Çağdaş Azərbaycan
jurnalistikasının
flaqmanı haqqında
dost sözü
Çoxlarının bu gün ekrandan, radiodan və qəzetlərdən, universitet auditoriyasından yaxşı tanıdığı, təmkinli səsi ilə aram-aram danışan, fikirlərində sanki redaktə edirmiş kimi düşüncələrini bölüşən bir alicənab ziyalı insan olan Qulu Məhərrəmlini lap uşaqlıqdan tanıyıram. O, mənim üçün bu həyatda ən çox dəyər verdiyim bir şəxsiyyətdir. Onun hər bir uğurunu öz qələbəm kimi qəbul etmişəm.
İllərin zamanın axarında necə sürətlə ötüb keçdiyinin indi-indi fərqinə varıram. Bu gün çox dəyər verdiyim insanın yaşının 60-ı haqlamasını heç cürə sindirə bilmirəm. Çünki, uşaqlıq illərimdən tanıdığım və həmisə mənə böyük qardaş olmuş Qulu Məhərrəmli ilə aramızda olan səmimi münasibət və hörmət, eləcə də doğmalıqda elə bil ki, Şuşadakı illərimizdə qalmışıq...
Şuşalı illərimiz
Şuşam, onu Ana
kimi sevənlərin qəlbində nostalgiyadan çox,
yüksək mədəniyyəti, gözəl ab-havası və
mənzərəsi, mehriban insanları və yüksək
yumor hissi ilə yaddaşlarda qalıb... Azərbaycanın
başqa bölgələrini deyə bilmərəm, ancaq,
Şuşada uşaqlıq illərini yaşamış
insanların düşüncəsi, baxışları, həyat
fəlsəfəsi tamamilə fərqlidir. Şuşa bizim
üçün sadəcə dünyanın və Azərbaycanımızın
ən füsunkar guşəsi deyil, buranın
havası, mühiti, hər şeyə zərifliklə
yanaşma tərzini erkən yaşlarımızdan ürəyimizə,
duyğularımıza həkk edib. Şuşada böyüyən
hər bir insan yüksək mədəniyyətli, xeyirxah və
səmimi insan olmaqla yanası, ağayana olar.
Şuşada üc internat məkətbi
var idi. İkisi Azərbaycan, biri isə
erməni dilində təhsil verərdi. Əsasən
Qarabağın hər yerindən imkansız və ya
çoxuşaqlı ailələrin övladları burada təhsil
alırdılar. Mən və məndən
böyük iki qardaşım, həmcinin, bu gün Azərbaycan
jurnalistikasının ünlü isimlərindən biri olan
Qulu Məhərrəmli və iki qardaşı ilə birlikdə
orada böyüdük. Biz qardaşlar burada
bir-birimizə qaynayıb-qarışıb
doğmalaşmışdıq. Bu
doğmalığı və səmimiyyəti Şuşa
mühiti bütün ruhu ilə bizi ağuşuna
almış bir ana kimi öyrədirdi. İnsan
olmaq, azərbaycanlı kimi böyüməyi Susada mənimsəyirdik.
Onu da xatırlatmaq istəyirəm ki, bu
gün özlərini zəngəzurlu sayıb Azərbaycan
xalqından ayıranların hamısı
qarabağlıdır. Buna şübhə edənlər
Qarabağın tarixini bir də diqqətlə oxusunlar. Sovet imperiyası Ermənistanın ərazisini
böyütmək üçün, Qarabağın Zəngəzur
qəzasının yuxarı hissəsini Ermənistana birləşdirməklə
bu iki adın arasında fərqli baxışların
formalaşması siyasətini aparıb. Məhz
rus imperiyasi millətimizi beləcə bölgələrə
parçalayaraq, milli süurumuza zərbə vurmus və bizi
millət kimi formalasmağa imkan verməmişdi. Qarabağı isə ermənilərə vermək
üçün Azərbaycanda Qarabağa və
qarabağlılara düşmən münasibəti
formalaşdırmışdı. Yəni heç bir məntiqə
uyğun olmayan “ancaq qarabağlılar gedib Qarabağı xilas
etsin” fikri
aşılamışdı.
