“Zirvəyə çatmağa
tələsməyin, işinizi mükəmməl
görün”
ELVIN ƏLIYEV,
Bakıda fəaliyyət göstərən
məktəblərdən biri
də Səttar Bəhlulzadə adına
Xarici Dillər Təmayüllü Gimnaziyasıdır.
Həmin təhsil ocağının direktoru,
fəlsəfə doktoru,
Əməkdar müəllim,
“Tərəqqi” medalının
sahibi Məhəmmədəli
Abbasovla həmsöhbət
olduq. O, 1972-ci ildən
etibarən ömrünü
Azərbaycan təhsilinə,
onun inkişafına həsr edən ziyalılarımızdandır.
- Məhəmmədəli
müəllim, ilk olaraq,
məktəbiniz haqqında
məlumat verərdiniz.
- Səttar Bəhlulzadə
adına Xarici Dillər Təmayüllü
Gimnaziyası 1961-ci ildə
Beynəlmiləl İnternat
Məktəbi kimi fəaliyyətə başlayıb.
1990-cı ildə ərəb və ingilisdilli təmayüllü
məktəb olub.
1992-ci ildə isə həmin məktəbin bazasında
Xarici Dillər Təmayüllü Gimnaziya
sı statusu alıb. Bundan sonra məktəb
tamamilə dəyişdi.
5-6 il ərzində
respublikanın qabaqcıl
məktəblərı sırasına
daxil oldu. 2008-ci ildə Prezident
İlham Əliyevin sərəncamı ilə
keçirilən “İlin
məktəbi” müsabiqəsinin
ilk qaliblərindənik. O vaxt bu, kifayət
qədər böyük
uğur idi. Amma indi “İlin
məktəbi” adını
alan təhsil
ocaqları çoxalıb.
- Məzunlarınızın
ali məktəblərə
qəbul imtahanlarının
builki nəticələri
sizi qane etdimi?
- Qəbul göstəricilərimiz
yüksəkdir. Son on il
ərzində məzunlarımızın
hamısının tələbə
adını qazandığı
il olub. Ümumilikdə bu illər ərzində qəbulumuz
75 faizdən aşağı
düşməyib. Ötən tədris
ilində 67 şagirdimiz
məzun olub. Onların 64 nəfəri ali məktəbə
sənəd verib. 54 şagirdimiz isə
müxtəlif universitetlərə
qəbul olub. Universitetə qəbul olan şagirdlərimizdən
7 nəfəri 600-dən yuxarı
bal toplayıb. Bir nəfər şagirdimiz isə İngiltərənin
Kembric Universitetinə
qəbul olub. Hansı ki, bu universitet dünyada ən çox Nobel mükafatçısı
yetişdirən ali təhsil ocağıdır. Xaricdə
ali təhsil
alan şagirdlərimizin
sayı kifayət qədərdir.
- Gimnaziyanı qızıl medalla bitirən şagirdiniz varmı?
- Orta məktəbi əla qiymətlərlə
bitirən şagirdlərə
qızıl və gümüş medalların
verilməyə başlandığı
ilk ili şagirdlərimizdən
biri gümüş
medal alıb. 3 ildir ki, hər il iki şagirdimiz
gimnaziyanı qızıl
medalla bitirir.
- Orta məktəbi qızıl
medalla bitirənlərin
ali məktəbə
qəbul balı əksər hallarda o qədər də yüksək olmur. Bu barədə nə
deyə bilərsiniz?
- Qızıl medalla orta məktəbi bitirən şagirdlər birinci sinifdən etibarən yaxşı oxuyanlardır. Mən hesab edirəm ki, onların uğurları ali
məktəbə qəbul
imtahanlarından 600 bal toplayanlardan
daha böyükdür.
Gimnaziyada şagirdlərə 19 fənn tədris olunur. 19 fəndən
əla qiymət almaq daha çətindir,
nəinki 5 fəndən.
