Susmaz duyğular...
“Cəfər
Cabbarlı öz zəngin yaradıcılığı ilə
dünya dramaturgiyası zirvəsinə yüksələn dahi sənətkardır”.
Heydər Əliyev
Bu günlərdə Rəşid Behbudov adına Mahnı teatrında Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət Nazirliyi, C. Cabbarlı ev muzeyi, Türkiyə Cümhuriyyətinin Azərbaycandakı Səfirliyi, “Könüllülər” Kitabxana İctimai birliyi, Mədəniyyət TV-nin təşkilatçılığı ilə Azərbaycan ədəbiyyatının klassiki, dahi dramaturq, şair, nasir ictimai xadim, Türk dünyasının ustad sənətkarı Cəfər Cabbarlının anadan olmasının 120 illiyinə həsr olunmuş ədəbi-bədii gecə keçirilmişdir.
Tədbir daim sənətə, sənətkara, ədəbiyyata, mədəniyyətə, incəsənətə böyük dəyər verən respublika Prezidenti, zati-aliləri, cənab İlham Əliyevin bu böyük ədibin anadan olmasının 120 illiyinin keçirilməsi ilə bağlı 2018-ci il dekabrın 17-də imzaladığı Sərəncam çərçivəsində həyata keçirilmişdir.
Tədbir Səxavət Məmmədovun ifasında “Azad bir quşdum” mahnısının sədası ilə Cəfər Cabbarlının kadrlarının nümayişi ilə başlanılmışdır.
Tədbir giriş sözü ilə açan Əməkdar jurnalist, pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Qafar Əsgərzadə tədbirin əhəmiyyətindən söz açaraq,görkəmli dramaturqunn həyat və yaradıcılığı, Azərbaycan ədəbiyyatının inkişafındakı xidmətlərindən bəhs etmişdir. Cəfər Cabbarlı Azərbaycan ədəbiyyatının geniş şöhrət tapmış nadir simalarından olmaqla klassik ədəbi irs zəminində yetişən ədib kimi milli ədəbiyyatın parlaq ənənələrini qorumaqla bərabər, yenilik və müasirlik uğrunda mübarizəni yaradıcılığının əsas qayəsinə çevirmişdir.Natiq vurğulamışdır ki, baharda dünyaya göz açdığından bahar oğlu adlandırılan Cəfər özü ilə sənət aləminə solmaz əbədi bir bahar təravət, bahar nəfəsi gətirmişdir. gətirmişdi. 35 illik qısa ömründə yaratdıqları isə bir neçə ömrə sığacaq qədər oldu. Heç bir yaradıcı şəxs 18 yaşında Cabbarlı qədər sənətin və şöhrətin zirvəsinə yüksələ bilməmişdir. Cəfər Cabbarlı başdan-ayağa türkçü idi. Çünki, onun damarlarında türk qanı axırdı.Bu səbəbdəndir ki, onun yaradıcılığında türkçülük,turançılıq ideologiyası üstünlük təşkil edirdi.Bir sözlə,Cabbarlının yaratdıqları neçə-neçə nəslin mənəvi sərvətinə çevrilmişdir. Çünki, o dünən də müasir idi, bu gün də müasirdir, sabah da müasir olacaq.
“Ana” və “Ana vətən”. Bu ikisi Cabbarlı üçün dünyada ən ülvi, ən müqqədəs varlıq olub. Bu məhəbbət Cabbarlı həyatının silinməz, parlaq səhifələri olub. Öz doğma anasını dərin məhəbbətlə sevən Cəfər ümumilikdə bütün analara hörmət və ehtiram göstərərək, onları bəşəriyyətin yaradıcısı kimi ucaldıb. Qoynunda doğulduğu, böyüdüyü, yaşadığı doğma vətənlə Ana qoynu arasında heç bir fərq bilmədən, yolunda hər an qurban getməyə hazır olan Cabbarlı “Ana ”,“Vətən” kəlmələrinin vəhtətindən “Ana Vətən” şerini yaradıb. Müasir ədəbiyyat tarixində bu şeirin məzmun və təsiri analoqsuzdur. Bu şeir Azərbaycan ədəbiyyatı xəzinəsinin nadir incilərindəndir.
Cabbarlı şair, nasir, dramaturq, rejisor, ssenarist.teatrşunas, jurnalist,
tərcüməçi, musiqi
biliçisi. Bu siyahını
artırmaq da olar. O, çox şaxəli yaradıcılığı
ilə səhnəmizə
böyük bir aktiyor nəsli, dilimizə yeni sözlər, yeni adlar, kino salnaməmizə
Azərbaycan nəfəsi
gətirib.Milli teatr və kino tariximizi
yad nəfəslərdən
qoruyub. ən
nəhayyət, o öz
yaradıcılığı, şəxsiyyəti ilə
neçə-neçə sənətkarın
ilham mənbəyinə
çevrilib.
