“Mənim 10 Leylim olub”
“Yeni Müsavat”ın
qonağı xalq artisti, professor Mənsum İbrahimovdur. Onunla görüşüb, müsahibə almaq bizim
üçün çox rahat oldu, bəlkə də bu,
özünün dediyi kimi “rahat insan” olması ilə
bağlıdır. Sosial şəbəkə
üzərindən “qəzetimizə müsahibə verməyə
razısızmı?” sualıma tez bir zamanda cavab yazıb
razılaşmışdı. Beləliklə uzun illərin
“Məcnu”nu, xalqın sevimlisi xanəndə Mənsum
İbrahimovla işlədiyi Milli Konservatoriyada
görüşüb, söhbətləşdik.
- Necəsiz? Konservatoriyada
işləriniz necə gedir?
-
Yaxşıdır. Dərslər bitib, amma
qış imtahan sessiyası gedir, tələbələrimiz
artıq imtahan verir. Yəni, burda qızğın iş
gedir. İşləyən üçün həmişə
iş var.
- Tələbələrinizdən
razısızmı?
- Mən
tələbələrimin böyük əksəriyyətindən
çox razıyam. Bizim məhsulumuz
ifaçıdır, biz ifaçı yetişdiririk, nə
yetişdirdiyimizi də insanlar görür.
Şükür Allaha ki, mənim tələbələrimin
bir çoxu artıq mənim iş yoldaşımdır, fəxri
ad alanları var, Opera və Balet Teatrının, Dövlət
Televiziyasının
solistləridir və arxası da gəlir. Yəni, bu gün gəncliyimiz çox
yaxşıdır, gözəl səslər var.
Gördüyünüz Milli Konservatoriyanın bu yeni
binasında hər cür şərait var. Mədəniyyətimiz,
sənətimiz üçün yeni leylilər, məcnunlar,
xanəndələr yetişdiririk.
- Fəxri ad alan tələbələriniz
kimlərdir?
- Təyyar Bayramov əməkdar artistdir, bir neçə
tələbəm var ki, onlar prezident təqaüdçüləridir,
gənc leylilər, məcnunlar, Şah İsmayıllar,
artıq teatrın solistləridir. Təsəvvür edin ki, mən
sonuncu tamaşada bir anlıq dönüb ətrafıma
baxıb gördüm ki, “İbn Sənan”ı da oxuyan, “Leyli”ni də oxuyan da mənim tələbəmdir. Təbii ki, bu, müəllim üçün
qürurverici işdir ki, ətrafında yetişdirdiyin tələbələr
oxuyur.
- Başqa həmkarlarınızdan fərqli
olaraq gənc yaşlarınızdan fəxri adlar almağa
başlamısız, bildiyim qədər Xalq artisti adına 45 yaşınızda layiq
görülmüsüz. Maraqlıdır, bəzi sənətkarlarımız
şikayətlənir ki, nə qədər istedadlı
olmaqlarına, dövlət tədbirlərində kifayət qədər
iştirak etməklərinə baxmayaraq fəxri ada layiq
görülmürlər. Fəxri ad almaq
üçün sadaladıqlarımızdan başqa nə
çatmır?
- Bu, həmişə
ağrılı problem olub, gündəmdə, mətbuatda da
xeyli müzakirə olunub. Fəxri ad almaq yaşla əlaqədar
ola da, olmaya da bilər. Əsas
sənətkarın göstərdiyi fəaliyyətdən
gedir söhbət. Fəxri adı niyə
verirlər, əlbəttə ki, çəkilən zəhmətə,
mədəniyyətdə göstərilən xidmətə
görə. Bilirsiz ki, opera janrı
musiqimizin ən ağır janrıdır. Və 32 ildir ki, tələbə vaxtımdan Opera və
Balet Teatrının solistiyəm. Demək
olar ki, aparıcı rolların hamısında mən oxuyuram.
136 dəfə “Məcnun”u oxumuşam, təkcə
Bakıda deyil, Azərbaycanın bütün bölgələrində,
Parisdə, Qətərdə, İstanbulda, Ankarada, Tacikstanda.
Bu, elə-belə say deyil. Təsəvvür
edin ki, 3 saatlıq tamaşada mikrofonsuz obraz yaradırsan,
oxuyursan və hər tamaşadan sonra 3 gün fiziki cəhətdən
yorulur, özünə gələ bilmirsən. Ona görə də bu məsələ yaşla
deyil. Ola bilsin ki, sənin 70 yaşın
var, amma özün üçün oxumusan, toya getmisən.
