Dünənini sabahına daşıyan
Lahıc
İndi
yazın ətirli çağıdır. Çayların
çağlayan, yazın
adamı çağıran
vaxtıdır. Belə
günlərdə, üzümüzdən
iraq, xəstələrdən
başqa kənddə
heç kim evdə oturmazdı, onları da öz istəkləri ilə, heç olmasa, eyvana çıxarardılar.
Bu mənada şəhər elə bil ki, baharı
şəhərə buraxmaq
istəmir, amma kənd ona qoynunu
açır. Kənddə
bahar daha canlı, daha təravətli, daha ətirlidir. Ona görə də bir kənd adamı
kimi şənbə günü baş direktorumuz Süleyman bəyin Lahıca səfər dəvəti mənim üçün
lap yerinə düşdü.
Yeri gəlmişkən,
bu səfər zamanı aldığım
zövqə, zəngin
təəssürata, bənzərsiz
yaşantılara görə
ona təşəkkürümü
bildirirəm.
Səhər vaxtlıdan yola
çıxdıq. Süleyman
bəyin digər dəvətliləri qəzetimizin
əməkdaşı Anar
bəy və “Çağ” Öyrətim
Şirkətinin maliyyə
işlər müdiri
Taner bəy idi.
Şəhərdən bir az aralanan kimi
hər şey dəyişir, hər şey elə bil yeni məna
daşıyır. Şamaxıya
doğru irəlilədikcə
üfüqlərə qədər
uzanan yaşıllıqlar
içimizdə genişlik
duyğusu, xoş ovqat yaradırdı. Adam özü də bilmədən təbiətə
qovuşur, içi gözəlliklə silələnir,
yaşamağın necə
böyük nemət olduğunu bir daha anlayırsan. Sürətlə irəliləyən
maşınımızdan arxada
qalan ağaclar yol kənarında gülümsəyən uşaqlar
kimi bizə əl eləyirdilər...
Şamaxıya yaxınlaşdıqda yolun sağındakı türk şəhidlərinin
məzarını ziyarət
etdik. Məzarların
yanında geniş abidə kompleksi inşa edilib. Ətraf abadlaşdırılıb,
yaşıllıqlar salınıb,
güllər əkilib.
Əsasən tamamlama işləri görülür.
Komplekslə tanış
olarkən avtobusdan düşən lisey şagirdləri və onların müəllimlərini
gördük. Gənc
nəslin xalqının
məxsus olduğu dəyərlərə sahib çıxması,
onun tarixinə sayğı ilə yanaşması adamda gələcəyə inam
hissi oyadır. Bu, çox önəmlidir.
Bu, səfər əhvali-ruhiyyəsinə
xoş bir rəng qatdı. Burada çalışan usta və fəhlələrlə
sağollaşıb yolumuza
davam edirik.
Şəhərə çatmamış
böyük Azərbaycan
şairi M. Ə. Sabirin
məqbərəsinə baş
çəkdik. Burada da təmir və
bərpa işləri
aparılırdı. Şairin
məqbərəsi xeyriyyəçi-şair
Gülağa Tənhanın
vəsaiti hesabına ucaldılıb. Süleyman
bəyin böyük marağına səbəb
olan qəbiristanlıqdakı
“Yeddi gümbəz” tarixi abidələri ilə də tanış olandan sonra Şamaxıdakı “Araz” Hazırlıq Kursuna yollandıq. Kursun rəhbəri Taleh Mənsimov və digər işçilərlə görüşdük,
dərs otaqlarına, idman meydançasına baxdıq, zəngin səhər süfrəsinin
qonağı olduq. Xoş arzularla xudahafizləşib, yolumuza
düzəldik. Biz hələ
yolun olsa-olsa yarısını qət etmişdik. Yolçu yolda gərək...
Səfərimizin əsas hissəsi
Lahıcla bağlı
olduğundan və mən bu yolu
birinci dəfə getdiyimdən marağım
hər an artırdı.
Lahıc yolunun təqribən 20 kilometrinə
asfalt döşənib.
