Tövbə əslində nədir?
Tövbəni hansı amillər şərtləndirir?
Bismilləhir-Rahmənir-Rahim!
Bəhsimiz həyatımız
üçün çox önəmli olan bir mövzu
haqqındadır. Bizim həyatımız
üçün ən əhəmiyyətli mövzulardan biri
- tövbə, özünəqayıdış,
peşmançılıqdır. Əgər biz
özümüzə gəlmək istəyiriksə, Allah bəyənən
həyat tərzini yaşamaq istəyiriksə - hər şey
tövbədən başlayır.
Təəssüflər
olsun ki, hələ də tövbə anlayışı
toplumlarda dini maarifin azlığı ilə əlaqədar
olaraq, tam oturuşmayıb. Bəzən elə
anlaşılır ki, tövbə yalnız içki, qumar və
bu kimi böyük günahlarla bağlı olan məsələdir.
Halbuki insan həyatının mühüm və ilk
özünəqayıdış mövzularından biri -
tövbədir. Tövbə - əslində insanın
özünə, öz kimliyinə, Allah qatında ola biləcək
öz həqiqətinə qayıdışdır.
Burada təbii sual
yaranır ki, tövbədən sonra insan addım-addım təqvalılığa
tərəf yönəlir, ya təqva özü - tövbənin
müqəddiməsidir. Çox ciddi bir sualdır. Amma dərindən
baxdıqda, görərik ki, insanın tövbə etməsi,
özünəqayıdışı, mənfi əməllərdən
peşman olması, insanın əməllərdə
özünü dəyişdirməsi, özünü qaydaya
salması ilə başlanır.
Tövbənin
qapısı - təqvadır
Bu baxımdan İmam Həsən
Müctəbanın (ə) bu buyuruşu çox böyük
ibrətlərə malikdir. Həzrət (ə) buyurur: “Təqva
- bütün tövbələrin qapısıdır”.
Həqiqi Allah rənginə
boyanmaq üçün atılan addım və onun
canından irəli gələn peşmançılıq - təqvadan
qaynaqlanır. Mahiyyət etibarilə, bu, bizi düşünməyə
gətirib çıxardır. Biz Allah rənginə
boyanmalıyıq. Əgər biz Allah rənginə boyansaq, bu
zaman tofiqatımız, fürsətimiz yaranar ki,
özümüzə dönək, tövbəli halda olaq.
Toplumlarda da vəziyyət
bu cürdür. Bir toplumun islah olunması, özünəqayıdışı
- əslində İlahi rəngə boyanmaqdan, səmimi olaraq
Allahdan istəməkdən qaynaqlanır. Baxın, indi Allah bizə
nə qədər nemətlər əta edib. Bəzən xəyal
edərdik ki, bir gün Şuşa azad olacaq. İnanmazdıq
ki, tez bir zamanda Ağdam azad olacaq. Sözsüz ki, hər bir
imanlı şəxsin qəlbində buna bir əminlik var idi
ki, bir gün Şuşa, Ağdam azad olacaq. Amma bir neçə
ay öncə bunu, yalnız arzu edə bilərdik.
Görün Allah Təala nə qədər lütflər,
inayətlər əta edib!
Bu nemətlərlə necə
davranacağıq? Şuşa adına, Ağdam adına olan
bu nemətlərlə necə rəftar edəcəyik? Bu
şəhid qanlarının bərəkətinə azad olunan
pak torpaqlarla necə davranacağıq?
Allahın rənginə
boyanmaq - əslində bu nemətin şükrüdür.
Çox ayıq, bəsirətli və tədbirli
olmalıyıq. Bu torpaqların qayıdışı,
dirilişi yalnız Allah rənginə boyanmaqla davamlı nəticələrə
gətirib çıxarda bilər.
Tövbə nədən
başlanır?
