“Əshabi-Kəhf”
ziyarətgahı
MƏRDAN QURBANOV
“Əshabi-Kəhf” mağara
əhli, mağara sakinləri mənasına
gəlir. “Qurani-Kərim”də
bu hadisə haqqında “Kəhf” surəsində məlumat verilir.
Bu surədə bir vaxtlar bir bölgənin
zalım rəhbərlərindən
xilas olmaq üçün bir mağaraya sığınan,
Allahın möcüzəsi
olaraq üç yüz il yatdıqdan
sonra oyanan bir qrup gəncdən
bəhs edilir. (Kəhf surəsi
9-26-cı ayələr) Bu hadisənin
e.ə. təxminən
250-ci ildə romalıların
Hz. İsaya inanan möminlərə qarşı
amansız işkəncələr
edilən dövrə
təsadüf edildiyi ehtimal olunur. Rəvayətə görə,
300 il yuxuya gedən gənclər oyandıqda xristianlıq yayılaraq Bizans imperiyasının rəsmi
dini olmuşdu. Lakin gənclər özlərinə yad dünyanı görüb,
yenidən əbədi
yuxuya getmişlər.
Hadisənin harada baş verdiyi dəqiq məlum deyil. Dünyanın bir sıra bölgələrində
“Əshabi-Kəhf” adı
ilə tanınan mağaralar var ki, onların da “Qurani-Kərim”də adı keçən mağara olduğu iddia edilir. Daha
çox ehtimal olunan yerlər arasında Türkiyənin
Efes şəhərinin,
Fələstinin və
Azərbaycanın Naxçıvan
şəhərinin də
adı çəkilir.
Bu məsələ Qurani-Kərimin
18-ci surə, 17-ci ayəsində
belə açıqlanır:
“Baxsaydın, günəşin
mağaranın sağ
tərəfindən doğub
meyil etdiyini, sol tərəfdən onlara toxunmadan batdığını,
onların da mağaranın genişcə
bir yerində olduqlarını görərdin...”.
Mağaranın içərisinə
girəcəkdən baxarkən,
yəni girişdən
sağ və sol nəzərdə tutulur, məhz Naxçıvandakı
Əshabi-Kəhf ziyarətgahında
içəri girən
adamın sağı gündoğana düşür.
Qurani-Kərimdəki bu
fikirlər mağaranın
Naxçıvanda olmasını
sübut edir. “Beləcə insanları onlardan xəbərdar etdik ki, Allahın
vədinin haqq olduğunu, qiyamətin şübhə götürməz
olduğunu bilsinlər.
Bu sırada onlar aralarında “Əshabi-Kəhf”in
vəziyyətini araşdırırdılar.
Dedilər ki: “Üzərlərinə bir
bina tikin. Rəbbləri onları daha yaxşı bilir”. Onların vəziyyətinə vaqif olanlar isə: “Bizlər kəsinliklə onların yan başlarında bir məscid tikəcəyik”
- dedilər. Naxçıvandakı
“Əshabi-Kəhf” də,
indiki məscid də qeyd olunanların
yaxınlığındadır. Mağaranın quruluşu,
təbii coğrafi şəraiti ilə tanışlıq buranın
ilkin yaşayış
məskənlərindən biri olmasını söyləməyə imkan
verir. Mağarada qışın soyuğundan,
yayın istisindən qorunmaq üçün hər cür şərait var. Son illərə
qədər mağaranın
girəcəyindən çıxan
bulaq içməli suyu tam təmin edə bilirdi. İndi bulaq quruyub. Mağaradakı təbii sığınacaqlar
ayrı-ayrı otaqları
xatırladır. Uzun illər yandırılmış
tonqalların təsirindən
divarlar xeyli qaralmışdır. Buranın
təbii girişi çox çətin keçilə bilən, sürüşkən qayadan
ibarət idi ki, bu da
mağaradakıları düşmənlərin
və vəhşi heyvanların hücumundan qoruyurdu. Ərazi bütövlükdə qayalar
və daşlardan ibarət olmasına baxmayaraq, burada çoxlu ağac və kollar var. Bu gün “Əshabi-Kəhf ziyarətgahı” dini-mədəni
abidə kompleksi Azərbaycanda tanınmış
dini turizm obyektidir. Hər gün yüzlərlə insan bu ocağa
gələrək ziyarət
edir. Allah yolunda qurbanlar kəsir. İlin hansı dövründə olursan ol, burada əcnəbi
turistlərə rast gəlmək mümkündür.