Şuşanın hər qarışı
bizim üçün bir cənnət guşəsi oldugu kimi,
bizə təlim, təhsil və tərbiyə verən müəllimlərimiz
də bizim üçün Tanrının yerdə müqəddəs
insanları idi. Şuşada müəllimlərimiz
bizə doğma valideynlərimiz qədər əziz və
mehriban olardılar. İndi də bizə təlim-tərbiyə
vermiş Aysəba, Gözəl, Mənzər, Roza, Klara müəllimələri
məhəbbətlə xatırlayırıq. Bizim ədəbiyyat müəllimimiz, Şuşada Kəllə
Sabir kimi tanınan Sabir Zeynalovun mənə olan atalıq
qayğısını ölənə kimi unutmaram.
Özümüzü ailə durumumuza görə
imkansızlar sırasında saysaq da, hamımız Şuşa mühitində mənən zəngin
idik və bu mühitdən heç zaman doymadıq. Dözümlü və iradəli olmaq, tərbiyəli
həyat tərzi, agayana davranış, dünyanı dərk
etmək sanki Şuşanın bir parçası idi.
Buranın hər qarışında Nəvvabın, Üzeyir
Hacıbəylinin, Əbdürrəhim Bəy Haqverdiyevin, Nəcəf
Bəy Vəzirovun, Yusif Vəzir Çəmənzəminlinin
ruhu şəhərin üstündə ilişib
qalmışdı. Şuşa milləti,
xalqı və Vətəni sevməyi bizə öyrətdi.
Bu ruhun aurasında yaşamaq və böyümək
mənə görə dünyanın ən ulu müqəddəslərinin
şəfqətidir. Sevgi ilə
yoğrulmuş şəfqəti.
Qarabağımızın
ruhunu Bakıya daşıdıq
Qulu Məhərrəmli məndən
dörd-beş yaş böyük olmasına baxmayaraq, sonralar
Bakıda tez-tez görüşürdük. Elə Şuşada olduğu kimi. Qulu bəy Bakı Dövlət Universitetini, mən də
İncəsənət İnstitutunu bitirdik. Harada çalışmağımız bizim
üçün heç bir önəm daşımadı.
Biz elə Şuşadakı kimi münasibətlərimizi
daim mehriban və səmimi şəkildə saxladıq. İndi ötən illərimizi xatırladıqca,
Qulu Məhərrəmli ilə daha çox öyünürəm.
Biz həyatda nələri qazandıqsa,
hamısını alın tərimizlə əldə etdik.
Onun necə zəhmətkeş olduğunu
çoxları hələ də bilmir. Azərbaycanda
ilk dəfə 1989-cu ildə "Radiodramaturgiya dili"
mövzusunda namizədlik, 2004-cü ildə "Televiziya
dili" haqqında doktorluq dissertasiyasını müdafiə
edib. Bununla yanaşı, Televiziya və Radio
jurnalistikası üzrə professordur. Düz 29 il AzTV-də müxtəlif vəzifələrdə
çalışıb. Bu illər ərzində
efirdə, mətbuatda öz sözü və fikri ilə
imzasını möhür kimi təsdiq edib. Bu gün Azərbaycanın dövlət müstəqilliyində
əməyi olan insanların siyahısında onun da
adını qürurla çəkmək olar. Çünki, sadəcə vətəndaş kimi
deyil, həm də çalışdığı sahədə
çoxlarının qorxub səsini
çıxarmadığı bir dönəmdə Qulu bəy
özünəməxsus üslubda hər zaman açıq
şəkildə sözünü deməyi bacarıb. Onun düşüncələrinin çəkisini və
yükünü duymaq üçün Qarabağın və
Şuşamızın agayana sözünü ifadə etmək,
ritorikasının poetik məzmununu və xarakterini bilmək
lazımdır.