Tövbə nədən
başlanır? Tövbənin mühüm mövzusu ondan
başlanır ki, insan öz təkəbbürünü kənara
qoyur. Tövbə ilk ondan başlanır ki, insan yanlış
etməsinə ehtimal versin. Bütün müsibət və
faciələr ondan başlayır ki, insan özünü hər
vaxt, hər zaman və hər məsələdə haqlı
bilir. Bu olan zaman, xüsusən tənqidi sözlər
eşitmədiyi zamandan insanın büdrəmələri
başlayır.
Böyük əxlaq
ustadı Ayətullah Meşkini cənabları buyurardı ki,
insan ilk öncə ehtimal verməlidir ki, yanlış edə
bilər. Bu, çox ciddi məsələdir. İnsan səhv
etdiyini ehtimal verməlidir.
Üçüncü
şəxslə bağlı çox rahatdır ki, səhvlər
etməsini araşdıraq. İnsan özü ilə bu
diaqnostikanı, araşdırmanı aparmalıdır ki, bəlkə
nəyisə səhv, yanlış edir. Tövbə buradan
başlayır. Araşdırma və anlamaq cəhdi, səhv
etmə ehtimalını vermə. Əgər bunu edərsə,
Allahın lütfü və inayəti ilə səhvini
görərsə - peşmançılığı yaranar.
Yalnız emosiya ilə
deyil, şüurlu və dərkli, bunun yanında da təqva
ruhiyyəsində olması, özünü Allah hüzurunda
hiss etməsi, düzəlmək istəməsi - insanı həqiqi
tövbəyə aparar. Tövbə - insanın iradəvi
olaraq düzəlmək istəməsi, özünə
qayıtmaq istəməsidir. Məhz o tövbə qəbul
olar. O tövbəkardır ki, mələklər
qarşısında baş əyər.
Allah bütün peşman
olan bəndələrini müjdələyir
Allah Təala “Zumər” surəsinin
53-cü ayəsində İslam Peyğəmbərinə (s)
buyurur: “De: "Ey Mənim (günah vasitəsi
ilə) özlərinə zülm etməkdə həddi
aşan bəndələrim, Allahın mərhəmətindən
ümidinizi kəsməyin. Şübhəsiz, Allah (tövbə
ilə) bütün günahları (hətta şirki)
bağışlayır. Çünki bağışlayan və
mehriban Odur!”
Allah Təala mərhəmət,
məhəbbət, sevgi dolu mesajını
çatdırır. Rəbbimiz buyurur ki, o bəndələrim
ki, peşman olublar, səhv etdiklərinin fərqinə
varırlar və indi bu vəziyyətlərinə görə
peşmançılıq durumundadırlar -
bağışlanma ilə müjdələnirlər.
Rəbbimiz bəyan edir ki,
bu cür şəxslər Onun rəhmətindən məyus
olmasınlar. Həqiqətən Allah Təala büsbütün
günahları əhatə edərək
bağışlayır. Çünki, Rəbbimiz ən
çox bağışlayan və ən çox rəhimdir.
Ayənin ünvanı -
peşman olmuş günahkarlardır. Bir var ki, insan günah
edər, amma deyər ki, yaxşı etmişəm. Adamlar da
var ki, elə düz yolu gedərkən də, Allah yanında təvazö,
xuzu və xuşuları, müqəddəs xofları var. Hətta
düz etdiklərini də belə Allaha ünvanlanaraq deyərlər
ki, bilmirik düz etmişik, yoxsa yanlış etmişik. Məhz
belə kəslərdir ki, Allah onları naümid olmamağa
çağırır. Kərbəla səhnəsində cənab
Hürr belələrindən idi. Əgər belələrindən
olmasaydı, qayıda bilməzdi. Ayə peşman olmuş kəslərə
bir İlahi müjdədir.
Bu ayənin bütün kəlmələrində
Allahın lütf və mehribanlığı ali və
aydın şəkildə özünü göstərir.
Allah insanı öz müxatəbi seçir, bütün
insanlara “bəndələrim” deyərək müraciət
edir. Hətta bütün həddini aşmış, günah
etmiş insanlara “Mənim bəndələrim” deyərək
müraciət edir. Müfəssirlər bildirirlər ki, Allah
Təala Özü bunu deyir. Yaradanın ən cami adından
xitab edərək, “Allahın rəhmətindən ümidsiz
olmayın” ibarəsini seçir. Yəni burada Allah sonsuz mərhəmətini
bəyan edir.