Əsrarəngiz yaşıllıqlar
və dağlar arasında getdikcə yüksələn Lahıc
yolu ilə irəliləyirik. Yadıma
uşaqlıq və gənclik illərində yük maşınlarının
açıq kuzovunda,
köç barxanasının
üstündə oturub
Ermənistan ərazisində
yerləşən tarixi
dədə-baba yaylaqlarımıza
getdiyimiz və üç ay qayğısız-qayğısız
dincəldiyimiz illər,
Kəlbəcər, Laçın
yolları düşdü.
Kövrəldim. Bu yollar
necə də bir-birinə bənzəyir.
Asfalt döşənmiş hissədən
sonra sıldırım
qayaların döşü,
Girdiman çayının
sahili ilə ilan kimi qıvrıla-qıvrıla
uzanıb gedən yolun daha təhlükəli
hissəsi başlayır.
Yolun kənarlarında
yenicə təmizlənmiş
təzə uçqunlar,
qaya parçaları və hər an baş verə biləcək təhlükəni
aradan qaldırmaq üçün hazır vəziyyətdə dayanmış
xüsusi texnika diqqətimizi çəkir.
Gəndov kəndini keçəndən sonra avtomobilimizi çox peşəkarcasına idarə
edən, səfər boyu daim deyib-gülən,
zarafatlarından qalmayan
Anar müəllimin çohrəsinə təbəssüm
qonur. Bunu hamımız hiss edirik. “Haralısan?” sualına “Hələ evlənməmişəm...”-
deyə cavab verən gənclərdən
fərqli olaraq, Anar bəy qürurla
ona “ikinci kiçik vətən qazandıran”, dağın
lap zirvəsində yerləşən
qayınatasının yaşadığı kəndi göstərir. Sonra isə: “Başqa yerləri demirəm, amma İsmayıllı ilə bağlı bütün suallarda mənimlə bəhsə
girməyin, uduzarsınız”,
- deyə öyünür.
Süleyman bəy də özünəməxsus
zarafatından qalmadı:
“İkinci vətənini
su yolu eləyəndə,
əlbəttə ki, bizdən çox biləcəksən...”
Nəhayət, deyə-gülə Lahıca
çatırıq. Əsas
küçənin lap başında
- Bazar meydanında maşından düşüb,
ilk dükana yaxınlaşırıq.
Burada dükanların
qarşısında nümayiş
etdirilən müxtəlif
qədim geyim nümunələri, tüfəng,
zirehli döyüşçü
paltarı, çoban yapıncısı, çoban
papağı, dəridən
hazırlanmış döşəmələr
diqqətimizi cəlb etdi. Öyrəndik ki, turistlərin də marağına səbəb olan bu geyimlər xatirə şəkilləri
çəkdirmək üçündür. Kiçik bir məbləğ ödəyəndən sonra
xoşladığın geyimdə
Lahıcdan bir xatirə fotoşəkli qazana bilərsən.
Təzəcə dükanlarla tanış
olmağa başlamışdıq
ki, Tarix-Diyarşünaslıq
Muzeyinin baş mühafizi (bu sözdən o qədər
xoşum gəldi ki...) Maarif Əliyev
yaxınlaşıb özünü
təqdim etdi. Çox səmimiyyətlə
bizimlə söhbətə
başladı. Lahıcın
tarixindən qısaca
məlumat verdi:
- Lahıcın min beş yüz yaşı var. Şəhər tipli qəsəbədir. Vaxtilə
20 min əhalisi olan bu qədim şəhərdə
indi 2 min nəfər yaşayır. Lahıc üçün bir çox Şərq şəhərlərində olduğu
kimi, yeddi rəqəmi çox əlamətdardır. Qəsəbə
yeddi dağla əhatə olunub. Vaxtilə onun yeddi məhəlləsi, yeddi bulağı, yeddi məscidi, yeddi yüz evi, yeddi mədrəsəsi,
yeddi mollaxanası və s. olub. Kanalizasiya sistemi, su kəmərləri, yeraltı hamamları fəaliyyət göstərib. Əhalisinin əsas məşğuliyyəti
misgərlikdir. Amma tarix boyu Lahıcda
200-ə qədər xalq
tətbiqi sənət
növü ilə məşğul olublar. Lahıcı məşhurlaşdıran
təkcə bunlar deyil. Lahıcdan yüzlərlə elm və
mədəniyyət xadimləri
çıxıb.
