Məsuliyyət və inam
oyatmadan vətəndaş cəmiyyətini
formalaşdırmaq çətindir
QVAMI RƏSULOV ,
Unutmayaq ki, vətəndaş həm də seçicidir və o, seçdiyi orqanın fəaliyyəti ilə maraqlanmağa borcludur. Ancaq vətəndaş-seçici
laqeydliyi bu sahədə də özünü göstərir.
Əksər seçicilər
bələdiyyə seçkilərində
iştirak edib bələdiyyə üzvlərini
seçməklə öz
işlərini bitmiş
hesab edir və sonrakı beş ildə
bir dəfə də olsun seçdikləri
orqanın fəaliyyəti
ilə maraqlanmırlar.
Belə olan halda bələdiyyə
tamamilə seçici
nəzarətindən kənarda
qalır. Sözsüz ki, vətəndaşların
bələdiyyələrə olan münasibətini dəyişmədən, normallaşdırmadan,
lazımi səviyyəyə
çatdırmadan, seçicilərdə
seçdikləri orqanın
nüfuzunun artırılmasına
məsuliyyət və
inam oyatmadan vətəndaş cəmiyyətini
formalaşdırmaq çətindir.
Müxtəlif problem və təzadlara baxmayaraq, bütün tarixi dövrlərdə ölkəmizdə cəmiyyət
içərisində bərabərlik,
ədalət, demokratiya
prinsipləri müəyyən
qədər gözlənilib. Bu, ilk növbədə, xalqımızın
milli mədəniyyətindən,
müsəlmançılıq ənənələrindən irəli
gəlir. Bu gün isə cəmiyyətimizin bütün
strukturlarında, müxtəlif
səviyyələrdə demokratik
prinsiplərə kifayət
qədər əməl
olunur. Əlbəttə, respublikamızda demokratiya tələb və prinsiplərinin qorunmasında, cəmiyyətin
demokratik fəallığının
artmasında və inkişafında yerli özünüidarəetmə orqanları
olan bələdiyyələrin
də müəyyən
rolu var və bu özünü
son illərdə real göstərir.
Son illər ölkə
başçısı İlham
Əliyevin rəhbərliyi
altında uğurla aparılan sosial-iqtisadi islahatlar nəticəsində
ölkəmiz sürətli
inkişaf yoluna çıxıb və regionun ən qüdrətli dövlətinə
çevrilib. Bu nailiyyətlərin qazanılmasında
digər icra strukturları ilə yanaşı, yerli özünüidarəetmə orqanlarının
- bələdiyyələrin də payı var (Ölkəmizdə ilk
bələdiyyə seçkiləri
1999-cu il, dekabrın
12-də keçirilib-red.). Qeyd etmək lazımdır ki, ötən dövr ərzində bələdiyyələr yerli
problemlərin həllində
aparıcı rol oynamağa başlayıb,
onun hüquqi bazası möhkəmlənib,
fəaliyyət dairəsi
genişlənib (Yerli
özünüidarəyə həsr olunmuş 30-a yaxın qanun, bələdiyyələrin fəaliyyətinin
istiqamətlərini tənzimləyən
200-dən çox qərar,
fərman, sərəncam
və əsasnamənin
qəbul edilməsi bunu deməyə əsas verir-red.). Yerli özünüidarəetmə sisteminin
təkmilləşdirilməsi və inkişafı ölkədə vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşmasına,
demokratik hüquqi dövlətin möhkəmlənməsinə
öz töhfəsini
verməkdədir.
Məlumat üçün bildirək
ki, ölkəmizdə
bu yeni demokratik
təsisatın formalaşdırılması
Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. Belə ki, bu, ümummilli
liderin təşəbbüsü
və rəhbərliyi
ilə hazırlanıb,1995-ci
il noyabrın 12-də
ümumxalq səsverməsində
qəbul olunmuş Milli Konstitusiyamızda yerli özünüidarə
anlayışı geniş
yer alıb. Onu da qeyd edək
ki, bu orqanların
formalaşdırılması prosesi ölkədə demokratiyanın inkişafı,
hüquqi dövlət
və vətəndaş
quruculuğu, dövlətin
və cəmiyyətin
idarə olunmasının
səmərəliliyinin artırılması
istiqamətində atılan
ən əhəmiyyətli
addımlardan biri olub. Ümummilli lider bələdiyyələrin
formalaşması prosesində
onların işgüzar
bir orqana çevrilməsi, yerli əhəmiyyətli sosial-iqtisadi
məsələlərin həllində
müstəqil rol oynaması üçün
diqqət və qayğısını əsirgəməyib.
O, bələdiyyələrin yaradılmasını zamanın
tələbi və demokratiyanın ifadəsi kimi dəyərləndirərək
deyirdi: “Yerli özünüidarəetmənin yaradılması Azərbaycanda
gedən demokratiya prosesinin böyük bir hissəsi, böyük bir qoludur. Demokratik, hüquqi dövlət
dünyəvi dövlət
qurmaq prosesinin bir hissəsi, bir sahəsidir”.