Allahın mərhəmət
və bağışlamağı - davamlı bir prosesdir.
Allah davamlı olaraq peşman olan bəndələrin
günahların bağışlayır. Təfsirdən
anlaşılır ki, Allahın mərhəməti
istisnasız olaraq bütün günahları əhatə
edir. Amma ardınca “hamısı” ibarəsini də işlədir.
Yəni Allah insana çatdırmaq istəyir ki, birdən
şəkkin qalar ki, hamısı bağışlanır, ya
yox - rahat ol ki, bütün günahların hamısı
bağışlanır. Çünki Rəbbimiz çox
bağışlayan və rəhimdir.
Rəhim də çox
maraqlı mövzudur. Allah rəhmandır - bütün bəndələrinə
qarşı mərhəmətlidir. Amma o bəndələr
ki, iradə ilə, şüurla, seçimlə ləyaqət
əldə edərlər - rəhimlilik onlara şamil olunar.
Tövbəkar iradəvi, şüurlu halda bu yola gəlir və
Allahın xüsusi rəhmətindən, rəhimiyyətindən
bəhrə aparır. Xoş olsun o hala gəlib
çatanların halına.
Tövbə xüsusi ədəblə
yerinə yetirilməlidir
Biz Allaha tövbə edərkən,
bunu müvafiq ədəbə uyğun şəkildə istəməliyik.
Biz bilməli və əmin olmalıyıq ki,
etdiyimiz səhv və xətalara görə bizi yalnız Rəbbimiz
bağışlaya bilər. İmam Hüseynin (ə) Ərəfə
günündə etdiyi “Ərəfə” duasında bu barədə
çox incə bir buyuruş var. Əziz İmam (ə) Allaha
münacat edərək buyurur: “Allahım,
bağışla mənim o günahlarımı ki, Səndən
başqa onu bağışlaya bilən yoxdur”.
Biz günahkar bəndələr
- əllərimiz boş və günahlarımızla dolu bir
şəkildə özümüzü Rəbbimizin
hüzurunda hiss etməliyik. Günahlar etmişik ki,
dualarımıza mane olur, nemətlərin aradan getməsinə
səbəb olur. Günahlar etmişik ki, onlar bizim ruhiyyəmizi,
qəlbimizi diri haldan ölü hala gətirib
çıxardır. Günahlar etmişik ki, əslində
özümüzə cürbəcür cəzaları, əzabları
yaxınlaşdırmışıq. Günahlar etmişik ki,
bəlalar nazil olur. Günahlar etmişik ki, bizim
üçün göndərilən ruzilərdən məhrum
olmuşuq. Günahlar etmişik ki, ismət pərdəmiz
yırtılıb. Biz Allahdan məhz bu cür istəməliyik
ki, günahlarımızın bağışlanmasını
istəyəcək başqa ünvanımız yoxdur.
Həmin duada tövbənin
başqa bir ədəb qaydası da bizlərə öyrədilir.
Duada buyurulur: “Allahım, Səndən elə bir rəca
halı istəyirik ki, Səndən başqasına yönəlməyək”.
Allahdan bunun üçün təyyibə, pak həyat istəməliyik.
Əgər pak həyatımız olsa, Allahdan başqa
heç bir ünvana yönəlmərik. Səhvlər
etdiyimiz zaman da məhz Onun qapısına gedər, yalnız
ona rəca, ümid edib, yalnız Ondan istəyərik.
Pak həyat
odur ki, fərdi həyatımız, ailə həyatımız,
ictimai həyatımız, ticari həyatımız pak olsun.
