“Hüquqi dövlət
quruculuğunda daha böyük addımlar ataq”
Müasir dövrdə insan
hüquqlarına hörmət,
bu hüquq və azadlıqların təminatı hər bir dövlətin ali məqsədini
təşkil etməklə
beynəlxalq aləmdə
ölkənin və cəmiyyətin demokratik inkişaf səviyyəsini,
eyni zamanda millətlərin sivil xarakterini müəyyən
edən əsas qiymətləndirmə meyarlarından
biri sayılır.
Müstəqilliyimizin ilk illərində dövlətçilik
prinsiplərinin olmaması
onun erməni separatçıları tərəfindən
başladılan haqsız
ərazi iddialarına
tutarlı cavab verə bilməməsi ilə nəticələnib. Məlumat üçün
bildirək ki, həmin dövrdə müstəqil Azərbaycanın
Konstitusiyasının yoxluğu
ölkədə digər
qanunların tam gücü
ilə işləməməsinə
müəyyən əngəllər
yaradırdı. Çünki sovet dönəmində qəbul edilən Konstitusiya müstəqil dövlətin reallıqlarını
əks etdirə bilmirdi. Hüquq sisteminə, cəmiyyətə
nizamı yalnız Konstitusiya gətirə bilərdi. Hələ o zaman ulu öndər Heydər Əliyev ölkəmizin hüquqi dövlət quruculuğu istiqamətində
prioritetlərini vurğuladı.
O deyirdi: “Azərbaycan
Respublikasında demokratik,
hüquqi dövlət
qurulmalıdır. Azərbaycan dövləti
demokratik prinsiplər əsasında fəaliyyət
göstərməlidir, öz
tarixi, milli ənənələrindən bəhrələnərək,
dünya demokratiyasından,
ümumbəşəri dəyərlərdən
səmərəli istifadə
edərək demokratik
dövlət quruculuğu
yolu ilə getməlidir”. Az sonra o, bununla bağlı əməli fəaliyyətə başladı:
“Konstitusiyamız da, yaradacağımız parlament
də və parlamentin yaradılması
üçün keçirilən
seçkilər də
respublikamızda seçilən
həmin strateji məqsədə - Azərbaycanın
müstəqilliyi, respublikamızda
hüquqi, demokratik, sivilizasiyalı, dünyəvi
dövlət qurulması,
ölkəmizin həyatında
- iqtisadiyyatda, sosial sahədə ciddi dəyişikliklər edilməsi
və Azərbaycanın
bir müstəqil dövlət kimi yaşaması məqsədinə
uyğun olmalıdır:
həm seçki qanunu, həm də Konstitusiyamız - Əsas Qanunumuz.
***
Ulu öndər
yaxşı bilirdi ki, Azərbaycanda demokratik dəyərlərin
bərqərar olması
Ali Qanunun mövcudluğu
ilə mümkündür. Beləcə, 1995-ci ilin noyabrın 12-də ümumxalq səsverməsi
yolu ilə yeni Konstitusiya qəbul olundu. Yeri gəlmişkən, demokratik
hüquqi dövlətdə
Konstitusiya nəinki dövlətin, habelə xalqın dövlətçilik
iradəsini, suverenliyini
ifadə etdirən cəmiyyətdə əsas
qanundur. Konstitusiya insanın
və vətəndaşın
əsas hüquq və azadlıqlarını,
hakimiyyətin ictimai-siyasi
institutlarını və
xalqın özünüidarə
sistemini təsbit edir, vətəndaş cəmiyyətinin formalaşmasının
və inkişafının
hüquqi əsası
kimi çıxış
edir. “Əgər
bu, bir tərəfdən,
insanların, vətəndaşların
hüquqlarının təmin
edilməsi prinsipləridirsə,
ikinci tərəfdən,
dövlətçiliyin qurulmasına,
dövlət quruculuğu
prosesinin aparılmasına,
inkişaf etdirilməsinə
və Azərbaycanda həm dövlətin, həm xalqın, həm də hər bir vətəndaşın
hüquqlarının qorunmasına
təminat verə bilən dövlətin qurulub yaranmasını təmin edən prinsiplər olmalıdır”,-
deyən ulu öndər bundan sonra Hüquqi İslahat Komissiyası
(1996-cı ildə) təşkil
etdi və bir sıra önəmli
qanunların (“Konstitusiya
Məhkəməsi haqqında”,
“Məhkəmələr və
hakimlər haqqında”,
“Prokurorluq haqqında”,
“Polis haqqında”, “Əməliyyat-axtarış
fəaliyyəti haqqında”
və s.) qəbuluna
nail odu. Əfv və amnistiya
institutlarının bərpası,
ölüm cəzasının
ləğvi bir daha göstərdi ki, Azərbaycan demokratik-hüquqi dövlət
quruculuğu yolundadır.