Son illərdə “Əshabi-Kəhf”də
iki dəfə abadlıq, bərpa işləri aparılıb,
zəvvarlar üçün
rahatlıq yaradılıb,
13 km məsafədə rahat
yol salınıb.
Ziyarətgahda qara daş, yəni meteorit də var. Bu daşın göydən nə zaman və necə
düşməsi haqqında
məlumat yoxdur. “Əshabi-Kəhf”
ziyarətgahında olan
məsciddə iki yazılı daş var. Onlardan birinin tarixi bəlli olmasa da, digəri
1109-cu ilə aiddir. Üzərində Qurani-Kərimin
“Kəhf” surəsinin ayələri yazılan bu daşlar Naxçıvan xanlığı
tərəfindən qoyulub.
Çox təəssüf
ki, Azərbaycanda yerləşən bir çox ziyarətgahlarda olduğu kimi, burada da insanlar
İslam dini ilə heç bir əlaqəsi olmayan dini ayinlər
keçirirlər. Bəziləri
ziyarətgah ərazisində
yerləşən dar
cığırdan keçərək
arzularına çatacaqlarına
inanır, bəziləri
isə “damcıxana” deyilən yerdə oturub saatlarca başına damcı düşəcəyini gözləyir.
“Damcıxana” məscidin
yuxarı tərəfində,
bir neçə metr hündürlükdə
yerləşir. Açıq
salon şəklində olan
həmin yerdə tavandan su damır.
Həm xəstələr,
həm də hər hansı bir arzusu olan
niyyət edib oturur. Damcının başa və ya çiyinə düşməsi niyyətin
tez hasil olacağı, aşağı
ətraflara, bədənin
hər hansı bir yerinə düşməsi isə nisbətən gec hasil olacağı kimi yozulur. Damcı
düşməsə, deməli,
niyyət qəbul olunmur. Heç bir dini əsası
olmayan bu ayinlər insanların məlumatsızlığından irəli gəlir. “Əshabi Kəhf” ziyarətgahının rəsmi
internet səhifəsində bu sözlərə yer verilib: “Toplanmış
materiallar sübut edir ki, bura
gələnlərin əksəriyyəti
əməl edilən adət və inancların ata-babadan qalma olduğunu söyləməklə əsl
mahiyyətini bilmirlər.
Hansı ki inancların, demək olar ki, hamısı
çox qədim tarixə malik olmaqla, xalqımızın
qan yaddaşında yaşadılan, Naxçıvanda
qədim türklük
pasportunu daş çağından günümüzə
qədər qoruyub saxlayan, heç bir dinin dəyişə
bilmədiyi mənəvi
sərvətimizdir.” Bu cümlələr
bir daha bu ayinlərin İslam dini ilə heç bir əlaqəsi olmadığını təsdiqləmiş
olur.
Daş,
qaya parçalarını
öpərək onlardan
nəsə gözləmək
çox gülməli
göründüyü qədər
təəssüf edicidir.
Hansısa ziyarətgahın
ətrafındakı bir
daşı, qayanı
öpmək, ağaclara
ip bağlamaq kimi ayinlərə əksər müsəlman
ölkələrində rast
gəlmək mümkündür.
Halbuki bu ziyarətgahlar yalnız Allaha dua etmək,
ondan imdad diləmək üçün
bir vasitə olmalı, Onun yerini tutmamalıdır.
Zaman.-2011.- 10-12 sentyabr.- S.5.