Bizə
“can kardeş” deyilən məmləkətdə il dəyərində
beş gün (2)
Əvvəlı “Həftəsonu”nun
ötən sayinda
İkigünlük
Ankara səfərini yekunlaşdırıb, İstanbula
doğru hərəkət edirik. Ankara-İstanbul marşrutu ilə
gedən avtobusa paytaxtın avtovağzal kompleksindən minirik.
Qeyd edim ki, bu şəhərdəki digər tikililər kimi,
avtovağzal kompleksi də öz sadəliyi və təmizliyi
ilə diqqəti cəlb edir. Müşahidələrimdən
belə nəticəyə gəlirəm ki, Türkiyədə
sərnişin nəqliyyatı sektorunda bir neçə
böyük şirkət fəaliyyət göstərir və
onlar arasında ciddi rəqabət mövcuddur. Bu rəqabəti
elə avtovağzalın qarşısındaca hiss etmək
mümkündür. Qapıya yaxınlaşan kimi
ayrı-ayrı şirkətləri təmsil edən şəxslər müştərilərə öz
xidmətlərini təqdim edirlər. Avtobuslar avtovağzaldan
tam vaxtında hərəkət edir. Sərnişinlərin
sayı az olsa belə avtobuslar qrafikdən kənara
çıxa bilməz. Əgər biz bir neçə dəqiqə
gec gəlsəydik, avtobus cəmi 5-6 sərnişinlə hərəkət
etməli olacaqdı. Belə demək mümkünsə, biz,
13 nəfərlik qrupumuzla avtobusun 5-6 sərnişinlə yola çıxmasına
imkan vermədik. Buna baxmayaraq, avtobusun salonu yenə də
boş görünürdü. Deyilənlərə görə,
burada biletsiz sərnişin daşıyanlara qarşı
çox sərt cəzalar tətbiq olunur.
Sürücünün yolboyu əlavə sərnişin
götürməməsi deyilənlərin doğru olduğunu
göstərirdi.
***
Söhbət
yoldan düşmüşkən, bir məsələni də
qeyd edim ki, Türkiyədə şəhərlərarası
avtomobil yollarına söz ola bilməz. Burada hər şey nəqliyyat
vasitələrinin təhlükəsiz, sürücü və
sərnişinlərin rahat hərəkəti
üçün nəzərdə tutulub. Yolların
böyük əksəriyyəti 4 və daha artıq
zolaqlıdır. Avtomagistrallarda 2 zolaqlı yollara, demək
olar ki, rast gəlmək mümkün deyil. Bu baxımdan
Ankara-İstanbul yolu xüsusilə fərqlənir. Bu yol
üzərində yerləşən və uzunluğu 3 min
metrə çatan Bolu Dağı Tuneli Türkiyənin ikinci ən
böyük tunelidir. Yolda yarım saat
dayanmağımızı da nəzərə alsaq, Ankaradan
İstanbula qədər olan 450 km-lik məsafəni təxminən
5 saata qət etdik.
***
İstanbulun nəhəngliyini şəhərə
50-100 km qalmış hiss etmək mümkündür. Şəhərə
yaxınlaşdıqca nəqliyyatın sıxlığı
artmağa başlayır. Çoxsaylı
yolötürücülər bir-birini əvəz edir.
İstanbula çatar-çatmaz ilk işimiz yemək
üçün münasib bir yer tapmaq olur. Çünki səhər
yeməyinin üzərindən artıq 7-8 saat keçirdi.
Qalacağımız yerə getməzdən əvvəl yol
yoldaşlarımızın təklifi ilə Haliçə
(İstanbulda tarixi rayon) axşam gəzintisinə
çıxırıq. Bura İstanbulun ən səsli-küylü
yerlərindən biri hesab olunur. Haliç körfəzi üzərində
yerləşən Qalata körpüsünün üzərindən
- balıq tutanlarla onlara tamaşa edən turistlərin
arasından çətinliklə keçərək 550 illik
tarixi olan qədim “Qapalı Çarşı”nın (ticarət
mərkəzi) bir hissəsi olan
“Mısır Çarşısı”nın (burada ədviyyatlar
satılır) önünə çıxırıq.
İnsanlar buraya, adətən, balıq yeməyə gəlirlər.
Biz də çörək arasında satılan balıq
kababını yedikdən sonra qalacağımız mənzilə
yollanırıq.
***
Səhər yeməyi üçün
İstanbulun ən hündür yerlərində hesab olunan
Çamlıca təpəsinə yollanırıq.
Çamlıca təpəsindən baxdığınız
zaman qarşımızda şəhərin möhtəşəm
panoramı açılır. Eyni zamanda orada olarkən öyrənirik
ki, İstanbulun çox önəmli yerlərində restoran
xidmətləri bələdiyyələr tərəfindən
həyata keçirilir. Məqsəd insanlara ucuz qiymətlərlə
daha keyfiyyətli xidmət təqdim etməkdir. İstanbula səfər
edənlər Çamlıca təpəsinə baş çəksələr,
peşman olmazlar. Səhər yeməyindən sonra Türkiyənin
ən böyük televiziya kanallarından olan “Samanyolu”nda (STV)
oluruq.
STV-nin əməkdaşı Bayram bəy
(Bayram Karcı) bizi qarşılayaraq televiziya barədə ətraflı
məlumat verdi. Türkiyədə və dünyada “Samanyolu”na
bağlı olaraq fəaliyyət göstərən ondan
çox televiziya kanalının mövcud olduğunu da Bayram bəydən
öyrənirik. STV-dən ayrıldıqdan sonra paroxodla
İstanbul boğazında (Qara dənizlə Mərmərə
dənizini birləşdirir) saatyarımlıq gəzintiyə
çıxırıq. Böyüklər üçün
boğaz gəzintisinin qiyməti 12 lirə (bizim pulla 6 manat)
olsa da, bir neçə dəqiqəlik sövdələşmədən
sonra 12 nəfər üçün 100 lirə (50 manat) ödəyərək
paroxoda daxil ola bilirik. Boğaz gəzintisi ilə İstanbulun bir çox tarixi məkanını
saatyarım ərzində seyr etmək mümkündür.