Cabbarlı qəhrəmanlarının, hətta
tiplərinin də sözləri bu gün qəlbimizdə zərb məsələ çevrilib. Bu fikirlər o qədər müdrik, o qədər təbiidir ki, bəzən bunların ilkin mənbəyi-müəllifinin kim
olduğu da unudulur,
folklora çevrilir.
“Ah, qurban olum Məhəmmədin şəriətinə”,
“Hər binanın bir ustadı var, ya yox?”, “Mən
bu saat sübutalnı-dokumentalnı
hər şeyi başa salaram”, “Qoc döyüşünə
aslan pəncəsi gərəkdir”,
“Orada hər şey süni, fəqət mənim qəlbim, o ki, süni deyil!”, “Atan kazaklardır”, “
Xoş, gördük köhnə dostlar, siz hələ sağmısınız?”... Bu siyahını
artırmaq da
olar.
Bu gün C.Cabbarlının
vaxtilə arzuladığı
çox gözəl bir dövranda yaşayırıq. Doğma respublikamız, paytaxtımız
gülüstana, laləzərə
çevrilib. Həyatımızın bütün sahələrində
tərəqqi, yenilik müşahidə olunmaqdadır. Xalqımız azad, firəvan,
xoşbəxt gələcəyə
inamla irəliləyir.
Bu bir həqiqətdir.Bu
bir gerçəklikdir. Unudulmaz Cəfərin “Firuzə”
hekayəsinin qəhrəmanı
vaxtilə, Bakının
günü-gündən artan
gözəlliyinin qarşısında
beləcə heyrətlənmişdi.
Bu gün biz Sizinlə
həqiqətən, çox
sürətlə dəyişən,
müasir tipli xiyabanlar, parklar, abidələr, fəvvarələr
şəhərinə çevrilən,
İslam mədəniyyət
mərkəzinə çevrilən
bir diyarda yaşayırıq.
1828-ci ildə İranla
Rusiya arasında imzalanmış Türkmənçay
müqaviləsi ilə
Azərbaycan 2-yə bölündü. Bu müqavilə Azərbycan
xalqının ürəyində
sağalmaz yaraya çevrildi. Cənub mövzusu
ədiblərimizin əsərlərində
ürək ağrısı
ilə təsvir edildi. Bəlkə də çoxumuz bilmirdik ki, digər
ədiblər kimi Cabbarlı da yaradıcılığında bu mövzuya üz tutaraq o, da “Araz”ı
suçlayıb:
Araz, çəkil aradan, qovuşsun Azərbaycan!
Araz, söylə
nə üçün,
sən yol saldın buradan?
Yoxsa qorxdun azadlıq, gəlib keçsin oradan?!
Ya ki, Azər yurduna,
salam etsin
Savalan.
Araz, rədd ol aradan,
bir olsun Azərbaycan!
Kimdir səni
yaradan?
Böldün böyük Vətəni,
Araz, böylə
aradan.
C.Cabbarlı əsl türkçü idi. Əsərlərində dönə-dönə, sevə-sevə türkçülüyü
vəsf edirdi. Bu, onun həm
əslən türklüyündən,
həm də türk sevdalı olmasından irəli gəlirdi. Təsəvvür
edin ki, o bir- birinin ardınca
üç pyesini məhz, osmanlı
türk tarixinə, türkün şanlı qəhrəmanlıq tarixinə,
mücadiləsinə həsr
edib. Özü də, elə
ustalıqla ki, Nuru Paşa demişkən, sanki hadisələrin iştirakçısı
olub.
Türkiyə Cümhuriyyətinin yaradılmasınını
alqışlayan ədib
həttda qanlı Sovet rejimi dönəmində
belə, ömrünün
sonuna qədər ona olan sevgisini
gizlətmirdi. O, türk əsgəri marşını
da bu sevgidən
yazmışdı.
Türk
sağ ikən yurduna əl toxunmaz,
Ölsə də zəncir daşınmaz qul olmaz.
Alaram mizrağı bir türk kimi,
Qalxan çəkərəm mən!
Tutduğum haqq yoludur,
Qan tökərəm,
can verərəm mən.
Atılın bombalarım,
Qandır,
oddur təməli,
Böyük Turan- Vətənim!
Ölkə mənim, vətən
mənim, yurd mənim
Marş
irəli, marş irəli əskərim.
Osmanlı türklərinin tarixi mücadiləsinə həsr
edilən “Ulduz və ya Trablis
müharibəsi”, “Ədirnə
fəthi” əsərləri
öz ideya və tutumu ilə Azərbaycan Türkiyə ədəbi-mədəni
əlaqələri tarixində,
milli dramaturgiyamızda,
türkçülük, Azərbaycançılıq
və istiqlal ideyalarının inkişafında
əvəzsiz, əhəmiyyətli
rolu olan ədəbi örnəklər
hesab edilir.
