“YEDDİ OĞLU
İSTƏRƏM”İN CƏLALI:
“TƏSBEHLƏRİMDƏN
HEÇ ALLAHŞÜKÜR
PAŞAZADƏDƏ DƏ YOXDUR”
“Uşaqlığın
son gecəsi” filmindəki Murad, “Yeddi oğul istərəm”də
Cəlal obrazları ilə məşhurlaşan əməkdar
artist Ənvər Həsənov
“Yeni Musavat”a müsahibəsində Azərbaycan kinosunda
yaratdığı maraqlı obrazlardan, bu sahədə baş
verən proseslərdən və s. bəhs edib. “Gencaile.az” həmin
müsahibəni oxucularına təqdim edir.
– Çox şadam ki, “Uşaqlığın son gecəsi”ndəki
Muradla üz-üzəyəm. Bu gün necəsiz, işləriniz
necə gedir?
–
Hamı necə, mən də elə. Görürsüz ki,
işdəyəm. Əlbəttə ki, artıq əvvəlki
vaxtlar deyil. Yaş özünü göstərir. Artıq əvvəlki
kimi fəaliyyət göstərə, çalışa bilmirəm,
nə rejissor, nə də ki, aktyor kimi. Təbii ki, dəvətlər
var. Lakin çox təəssüflər olsun ki, mən
gördüyüm o məktəb,
çalışdığım o
insanlar bu gün həyatda yoxdur. Həsən Seyidbəyli,
Arif Babayev, Muxtar Dadaşov, Tofiq Tağızadə… Bu cür
insanları itirmişik. Gələn gənclər isə hələ
ki, onların yerini tutmayıb. Bunun üçün də gənclərə
vaxt lazımdır. Gərək onlar püxtələşib,
aktyorlarla işləmək qabiliyyətinə malik olsunlar, məkanı
seçə bilsinlər. Diplom almaqla deyil, praktikada həyatı
gözünlə görüb-götürmək başqa
şeydir. İndi universiteti bitirənlər gəlib deyir ki,
biz film çəkmək istəyirik. Axı ay qardaş, siz nə
qədər gözəl film çəksəniz də, o
cür sənətkarlarımızın çəkdiyi filmlərə
çatmaq üçün hələ çox vaxt
lazımdır.
– Bəs çatışmayan nədir,
həmin texniki baza, ya aktyor və rejissorlarda həvəs
yoxdur?
– Bu
mənim üçün bir qədər çətin
sualdır. Kino sahəsində çalışan insanlar,
xüsusən də rejissorlar gərək çəkiliş
meydançasını, onu əhatə edən insanları
hiss edə, aktyorlarla işləmək qabiliyyətinə malik
olsunlar. Bir az öncə qeyd etdiyim ki, buna da vaxt
lazımdır.
– Bu studiyada neçə ildir ki,
çalışırsız?
– 1965-ci ildən. Yəni 52 ildir, bu da bir igidin
ömrüdür. Kinoda isə 34 obrazım var. Amma bu rəqəm
təxminən 50-dir. Ona görə ki, elə filmlərim var
ki, onlar bəzən 2, hətta 10 serialdır. Hər serial da
axı bir filmdir. Ona görə bəzən deyirəm ki, 50
filmim var, bəlkə də daha çox. 20 filmin isə ikinci
rejissoru olmuşam. Beləliklə 52 il ərzində
ümumilikdə 70 filmim var.
– Bəs indi yeni çəkilən
serial və ya filmlərə dəvətlər
almırsız?
– Dəvətlər olur. Sadəcə,
bizim dövrümüzdə əvvəlcə bizə ssenarini
verirdilər, biz də oxuyub bilirdik ki, o rolu yarada biləcəyik
ya yox. İndi isə məni çağırırlar,
ssenarini isə təqdim etmək istəmirlər. Deyirəm
axı “bilməliyəm ki, həmin obraz mənə
yaxındırımı, onu hiss edirəm ya yox, tərəf
müqabillərim kimdir və sairə”. Cavabında isə
deyirlər ki, “Ənvər müəllim neynirsiz onu, gəlin
elə meydançada
görüşüb, danışaq”. Deyirəm ki, “qardaş,
mən belə işləmək istəmirəm”. Yəni
indikilərlə uyğunlaşa bilmirəm, mənim
özümə məxsus iş prinsiplərim var. Necə yəni
meydançaya gedəcəm, mənə mətni verəcəklər,
bilmirəm, ssenarinin əvvəli necə olub, ortası,
axırı necə olacaq. Belə işləmək olarmı?