Hollandiyadan
Azərbaycana salam
Tale elə gətirdi ki, hələ Sovetlər
Birliyi dağılmamışdan öncə Avropaya mühacirət
etmək məcburiyyətində qaldım. Qulu Məhərrəmli ilə əlaqələrimiz
və münasibətlərimiz uşaqlıq illərində
olduğu kimi qaldı. Hətta deyərdim
ki, daha da genişləndi, möhkəmləndi. Qarabağla bağlı həqiqətlərin Avropada
tanıdılmasında onun sayəsində çox işlər
gördük. Səssiz-səmirsiz. Kimsənin xəbəri olmadı ki, bu nəhəng
işin arxasında duranlardan biri də Qulu Məhərrəmlidir.
Tarixin adsız qəhrəmanları kimi ötən
illər ərzində bu gərgin işi həyata
keçirdi. Dünyanın 60-dan çox ölkəsində
olan Qulu Məhərrəmli səbrlə və təmkinlə
hər yerdə Qarabağ həqiqətlərini tanıtmaq
kimi çox çətin və məsuliyyətli iş
görüb.
Azərbaycan diplomatlarının görmədiyi
işi o, təkbaşına həyata keçirib. Hər zaman
bunu arzulamışıq ki, Azərbaycandan Avropaya gələn
ziyalılar, millət vəkilləri, məmurlar təmsil
olunduğu dövlətin maraqlarına söykənən ən
kiçik bir iş görsünlər. Bunu qətiyyətlə
deyə bilərəm ki, biz belə şeylərin cox az şahidi olduq. Bir
çoxları Avropaya gəlib öz şəxsi maraqları
çərçivəsində hərəkət etdilər.
Milli diaspor adına bizləri birləşdirmək
əvəzinə, ayrımçılıq xəstəliyinin
toxumlarını əkmək istəyənlərin sayı
daha çox oldu. Qulu Məhərrəmli isə
bütün dərdlərimizə dərman olmaq
üçün o müqəddəs missiyanı öz üzərinə
götürərək hamını toparlamaq
bacarığını məharətlə ortaya qoyub. Buna görə də, ona milli diasporumuzun arasında
daha çox böyük sayğı var, nəinki iriçəkili,
titullu məmurlara.
Alın təri
ilə qazanılan alim adı
Qulu Məhərrəmlinin Azərbaycan
jurnalistikasının inkişafı yolundakı xidmətlərini
görmək istəyənlər onun əsərlərinin
siyahısına baxsalar, bütün həqiqətlərin bir
daha canlı şahidi olar bilərlər. O, “Radiodramaturgiya dili”, “Televiziya
haqqında etüdlər”, “Televiziya və radio
tamaşaları”, “Televiziya nitqi və ədəbi tələffüz”,
“Radio dalğalarında”, “Ekran və ədəbi dil”,
“Audiovizual nitq”, “Televiziya dili. Spesifika: funksiya və struktur”,
“Kino, televiziya, radio terminləri. İzahlı lüğət”,
“İctimai televiziya: tarix, gerçəklik və prinsiplər”,
“Kütləvi kommunikasiya və dil”, “Televiziya
jurnalistikasının əsasları”, “Azərbaycan efiri: Tarix
və müasirlik”, “Radio dərsləri. Tarix, nəzəriyyə,
təcrübə”, “Jurnalistikanın əsasları”, “Mediada
işlənən alınma sözlər”, “Radio
jurnalistikası”, “Radio jurnalistikası: təməl biliklər”,
“Zamanın rəngləri” kimi çox ciddi və fundamental
elmi əsərlərin müəllifidir. Bu əsərlər
sadəcə jurnalist peşəsi üçün deyil,
ümumilikdə ekran və efir siyasətimizin doktrinası
sayılır. Bu əsərlər Qulu Məhərrəmlinin
uzun illər əldə etdiyi zəngin təcrübə, dərin
mütailə və yorulmaq bilmədən apardığı
araşdırmaları sayəsində ərsəyə gəlib.
Bu əsərləri bilmədən müasir
jurnalistikamızın inkişafı haqda düşünmək
mümkün deyil.