- Müəllimlərinizin əksəriyyəti
qadındır. Bu, gimnaziyanın idarə edilməsinə nə kimi təsir göstərir?
- Xarici Dillər
Təmayüllü Gimnaziyasında
1061 şagird təhsil
alır. Onların təlim-tərbiyəsi ilə 80 müəllim, 40
tərbiyəçi məşğul
olur. Müəllimlərimizin ikisi Əməkdar
müəllimdir. İki müəllimimiz
isə “Tərəqqi”
medalı ilə təltif olunub. Bir müəllimimiz fəlsəfə
doktorudur.
Kişi müəllimlərinin azlığı
həm təhsilin keyfiyyətinə, həm də məktəb idarəçiliyinə mənfi
təsir edir. Çünki
kişi hökmü, tələbi
və ciddiyyəti ilə qadınınkı
eyni deyil. İbtidai siniflərdə
qadın, ya kişi müəllimin
dərs deməyi o qədər də fərq etmir. Ona görə ki, ibtidai sinif şagirdləri
mənfi şeylərə
meyilli olmurlar. Amma yuxarı siniflərdə isə vəziyyət dəyişir. Müşahidələrim
əsasında deyə
bilərəm ki, yuxarı
sinif şagirdləri müəllimlərin dərslərində
daha məsuliyyətli
olurlar, nəinki müəllimələrin.
İdarəçilik məsələsində
isə az
fərq edir. Bu da ondan qaynaqlanır ki, qarda, çovğunda müəllimlərə nisbətən
müəllimələrin dərsə
gəlib-getməyi çətinləşir.
Müəyyən vaxtlarda gecikirlər.
Xəstələnən kimi bülleten
götürürlər. Amma kişi
müəllimlər dözümlü
olurlar. 43 ildir
ki, müəllim işləyirəm. Bu müddət ərzində
bir dəfə də olsun xəstəlik
ucbatından işdən
qaldığım yadıma
gəlmir. Bütün
xəstəlikləri də
Allahın köməkliyi
ilə ayaq üstdə,
iş başında keçirmişəm. Həmçinin qadının yoldaşı
bir yerə gedəndə, məcburdur
ki, bülleten götürüb, onunla getsin. İməcilik
edirik, hansısa tədbir keçiririk, kişi müəllimlər
yüz faiz iştirak edir, qadın müəllimlər
isə yox. Bunun da çox vaxt
üzrlü səbəbləri
olur.
- Kişi müəllimlərin
azlığını təhsil
naziri Mikayıl Cabbarov təhlükəli
tendensiya kimi qiymətləndirib.
- Kişi müəllimlərin
azlığı təhsilimizin
çox ağrılı
yeridir. Xarici Dillər Təmayüllü
Giminaziyasında 80 müəllimdən
7-si kişidir. Kişi müəllimlərə
iki “stavka” (24 saat) dərs veririk. Yenə də 300 manat maaş ala bilmir.
Maraqlıdır ki, bank,
istər polis idarəsinin
və s. müəssisələrin həyətində
çox sayda avtomobil dayanır. Amma məktəblərin həyətində 2-3 avtomobil
ola, ya
olmaya. Həmin avtomobillərdən də biri direktorundur.
Bunu şagirdlər də, valideynlər də görürlər. Hesab
edirəm ki, görünən mənzərə
kişi müəllimlərin azlığının
səbəbini, hardasa,
izah edir.
Müəllim əməyinə ən böyük qiyməti ulu öndər Heydər Əliyev verib. O, müəllim əməyini belə qiymətləndirib: “Müəllimlər əsl fədaidirlər”. Amma indi hamı fədai olmur. Cavanlarımız gəlirli sahələrə meyil edirlər. Bu da normaldır. Çünki hər kəs istəyir ki, həyat şəraiti yaxşı olsun. İndi təhsil naziri Mikayıl Cabbarov pedaqoji ixtisası birinci seçən və yüksək bal toplayan tələbələrə pul mükafatı təyin edib. Bu, çox yaxşı haldır, müsbət təsiri olacaq. Çünki müəllimliyə qəbul olanların böyük əksəriyyəti ixtisaslarını sevmirlər. Onlar özləri istəmədən bu ixtisasa qəbul olurlar. Həmin kəslər universiteti bitirdikdən sonra öz ixtisasları üzrə işləmək istəmirlər. İşləsələr də, onların əmək fəaliyyətləri o qədər də səmərəli olmur.