Bəli,
məhz bu kimi addımlardan sonra ölkədə tam sabitlik bərpa olundu, ölkəmizin dünya demokratik dəyərlər sisteminə
inteqrasiyası sürətləndi.
Bir sözlə, Konstitusiyanın
qəbulu ölkəmizin
hüquq sistemində dönüş yaratdı.
Konstitusiyanın qəbul edilməsi,
xalqımızın həyatında
və dövlətçiliyimizin
qurulmasında yeni bir mərhələnin başlanğıcını qoydu,
respublikada dövlət
quruculuğu sahəsində
yeni imkanlar açdı. Bu mühüm sənədin
ən üstün və fərqli cəhətlərindən biri
onun müddəalarında
insanlara dövlət və cəmiyyət tərəfindən verilmiş
və verilməli olan, habelə cəmiyyət üzvləri
tərəfindən həvalə
edilən və etibar edilməsi mümkün sayılan bütün hüquqların,
azadlıqların və
vəzifələrin bütöv
və vəhdət halında öz əksini taparaq bir-birini tamamlamasındadır.
***
İnsan
hüquqlarının müdafiəsi
sahəsində həyata
keçirilən tədbirlərin
səmərəliliyini artırmaq
məqsədi ilə Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin 1998-ci il 18
iyun tarixli 832 saylı sərəncamı
ilə təsdiq edilmiş “İnsan hüquqlarının müdafiəsinə
dair Dövlət Proqramı”nı xüsusilə
qeyd etmək lazımdır. Belə səmərəli hüquq müdafiə mexanizmlərindən biri də Azərbaycan Respublikasının İnsan
Hüquqları üzrə
Müvəkkili (Ombudsman) təsisatıdır.
Xatırladaq ki, 28 dekabr 2001-ci il
tarixdə “Azərbaycan
Respublikasının İnsan
Hüquqları üzrə
Müvəkkili (Ombudsman) haqqında”
Konstitusiya Qanunu qəbul edilib. Dövlət
başçısı tərəfindən
“Azərbaycan Respublikasında
insan hüquqlarının
müdafiəsi üzrə
Milli Fəaliyyət Planının təsdiq edilməsi haqqında” sərəncam imzalanaraq, qüvvəyə minib.
Sərəncama əsasən, Azərbaycanın
müasir inkişaf dövründə hüquqi
dövlət quruculuğu
və insan hüquqlarının müdafiəsi
sahəsində səylərin
gücləndirilməsi dövlət
siyasətinin əsas istiqamətlərindən biri
kimi müəyyən
edilib.
Qeyd olunmalıdır
ki, Milli Fəaliyyət Proqramında
ölkəmizdə insan
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsi
sisteminin daha da inkişaf etdirilməsi, qanunvericilik bazasının təkmilləşdirilməsi,
əhalinin müxtəlif
qruplarının daha səmərəli təmin
edilməsi istiqamətində
konkret tədbirlər
nəzərdə tutulub. Belə
ki, proqramda qanunvericilik aktları qəbul olunarkən insan hüquqları meyarının rəhbər
tutulması, Azərbaycan
Respublikasının insan
hüquqları sahəsində
beynəlxalq müqavilələrə
qoşulması prosesinin
davam etdirilməsi, yeni qanunvericilik aktlarının qəbul edilməsi, ölkədə
korrupsiya ilə mübarizənin gücləndirilməsi,
şəffaflığın artırılması, əhaliyə
göstərilən elektron
xidmətlərin inkişaf
etdirilməsi sahəsində
fəaliyyətin vətəndaş
cəmiyyəti ilə
sıx əməkdaşlıqda
davam etdirilməsi ehtiva olunur.
