Dahinin müəmmalı ölümü (3)
Yazıçı həmişə həqiqəti
deməyə öyrəndiyi
üçün heç
nədən çəkinmirdi. O, həyatının
sonuna kimi həqiqətin gözünə
dik baxmağı bacardı və buna görə onu qınayanlara: “Mən riyakar deyiləm, siz isə riyakarlıq etməyimi istəyirsiniz. Amma nahaq yerə
özünüzü yorursunuz”,- demişdi. Bütün bunlarla yanaşı, yazıçı böyrək
xəstəliyindən əziyyət
çəkirdi. Bəzən bu
ağrılar o qədər
şiddətlənirdi ki,
Cek buna dözməyərək
özündən gedirdi.
Böyrəyini müalicə etmək
üçün xüsusi
həkim tutmuşdu.
Həkimin isə bu
xəstəliyi müalicə
etmək istəyi heç cür alınmırdı. Ona görə
də yazıçıya
məcbur olub, ağrıkəsici dərman
verirdilər. Nəticədə
Çek London bu dərmanlara aludə olmuşdu və ağrıları başlayan
kimi onları qəbul etməyə məcbur olurdu.
Elizanın gəlişindən sonra fermada işlər öz qaydasında getməyə başladı. Bundan istifadə
edən Cek London pul toplayaraq “Canavar evi” adlı
böyük bir villa tikdirdi. Bu villanın
tikintisi ona indiki pulla dəyəri
10-15 milyon hesab edilən 70 min dollara başa gəldi. Amma yazıçını uğursuzluqlar
izləməkdə davam
edirdi. Belə ki, gözlənilmədən
yazıçının yeni
inşa etdirdiyi villası yandı. Bunu qəsdən etmişdilərmi,
yoxsa bir təsadüf idi, bilən olmadı. Yeni villanın yanması yazıçının yenidən
depressiyaya düşməsinə
səbəb oldu.
Villanın yanmasından sonra
yatağa uzanan Cek London 4 gün yerindən tərpənmədi.
Ona elə gəlirdi ki, kimsə qəsdən villanı yandırıb. Amma kim? Yazıçı heç cür bu suala cavab
tapa bilmirdi. Bundan sonra bu dərdini
unutmaq üçün
Cek London yenidən içməyə başladı.
Əgər Eliza yanında olmasaydı,
bəlkə də, Cek London özünə qəsd edəcəkdi.
Onun belə ağır vəziyyətində yeganə
təsəllisi ögey
bacısı idi.
Amma Cekin villa yanandan sonra daim əzab
çəkdiyini görən
Elizaya da hərdən elə gəlirdi ki, Cek günlərin birində bu dərdə dözməyərək
ağlını itirəcək.
Bunu yazıçının
özü də hiss etmişdi. Ona görə də, bir dəfə Elizaya müraciətlə:
- Əgər mən təsadüfən
ağlımı itirsəm,
onda söz ver ki, məni
xəstəxanaya göndərməyəcək,
burada özün qulluq edəcəksən,- demişdi.
Bunu eşidən
Eliza yazıçını inandırmaq üçün
bir neçə dəfə and içmək
məcburiyyətində qalmışdı.
Bu arada yazıçı
daha bir zərbə aldı. Həyat yoldaşı
ona qız doğdu və o, cəmisi üç gün yaşadı.
Bunu da özünə dərd edən Cek London yenə də bir müddət
özünə gələ
bilmədi. O, həyatının
son illərində belə
oğul atası olmaq arzusundan əl çəkə bilmirdi. Ondan olsa, Çarmeyni
boşayar və yenidən evlənərdi.
Amma bununla Çarmeyni incitmək, onun əzab çəkməsini qəbul
edə bilmirdi. Nəhayət çıxış yolu kimi evli
ola-ola ailə səadətini kənarda axtarmaq qərarına gəldi. O özünü
sevən, ona oğul bəxş edə biləcək bir qadını tapa bildi. Bundan sonra
gecələr evə gec gəlməyə başladı. Çarmeyin ərinin
başqa qadınla gəzdiyini anlayır, amma əlindən heç nə gəlmirdi. Çarmeyin gecələr səhərə
kimi yatmır, səbirsizliklə ərinin
nə vaxt evə gələcəyini
gözləyirdi. Cek isə
evə nə vaxt gəlməsindən asılı olmayaraq, heç nə olmamış kimi Çarmeyinlə mehriban davranır, onun qəlbini ələ almağa çalışırdı.
Cekin gecələr evə gec gəlməsi Oklenddə onun Çarmeyindən ayrılması
barədə şayiələrin
yayılmasına səbəb
olmuşdu. Həmin vaxt
o mehrini malikanəsində
qulluqçu kimi işləyən yapon Nakataya salmışdı.
Nakata ilə Yaponiya sahillərinə ova gedəndə
tanış olmuşdu. O, Cek Londona olduqca sadiq idi. Cek
Nakataya ən səmimi dost kimi münasibət bəsləyirdi.
Nakata haqqında yazıçı
belə demişdi. “ 6-7 il biz dostluq etdik. O, mənimlə ən təhlükəli yerlərdə oldu, biz birgə ölümün gözlərinin içinə
baxdıq. Amma mən heç
vaxt onun sarsılmasının, iradəsini
itirməsinin, ölümdən
qorxmasının şahidi
olmadım”.
Yazmaq onun üçün
əzaba çevrilmişdi
1914-cü ildə yazıçı
yenidən “Kolyers” jurnalının tapşırığı
ilə hərbi müxbir kimi Meksikaya getdi.