- Son vaxtlar təhsil sistemində sürətli yenilənmə
prosesinin getdiyinin şahidi oluruq. Buna münasibətiniz necədir?
- Yeniləşmə öz-özlüyündə
çox yaxşı hadisədir. Amma köhnənin üstündən
də xətt çəkmək olmaz.
Ulu öndərimiz Heydər Əliyevin sözləridir
ki, təhsildə islahatlar təkamül yolu ilə aparılmalıdır.
Qurulan bünövrənin müsbət
tərəflərindən mütləq
istifadə etmək lazımdır. “Azərbaycan Respublikasında
təhsilin inkişafı
üzrə Dövlət
Strategiyası” təhsilimizin
problemlərini və perspektivlərini çox aydın şəkildə
göstərir. İnanırıq ki, həmin Dövlət Strategiyasında
qarşıya qoyulan məqsədə nail olduğumuz
təqdirdə, Azərbaycan
təhsili öz inkişafının yeni mərhələsinə qədəm
qoyacaq.
- Attestasiya imtahanlarında müəllimlərinizin nəticələri
sizi qane etdimi?
- Müəllimlərimizin 90 faizindən
çoxunun attestasiya qiymətləri yüksəkdir.
Onların bir neçəsi
metodikaya aid sualların
bəzilərini cavablandırmağa
çətinlik çəkiblər.
Attestasiyanın nəticələri isə hələ ki, müəllimlərin əməkhaqqına təsir
etmir.
- Belə bir təklif
var ki, buraxılış
imtahanlarının nəticələrinə
əsasən, texnikumlara,
gələcəkdə isə
ali məktəblərə
qəbul aparılsın.
Buna münasibətiniz necədir?
Hesab edirəm ki, buraxılış imtahanlarının
nəticələri əsasında
ali məktəbə
qəbulun aparılması
orta məktəblərdə
təhsilin keyfiyyətinin
artmasına stimul olardı. Birinci növbədə, ictimaiyyətin məktəblərə
münasibəti əsaslı
şəkildə dəyişərdi.
Eyni zamanda məktəblərdə
davamiyyət yaxşılaşar,
şagirdlər dərslərinə
daha ciddi yanaşardılar.
- 33 illik direktorluq təcrübəniz var. Yekun
olaraq nə qərara gəlmisiniz, direktor hansı keyfiyyətlərə sahib olmalıdır?
- Digər sahələrdə
olduğu kimi, məktəb idarəçiliyində
də kadrların düzgün seçilməsi
və yerləşdirilməsi
çox önəmlidir.
İş işi bilənə
tapşırılmalıdır. Direktor əmək intizamı ilə işçilərinə
nümunə olmalıdır.
Eyni zamanda qarşısındakını
axıra qədər dinləməyi bacarmalıdır.
Övladlarım başda olmaqla
gənclərimizin böyük
əksəriyyətində müşahidə edirəm
ki, tez qabağa
getmək istəyirlər.
Bu da mümkün
deyil. Ona görə də gənclərimiz tez
həvəsdən düşürlər.
Gənclərimizə tövsiyə edirəm
ki, zirvəyə çatmağa tələsməsinlər,
sadəcə işlərini
mükəmməl görməyə
çalışsınlar.
Səttar
Bəhlulzadə adına Xarici Dillər Təmayüllü
Gimnaziyasının direktoru
Məhəmmədəli Abbasov
Elvin Əliyev
Zaman.-2014.-18 dekabr.-S.6.