Əgər bir insanın fərdi həyatı pak olsa, əgər
ailələrdə abuhava pak olsa, əgər toplumda abuhava pak
olsa, əgər hər bir şəxs öz öz işini pak halda yerinə yetirsə, o zaman hər
şey yerinə düşər. Əgər pak bir toplumda
yaşamaq istəyirsə, əvvəl gərək pak
abuvanaı öz daxilimizdə, ailəmizdə yaradaq, mühitə
də ötürücü olaq. İnsan bir ömr
yaşamalı, pak halda, Allah bəyənən halda bu
dünyadan getməyi istəməlidir.
Özümüzü
tövbədən kənarda görməyək
Tövbə mövzusuna
toxunarkən, Kərbəla müsibətini yada salmaya bilmirik.
Belə ki, Kərbəla müsibətini doğuran, ərsəyə
gətirən amil - məhz tövbə etməyərək,
günah edən, günahında israrlı olan bir toplumun durumu
idi.
Aşuranın xeyli
böyük dəyər yüklü
mövzuları var ki, onlardan biri də tövbə
fenomendir. Onlardan peşman olmuş cənab Hürrün
tövbəsini göstərmək olar.
Cəmiyyətimizdə
tövbə ilə bağlı yanlış stereotiplər
var. Quran məntiqi bizə deyir ki, möminlər özlərini
tövbə məsələsindən kənarda təsəvvür
etməməlidirlər. Yəni tövbə heç də
yalnız namaz qılmayanlar və ya digərləri
üçün deyil. Tövbəli durum həm də
möminlərə aiddir. Möminlər günahdan, xətadan, yanlışlıqlardan xali deyillər.
Bu baş verdikdə, tövbə edərək yenidən Allaha
tərəf qayıtmaq lazımdır.
Biz gərək daxilimizə,
daxilimizdəki Kərbəlalara nəzər salaq. Əba
Əbdullah (ə) və karvanı bu qədər yol qət edərək,
Kərbəya gəlib şəhadətə yetmədilər
ki, İslam sloqan olaraq, şüar olaraq qalsın. Onlar şəhid
oldular ki, İslam, İslam olaraq qalsın və
yaşasın.
Zühur xəbəri
Həzrət Peyğəmbər
(s) İmam Hüseynə (ə) zühurla bağlı xəbər
vermişdir. Son İmama (ə.f) qədər
bütün İmamlar (ə) eyni nur olduqları
üçün, hər biri öz dövründə eyni vəzifəyə
riayət etmişdir. Əba Əbdullah (ə) buyurur ki, mən
Allahın Rəsulundan (ə) eşitmişəm ki, Qiyamətə
1 gün də qalsa, zühur baş verəcəkdir.
Bu, bizim dövrə də
aiddir. Bir adam həqiqi müntəzir olsa, Mövlanın
(ə.f) həqiqi intizarçısı olsa - həyatın
bütün əziyyətlərinə dözümlü olar,
bütün əziyyətlərdən şərəflə
çıxar.
Nəql olunur ki, Zəmanə
Sahibinin (ə.f) öz dönəmindəki cahiliyyə, Həzrət
Peyğəmbərin (s) dövründəki ilk cahiliyyədən
daha qatı cahiliyyə, daha qəliz cahiliyyə olacaqdır. İkinci
cahiliyyə birincidən daha mürəkkəbdir. Birininci dövrün
cahiliyyəsi canlı deyildi, aradan gedən idi, amma ikinci
dövrün cahiliyyəsi təşkilatlanmış, sistemli
və daha əhatəli cahiliyyədir. Axirəz-zaman
dövrünün cahiliyyəsinin bütləri diridir.
Onların canlı nümunələri kimi dövrümüzdə
İŞİD və
sionizm kimilərini göstərmək olar.
İnşəallah, Allah bizlərə
bu növ cahiliyyədən də qalib
çıxmamımızı əta eləsin.
İmtina fəlsəfəsi
Dünya tarixində
çoxsaylı qəhrəmanlıqlar olub. Bu qəhrəmanlıqların
heç biri hər il və bu cür
yüzmilyonlar tərəfindən yaşadılmır. Kərbəla hadisəsi - bəşər tarixində
nəhəng yer tutan vücudi hadisələrdəndir. Ona görə də, əsrlərdir yaşanır.