Çünki, ekran-efirin linqvistik sistemini
tanımadan və onu araşdırmadan, teleradio dilinin funksional
və struktur təhlili də mümkün deyil. Bu gün mətbuat azadlığı uğrunda
peşəkarcasına mübarizə aparan mütəxəssislərin
siyahısında Qulu Məhərrəmlinin adı fəxrlə
çəkilir. Onun “Vətəndaş
mediasının dəyişən paradiqmaları” və “Yeni
medianın humanitar aspektləri” konsepti həm də virtual
medianın inkişafı üçün vacib şərtlərdən
biri sayılır. Çünki, virtual aləmin,
yəni internetin inkişafı bu gün çox sürətlə
irəli getməkdədir. Bununla
yanaşı virtual aləmdə peşəkarcasına
davranmaq, etika qaydalarını bilmək də çox vacibdir.
Virtual aləmdən "babam mənə kor
deyib, gəl-gedənə vur deyib" prinsi ilə istifadə
edilməz. İnternet aləmi yüksək
mədəniyyətli, diskussiya bacarığı olan intellekt
deməkdir. Bu gün dünyanın
harasında jurnalistika ilə bağlı toplantılar
keçirilirsə, Azərbaycanı təmsil edənlərin
sırasında Qulu Məhərrəmlinin də səsini bu
yüksək tribunalardan eşitmək hamı
üçün xoş olsa da, mənim üçün bu
ikiqat bayram deməkdir. Jurnalistikada adi reportyor
kimi fəaliyyətə başlayan Qulu Məhərrəmli
indi Azərbaycan mediasının flaqmanına çevirilib.
Bu da talenin ona nəsib etdiyi uğurlardan biridir.
Ömrün
uzun yolu
Qulu Məhərrəmli 20-yə yaxın
sənədli televiziya filminin ssenari müəllifi kimi hər
zaman yaddaşlarda qalacaq. Ekran drmaturgiyasının
psixoloji özəllikləri əsasında çəkilmiş
bu filmlər beynəlxalq festivallarda nümayiş etdirilib və
mükafatlar da qazanıb. Onun “Azərbaycan dünya
meridianlarında”, “Azərbaycan qaçqınları”,
“Qobustan”, “Okean üzərindən körpü”, “Müstəqil
Azərbaycan”, “Terrorla üz-üzə”, “Alman Yunus”, “Antropoloji
sənəd”, “Məyusluq”, “Üç dəniz əfsanəsi”,
“Azərbaycana namus və sevgi ilə”, “Dəvətnamə” və
başqa filmlərini buna örnək göstərmək olar. Qulu Məhərrəmli 30 ilə yaxındır ki,
Bakı Dövlət Universitetinin jurnalistika fakültəsində
müəllim kimi də fəaliyyət göstərir. O
təkcə bilik və qabiliyyəti ilə deyil, yüksək
mədəniyyəti və namuslu davranışı ilə də
həmişə örnək olub.
Faktiki olaraq, müasir jurnalistika sahəsində
çalışan ən güclü və obyektiv qələm
əhlinin əksəriyyətinin müəllimi olub. Onun tələbələrinin də etiraf etidiyi kimi
jurnalistikanın ekran dilini məhz Qulu müəllimdən
öyrənirlər. O, başqaları kimi xəsis deyil.
Çünki, təkcə öz
kitablarını deyil, başqa müəlliflərin də dərs
vəsaitlərini öyrənməyi tələbələrindən
tələb edir.
Bu gün Azərbaycan
jurnalistikasının ağsaqqalına çevrilmiş Qulu Məhərrəmlinin
60 yaşa çatmasını heç cürə
özümə sindirə bilmirəm.
Ancaq, bunun özü də bir həqiqətdir
ki, artıq illərin üstündən zamanın öz təsiri
yel kimi ötüb keçir. Mən hər dəfə onu yada salanda və
ya görüşəndə Şuşalı illərimizdən
savayı heç nəyi düşünmürəm. Sanki, keçmişimizdə necə
var idik, beləcə bütün həyatımızı
yaşayırıq. Şuşada həyat və mühit bizim
üçün tamamilə fərqli idi. Ona görə ki,
doğrudan da ötən illər ərzində biz heç dəyişməmişik.
Sadəcə zamanın özü dəyişib...
Elman Mustafazadə,
Avropa
“Azərbaycanın Dostları” Cəmiyyətinin sədri
Yeni
Müsavat.- 2014.- 17 noyabr.- S.10.