Vətəndaş üzərinə
düşən vəzifənin
məsuliyyətini qiymətləndirməlidir
Təbii ki, vətəndaş cəmiyyətinin bir forması kimi bələdiyyələr insanlarla,
seçicilərlə sıx
təmasda olmalı və birgə işləməlidirlər. Bu gün hansı ərazidə icra strukturları ilə bələdiyyələrin birğə
fəaliyyəti səmərəli
qurulubsa, orada yaxşı nəticələr
nəzərə çarpır
və bu, insanlar tərəfindən
qiymətləndirilir. Bu,
bələdiyyə-vətəndaş münasibətlərinə də
aiddir. Çünki bələdiyyələrin fəaliyyətinin genişləndirilməsi,
ilk növbədə, vətəndaşlarla
münasibətin qurulmasından
və nəticədə
yerli özünüidarəetmə
orqanlarının maliyyə
bazasının möhkəmlənməsindən
asılıdır. Bu gün bələdiyyələrimizin
əsas problemi onlara daha yüksək
səlahiyyətlərin verilməsində,
külli miqdarda maliyyə vəsaitinin ayrılmasında deyil, əsas problem bələdiyyə-vətəndaş,
vətəndaş-bələdiyyə münasibətlərinin normal, yüksək
səviyyədə qurulmamasındadır.
Mütəxəssislərin fikrincə, bələdiyyələrdəki
bir çox nöqsanların da səbəbi budur. Məsələn, Milli Məclisin
Regional məsələlər komitəsinin sədri Arif Rəhimzadə deyib ki, bələdiyyələrin
işlərində nöqsanların
bir hissəsi ictimai fəallığın
zəif olmasından irəli gəlir. Biz vətəndaş, həm də seçici olaraq, seçdiyimiz orqanın - bələdiyyələrin fəaliyyəti
ilə müntəzəm
olaraq yaxından maraqlanmalı, ona yardımçı olmalı
və nüfuzunu qorumalıyıq. Unutmayaq ki,
vətəndaş həm
də seçicidir və o, seçdiyi orqanın fəaliyyəti
ilə maraqlanmağa borcludur. Ancaq vətəndaş-seçici laqeydliyi bu sahədə
də özünü
göstərir. Əksər
seçicilər bələdiyyə
seçkilərində iştirak
edib, bələdiyyə
üzvlərini seçməklə
öz işlərini bitmiş hesab edir və sonrakı
beş ildə
bir dəfə də olsun seçdikləri
orqanın fəaliyyəti
ilə maraqlanmırlar.
Belə olan halda, bələdiyyə
tamamilə seçici
nəzarətindən kənarda
qalır. Sözsüz ki, vətəndaşların
bələdiyyələrə olan münasibətini dəyişmədən, normallaşdırmadan,
lazımi səviyyəyə
çatdırmadan, seçicilərdə
seçdikləri orqanın
nüfuzunun artırılmasına
məsuliyyət və
inam oyatmadan vətəndaş cəmiyyətini
formalaşdırmaq çətindir.
Bəli, bu gün bələdiyyə
institutunun inkişafı
dövlətin, həm
də vətəndaşın
xeyrinədir. Dövlət bu sahədə
üzərinə düşən
vəzifənin dəyərini
yaxşı bilir.
Seçkilərin demokratik şəraitdə,
şəffaf, beynəlxalq
standartlara uyğun keçirilməsini, qanunların
aliliyini, bələdiyyələrin
fəaliyyəti üçün
lazımi imkan və şəraitin yaradılmasını, yerli
özünüidarəetmə orqanlarında müəyyən
islahatların keçirilməsini
təmin edir. Vətəndaş da bunun müqabilində öz üzərinə düşən
vəzifənin məsuliyyətini
qiymətləndirməli, seçdiyi
orqanın səmərəli
fəaliyyət göstərməsi
üçün ona kömək etməlidir.
İnkişaf tələb
edir
Bələdiyyələrin əsas vəzifələrindən
biri vətəndaşlarla
hakimiyyət arasında
əlaqələndirici funksiyasını
yerinə yetirmək və əhaliyə daha yaxın olmaqdan ibarətdir. Ona görə
də onlar fəaliyyətlərinin səmərəliliyini
artırmalı və
əhalidə yerli özünüidarəetmə orqanlarına
inamı gücləndirməlidirlər.
Amma etiraf edək ki, bələdiyyələrin
özünüidarəetmə orqanına çevrilməsi,
təəssüflər olsun
ki, hələ də tam mümkünləşməyib.
Unutmayaq ki, yerli özünüidarəetmə
sisteminin inkişafı
ölkədə vətəndaş
cəmiyyətinin formalaşması,
demokratik hüquqi dövlətin möhkəmlənməsi
çox vacibdir.
Milli Məclisin
Regional məsələlər komitəsinin sədri Arif Rəhimzadənin sözləri ilə desək, ölkəmizin müstəqil, hüquqi, dünyəvi dövlət
quruluşu, beynəlxalq
aləmlə, dünya
dövlətləri ilə
gündən-günə genişlənən
və möhkəmlənən
əlaqələrimiz, həm
də ölkəmizdə
gedən sürətli
sosial-iqtisadi, regional inkişaf,
insan hüquqlarına
hörmət siyasətinin
həyata keçirilməsi
özü bunu tələb edir.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında
səhifə ni hazırladı:
Qvami Rəsulov
Zaman.-2014.-16 avqust.-S.13.