– Sizi dövlət
hesabına çəkilən
filmlərdə də görə bilmirik.
– Dəvətlər var, bu il də
dəvət etmişdilər. Nəsə getmədim.
Gördüm ki, obraz mənə uyğun deyil.
– Beləliklə
də illərlə obrazsız, çəkiliş
meydançalarından kənarda qalırsız.
– Yox, niyə ki, son 4 ildə Ramiz Rövşənin
“Dekabrın son günü” televiziya filmində çəkilmişəm.
Daha sonra 3 filmə çəkilmişəm.
Xatırlayırsınızsa, iki il öncə məşhur
fransız aktyoru Jerar Depardye ölkəmizə gəlmişdi.
Baxın, bir yerdə şəkillərmiz var (divardakı
fotoları göstərir). Məndən xahiş etdilər,
onunla birlikdə çəkildim. Hətta çox sevindim ki,
aktyor mənim bağımda qonaq oldu və orda da çəkiliş
oldu, bu da tarixə düşdü. Yəni, filmlərə
çəkilirəm, sadəcə əvvəlki kimi deyil.
Yaratdığım obrazlar baş rollar deyil. Əgər o film
kinostudiyada hazırlanır və mənim ürəyim təlatüm
yarada bilirsə, çəkilirəm. Xoşlayıram ki,
çəkilişlər çəkiliş
meydançasında olsun, at sürməyi, dinamikanı
çox sevirəm. Yoxsa indi çəkilən filmlərə
baxırsız? Şəxsən mən baxmıram. O nədir
axı, film, seriallara gənclərin hamısı saqqalla
çıxır. Bu nə deməkdir? Ümumiyyətlə,
onları efirlərə necə buraxırlar? Onlara baxıb
deyirəm ki, “mən bunlarla işləyəcəyəm?”.
İstəmirəm. İndi oturmuşam öz yerimdə,
hazırda da burada kino yayım şöbəsinin müdiriyəm.
Əgər nəsib olsa, qalan köhnə sənətkarlarımıza
film ayrılsa, biz də yenə də öz
bacarığımızı göstərərik.
– Əbdül Mahmudovla birgə işləriniz
olub. Bəs indi necə?
– Onunla işlərimiz çox olub. Buna misal olaraq
“Qaçaq Nəbi” filmini göstərə bilərəm. Bu
film bu gün də sevilir, baxılır və baxılacaq da.
Daha sonra 90-cı illərdə onunla “Şah İsmayıl”
filmi üzərində işlədik. Film əslində 4
serial olmalı idi. Çox təəssüflər olsun ki, həmin
vaxtlar çox böyük maliyyə problemləri
yaşanırdı. Buna görə də serialların
sayı 2-yə düşdü.
– Amma film ortaya çıxmadı.
– Bəli, maliyyə problemi olduğuna görə
qaldı. Lakin bu yaxınlarda görüşüb
danışdıq. Əbdül bildirdi ki, ola bilsin bu
mövzuya yenidən baxılsın. Allah eləsin, bunu kim istəmir
ki. Əbdül çox istedadlı, bacarıqlı sənətkar
və rejissordur.
– Maraqlıdır
ki, Əbdül bəy uzun illərdir ki, Əməkdar incəsənət
xadimi, 50-dən çox filmə çəkilən Ənvər
Həsənov da Əməkdar artist adında qalıb. Xalq
artisti adını almaq çətinləşib, ya necə?..
– Allah mərhum prezidentimizə, Heydər Əliyevə rəhmət
eləsin. O, həqiqətən də kinonu, sənəti sevən
insan idi. Şəxsən mən bu kinostudiyada onu azı 3-4 dəfə
görmüşəm. Gəlib bizimlə
görüşürdü. 2000-ci ildə heç kimin xəbəri
olmadan mənə “Əməkdar artist” adını verdi. Əgər
Heydər Əliyev yaşasaydı, çoxdan xalq artisti
adını almışdım.
– Ötən gün qonşunuz ilə birlikdə
yaşadığınız, durumunuzun ağır olması ilə
bağlı xəbərlər yayıldı.
– Kommunal evdir də. Evimin içi isə sanki bir muzeydir.
Hazırda mənim elə bir 8 təsbehim var ki, heç
Allahşükür Paşazadədə yoxdur. Dünyanın
hər yerindən təsbehlər gətirmişəm. Çəksən
ağırlığı 4-5 kilo olar.
– Təsbeh həvəskarısız?