- Bəs siz toylara gedirsizmi?
- Mən
özümü toy müğənnisi hesab etmirəm. Təbii ki, pis baxmıram bu işə.
Çox az hallarda yarım saatlıq
proqramla gedirəm, hansı ki, orda bizim sənətimizə, mədəniyyətimizə
hörmət var.
- Əsasən hansı
bölgə toylarında muğama tələbat var?
- Bölgə
söhbəti yoxdur. Şükürlər olsun
ki, muğam müsabiqələrindən sonra bu gün
bütün bölgələrdə muğama tələbat
var. Əvvəllər müasir toylarda heç vaxt muğam
ifası, xanəndə görə bilməzdiz, bəzən
yaraşdırmırdılar özlərinə və sairə.
Amma bu gün demək olar ki, müasir Bakı toylarının
99 faizində yarım saatlıq bir muğam, xanəndə
ifası var. Bu da çox gözəl bir haldır və təbliğatın
nəticəsində belə oldu. Əslində
muğam bizim öz musiqimizdir, onu kənardan gətirməmişik
ki, dədə-babamızın musiqisidir. Sadəcə bir
ara buna diqqət yox idi. Amma
Heydər Əliyev Fondunun, dövlətin təbliğatı nəticəsində
sanki xalqımız yenidən öz musiqisinə sahibləndi.
- Bəs Opera və Balet
teatrında vəziyyət necədir? Tamaşaçılar operaya baxmağa gəlirmi?
Bəzən bildirirlər ki, bu cür tamaşalara daha
çox elit təbəqənin nümayəndələri
gedir.
- Bir
dövr, təxminən 1980-ci illərin sonu, 1990-cı illərin
əvvəllərində maraq yox idi. Həmin
dövr ümumiyyətlə çətin bir dönəm idi,
müstəqil dövlətimiz yeni yaranırdı, maddi
çətinliklər var idi. Ona gör də
münasibət də yaxşı deyildi. Amma
şükürlər olsun ki, 20 ildir ki, opera teatrında
tamaşaçı problemi yoxdur. Ona
görə ki, teatra çoxlu sayda gənc nəsil gəldi,
maraq artdı, yeni səslər oldu. Və
hər bir yeni səs özünə yeni tamaşaçı
gətirdi. Hətta bəzən olur ki,
“Leyli və Məcnun” tamaşası zamanı dostlarım zəng
edib deyir ki, “bilet tapa bilmirik”. Bu, məni
çox sevindirir. Tamaşaya gələnlərin
də çoxu gənclər və xaricilər, səfirliklərin
nümayəndələridir. Onlar bizim mədəniyyətimizə
maraq, diqqət göstərirlər.
“Mən səsimi
çıxartmayım, o birisi çıxartmasın, bəs kim etsin?”
- Bu
yaxınlarda çoxsaylı sənətkarlarımız
teatrı tərk etdi. Bunu sizin dediyini o gənclərin
gəlişi ilə əsaslandırmaq olarmı? Hətta tərk edənlər arasında sizin
“Leyli”niz Nəzakət Teymuraova da var idi.
- Xeyr. Çünki hər dövrdə leylilər, məcnunlar
olub. Onların arasında orta yaşlı
da, gənc ifaçılar da olub. Ona
görə ki, bu zəncir qırılmamalıdır. Təsəvvür edin ki, gənc nəsil gəlmir,
təkcə biz oxuyuruq. Bəs sonra?
Bunun arxası olmalıdır... Nəzakət xanım 20 il fəaliyyət göstərdi. Və tamaşalarımın çoxunda Nəzakət
xanımla birgə ifa etmişəm. O, öz
adını qızıl hərflərlə “Leyli” obrazına
yazdırmış gözəl ifaçılığa, mədəniyyətə
malik sənətkardır. Onun pedaqoji fəaliyyətində
sıxlıq olduğuna görə sənətkardır da,
dedi ki, “20 il işləmişəm, bəsdir”. Təbii
ki, hər kəs də buna hörmətlə yanaşdı.
- Bəs hazırda yeni “Leyli”niz kimdir?
- Mənim
səhnədə 10 “Leyli”m olub. Ötən il
bir türk sənətçi oldu. Hazırda 5-6 “Leyli”miz var.
