Fəthin
memarı- Göynüklü Ağ Şəmsəddin (4)
Ağ Şəmsəddin gülümsədi və bir
anda sanki sifətindəki nur daha da çoxalaraq Sultanın qəlbinə
bir sərinlik gətirdi: -Ey islam
dünyasının ən xoşbəxt sərkədəsi, sən
bu qalanı fəth etməklə cənnəti qazandın və
kainatın son peyğəmbərinin müjdələdiyi ən
xoşbəxt komandanlardan oldun. Bu müqəddəs işi həyata
keçirmək xoşbəxtliyi sənə nəsib oldu.
Ağ Şəmsəddin gülümsədi və bir
anda sanki sifətindəki nur daha da çoxalaraq Sultanın qəlbinə
bir sərinlik gətirdi: -Ey islam dünyasının
ən xoşbəxt sərkədəsi, sən bu qalanı fəth
etməklə cənnəti qazandın və kainatın son
peyğəmbərinin müjdələdiyi ən xoşbəxt
komandanlardan oldun. Bu müqəddəs işi həyata
keçirmək xoşbəxtliyi sənə nəsib oldu.
Bilirsən, Peyğəmbər əfəndimizin, Uca Allahın sevimlilərinin
başı üzərində sağlıqlarında da, o
dünyaya köç edəndə də
gömüldüyü məzar üstündə nur
dolaşır. Mən bu gün İstanbulun ətrafını
gəzərkən məhz bu nurun olduğu yeri aradım.
Allahın nuru da məhz həmin təpənin
üstündə idi. Dərhal anladım
ki, orada məhz Əyyub Ənsari həzrətləri dəfn
edilib. Burada İstanbul ətrafında
çox səhabələr dəfn edilib. Amma
onların arasında Əbu Əyyub Ənsaridən müqəddəsi,
Allaha daha çox yaxın olanı yox idi. Ona görə
də məzarı üzərində Allahın nuru vardı”,- dedi. Fateh onun bu sözlərindən
çox məmnun oldu və Əbu Əyyub Ənsarinin qəbri
sahmana salındı. Qəbrin üzərində
Sultanın əmri ilə bir türbə inşa edildi. Türbənin ətrafında isə Ağ Şəmsəddin
və tələbələri üçün xüsusi
otaqlar, həmçinin məscid də tikildi. Bu müqəddəs məkan 100 illər boyu müsəlmanların
ən çox ziyarət etdikləri yerlərdən biri oldu.
Əbu Əyyub Ənsarinin qəbrinin
aşkar edilməsi ilə bağlı xalq arasında
maraqlı bir rəvayət dolaşır. Deyilənə görə,
Göynüklü Ağ Şəmsəddin Əbu Əyyub Ənsarinin
məzarını Fateh Sultan Mehmetə göstərəndən
sonra qəbrin ətrafına bir-birindən aralı iki
çinar budağı sancır. O, bunu qəbri qazacaq
insanların səhv etməmələri üçün edir.
Ancaq Sultan ustadını sınağa çəkmək
qərarına gəlir. O əmr edir ki, çinar
budaqlarını xocasının basdırdığı yerdən
20 metr aralı çəksinlər və ortasına da
özünün möhürünü qoysunlar. Bundan xəbərsiz Ağ Şəmsəddin yenidən
təpənin yanına gələndə çinar
budaqlarının başqa yerdə olduğunu görür və
bundan heyrətlənir. Ancaq
özünü itirmir və yanında gələnlərə
Fatehə göstərdiyi yeri qazmasına göstəriş
verir. Möhürü isə
çıxararaq Sultana vermələrini rica edir. Amma yenə də Fateh ustadını sınamaq istəyir.
Ona görə də, xocasına deyir ki, bu qəbrin
həqiqətən də Əbu Əyyub Ənsari həzrətlərinə
aid olduğunu sübut edəcək başqa bir dəlil
göstərsin. Bunu eşidən Ağ
Şəmsəddin əmr edir ki, göstərdiyi yerdən 1
metr aralını yenə qazsınlar. O Fatehə:
“İndi qazılan yerdən “Bu qəbir Halid ibn Zeydindir” sözləri
yazılan başdaşı çıxacaq”-deyir. Elə də olur və bundan sonra Fateh bir daha əmin
olur ki, xocası Əbu Əyyub Ənsari həzrətlərinin
qəbrinin yerini dəqiq müəyyən edib.
Digər bir rəvayətdə
isə deyilir ki, İstanbulun fəthindən sonra Fateh
xocasının yanına gələrək :“Mən
artıq öz üzərimə düşən müqəddəs
vəzifəni layiqincə yerinə yetirdim. Artıq
rahatam və padşahlıq etmək istəmirəm. Ona
görə məni də öz dərvişlərinin
sırasına qəbul et”,-deyir.
