Tükənməyən
xəzinə
Çox şeyə sahib olmaq önəmli
deyil; önəmli olan az şeylə də keçinə bilməkdir,
çox şeyə ehtiyac hiss etməməkdir. “Çox sözdə yalan, çox malda haram ehtimalı
çox olar”- deyiblər. Və bir də belə deyiblər:
“Az aşım, ağrımaz başım”.
Çox
şeyə sahib olmaq önəmli deyil; önəmli olan az şeylə də keçinə bilməkdir,
çox şeyə ehtiyac hiss etməməkdir.
“Çox sözdə yalan, çox malda haram ehtimalı
çox olar”- deyiblər.
Və bir də belə deyiblər: “Az aşım,
ağrımaz başım”.
“Qənaət tükənməz xəzinədir” buyurur
Allah Rəsulu (s.ə.s.).
İsrafın haram olduğunu, ardınca ehtiyacı,
qıtlığı doğurduğunu da buyurub Uca Peyğəmbərimiz.
Bu
gün ən çox ehtiyac duyduğumuz məsələ, bəlkə
də, elə budur: israfdan qurtara bilmək.
Həyatımızın hər səhifəsində
israf və ehtiyac yan-yana gəlir.
Allah-Təala
(c.c.) Qurani-Kərimdə İsraflə bağlı belə
buyurur:
-
Yeyin, için, ancaq israf etməyin! Allah-Təala
israf edənləri, əlbəttə, sevməz. (Əraf-31)
-
İsraf etmə! İsraf edənlər
şeytanların qardaşlarıdır. (İsra 26-27)
-
Mallarınızı səfehlərə verməyin! (Nisa-5)
-
Xəsis olma, israf da etmə! (İsra-29)
Allah-Təala
(c.c.) səxavətli, ağıllı insanları nişan verərkən belə buyurur:
-
Onlar sərf etdikləri zaman nə israf edərlər, nə də
xəsislik. İkisi arasında orta bir yol tutarlar. (Furkan-67)
Başımıza
gələnlər yoxluqdan gəlmir, toxluqdan gəlir.
Peyğəmbərimizdən
(s.ə.s.) soruşurlar: “Neçə çeşid xəstəlik
var?”
Cavabında:
“Yediklərinizin çeşidlərinə baxın”- buyurur.
Yəni
xəstəliklərin sayı elə yediklərimizin sayı qədərdir.
Həyatı
israf eləmək ömrü boş şeylərə həsr
etməkdir.
Canını
israf eləmək enerjisini, imkanlarını əhəmiyyətsiz
işlərlə tükəndirməkdir.
Çox
yemək bir tərəfdən nemətin israfı olduğu
kimi, o biri tərəfdən də cana qəsddir, bədən
əmanətinə əziyyət verməkdir.
Rəsulullah
(s.ə.s.) buyurur: Qiyamətdə hər kəs bu dörd suala
cavab vermədən hesabdan qurtula bilməyəcək:
-
Ömrünü necə keçirdi?
-
Öyrəndiyi elm üzrə taşaya ildimi?
-
Malını haradan, necə qazandı və haralara xəclədi;
-
Bədənini hansı işlərdə yordu, əldən
saldı.
“Az
yemək, az yatmaq, az danışmaq”- Peyğəmbərimizin
(s.ə.s.) bizə qızıl tövsiyələrindən
biridir.
Hər
şey qarşılığı ilə müqayisədə
görünür.
Qənaətin
bir tərəfində israf var, o biri tərəfində xəsislik.
İsraf
Allah-Təalanın (c.c.) verdiyi nemətlərin qədrini, dəyərini
bilməməkdir, xəsislik Allaha (c.c.) güvənməməkdir.
Qənaət
isə bütün nemətlərin Allahdan gəldiyini bilmək
və onları Allah-Təalanı məmnun edəcək şəkildə
sərf etməkdir.
Qənaət
dünyaya olan ehtiyacı minimuma, zərurət səviyyəsinə
endirməkdir.
Qənaət
dünyaya sahib olsan da ona gözünün ucu ilə də
baxmamaqdır, könül verməməkdir.
Qənaət
könlünü dünyaya deyil, Allaha (c.c.) verməkdir.