– Bəli, bu mənim
hobbimdir. Ərəbistandan, Türkiyədən,
İrandan və digər ölkələrdən
aldığım təsbehləri ipinə qədər
söküb, yenidən özüm istədiyim kimi
yığıram. Daha sonra evimdə rəsm əsərlərim
var. Baxın, burda Mais Ağabəyovun rəsmi var (yenə
divardakı rəsmləri göstərir). O biri rəsmim… bəs
hanı o biri rəsmim? Dəfələrlə olub ki, rəsmlərimi
aparırlar, amma sonra geri qaytarmırlar (bir qədər hirslənir).
Yəni evimdə təxminən 10-a yaxın bu cür rəsmlərim,
43 antikvar neft lampası var və sairə. Evimi təmir edə
bilmirəm, çünki bütün divarlar təsbehlər,
rəsmlərlə bəzəmişəm. Bilirəm ki,
onları söküb, yenidən o cür bəzəyə bilməyəcəm.
– Bir az öncə
verdiyim suala cavab ala bilmədim. Xalq artisti adını almaq yəni bu qədər
çətinləşib?
– Mən bu günə
qədər işləmişəm və
işimin müqabilində istəyirəm ki, mən
qarşı hörmət, izzət olsun. Doğrudur, xalq artisti
deyiləm, amma bütün Azərbaycan xalqı məni xalq
artisti kimi tanıyır və bu cür qəbul edir. Artıq
7 ildir ki, mənim adımı siyahıda verirlər, hər il
təqdimatda var. Lakin fəxri adları öz
tanışlarına verirlər, mən isə kənarda
qalıram. Baxın, bu il də mənim adım siyahıya
verilmişdi və gözləyirdik ki, alınacaq, lakin
gördüyünüz kimi olmadı.
– Siyahı məsələsinə Şəfiqə
Məmmədova (Kinematoqrafçılar
İttifaqının sədri, xalq artisti) ya başqası
baxır?
– Şəfiqə xanım
da, aidiyyəti rəsmilər
də baxır. Görünür, onları qane etmir. Çox təəssüf
edirəm ki, bu cür insanlar bu gün kinomuza bu cür biganə
münasibət bəsləyir. Sözün düzü bu
sualı təkcə jurnalistlər vermir, olduğum məclislərdə
də bu məsələ qaldırılır və mən
özümü çox pis, narahat hiss edirəm. Bu gün
yerindən duran xalq artistidir, onların evi də, imkanları
da var. Onlar bizdən yaxşıdır? Neynək… Amma
tamaşaçı məhəbbətini hər zaman hiss
etmişəm (Hansısa xatirəni xatırlayır və
üzündə təbəssüm yaranmağa
başlayır).
Bir dəfə
dostum İlhamla Nabrana
gedirdik. Girdik
bir bazara. Bir az bazarlıq eləmişdik ki, mən gün eynəyimi
çıxardıb, o birini geyindim. Satıcı qadından
aralanmamış bir də gördük ki,
qışqırır ki, “ay camaat, bu Cəlaldır”.
İlhamla necə qaçıb maşına girdiksə,
aldıqlarımızı da bazarda unutduq (gülür). Yəni,
tamaşaçıların hələ də hörmətini,
məhəbbətini görürük. Buna görə də
mən ad üçün kiməsə ağız açan
deyiləm. Niyə görə kiməsə xahiş etməliyəm?
Yaradıcılığım haqda məlumatlar, sənədlər
nazirlikdə də var, sadəcə, maraqlanmırlar.
– İlk
dəfə “Uşaqlığın
son gecəsi” filminə çəkilmisiz?
– Xeyr. Əvvəlcə “İstintaq davam edir”,
“Torpaq. Dəniz. Od. Səma”, daha sonra isə həmin filmə
çəkilmişəm. Film birdən birə beynəlxalq
film festivalında 5 diploma layiq görüldü – ən
yaxşı rejissor, operator, ssenari, musiqiyə görə. Mən
isə ən yaxşı kişi obrazına görə diploma
layiq görüldüm. İlk olaraq Azərbaycana bu
mükafatı mən gətirmişəm.
– Həmin vaxt neçə yaşınız var idi?
– 19.
Bundan sonra “Dəli kür”, “Yeddi oğul istərəm” filmlərinə
çəkildim və sairə. Ümumiyyətlə çəkildiyim
filmlərlə bağlı internet resuslarında məlumatlar
yerləşdirilib. Sadəcə həmin qəzadan sonra
başımda ağrılar var və buna görə kompyuterə
yaxın gedə bilmirəm. Heç SMS də yazmıram. Bu
barədə bir qədər bədbəxtəm.
