sənədin nə vaxt
parlamentdə müzakirə edilməsi nəzərdə
tutulur?
- Uzun müddətdir bu
məsələ geniş müzakirə mövzusudur. Hələ
ikinci çağırış Milli Məclisin deputatı
olarkən bu məsələni qaldıranda millət vəkillərinin
80 faizi bu təklifə real baxmadılar. Amma ötən
dövr ərzində dünya təcrübəsi, KİV-də
gedən məlumatlar, təbliğat işləri buna gətirib
çıxardı ki, millət vəkillərinin əksəriyyəti
belə bir qanun layihəsinin qəbul edilməsinin tərəfdarıdır.
Yaxın iclasların birində komitədə layihəyə
baxacağıq. İnanıram ki, yaz sessiyası ərzində
birinci oxunuşda qəbul ediləcək. Qanunda siqaret çəkməni
məhdudlaşdıran bütün normalar əks olunub və
bu yöndə dünya təcrübəsi öyrənilib.
Nardar BAYRAMLI
525-ci qəzet.- 2009.- 17 aprel.- S.4.