Maarif müəllim bizi muzeyə dəvət edir. Daş pilləkənlərlə yuxarıya
qalxırıq. Muzeyin
ətrafında xeyli turist toplaşıb. Eksponatlarla tanış olur, Maarif müəllimdən
çox şey öyrənirik. “Yeddi məsciddən beşi qalıb. Muzeyin binası əvvəllər məscid
olub”.
Burada bütün sahələri
əhatə edən eksponatlar var - lampadan tutmuş üzəngiyə, məişət
əşyalarına, soyuq
silah nümunələrinə,
körüyə kimi.
Müxtəlif ölkələrdən
gəlmiş turistlər
eksponatlarla tanış
olduqca heyrətlərini
gizlətmirlər. Bir Kanada vətəndaşının,
həmyerlimiz olsa da, Azərbaycan türkcəsində danışmaqda
çətinlik çəkdiyini
görən Süleyman
bəy onunla ingilis dilində asanlıqla anlaşır.
Məlum olur ki, onun valideynləri
əslən Lahıcdandır,
özü burada doğulmasa da, qəsəbədə babasındanqalma
evləri var. Gəlişinin
də məqsədi dədə-baba yurduna sahib
durmaqdır.
Eksponatlar
arasında Lahıc ziyalılarının portretləri
və qələm yoldaşımız Səməd
Məlikzadənin bir neçə il bundan əvvəl yazdığı
“Dağların daş
yaddaşı - Lahıc”
yazısı dərc olunmuş “Zaman” qəzeti də diqqətimizi çəkir.
Muzeydən çıxanda onunla
yanaşı turistlərə
xidmət göstərən,
informasiya təminatı
və onların yerləşdirilməsi, gəzintilərə
aparılması, mənzil
və istirahəti ilə məşğul olan Mərkəzin rəhbəri Dadaş müəllimlə tanış
oluruq. Dadaş müəllim ziyalı adamdır, Lahıc barədə geniş məlumata malikdir, rusca, ingiliscə danışa bilir. Turistlər barədə bizi maraqlandıran suallara cavab verən Dadaş müəllim :
- Bura ən çox
turist Almaniyadan gəlir. Fransızlar, isveçlilər, isveçrəlilər
də qonaq gəlirlər. Ən çətini və adamayovuşmazı fransızlardır,
ən əliaçıqları
isə isveçlilərdir.
Onlara hansı qiymətə xidmət təklif etsən, məmnunluqla razılaşır,
ya da heç
vaxt narazı qaldıqlarını büruzə
vermirlər. Bununla belə, biz çalışırıq
ki, onları razı salaq, istədiklərini yerinə
yetirə bilək. Turistlərə də fərq qoymuruq - ayrı-ayrı ölkələrdən
gələnlərə fərqli
qiymət demirik. İnsafən qiymətlər
də elə baha deyil. Bununla
belə, etiraz edənlər də olur, - deyir.
Söhbətin sonunda Süleyman
bəy və Taner bəyin Türkiyədən olduqlarıni
bilən Dadaş müəllim oğlunun Qazi Universitetində kompyuter mühəndisliyi ixtisası üzrə təhsil aldığını
qürurla dilə gətirir və təəssüflə qeyd
edir: “Oğlumun Lahıca qayıtmağını
çox istərdim. Heyif ki, burada
ona aid iş yoxdur...”
Ona və oğluna uğurlar arzulayıb, daş pilləkənlərlə
aşağıya - baş
küçəyə düşürük.
Ardı var...
LOĞMAN
Zaman.-2012.-17-18 may.-S.12.