Cəfər Cabbarlının əsərləri
bədii sənətkarlıq
məziyyətləri, güclü
xarakterlər, müsbət
və mənfi obrazlar silsiləsi, romantik, emosional, eyni zamanda, canlı,
koloritli obrazlı dili ilə seçilir. O, Azərbaycan
Xalq Cümhuriyyəti
dövründə xüsusilə,
coşqun ictimai və ədəbi fəaliyyəti ilə də seçilən ən parlaq simalardan olub. Müstəqil dövlətin
yaranmasını ruh yüksəkliyi ilə qarşılayan ədib “Sevdiyim” və “Azərbaycan bayrağına”
adlı iki şeirini müstəqil Azərbaycanın milli bayrağına həsr edib.
Cabbarlının istiqlal dövründə yazdığı şerlərdə
milli azadlıq, Azərbaycanın müstəqilliyi,
türkləşmək, islamlaşmaq
və müasirləşmək,
hətta turançılıq
ideyaları tərənnüm
edilirdi.
Azərbaycanda Atatürk Mərkəzinin
müdiri, akademik Nizami Cəfərov deyib ki, ədəbi-mədəni
proseslərin fəal qurucularından biri olaraq C.Cabbarlı yaratdığı güclü
xarakterlər və koloritli obrazlarla bədii-estetik fikir salnaməmizə misilsiz töhfələr bəxş
edib. Qeyd edib ki, unudulmaz yazıçı
şəxsiyyət azadlığının
və humanizmin, milli azadlıq və istiqlal ideallarının tərənnümçüsü
olmaqla, çoxcəhətli
ədəbi və ictimai fəaliyyəti boyunca daim xalqımızın
dünya mədəniyyəti
səhnəsində layiqli
mövqe qazanmasına
çalışıb. C.Cabbarlının milli ədəbiyyatın,
dramaturgiyanın, teatr
və kino sənətlərinin inkişafındakı
müstəsna xidmətlərindən
söz açan akademik bildirib ki, yazıçının
əsərləri milli
teatrda mühüm hadisə kimi dəyərləndirilib, uzun
illər boyu tamaşaçıların bir
neçə nəslinin
estetik zövqünün
formalaşmasında əvəzsiz
rol oynayıb. C.Cabbarlı yaradıcılığı həm
yüksək bədii
səviyyəsi, həm
də ideya-məzmunu ilə hər zaman dəyərini və aktuallığını
qoruyub saxlayıb.
Prezident
təqaüdçüsü, şair, əməkdar müəllim,”Şöhrət” ordenli Ofelya Babayeva, Türkiyə Cümhuriyyətinin Azərbaycandakı
nümayəndəliyinin Mədəniyyət
məsələləri üzrə
müşaviri İrfan
Çiftçi Cabbarlının
yaradıcılıq məziyyətlərindən,
Türk dünyasında,
eləcə də bütövlükdə bəşəriyyət
üçün rolundan
söz açdılar.
C.Cabbarlı adına İrəvan
Azərbaycan
Dövlət Dram teatrının
aktyorlarının ifasında ədibin “Oqtay Eloğlu” pyesindən və Qafar Əsgərzadənin
ssenarisi ilə hazırlanmış “Nuri paşa ilə C.Cabbarlının görüşü”ndən
kiçik səhnəciklər
nümayiş etdirildi.
Xalq artisti Əli Nurun ifasında “Ədirnə fəthi” əsərində Mustafa Paşanın
monoloqu tamaşaçılara
xüsusi zövq verdi.
Akademik Milli teatrın aktyoru, əməkdar artist
Anar Heybətovun ifasında “Ana”, Bakı Bələdiyyə teatrının
aktyorları Toğrul
Rzanın ifasında “Azərbaycan bayrağına”,Ülviyyə
Rzanın ifasında “Ey dan ulduzu”,
Q.Əsgərzadənin ifasında
“Məhkum Şərqə”
, gənc qiraətçilər
Nazan Babayevanın ifasında “Mən bir susmaz
duyğuyam ki..”, Ziya Bayravun ifasında
“Turan ellərinə salam söyləyin” şerləri tamaşıçılar
tərəfindən maraqla
qarşılandı.
Xalq
artist Adil Bağırovun
rəhbərliyi ilə
Ə.Dadaşov adına
“Xatirə” xalq çalğı alətləri
ansamblının müşayiəti
müğənnilər Rövşən
Əziz və Səbinə Ərəblinin,
eləcə də əməkdar artistlər Anar Şuşalı, Səxavət Məmmədov,Elza
Seyidcahan, müğənnilər
Nadir Qafarzadə, Vüsal
Hacıyev, Nicat Cəfərzadə, xanəndə
Hüseyn Məlikovun və digərlərinin ifaları tədbirə xüsusi rəng qatdı.
Qafar Əsgərzadə,
Əməkdar Jurnalist,
Pedaqoqika üzrə fəlsəfə doktoru, dosent
Yeni Təfəkkür.- 2019.- 13
dekabr.- S.4.