Göynüklü Ağ
Şəmsəddin də ona cavabında: “Sultanım, sən
bizim daddığımız ləzzəti dadacaq olsan, səltənətdən
əl çəkməli olacaqsan. Dövlət
işini buraxacaqsan. Onda İslam dinini yaymaq
işi yarımçıq qalacaq. Amma
müsəlmanların sülh və sabitlik içində
yaşaya bilmələri üçün dövlətin
qalması, səltənətin yaşaması lazımdır.
Ona görə də tələbələrlə
padşahın bir arada olması çox çətindir.
Səni tələbəliyə qəbul etsəm,
ölkədə sabitlik pozular, xalqımız zəlil və pərişan
olar. Bunun da vəbalı çox
böyükdür və son nəticədə Allah Təalanın
qəzəbinə məruz qala bilərik”, -deyir.
Bu sözlərdən
çox təsirlənən Fateh xocasına 2 min qızıl
verilməsini əmr etdi, lakin Göynüklü Ağ Şəmsəddin
dünya malında gözü olmadığını söyləyərək bu
qızılları qəbul etmədi.
Ağ Şəmsəddin
və Fateh haqqında digər bir rəvayət də var. Deyilənə görə, Sultan II Murad Hacı Bayram
Vəlini çox sevərdi. İmkan
düşən kimi bu müqəddəs zatı ziyarət edərək,
onunla söhbətləşərdi. Bir dəfə
o həzrətin- Hacı Bayram Vəlinin yanına 4
yaşlı oğlu şahzadə Mehmetlə gəldi. Söhbət əsnasında II Murad İstanbulun
alınması gününü görüb-görməyəcəklərini
ondan soruşdu. Hacı Bayram Vəli də ona : “O gözəl günü nə sən
görəcəksən , nə də mən. Amma bu iki nəfər
Göynüklü Ağ Şəmsəddin və şahzadə
Mehmet o günlərin xoşbəxtliyini içlərində,
ruhlarında yaşadacaq və bundan çox məsud
olacaqlar”,-dedi.
Göynükdən son məzara
İstanbulun fəthindən sonra Ağ
Şəmsəddin Fatehin sarayda yaşamaq barədə təklifini
qəbul etməyərək könül rahatlığı
içində Göynüyə qayıtdı. O burada tələbələri ilə
özünü axirət dünyasına hazırlamağa
başladı. Amma Sultanla da tez-tez məktublaşardı.
Məktublarından birində o, Sultana yazırdı: “Bu
dünyada bir cismani, bir də ruhi ləzzətə əsaslanan
həyat var. Birinci ikinciyə baxanda dəyərsiz və
keçicidir. Birinci, dünyəvi ləzzətə
aldanma, ikinci həyat isə ruhidir və onun ləzzəti
sonsuzluğa qədərdir. Sən ruhi ləzzəti
əsas tut, eyni zamanda məmləkəti, insanları da bu həyata
istiqamətləndir, elm adamlarına, haqq yolunu tutan vəlilərə
hörmət və qayğı göstər, onları sev”.
Ağ Şəmsəddin Göynükdə
1459-cu ilə kimi yaşadı. Bu müddətdə padşahın
göndərdiyi hədiyyələri xeyriyyə işlərinə
xərclədi. Eyni zamanda
oğullarının tərbiyəsi ilə də məşğul
oldu. Bir gün o, evdə sonbeşiyi Həmdi
Çələbi ilə birlikdə idi. Birdən
ağlına nə gəldisə: “Bu kiçik oğlum yetim
qalmaması, zəlil olmaması üçün bu
dünyanın əziyyətini çəkirəm. Yoxsa, fikirləşmədən
bu fani dünyadan dərhal Haqqın dərgahına
köçərdim”,-deyir. Bunu eşidən həyat
yoldaşı ona ərklə: “Əfəndim, Haqq
dünyasına köçmək istədiyini deyirsən,
ancaq yaşamaq da arzulayırsan, o dünyaya köçmək
istəmirsən”
Bu sözlər ömründə yalan
danışmağı sevməyən və həmişə
sözünün üstündə duran Ağ Şəmsəddinə
çox təsir edir. O dərhal
fikirləşmədən ayağa qalxaraq məscidə gedir və
orada övladlarını toplayaraq vəsiyyət edir. Bundan sonra onlarla halallaşır və Yasin surəsinin
oxunmasını xahiş edir. Bu surə
oxunarkən də o, ruhunu təslim edir. Onu
vəsiyyətinə əsasən Göynükdəki tarixi
Süleyman Paşa məscidinin bağçasında dəfn
edirlər. Sonralar məzarının
üzərində türbə inşa edilir. Göynüklü
Ağ Şəmsəddin bir çox tələbələr
yetişdirmişdir. Onların arasında 7
oğlu da var.
