Ədalət
mülkün təməlidir
Nə qədər ağır da olsa
etiraf etməliyik ki, müsəlman dünyası ədalətin
gücünü əsrlərdir itirmişdir və bu
böyük itkinin məntiqi nəticəsi kimi də zillət
içindədir.
Düşünəndə heyrət
etməyə bilmirsən: Həqiqətən də Allah-Təala
bu dünyada çalışanın əlini boş qoymur. İstər müsəlman olsun, istər qeyri dinlərdən,
istərsə də lap dinsiz olsun, insan bir şey əldə
etmək üçün lazım olan bütün şərtləri
yerinə yetirirsə, nəsibsiz qalmır. İslam aləmi təkcə ədalətini deyil, təşəbbüsünü,
çalışqanlığını da itirdiyi
üçün hər şeyin kənardan hazır gəlməsini
gözləməyə məhkum hala gəlmişdir. “Ədalət mülkün təməlidir” həqiqətinin
gücünü bir daha anlamış oluruq və onu da
anlayırıq ki, ədalət əslində sadəcə
mülkün deyil, hər cür inkişafın, tərəqqinin,
səmimiyyətin, rifahın da təməlidir. Bəli, ədalətini
itirdiyi üçündür ki, bu gün müsəlman
ölkələri zülm, isdibdad içindədir, cəhalətin
pəncəsində can çəkişir, qan gölünə
dönür, belinə bomba bağlayan bir zavallı məsum
körpələrin içinə girib, özünü də,
onları da ölümün əllərinə ata bilir və bu
dəhşətli zülmü də haqq üçün
işlədiyini zənn edir. Çünki anlayış
yanlışdır, həyata baxış yanlışdır,
Allah haqqında bildikləri yanlışdır, Peyğəmbərindən
xəbərsizdir...
Halbuki, İslam dini haqsız yerə bir insanın
canına qıymağı bütün bəşəriyyəti
öldürmək qədər ağır bir cinayət
sayır. İndi beləsinə nə deyəsən?! Məsum uşaqların canına qıyır, kimdənsə
qisas almaq niyyətiylə “uf” belə demədən hələ
buluğ yaşına yetişməmiş körpələrin
gül qoxuyan canlarını güllələrə
nişangah edir, sonra da bütün bunları din ilə bağlamağa
çalışır. Bizim
üçün ədalətin qaynağı Allah-Təalanın
(c.c.) göndərdiyi Kitab, yəni Qurani-Kərim və onu ən
gözəl şəkildə həyata tətbiq edən
müəllim, yəni Həzrəti Məhəmmədin (s.ə.s.)
həyatıdır. Quranın onlarla ayəsində
ədalətli olmaq əmr olunur. Hətta belə söyləyirlər
ki, bir sabah sevimli Peyğəmbərimizi
fikirli görən səhabələr bu durumun səbəbini
soruşurlar və aldıqları cavab çox
düşündürücü olur:
- Allah-Təalanın
buyurduğı “Sənə əmr olunduğu kimi dosdoğru
ol” ayəsi məni bu hala salıb.
İndi hər
kəs özü düşünsün ki, Onun ədalətinə
kimsə şübhə eləməyib, tarix Onun kimi ədalətli
bir insan görməyib, amma o belə Allah-Təalanın bu əmri
qarşısında nə qədər həyəcanlı, nə
qədər təqvalıdır.
Başqa bir ayədə Allah-Təala (c.c.) “Bu bir həqiqətdir
ki, Allah sizə əmanətləri (və işləri)
mütləq əhlinə (İslama görə əxlaqı
gözəl olana, o işə layiq olana, onu ən gözəl
şəkildə yerinə yetirənə bilənə) vermənizi,
insanlar arasında hökm verdiyiniz zaman ədalətlə
hökm verməyinizi əmr edər. (Nisa surəsi- 58).
“Bir başqa ayədə isə “Ey iman edənlər!
Allah üçün ədaləti (haqqı)
ayaqda tutan (hakimlər), ədalət timsalı şahidlər
olun. Bir qövmə qarşı hiss elədiyiniz kin sizi ədalətdən
sapmağa sövq etməsin. Adil davranın, təqvaya
daha yaxın olan budur.” (Maidə surəsi-8) - buyuran Rəbbimiz (c.c.) ədalət amilinin həyatımızda
nə qədər mühüm faktor olduğunu göstərir.
Ədalət təkcə mülkün deyil,
gücün də qaynağıdır. Ədalətli
olan güclü olur, ədalətini itirən
gücünü də itirir. Ədalət
həyatımızın mərkəzində dayanan elə bir
sütundur ki, o əyilərsə, heç bir şey öz
yerində doğru-düzgün dayanmaz, yəni ədalətin
əyilməyi həyatımızda hər şeyin əyilməyi
anlamına gəlir. “Osmanlı kimi möhtəşəm
bir dövlət və zaman tənəzzül etməyə
başladı?” soruşarsanız, verəcəyimiz cavab
qısa və dəqiq olar: “Ədaləti itirməyə
başladığı andan”. Sevimli Peyğəmbərimiz (s.ə.s.)
bir hədisi-şərifində belə buyurmaqdadır:
“Ədalət boynuna endirilən qılınc belə olsa,
başını uzatmaqdan çəkinmə!” Nə
qədər möhtəşəm deyilib, elə deyilmi? Ədalət hardadırsa, xeyir ordadır, o ədalət
qılınc olub başımızı bədənimizdən
ayırsa belə.