Onlar arasında Gülyanaq və Gülyaz Məmmədovalar,
Gülüstan Əliyeva, öz tələbəm Arzu
Əliyeva var. Son iki tamaşanı Arzu Əliyeva ilə
oxumuşam... Son dövrlər mən tamaşa az
oxuyuram. Daha çox çalışıram ki,
gənclər oxusunlar. Hər kəsin bir dövrü
var. Amma həm tamaşaçı, həm də rəhbərlik
istəyir ki, ifa edim, çünki tələbat var. Lakin
yavaş-yavaş diqqəti gənclərə yönəldirəm,
onlara dəstək oluram, yəni ənənə belə
olmalıdır. Akif müəllimə də təklif
edirəm, onlar da gənclərin arasından leylilər, məcnunlar
seçirlər. Məqsədimiz də
odur ki, savadlı, təhsilli, yaxşı ifaçılar olan
yeni nəsil gəlsin.
- Akif Məlikovdan söz
düşmüşkən, bu yaxınlarda od
püskürmüşdü ki, “60 yaşında "Məcnun"
olmur" deyə.
-
(gülür)
- Hazırda teatrda 60 yaşlı “Məcnun”
varmı?
- (gülümsəyərək) Yox.
- Soso Pavliaşvili Bakıya gəlişinə etiraz edən
sənətkarlardan biri də siz idiz. Sənətkarların
bu cür məsələlərdə öz mövqelərini
bildirməsi ictimaiyyət tərəfindən də rəğbətlə
qarşılanır. Amma ermənipərəst
müğənnin gəlişinə etirazlar səslənib,
yazılar dərc olunsa da yenə də gəldi, konsertini
keçirdi, qazancını alıb getdi. Bu
sizə necə təsir etdi?
- Mən
hesab edirəm ki, o sənətçi Azərbaycana gəlirsə
mənim dövlətimə, ölkəmə, torpağıma
hörmət etməlidir. Çünki biz
bütün dövlətlərə, ölkələrə
hörmətlə yanaşırıq, yalnız mənfur
qonşularımızdan başqa. Çünki
onlar buna layiq deyil. Axı bizim torpaqlarımız
işğal olunub və biz haqlıyıq. Mənim torpağıma gedib konsert verirsən, buna
görə bizdən icazə almalısan, əgər icazə
yoxdursa getməməlisən. Buna baxmayaraq
gəldisə də, hər halda bizim etirazımız lazım
idi. Biri də var ki, heç kim səsini
çıxartmasın. Niyə səsimizi
çıxartmamalıyıq? Mən də
bu torpaqda doğulmuşam, onun nümayəndəsiyəm,
qarabağlıyam. Mən səsimi
çıxartmayım, o birisi çıxartmasın, bəs kim etsin? Mən hesab edirəm ki,
biz düz etdik.
- Amma bəzi sənətkarlar
bildirdilər ki, biz siyasətə qoşulmuruq və sairə.
- Yox,
axı bu, siyasət deyil. Bu başqa bir
şeydir. Biz siyasətçi olub nə
demişik ki? Ən böyük siyasətimiz
elə bizim sənətimizdir. Hər kəs öz sahəsində
iş görməlidir. Mənim torpağım
işğal olunub. Mən siyasətə
qarışmayım, torpağım işğal olunsun? Elə birinci biz sənətkarlar səsimizi
ucaldırıq. Mən muğam qrupumun
adını “Qarabağ” qoymuşam. Bu, təkcə
Azərbaycan üçün deyil, daha çox xarici ölkələr
üçündür. Xaricdə konsert
verəndə yazılır ki, “Azərbaycandan
"Qarabağ" qrupu gəlir". Bu,
musiqiçi siyasətidir və bütün konsertlərimizin
sonunda “Qarabağ Şikəstəsi” oxuyuruq. Mən də öz işimdə bunu təbliğ
edirəm ki, “ay dünya, bu torpaq mənim
torpağımdır”. “Vətəni sevirəm”
deməklə vətən sevgisi olmur ki, bunu əməldə
etmək lazımdır.
- Uzun illərdir ki, “Leyli və Məcnun”u
ifa edirsiz. Necə düşünürsüz, hazırda həyatda
da leyli və məcnunlar varmı?
- Əlbəttə var. Tarix boyu həyat məhəbbətin
üzərində bərqərar olub. Məhəbbət bir
qədər geniş məfhumdur. O məhəbbət
Leyli və Məcnunun dövründə də olub, bu gün də
var, sabah da olacaq. Bircə
faktı deyim, 90-cı illər hadisəsində İlhamla Fərizənin
müsibəti bəs nə idi? Ona
başqa nə ad vermək olar? Hərdən
yaxınlarımıza deyirik ki, “sənin uğrunda canımdan
keçərəm”, “qurban olum sənə” və sairə.
