Əziz MustafanınGünah”ı

 

Həmkarımız Əziz Mustafa mərhum müğənni Şahnaz Əliyevaya həsr etdiyiŞahdağın nəğməkar qızıkitabından sonra oxucularının görüşünə bu günlərdə yeni əsəri - “Günah”ı ilə gəlib. Bəri başdan qeyd edək ki, “Günahonu əlinə alanları elə ilk sətirlərindən özünə cəlb edir. Odur ki, “Günah”ı, necə deyərlər, birnəfəsə oxumaq mümkündür. 

 

Əsərdə əksəriyyətimizə tanış olan kənd həyatı əksini tapıb. Elə onun süjet xəttini kəndin baş həkimi, iki qız atası Çingizin tibb bacısı, adamı Səlimin həyat yoldaşı Nərgizin şeytana uyaraq günah işlətmələri təşkil edir. Elə bir günah ki, ondan xilas olmağın yeganə yolu ancaq tövbədir. Allah tövbəni qəbul edəndir. Amma sonradan məlum olur ki, onların tövbəyə gedən yolları da bağlanıb. Məhz bu günah ucbatından onların, xüsusilə, Çingizin başı çox bəlalar çəkir: o, dəfələrlə ölümlə üzləşir. Onu bu bəlalardan anasının ruhu xilas edir. Son anda Çingiz Nərgizlə birgə öz doğma ocağını tərk etmək məcburiyyətində qalır... Bəs sonra müəllif hadisələri necə cərəyan  etdirir? Bu suala cavab tapmaq üçünGünah”a üz tutmağınız məsləhətdir. Əks halda, bu namus məsələsinin necə yuyulduğundan xəbərsiz olacaqsınız. Bircə onu qeyd etmək istəyirik ki, əsər gözlənilməz sonluqla bitir.

Əziz Mustafa hadisələri pərakəndə, sistemsiz təsvir etmir. Vahid bir xətt ətrafında inkişaf etdirir. O, fikrini oxucuya tam aydınlığı ilə çatdırmaq üçün müqəddəs kitabımız olanQuran”dan, eləcə xalq yaradıcılığından istifadə edir. Məsələn, təmizlikdən məsumluqdan söz düşəndə o, Nərgizin dili ilə şanapipik quşu ilə bağlı rəvayətə müraciət edir. Yeri gəlmişkən, müəllifin təbiət lövhələri uğurlu alınıb. Əsərdə təbiət təsvirləri üstünlük təşkil edir. Əziz Mustafa təbiət təsvirlərini gözəllik xatirinə yaratmır, onları hadisələrin gedişi ilə əlaqələndirir. Əsərdə əhvali-ruhiyyə təsvirləri, yəni surətlərin nigarançılığı, məyusluğu da müəllif tərəfindən ustalıqla canlandırılıb.

Əziz Mustafa klassiklərimizdən bəhrələnməyə çalışıb. Belə ki, Səlimin onun evi qarşısına yığışan camaatı sakitləşdirməsi səhnəsində Kefli İsgəndərin priyomu müəllif tərəfindən özünəməxsus şəkildə verilib. Bütün bunları isə Əziz Mustafanın ədəbiyyatımızı, tariximizi dərindən bilməsinə dəlalət edir.

Müəllifin dili canlıdır. Necə deyərlər, dumduru xalq dilidir. Bu mənada kitabı oxuyarkən sanki bir adamın söylədiyi hekayətə qulaq asırsan. Özün bilmədən hadisələrin iştirakçısına çevrilirsən. Müəllifin qənaətinə görə, yaşadığımız ağrıların hamısında bir hikmət var. Bir , məhəbbət elə bir bəladır ki, o bəzən heç sərhəd tanımır...

Əziz MustafanınGünah”ı mənə romandan çox, povest təəssüratı bağışladı. Çünki əsərdə süjetin inkişafı Çingiz Nərgizin başına gələn hadisələrlə bağlıdır. Doğrudur, əsərdə Səlim-Asya xətti var. Lakin bu xətt əsərin ümumi süjetinin tərkib hissəsidir, yəni onu tamamlayır.

Qeyd edək ki, müəllifin özünün dediyi kimi, “Günahonun sırf təxəyyülünün məhsulu deyil, yəni əsərdə baş verənlər həyatdan götürülüb. Bu mənada onların prototipləri olub.

Kitabı mütaliə edərkən ondakı dramaturji materialı, dramatizmi duymamaq mümkün deyil. Ümid edirəm ki, “Günahbizim peşəkar rejissorlarımızın gözündən yayınmayacaq. Günah vaxtsa özünün səhnə həllini tapacaq.

Əziz Mustafa hazırda yeni bir əsər - “Sən kimsən, qoca”? povesti üzərində işləyir. Onu elə bu il oxucularına təqdim etmək niyyətindədir. Dediyinə görə, o, ömrünün sonuna kimi beləgünahlarişlətməkdə davam edəcək öz oxucularını sevindirəcək. Təki belə günahlarınız olsun, Əziz bəy!

Məlumat üçün bildirək ki, Əziz Mustafa 1957-ci ildə Şəkinin Baş Göynük kəndində anadan olub. İndiki Mədəniyyət İncəsənət Universitetinin mədəni-maarif fakültəsini bitirib. Uzun müddət müxtəlif sahələrdə fəhlə kimi çalışıb. Ötən əsrin doxsanıncı illərindən isə dövri mətbuatda fəaliyyət göstərir. Hazırda çalışdığıZaman-Azərbaycan”la taleyini 1994-cü ildən bağlayıb.

 

 

 QVAMI MƏHƏBBƏTOĞLU

 

Zaman.- 2011.- 29-30 sentyabr.- S.8.