Qənaət
əxlaqdır, xüsusi mənəvi kateqoriyadır.
Sən malın-mülkün Sahibini tanısan,
mal-mülkün bir əmanət olduğunu bilsən və təyinatına
uyğun sərf etsən, Sahibi də o malın, sərvətin
bərəkətini artırar.
Dünyaya könül verməyəni Allah sevər,
başqalarının əlindəkinə göz dikməyəni
insanlar.
Qənaət layiq olanı sevməkdir, layiq olmayana arxa
çevirməyi bacarmaqdır.
Möminin gözü də, könlü də Allaha
(c.c.) yönələr, dünyaya baxmaz, dünyaya
bağlanmaz.
Qənaət azadlığın birinci mərhələsidir. Qənaət insanı azadlıq yoluna
çıxarır.
Qənaət
bəzən ən ucuz, ən bəsit bir şeyi itirməmək
üçün mücadilə etmək, bəzən də
gözünü qırpmadan Allah rizası təmənnası
ilə hər şeyini fəda
etməkdir.
Allah-Təala bizə verdiyi hər şeylə bizi imtahan
edir.
Udduğumuz sayı bəlli nəfəsin də bir
gün hesab-kitabı varsa, gör indi qolundakı gücün,
gözündəki nurun, ağzındakı dilin, cibindəki
pulun, evindəki oğul-uşağın sorğu-sualı necə
olacaq.
“Ya Rəbb, verdiyin ruziyə qarşı məni qənaətkar,
ruzini də mənim üçün bərəkətli eylə!” - Bu da Könüllər Sultanı Həzrəti Məhəmmədin
(s.ə.s.) bir duası.
Qənaət Allahın təqdirinə müqavimətsiz
təslimiyyətdir. Yəni
sən bir nəticəni əldə etmək üçün
lazım olan nə varsa hamısını yerinə yetirəcək
və qarşılığında Allah-Təalanın sənə
verdiyi qismətə qane olacaqsan.
Qənaət əslində elə qane olmaqdır.
Qəni - Allah- Təalanın Əsmaül-Hüsnasından
biridir. Yəni
könüldən qənaətkar olan həqiqi mömindir.
Uca Peyğəmbərimiz (s.ə.s.) həqiqi zənginliyin
çoxlu mal-dövlətə sahib olmaq deyil, könül zənginliyinə
sahib olmaq olduğunu bildirib.
Sənin könlün zəngin olsun, onsuz da bu dünyada
hərəni bir yerə oturdan Allah onlara mövqeyə görə
yox, həmin mövqeyin şərtləri daxilində
gördüyü xeyir və şər işlərə
görə dəyər verər.
Sədəqənin də azı-çoxu olmaz. Allah qatında sədəqənin dəyəri
onu verənin ixlası, səmimiyyəti ilə bərəkətlənər.
Bir sultan məscid tikdirmək istəyir. Memarları, işçiləri
toplayır, məqsədini bildirir, lazım olan hər şeylə
təmin edir və tapşırır ki, onun icazəsi olmadan
kimsədən bir şey almasınlar. Onlar
da “baş üstə” deyib işə başlayırlar. Günlər keçdikcə məscidin divarları
yüksəlir. O ətrafda yaşayan bir qarı
onların işinə baxıb fərəhlənir və
çox istəyir ki, bu xeyir işə yardım eləsin. Amma neyləyəcək ki? Cibində
pulu yox, daş qaldırmağa heyi yox. Birgünlük
dolanışığı bir bardaq ayran idi, o da qonşudan gəlirdi.
Bir gün dişini dişinə sıxdı, o ayranı
içmədi və məscid tikənlərin yanına
aparıb dedi:
-
Balalarım, mən günlərdən bəri
düşünürəm ki, sizə bu xeyir işinizdə
kömək edim. Amma nə gücüm var, nə
də sərvətim, amma bir bardaq ayranım var. Onu gətirdim
sizə. Siz bu ayranı için, mənim
də könlüm rahat olsun ki, heç olmasa, bu yolla əlimdən
gələni elədim. Gənclər, əvvəlcə,
qəbul eləmək istəmirlər, ancaq fikirləşirlər
ki, bu xeyirxah nənənin qəlbini qırmaq da doğru olmaz. Ayranı alıb
içirlər.
