Çox doğmadan doğma “ögey”
Adam var,
bir övlad üçün gecə-gündüz Allaha dua edir,
istəyir ki, evində
körpə qığıltısı eşidilsin; yurd-yuvasının
sahibsiz qalmamasını istəyir; nəslinin
davamı üçün övlad
istəyir; səhər-axşam bağrına basıb güldən
şirin qoxusunu ciyərlərinə çəkmək üçün Allah-Təaladan
övlad neməti istəyir, istəyir,
istəyir... Duaları, göz
yaşları, qapısını döyənlərə verdiyi sədəqəsi, bütün
gücü, bütün
imkanı ilə istəyir.
Adam var, bir övlad üçün gecə-gündüz Allaha dua edir,
istəyir ki,
evində körpə
qığıltısı
eşidilsin; yurd-yuvasının sahibsiz qalmamasını
istəyir; nəslinin davamı
üçün övlad istəyir; səhər-axşam bağrına basıb güldən
şirin qoxusunu ciyərlərinə çəkmək üçün Allah-Təaladan övlad neməti istəyir, istəyir, istəyir... Duaları, göz yaşları, qapısını
döyənlərə verdiyi sədəqəsi, bütün gücü, bütün imkanı ilə istəyir.
Adam
da var ki,
balıq içində üzdüyü suyun onun üçün nə məna ifadə etdiyindən xəbərsiz olduğu kimi, evində ora-bura qaçan, şaqraq gülüşləri ilə
ev-eşiyi
şənləndirən gül qoxulu balaların qədrini bilmir.
Neyləyəsən, hər
kəs bir olmaz ki...
Uşaqlıqdan pərəstişkarı idim
onun. Demək olar, oynadığı bütün rolları sevə-sevə izləyirdim.
Elə indinin özündə də o rolları nəzərdən
qaçırmamağa çalışıram.
Çünki Nəcibə
xanımın “Ögey
ana”dakı Dilarəsi,
“Aygün”dəki Aygünü
mənə o qədər
doğma, o qədər
əzizdir ki... Bəli, haqqında danışacağım insan
mərhum sənətkarımız,
respublikanın xalq artisti Nəcibə xanım Məlikovadır.
İstedadlı aktrisanın
rollarını izlədikdən
sonra onun haqqında mən də nəsə yazmaq istəmişəm və bununla da bir oxucu,
bir yazar, nəhayət, bir övlad kimi ona olan mənəvi
borcumu, az da olsa, ödəməyə
çalışmışam. Çünki o, Azərbaycan
kinosunun nadir incilərindən
olan “Ögey ana” filmində qəlblərdən silinməyən,
bənzərsiz, kövrək,
həssas, hamıya doğma olan ana obrazını yaradıb. Bu filmə baxanda gözlərim önündə çox şey canlanır, düşünürəm: analar
övlad yolunda gör nə qədər əziyyətə
qatlaşırlar, əzablara
dözürlər. Amma
yetər ki, övlad da ona
qarşı naxələf,
nankor çıxmasın,
ögey ana kimi baxmasın. Bu mənada Nəcibə xanım Dilarə obrazı vasitəsilə ana-övlad münasibətini
açıq şəkildə
göstərə bilmişdir.
O, doğma anasını
itirən İsmayıla
əsl ana olur, onu öz
övladı kimi sevir, qayğı göstərir, sonda Dilarə İsmayılın
ona “ana” deyə müraciət etməsinə və onu öz anası
kimi sevməsinə müvəffəq olur. Filmin adını və orada bəzi
kadrları nəzərə
almasaq, bəlkə də, İsmayılın,
həqiqətən də,
Dilarənin doğma oğlu olmadığını
sezmək belə olmaz. Çünki Nəcibə xanım İsmayıla görə
keçirdiyi iztirabları
dəqiqliklə, həssaslıqla
tamaşaçıya çatdırmaqla
ananın övladın
tərbiyəsində, onun
həyata yararlı bir şəxsiyyət kimi yetişməsində cəfakeş olduğunu, ağrılı-acılı yollar
keçdiyini göstərir.
Bəli, filmin adı “Ögey ana” olsa da,
aktrisa bu filmdə əsl ana obrazını yaradıb.
“Ögey ana” həm də günümüzlə səsləşən
bir filmdir. Çünki yüzlərlə,
minlərlə körpə,
yeniyetmə uşaq evlərində illərdir
yol gözləyir, isti ana qucağına
sığınmaq, ana
nəfəsi ilə, nəvazişi ilə nazlanmaq, ana laylası ilə yatıb-durmaq həsrətindədir.
Düşünəndə tüklərin ürpəşir,
ürəyin parçalanır:
“Övlada bu qədər də soyuq baxışla, yad gözlə baxmaq olarmı, görəsən?” Deyirəm,
kaş o körpələrin
analarının da qəlbi Dilarənin ürəyi kimi övlad istəyi ilə döyünəydi,
kaş ki analar balalarına həyatın əzablı
anlarını yaşatmayaydılar,
kaş...
Filmin sonunda Dilarənin “Can bala!” deyib İsmayılı necə qucaqladığı
səhnəni göz yaşları axıtmadan seyr edə bilmirəm,
qəhərimi içimdə
boğuram, niyə bu qədər kövrəldiyimin isə səbəbini anlamaqda çətinlik çəkirəm.
Yəqin bu da Nəcibə xanımın yaratdığı
ana obrazına olan sevgimdən irəli gəlir və düşünürəm:
“Övladını atan
qadın bu filmə baxandan sonra hansı hissləri keçirir, görəsən, doğma
balasına sahib çıxırmı,
yoxsa?...”
Nə deyim,
mənim də yalnız bunu söyləməyə gücüm
çatar: “Allah sizə,
eləcə də dünyasını dəyişmiş
bütün analara rəhmət eləsin, Nəcibə xanım!”
P.
S. Bu gün vəziyyət
o həddə çatıb
ki, övlad ata-anaya əl də qaldırır, bəzən onu qətlə yetirir, dəhşətli işgəncələrə
məruz qoyur... Ona görə də, bizim, xarici seriallara yox, düşündürücü,
mənəvi təsir
gücü daha çox olan filmlərə ehtiyacımız
var. Çünki valideyn-övlad
münasibətləri günümüzün
ən vacib problemlərindən biridir.
Ötən illərin
Azərbaycan kinoları
niyə sevilə-sevilə
izlənilir, tamaşaçıya
maraqsız görünmür?
Çünki o kinolarda
tərbiyəvi əhəmiyyət
daşıyan məqamlar
daha çoxdur. Bu yöndən bizə ictimaiyyətin diqqətini
cəlb edən, daha baxımlı, aktuallığını itirməyən
yeni səpkidə, yeni quruluşda çəkilən filmlər
lazımdır.
“Mədəniyyət” qəzetinin
keçirdiyi “Mədəniyyət
mövzusunda ən yaxşı jurnalist işi” müsabiqəsi üçün.
Yeganə Məmmədova
Zaman.- 2010.- 27 may.- S.8.