***
Konstitusionalizm quruculuğunda növbəti
mərhələ isə
1998-ci il iyulun 14-də Azərbaycan
Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsinin yaradılması
oldu. Məqsəd ölkədə Konstitusiya ədalət mühakiməsinin təmin
edilməsi olub. Azərbaycan Respublikası
Konstitusiya Məhkəməsinin
protokol və ictimaiyyətlə əlaqələr
şöbəsinin müdiri
Tural Aslanovun sözlərinə görə,
Konstitusiya Məhkəməsi
hazırkı fəaliyyətində
beynəlxalq təcrübəyə
böyük diqqət
yetirir, beynəlxalq hüququn müddəalarına,
eləcə də İnsan Hüquqları üzrə Avropa Məhkəməsinin presedent
hüququna istinadlar edir. “Bu gün
hər birimiz qəti əminliklə söyləyə bilərik
ki, respublikamız artıq qloballaşan dünyanın bərabərhüquqlu
subyekti kimi region dövlətindən dünya
əhəmiyyətli ölkəyə
çevrilir, müasirləşmə
və modernləşmə
istiqamətində inamla
irəliləyir və
demokratik dəyərləri
sürətlə mənimsəyir.
Artıq ölkəmiz
insan hüquq və azadlıqlarının
təminatına əsaslanan
beynəlxalq hüququn
norma və
prinsiplərini rəhbər
tutaraq, dünyanın
hüquqi-siyasi atmosferinin
müəyyənləşdirilməsində
ciddi rol oynamaqla, eyni zamanda ümumbəşəri
sərvət olan hüquqi dövlət quruculuğu prosesinə yeni-yeni töhfələr
verir. Ölkə başçısı cənab
İlham Əliyev öz çıxışlarında
hər zaman vurğulayıb ki, Azərbaycanda hüquqi dövlət quruculuğu sürətlə və uğurla gedir, qəbul edilmiş qərarlar, məhkəmə-hüquq
sistemində aparılmış
islahatlar, yeniliklər,
eyni zamanda dünyada mövcud olan ən mütərəqqi
təcrübənin respublikamızda
tətbiqi bütövlükdə
ölkəmizin güclənməsinə,
insan hüquqlarının
müdafiəsinə xidmət
edir. Azərbaycanın hazırkı dinamik
iqtisadi inkişafı,
əhalinin rifahının
yüksəlməsi onu
deməyə əsas verir ki, hüquqa
və ədalətə
söykənən mülki
cəmiyyətin formalaşdırılması
üçün həyata
keçirilən məhkəmə-hüquq
islahatları, o cümlədən
insan hüquq və azadlıqlarının
təminatı üzrə
görülən genişmiqyaslı
tədbirlər bundan sonra da uğurla
davam etdiriləcək”.
Ötən dövr ərzində ölkəmizdə insan hüquq və azadlıqları sahəsində
həyata keçirilən
məqsədyönlü tədbirlər
hər şeydən əvvəl respublikamızın
hərtərəfli inkişafı
və gələcək
perspektivləri üçün
zəmin yaradıb. Elə bu səbəbdən də Prezident İlham Əliyev xüsusi olaraq vurğulayıb: “Bizim ümumi məqsədimiz ondan ibarət olmalıdır ki, Azərbaycanı hərtərəfli
şəkildə inkişaf
etdirək, müasir dövlətə çevirək,
dünyada mövcud olan bütün mütərəqqi təcrübəni
tətbiq edək, insanların bütün azadlıqlarını təmin
edək, hüquqi dövlət quruculuğu işində daha da böyük addımlar ataq. Ancaq bu halda Azərbaycan
uzunmüddətli və
dayanıqlı inkişaf
imkanlarını tam şəkildə
ortaya qoya bilər”.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında
səhifəni hazırladı:
Qvami Rəsulov
Zaman.-2014.-23 avqust.-S.13.