Həzrət Adəmdən (ə)
başlayaraq, bir çox peyğəmbərlərlə (ə)
bağlı bəşəriyyət xüsusi hadisələri
xatırlayır. Bu hadisələrin hamısı
insanların daxilindəki ruhiyyə ilə bağlı olan məsələlərdir.
İmam Hüseynin (ə) Aşura məktəbinin bu cür
yaşanmasının əsas səbəbi budur ki, bu hərəkatın
ali hədəfi fövqəl dərəcədə
mübarək olub və özündən əvvəlki
bütün mübarək hərəkatların nöqtəsini
qoyub.
Aşuranın ilk və ən
zəruri hədəfi - İslamın din olaraq əhyası,
diri saxlanmasıdır. İslam dininin diri olaraq mövcudiyyətini
sığortalamaqdır. Kərbəla məktəbini
hər mənada dəyərləndirən mütəxəssislər
bu fikirdədirlər ki, Aşura - o fenomenlərdəndir ki,
onun bir neçə mahiyyəti, qatı, mövzusu var. Bu ən
önəmli mövzulardan da biri - imtinadır. İmtina fəlsəfəsi - Kərbəla məktəbinin
aparıcı dərslərindəndir. Əba
Əbdullah (ə) ilk dəfə Yezidə (lən) beyət etməkdən
imtina etməklə, bəşəriyyətə imtina dərsi
keçir.
Bu gün Aşura
yaşadanlar baxmalıdır ki, bu məktəbdən imtina dərsini
götürə bilir, ya yox. Bir var ki, biz tarixdən
danışaq, bildirək ki, Əba Əbdullah (ə) imtina
etdi və bununla da mövzu bitsin. Bir də
var ki, biz bəyan edirik ki, Əba Əbdullah (ə) öz
imtinası ilə bəşəriyyətə imtina dərsi
keçdi. Gərək biz baxaq ki, nəfsi
istəklərimizin müqabilində, toplumun yeritdiyi ucuz,
bayağı məsələlərinin müqabilində,
Allaha aparmayan hər bir mövzunun müqabilində imtina edə
bilirikmi? Əgər bunu düşünsək,
Aşuranı günümüzdə yaşatmış
olarıq.
İmam Hüseynin (ə) Mədinədən
başlayaraq Məkkəyə, oradan isə Kərbəlaya
doğru gəldiyi yolda, bütün Kərbəla hadisələrinin
hamısında başdan-ayağa pis işlərdən çəkindirmə
və yaxşı işlərə dəvət görəcəyik. Həzrət
İmam Hüseyn (ə), öz hərəkatının qayələrindən
biri kimi bunu bəyan edir.
Əba Əbdullahın (ə)
hərəkatının üçüncü hədəfi -
ümmətin islahı və fəsadla mübarizə idi. Ümmət
bir neçə on ilə o vəziyyətə çatır
ki, öz İslami kimliyini itirib. Topluma fəsad
daxil olub. İndi bir zaman gəlib
çatıb ki, Əba Əbdullah (ə) bu məktəbi
yaratmaqla ümməti İslami baxımından
sığortalayır.
Bu məktəb boyunca
müşahidə etdiyimiz dördüncü aparıcı xətt
- İmam Hüseynin (ə) bir İlahi İmam (ə) kimi
üzərinə gələn vəzifədir. Kufəlilərin
məktublarından sonra Əba Əbdullahın (ə) üzərinə
İlahi imamət və vilayəti əməli şəkildə
yaşatmaq və İslam quruluşunu bərqərar etmək
vəzifəsi gəlir.
Allah Təala bizlərə bu mətləbləri
dərk etmək tofiqatı nəsib etsin!
Allahım, bizlərə həqiqi
tövbə ruhiyyəsini inayət et!
Allahım, bizləri özünə
qayıtmışlardan qərar ver!
Allahım,
aqibətlərimizi xeyirli et! Amin!
Yeni Müsavat .-
2020 .- 27 noyabr -. S.15.