Hesab edirəm ki, İstanbula qısa müddətli səfərə
gedənlər üçün boğaz gəzintisindən əlverişli
heç nə ola bilməz.
***
Axşama doğru Türkiyənin ən
çox satılan qəzeti ZAMANı ziyarət edirik. Gündəlik
tirajı 1 milyona yaxınlaşan ZAMAN haqqında ətraflı
məlumat aldıqdan sonra bizi axşam yeməyi
üçün yeməkxanaya dəvət edirlər. Əslində
həmin axşam İstanbulun məşhur Haliç Beynəlxalq
Sərgi, Konfrans və Mədənyyət Mərkəzində
təşkil olunan IX Türk Dili Olimpiadasının mahnı
müsabiqəsində iştirak etməliydik. Ancaq etdiyimiz
bütün cəhdlərə baxmayaraq, müsabiqəyə
bilet tapa bilməmişdik. Kimə müraciət edirdiksə,
biletlərin bir neçə həftə əvvəldən
paylanıb qurtardığını bildirirdi. Lakin ZAMANda yemək
yediyimiz zaman xəbər gəldi ki, bilet tapılıb və
biz mahnı müsabiqəsində iştirak edə bilərik.
Yemək süfrəsindən tələm-tələsik
ayrılıb, Haliç Konfrans Mərkəzinə
yollanırıq. Sən demə, vaxtilə ölkəmizdə
müəllim işləyən, hazırda Türkiyədə
yaşayan daha bir azərbaycansevər - İsmət bəy
(İsmət Gürər) bizi Haliç Konfrans Mərkəzinə
keçirə bilmək üçün bir neçə saat əziyyət
çəkməli olub. İsmət bəy Konfrans Mərkəzinin
qapısında duraraq ərki çatan insanlardan bizim
üçün bilet istəyib. Nə az, nə çox,
düz 12 nəfər mahnı müsabiqəsində
iştirak etməkdən vaz keçərək öz yerini bizə
verib. Təbii ki, biz bunları konsertdən sonra öyrənirik.
İsmət bəyə və həmin şəxslərə
bir daha təşəkkür edirik. Onu da qeyd edim ki,
olimpiadanın mahnı müsabiqəsində ölkəmizi təmsil
edən Qafar Şamilov öz sazı ilə
tamaşaçıların böyük rəğbətini
qazansa da, münsiflərin qərarı onu ilk
üçlükdən uzaq saldı.
***
Səfərimizin son günü
Osmanlı dövlətinin 380 il ərzində (1478-1858-ci illər)
idarə olunduğu Topqapı sarayına yollanırıq. Təxminən
iki ay əvvəl İstanbulda olarkən Topqapı
sarayının qapısına qədər getsəm də,
içəriyə daxil olmamışdım. O zaman sarayın
qapısından geri qayıtmağımda bələdçimizin
də böyük “əməyi” olmuşdu. Ancaq bu dəfə
içəri daxil oluram. Bəzi həmkarlarımla bərabər,
jurnalist vəsiqəsini təqdim edərək pulsuz bilet
alıram. Digər həmkarlarımızın vəsiqələrində
məşhur “Press” kəlməsi yazılmadığı
üçün bilet üçün 20 TL (bizim pulla 10 manat)
ödəməli olurlar. Yeri gəlmişkən, qeyd edim ki,
Türkiyədə jurnalist vəsiqələri dövlət
qurumu (Nazirlər Kabineti yanında Mətbuat və
İnformasiya Baş İdarəsi) tərəfindən verilir
və rənginə görə “sarı basın kartı”
adlandırılır. Türkiyədə bu kart sahibləri
üçün böyük güzəştlər nəzərdə
tutulub. “Sarı basın kartı” olanlar ictimai nəqliyyatdan
pulsuz istifadə edə bilirlər. Eyni zamanda muzeylərə,
sərgilərə, stadionlara pulsuz daxil olurlar. Bundan başqa,
digər güzəştlərdən yararlanırlar. Ancaq həmkarlarımın
diqqətinə çatdırmaq istəyirəm ki, bizim
jurnalist vəsiqələri ilə Türkiyədə bu
güzəştlərdən istifadə etmək olmaz.
Topqapı sarayından pulsuz bilet almağımızın tək
səbəbi kassirin diqqətsizliyi oldu. Türkiyə
qanunlarına görə, yuxarıda qeyd etdiyim güzəştlərdən
yalnız “sarı basın kartı” olanlar istifadə edə
bilərlər. Necə ki, getdiyimiz bir çox yerdə üzərinə
böyük hərflərlə “Press” yazılan vəsiqələrimiz
heç bir işə yaramırdı.
***
İstanbula gedib alış-veriş etmədən
geri dönmək olmaz. Hər dəfə olduğu kimi, bu səfərimizi
də ticarət mərkəzinə baş çəkməklə
yekunlaşdırırıq. İstanbulda olduğumuz son
saatları 4 mərtəbəli ticarət mərkəzində
keçiririk. Elə bu səbəbdən də ticarət mərkəzindən
ayrıldıqdan sonra birbaşa hava limanına yollanmalı
oluruq. Son.
ALLAHVERDI CƏFƏROV
Zaman.-
2011.- 2-4 iyul.- S.4.