Ağ Şəmsəddinin
vəsiyyətlərindən
“Hər hansı işə “Bismillah”la
başla. Təmiz ol, daim
yaxşılıq et. Tənbəl olma,
pislərə qoşulma, yaxşılığa yamanlıq etmə,
sənə verilən nemətə az da
olsa, çox da olsa şükür et, naşükür olma,
naşükürlük insanı cəhənnəmə
sürüklər. Heç kimə əsəbiləşmə,
heç kimə pis söz demə. İstəyirsən
ki, ömrün uzun olsun, onda insanların paxıllığını
çəkmə. Paxıllıq insanı
qurd kimi içindən yeyər və onu vaxtından əvvəl
qocaldar. Çox yatma, bu səni işdən,
halal zəhmətdən qoyar və kasıb edər. Daim
Allahı zikr et, zira sənin qurtuluşun
Allah və onun Qurani Kərimi ilədir. Vəli
o insandır ki, insanlardan gələn zülmlərə,
sıxıntılara səbirlə tab gətirər, onlardan
şikayət etməz və ona pislik edənlərə kin
saxlamaz. Bir adamla düşmən olmaq istəməz.
Vəli torpaq kimidir, torpağa çox pis
şeylər atılar, ancaq onda ancaq gözəl şeylər
bitər”.
Hər İki dünya səbır edənlərindir
Ağ Şəmsəddin daha sonra insanın səbir etməsini onun həyatındakı
ən önəmli işi adlandırırdı.
Göynüklü Ağ Şəmsəddin deyir: “Hər bir
insanın Allaha nə qədər sıx bağlı
olması onun üzərinə gələn bəlalara, dərdlərə
nə qədər dözümlü olması ilə üzə
çıxar. İnsan nə qədər
Allahdan gələn bəlalara səbir etsə, o qədər
də bu imtahandan üzüağ çıxar. Haqqın rəhmini, mərhəmətini,
lütfünü qazanar. Səbir edən
insan cənnəti sağ ikən qazanar. Çünki
bütün peyğəmbərlər və övliyalar bu fani
həyatda daim sınağa çəkiliblər və
yalnız səbirlə Haqqın dərgahına qovuşublar,
insanlara örnək olublar. Səbir
insanın başındakı tacıdır. Səbirsiz insan bu tacı itirərək dumanda azan
quşlara bənzər”.
Ağ Şəmsəddin
digər bir vəsiyyətində isə qulluqdan bəhs edib.
O deyir: “ Qulluq 5 cürdür: Birincisi, tən(bədən)
qulluğudur. Bu, Allah-Təalanın əmrlərinə
uyaraq təni qadağan olunmuş şeylərdən qorumaq,
onu saf saxlamqdır. İkincisi, insanın nəfsinə
qulluq etməsidir. Bu qulluq nəfsi tərbiyə etməkdən, onu
artıqtamahlıqdan qorumaq, istəmədiyi şeyləri
zorla ona qəbul etdirməkdir. Nəfsini tərbiyə
edə bilsən, Haqqa gedən yolun açarını
tapmış olacaqsan. Üçüncüsü,
könülə qulluq etməkdir. Könül
qulluğu bu dünyadakı şeylərdən üz
çevirib, axirət dünyasını seçməkdir.
Bunun üçün insan özünü
bütün hallarda əsl Haqq yolçusu kimi
aparmalıdır. Dördüncüsü,
sır qulluğudur. Əgər hər
şeyi bir kənara qoyub tamamən Allah yolunda
çalışsan, onda onun rizasını qazanar və əbədi
bir həyata özünü hazırlamış olarsan.
Beşinci qulluq can qulluğudur. Can qulluğunun da əsasında
Allaha yönəlmək dayanır”.
Göynüklü Ağ
Şəmsəddin mənəvi rahatlığa nail
olmağın yollarını göstərib. O yazır: “Mənəvi
rahatlığa nail olmaq üçün 4 şərt
vardır.1. Az yemək. 2. Az
yatmaq. 3. Xalqın arasında az olmaq, az
danışıb, çox susmaq. 4. Allah Təalanı çox
zikr etmək .
Üstündən əsrlər ötsə
də Göynüklü Ağ Şəmsəddin bu gün də
milyonlarla insanın qəlbində yaşamaqda davam edir. O, İslam dünyasına orta əsrlərdə
doğan bir mənəviyyat, elm, haqq günəşi idi və
bu gün də bizimlə birlikdə gələcəyə
doğru addımlamaqda davam edir.
Son
Əziz Mustafa
Zaman.- 2010.- 16-17 sentyabr.- S. 9.