“Kolyers” jurnalı onun bir həftəsinə 110
dollar qanorar ödəyirdi.
O, buradan təmsil etdiyi jurnala Amerikanın Meksikanın daxili işlərinə kobud şəkildə müdaxiləsini pisləyən
məqalələr göndərirdi.
Buna görə yazıçını
tənqid edir, onu az qala Amerikanın maraqlarını Meksikaya satmaqda günahlandırırdılar.
Meksikadan
Cek London olduqca yorğun və mənəvi baxımdan düşgün vəziyyətdə
qayıtdı. O, artıq
hamıdan qaçmaq,
insan ayağı dəyməyən bir yer taparaq orada
ömrünü başa
vurmaq istəyirdi. Bununla əlaqədar o, sosialistlər tərəfindən
yayınlanan “Uestern komrid” adlı dərgiyə verdiyi müsahibəsində demişdi:
“Mən artıq nə sosialist inqilabı, nə ədəbiyyat, nə də incəsənt barədə düşünmürəm.
Mənə öz malikanəm,
həyat yoldaşım
hər şeydən əzizdir. Mən cins atlar, məhsuldar torpaqlar almaq arzusundayam. Mən hekayələrimi də bu arzularıma çatmaq, daha çox pul qazanmaq üçün yazıram. Heyvanlar məni sənətimdən
daha çox maraqlandırır. İnandırıram ki, sizi, mən
öz işimi sevdiyim üçün yazmıram. Yazmaq mənim üçün
əzabdır və yazmağa nifrət edirəm. Mən ona görə yazıram ki, əldə etdiyim qanorarla daha bir neçə hektar torpaq sahəsi
alım... Yazmağımın yeganə səbəbi
də budur. Əgər mənə çox pul versəydilər, mən böyük həvəslə yer qazar, gecə-gündüz
demədən işləyər,
yorulmaq bilməzdim.
Amma mənə yer qazmağa görə pul vermirlər. Çarəsiz qalaraq pul qazanmaq üçün yazıram. Yazdığım hər hekayə
hər sətir, hər söz pula görədir. Mən yalnız
naşirlərin xoşuna
gələn şeyləri
yazıram, ona görə də, öz istədiyim kimi yaza bilmirəm.
Mən kapitalist naşirlərin xoşuna gələcək,
senzuranın mane olmayacağı,
bazarda həvəslə
alınacaq şeylər
yazmağa məcburam.
Çünki naşirləri real həyat deyil, bərbəzəkli, xəyali
bir həyatı təsvir edən əsərlər maraqlandırır”.
Yazıçı həmişə həqiqəti
deməyə öyrəndiyi
üçün heç
nədən çəkinmirdi. O, həyatının
sonuna kimi həqiqətin gözünə
dik baxmağı bacardı və buna görə onu qınayanlara: “Mən riyakar deyiləm, siz isə riyakarlıq etməyimi istəyirsiniz. Amma nahaq yerə
özünüzü yorursunuz”,- demişdi.
Bütün bunlarla yanaşı, yazıçı böyrək
xəstəliyindən əziyyət
çəkirdi. Bəzən bu ağrılar
o qədər şiddətlənirdi
ki, Cek buna dözməyərək özündən
gedirdi. Böyrəyini müalicə etmək
üçün xüsusi
həkim tutmuşdu.
Həkimin isə bu
xəstəliyi müalicə
etmək istəyi heç cür alınmırdı. Ona görə
də yazıçıya
məcbur olub, ağrıkəsici dərman
verirdilər. Nəticədə
Çek London bu dərmanlara aludə olmuşdu və ağrıları başlayan
kimi onları qəbul etməyə məcbur olurdu.
Yorğunluq və inciklik
Yazıçının 40 yaşı olsa da, o, çox
yorulmuşdu və bu baxımdan Cek London həyatının
son illərində qəhrəmanı
Martin İdeni ( “Martin İden” romanı) xatırladırdı. Necə deyərlər,
yorulsa da o hər gün yazmağa məhkum idi, yazmaq onun
yeganə gəlir mənbəyi, yaşamaq vasitəsi idi. Ona görə də hər gün azı min söz yazırdı. Amma yazdığı
hər sözün arxasında onun əzabları dayanırdı.
O, nümunəvi ferma
yaratmaq, həyatını
da buna sərf
etmək istəyirdi, ancaq addımbaşı uğursuzluq onu təqib edirdi. Yazıçı 1915-ci ildə “Böyük
evin kiçik sahibi” romanını yazdı. Romanın əsasında bir
qadının eyni zamanda iki kişini
sevməsi və onlar arasında seçim edə bilməməsi dayanır.
Nəticədə o, əzab çəkməli
olur və sonda vəziyyətdən çıxış yolunu
özünü öldürməkdə
görür. Əslində bu qadın xarakter
etibarı ilə daha çox Cek Londonu xatırladır.
Çünki həmin dövrdə
Cek London da həyat yoldaşından əlavə digər bir qadını sevir və gecələr
evə gəlmirdi.
Yazıçı da qəhrəmanı
kimi həyat yoldaşı və məşuqəsi arasında
ilişib qalmışdı
və onlar arasında heç cür seçim edə bilmirdi. Ümumiyyətlə, Cek Londonun bütün qəhrəmanları
onun özünə oxşayır, onların hamısı həyatın
ən ağır sınaqlarına məruz qalırlar.
Zaman.-2013.-23 yanvar.-S.12.