– “Uşaqlığın
son gecəsi” filmindəki
saç düzümünüz sizə aid idi, ya obraz
üçün bu cür düzəldilmişdi?
– Yox, özümə məxsus idi. Heç vaxt
başqasını təqlid etməmişəm, necə
varamsa, o cür olmuşam. O zamanlar gənc oğlanlar mənə
baxıb saç düzümü düzəldir, geyimlərinə
mənimkinə bənzədirdilər. Mənə isə
“malçik jemçuq” deyirdirlər (gülümsəyir). Ləqəbim
belə idi.
– Yəqin ki, kadrarxası çox
maraqlı hadisələr, xatirələr yaşamısız…
– Həddindən artıq çox gözəl
insanlarla işləmişəm. Bəli, xatirələr
çoxdur. Eləsi var ki, danışmaq olar, eləsi də
var ki, onları mətbuata demək olmaz, yalnız kiçik məclislərdə
açıqlaya bilərəm (gülümsəyir).
– Söhbətimiz zamanı məlum qəzadan tez-tez
söz açdız, Mömünat xanımı
xatırladım (Qeyd edək ki, bir neçə il öncə aktyorun xanımı,
tanınmış aktrisa Mömünat Qurbanova avtomobil qəzasında
dünyasını dəyişib. Ənvər Həsənov
isə başından ciddi zədə alıb). Niyə
Mömünat xanım cəmi 3 filmə çəkildi?
Halbuki “Qaçaq Nəbi”də yaratdığı Həcər
xanım obrazı onun çox istedadlı aktrisa olduğunu bir
daha sübut edir.
– Mən istəmirdim. Çünki kinonun əzab-əziyyətini
bilirdim, keçmişdim.
İndi hazırda da görürsüz ki, kinoya, kino işçilərinə
qayğı ilə yanaşmır, fəxri adlar vermirlər. Mömünat xanım universiteti
bitirdikdən sonra muzeydə işləməyə
başladı. Əvvəlcə bələdçi, 2-3 ildən
sonra isə şöbə müdiri vəzifəsinə keçdi
və ömrünün
axırına qədər
orada fəaliyyət göstərdi. Biz nişanlı olanda onunla “Dərviş Parisi partladır” filminə çəkildik.
Daha sonra Mömünat xanım universiteti bitirdi, bizim qızımız oldu.
Həmin
vaxtlar Həsən Turabovla Əbdül Mahmudov “Qaçaq Nəbi” filmini çəkirdilər. Həcər obrazına
çoxlu sayda aktrisa namizəd olsa da, heç
birini bəyənməmişdilər.
Bir gün gəlib dedilər ki, “Ənvər, Həcəri
tapa bilmirik, icazə ver bu obraza Mömünatı
çəkək”. Dedim
“axı onun körpə uşağı
var, necə olacaq? Üstəlik, at minməlidir və
sairə”. Dedilər ki,
“razılıq ver, həmişə sən yanında olacaqsan”. Nə isə, məni razılığa gətirə
bildilər. Mömünatın da at sürmək bacarığı, var idi. Belə şeyləri çox
sevirdi. Beləliklə, film çəkildi və yaxşı alındı. Daha sonra
isə 1995-ci ildə
“Sonuncu döyüş”
filminə çəkilirdim.
Orada bir səhnə var idi ki,
restoranda filmin qəhrəmanı ilə
görüşməli idin,
yanında da nişanlın olmalı idi. Mən də dedim ki,
elə Mömünatı
aparım, yanımda o olsun.
Yaxşı ki,
çəkildi və
yadigar qaldı.
– Belə çıxır ki, Mömünat xanım sənətini öz sevgisinə, ailəsinə
qurban verib.
– (qəhərlənir, bir siqaret çıxarıb çəkir)…
– Onu filmlərdən uzaqlaşdırmağınıza
peşman deyilsiz?
– Yox. Gözünüzün qabağındayam, mənim kimi olub neynəyəcəkdi?
– “Dərviş
Parisi partladır” filmindəki Şəhrəbanu
Şahbaz bəyi qısqandığı kimi,
Mömünat xanım
da sizi də
filmlərə, səfərlərə
qısqanırdı?
– Oy, oy, dəhşət… (gülümsəyir).
– Ənvər
bəyin arzusunu eşitmək istərdik.
– Yeganə arzum balalarımın xoş gününü görməkdir.
Ona görə bu gün yaşayıram
və ona görə də bu gün Azərbaycandayam…
Xalidə Gəray
Yeni Müsavat.-
2017.- 7 oktyabr.- S.13.