***
Anlayış doğru olmayanda, Allahın səndən nəyi
istədiyini bilməyəndə, əlbəttə, sənin əməllərin
də doğru olmayacaq. Son dövrlərdə tez-tez eşitdiyimiz bir məsələ
haqqında qısa da olsa fikirlərimizi paylaşmaq istəyirik
sizinlə: Bir çox ölkələrdə, xüsusilə
də müşəlman məmləkətlərində fikir
və düşüncələrinə görə
insanların həbsə alındığını, müxtəlif
cəzalara məruz qaldığı xəbərin eşidirk.
Hətta iş o yerə çatıb ki, bəzi müsəlman
ölkərində dövlət rəhbəri əleyhinə söz
danışmaq cinayət hesab olunur. Sadəcə
bu detal bu düşüncənin İslama nə qədər
zidd olduğunu ortaya qoyur. Əgər qanun
hansısa haqsızlığı müdafiə edirsə, azad
fikri boğursa, ən azı o ölkə müsəlman
olduğunu iddia etməməlidir. Fikirlərimizə
sübut kimi İslam tarixindən çox məşhur bir
hadisəni, sevimli Peyğəmbərimiz (s.ə.s.) Həzrəti
Məhəmmədin əmisi oğlu, kürəkəni,
Sevgili Həsənimizin, Hüseynimizin atası, “Elmin
qapısı” kimi möhtəşəm bir ünvana layiq
görülmüş, əxlaqı, təvazökarlığı,
ədaləti ilə qiyamətə qədər gələcək
hər rəhbərə nümuna sayılacaq Həzrət
Əlinin (r.a.) şəhid olma hadisəsini xatırlatmaq kifayətdir.
Həzrət Əli xəlifədir və əyan-əşrəf
ona deyirlər ki, xaricilərdən İbn Mülcəm bir həftədir
ki, onu şəhid eləmək üçün fürsət
axtarır, icazə versin, o zindığın tədbirini
görsünlər. Həzrət Əlinin möhtəşəm
ədaləti bu qədər həyatı məsələdə
belə özünü bütün parlaqlığı ilə
göstərir:
- O adam məni şəhid eləmək
üçün hərəkətə keçmədi ki. Mən
ona qarşı haqsız yerə cəza verə bilmərək
ki...
Nəticədə qorxulan olur, Həzrət Əli həmin
xaricinin xəncər yarası ilə şəhid olur. Amma irəlicədən
bunun qarşısını ala bilmək üçün sərt
tədbirlər görmək, hətta lazım gələrsə,
kifayət qədər sübut, dəlil toplamaq imkanı olsa
belə böyük imam hələ icraata çevrilməmiş
niyyətin cinayət sayılmasını istəmir, daha
doğrusu bu istiqamətdə addım atılmasına icazə
vermir. Dolayısı ilə hüquqda bu
yöndə qapı açılmasına imkan vermir. Bəli, icraata çevrilməmiş, yəni həyata
keçirilməmiş niyyət heç bir vəchlə cinayət
üçün əsas, dəlil sayıla bilməz.
***
Yaxın keçmişdə ABŞ-da baş vermiş
bir cinayət hadisəsi və o hadisə ilə bağlı
hökm çıxarmış hakimin məntiqi yuxarıda
danışdığım hadisəni xatırladır. ABŞ-ın
böyük şəhərlərindən birində qısa
müddət ərzində çox sayda naməlum qadın
ölümləri qeydə alınır. İş
o yerə çatır ki, gecə saatlarında qadınlar
küçəyə tək çıxmağa qorxurlar.
Hər kəs bir-birindən şübhələnməyə
başlayır. Nəhayət polis bir nəfərin
izinə düşür və bir gün qəfil basqın edərək
həmin şəxsi evində tutur və mənzildə cinayəti
təsdiq edən çox sayda dəlil aşkarlanıb
götürülür. İş məhkəməyə
gəlir. Ortada 18 qadının qətli, o
qətli təsdiq edən əşyayi-dəlillər var.
Şübhəli şəxs də qaçılmaz faktlar
qarşısında olduğunu anladığı
üçün işlədiyi cinayət hadisələrini
etiraf etmək ərəfəsindədir. Amma
onun vəkili məhkəmədə polisin cinayətkarı
aşkarlamaq üçün gördüyü işləri əsassız
sayır və müvəkkilinin evinə basqın edilməsinin
qanuna zidd olduğunu irəli sürür. Araşdırma
nəticəsində məlum olur ki, polis o evə basqın edərkən
lazımi instansiyadan hər hansı icazə almayıb. Məsələ məhkəmədə üzə
çıxandan sonra hakim hər kəsin cinayətkar hesab elədiyi
şübhəlini məhkəmə zalından açıb
buraxır, istintaq işini də yenidən icraata qaytarır.
Hər kəs hakimin bu hökmündən təəccüblənir.
Səbəbini soruşurlar, aldıqları cavab çox
düşündürücü olur:
- Mən
polisin istədiyi vətəndaşın mənzilinə
soxulub, orada istədiyi qanunsuzluğu həyata keçirməyə
bəraət vermiş hakim kimi tarixə düşmək istəmirəm.
Heç tərəddüd etmədən deyə
bilərik ki, hansı dövlət daha ədalətlidirsə,
o İslam qanunlarına daha yaxındır. Bir dövlət islamı əsas
götürdüyünü iddia edib, əhalinin
yarısıın təşkil edən qadınlara seçki
hüququ vermirsə, haqlı, ya haqsız olmasından
asılı olmayaraq rəhbərin işində qüsur
görəni müttəhim kürsüsündə oturdursa,
İslam adını dilinə gətirməsə yaxşıdır.
Allah-Təala
bizlərə əsl ədaləti anlayan və yaşayan bəndələr
olmağı nəsib eyləsin və ruhumuzu imanla
şahlandırsın!
Azərbaycan
Respublikasının
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi
əsasında səhifə
ni hazırladı:
Əli Çərkəzoğlu
Zaman.-2014.-25 dekabr .-S.13.