Aradan bir müddət keçir və məscid hazır
olur. Sultan sabah məscidi təhvil
almağa gedəcəkdi ki, gecə qəribə yuxu
görür. Görür ki, böyük bir tərəzi
var, bu tərəzinin bir gözünə gözəl bir məscid,
o biri gözünə isə bir bardaq ayran qoyulub, ayran məsciddən
ağır gəlir. Yuxudan dəli kimi
ayılır və səhərə qədər yata bilmir.
Səhər olar-olmaz məscidi tikənləri
sarayına toplayır, yuxusunu danışır və izah istəyir.
Onlar təəccüblə bir-birinin
üzünə baxırlar və o ayran məsələsini
sultana danışırlar. Sultan fikrə gedir və
sakitcə deyir:
-
Mən bir məscid tikdirdim, o qarı isə bir bardaq
ayranını sizə pay verdi. İndi başa düşürəm ki, o qarı o
bir bardaq ayranı ilə Allah qatında məndən daha
çox savab qazanıb.
Bəli,
dəyərli oxucu! Allah-Təala mala-pula baxmaz,
ürəyə baxar, niyyətə baxar. İstanbulda
“Sanki, yedim” adında məscid var. Məhəllə sakinləri
bir müddət üçün nahar yeməyindən imtina
edir və pulunu bir yerə yığırlar. Həmin yeyilməyən nahardan bir məscid inşa
etmək üçün lazım olan məbləğ
toplanır. Məscidə ad verməkdə
də çətinlik çəkmirlər. O məscid o
camaatın yemədiyi naharın
qarşılığıdır.
Qənaət həm də bərəkətin
qapısıdır. Qənaət
olan yerdə ehtiyac olmaz.
Əslində ehtiyaclarını doğru-düzgün
sıralaya bilmək böyük istedad tələb edir və
günümüzün ən mühüm, ən aktual məsələlərindən
biridir.
Qənaət orta yoldur, dinimizin bizdən istəyi də
elə orta yolu tutmaqdır.
Qənaət insanı təmənnasızlığa
öyrədir. Qənaətin
nə olduğunu bilən və onu həyatına tətbiq edən
insan başqalarına dünyanı hədiyyə etsə də
bir qarşılıq ummaz.
Qənaət yemək üçün yaşamaq deyil,
yaşamaq üçün yeməkdir.
Bir
nəfər Musa Peyğəmbərin (ə.s.) yanına gəlir
və deyir:
Ya Musa, mənim sərvətim
o qədər çoxalıb ki, qorxuyram başım
qarışa və ibadətimdə axsayam. Dua elə, Allah-Təala mənə verdiyi sərvətdən
bərəkətini azaltsın.
Həzrəti
Musa (ə.s.) ona belə deyir:
-
Hər gün bir parça quru çörək götür
və gəzə-gəzə ye.
Aradan
bir müddət keçəndən sonra onlar yenə rast gəlirlər
və həmin şəxs yenə şikayət edir:
-
Ya Musa, sən deyəni elədim, amma sərvətim daha
çox artdı.
Musa
Peyğəmbər deyir:
-
Bir göstər görüm, sən o dediyimi necə elədin
axı?
Adam da əvvəlcə yaxasına bir ətəklik
bağladı, sonra gəzə-gəzə quru çörəyi
yedi, axırda da döşlüyün üstünə
tükülmüş qırıntıları toplayıb
ağzına atdı. Musa Peyğəmbər
gülümsündü və:
-
Bu ətəklik məsələsi mənim ağlıma gəlməmişdi,
düşünmüşdüm ki, sən çörək
qırıntılarını yerə tökdükcə evinin
də bərəkəti çəkiləcək, amma sən
daha həssas davranmısan.
Qənaət
sədəqədir, sədəqə Allah-Təalanın əmanət
verdiyi sərvəti, neməti ən baha qiymətə Alllah-Təalanın
özünə qaytarmaqdır. Bir gün həmin o sədəqə
yüz qat, min qat artığı ilə qarşıya
çıxar və bu dünyada əmanət
daşıyanı o dünyada sərmayə sahibi edər.
Zaman.- 2010.- 24-26 aprel.- S. 16.