Amma hansısa an gələndə “bunu edə
bilərəm?” deyə düşünürük.
Çünki can şirin şeydir. Amma elə dəyərlər var ki, insan
düşünmür. Vətən, valideyn, övlad... Fərizə canına niyə qəsd etdi, yaşaya
bilərdi də. Bir dəfə bir
tanınmışla bu barədə danışırdıq.
Dedi ki, “bunun nəyi yaxşıdır, canına qəsd etdi,
bədbəxt oldu”. Baxdım gördüm ki, nə
qədər dayaz fikirli adamdır. Ona sual verdim ki, “Bəs
niyə Mübariz İbrahimov vətən uğrunda
canını qurban verdi? Getməyəydi
də, məgər onun canı şirin deyildi?” Millətin bu qəhrəmanları olmasa millət
kimi formalaşmaz. Baxın, Mübariz
İbrahimovdan sonra aprel döyüşlərində nə qədər
gənclərimiz qəhrəman oldu.
- Bəs dediyiniz böyük məhəbbətlə
sevdiyiniz xanım olub?
- Ailə
qurduğum xanımla bir kənddə böyüyüb, bir məktəbdə
oxumuşuq. O vaxt nə telefon, nə də mobil telefon var idi. Üstəlik Qarabağ bölgəsi idi, oranın
öz adət-ənənələri var idi, görüşmək,
danışmaq yox idi. Sadəcə
aramızda bir münasibət yaranıb. Universitetdə
oxuyana qədər “sevirəm” sözünü dilimizə də
gətirməmişik. Amma nəticə o olub ki, bu
gün artıq 30 ildir ki, ailəliyik, 4 övladımız
var. Təbii ki, o “Məcnun” kimi səhraya düşməmişəm
(gülümsəyir), amma həmişə demişəm ki,
tanrının yaratdığı nə varsa
hamısının məcnunuyam.
- Görkəminiz
yaşınıza uyğun gəlmir, yəni nisbətdə gəncsiz.
Bunu nəyə borclusuz?
- Vallah,
xüsusi nə pəhrizim var, nə idmanla məşğulam.
Sadəcə hərəkətdə çox
oluram, işim çox olur. Bir də ki, bir
şey var, insanın içərisində paxıllıq varsa
bu onun üzünə də yansıyır. Həmişə deyirəm ki, paxıl insanlar xəstə
insanlardır və özlərini incidirlər, başqa
heç kimi yox. Şükür ki, məndə
o hiss yoxdur. Mən niyə müəllim
işləyə bilirəm, ona görə ki,
başqalarının uğuruna sevinə bilirəm. Eyni zamanda rahat adamam, şükür etməyi
xoşlayıram, hətta çətin günlərimdə
belə. Bizim gənclik dövrümüzdə
tanınmaq, seçilmək qat-qat çox çətin idi.
Daşlı-kəsəkli yollarda
yıxılmaq, sürünmək. İndi
deyirlər ki, siz fəxri adları tez almısız. Bilirsiz mən o yollarda nə əziyyətlər
çəkmişəm? 5-6 il teatrda
“Zeyd”dən başqa oxumağa qoymayıblar.
- Sonda xanəndəmizin
arzularını eşitmək istərdik
-
Çox sevinirəm ki, bu gün ölkəmizdə stabillik, əmin-amanlıq
var. Görürsüz də dünyada nələr baş
verir. 90-cı illərdə camaat küçələrdə
avtomatla gəzirdi. Bu gün isə ölkəmizdə
hər kəs rahatdır, rahat yatır, övladlarından
narahat deyil. Bunları Allah bizə çox
görməsin. Və ən böyük
arzumdur Qarabağ azad olunsun.
- Bu məsələnin həlli ilə
bağlı pozitiv düşünürsüzmü?
- Bəli.
Heç mən onunla barışa bilmərəm,
başqa yolu da yoxdur. Mən o torpaqda
doğulmuşam. Qarabağsız Azərbaycanın
gələcəyini görə bilmirəm.
Sonda xalq artisti Mənsum İbrahimov bizim
üçün canlı ifalar da etdi. Xüsusən də
bir çox sənətkarların ifa edə bilmədiyi
üçün uzaq qaçdığı “Raftam ke raftam”
mahnısını xanənədinin ürəkləri riqqətə
gətirən ifasında dinləmək bizim üçün
başqa aləm oldu. Müsahibənin video
variantını müsavat.com saytımızdan izləyə
bilərsiz.
Xalidə GƏRAY
Məğrur SALMANOV
Yeni Müsavat.- 2017.-
28 yanvar.- S.10.