Elektron hökumət” hüquqi, sivil dövlət quruculuğunun əsasıdır

 

Azərbaycanda həyata keçirilən hüquqi dövlət quruculuğu prosesində “elektron hökumətin yaradılması və fəaliyyət göstərməsi ölkəmizin sivil inkişafında önəmli rol oynamadadır.

 Hüquqi dövlət quruculuğunun ən önəmli faktorlarından biri olanelektron hökumət”in qurulması bəşəri sivilizasiyanın gələcək inkişafını müəyyənləşdirməsi beynəlxalq aləmdə onun geniş tətbiqinə yol açıb. Çünkielektron hökumətbeynəlxalq aləmlə həm hüquqi dövlət quruculuğu çərçivəsində geniş hərtərəfli inteqrasiya deməkdir. Bu müstəvidə Azərbaycan müstəqilliyini əldə etdikdən sonra onun beynəlxalq aləmlə hərtərəfli inteqrasiyası qarşısıalınmaz zərurət kimi meydana çıxdı. Bunun üçün Azərbaycanın sivil inkişafına, demokratik hüquqi dövlət quruculuğuna imkan verən qabaqcıl texnologiyanın tətbiq edilməsinə ehtiyac duyulurdu. Bu müstəvidə 1993-cü ildə xalqın tələbi ilə yenidən hakimiyyətə gələn Heydər Əliyevin ilk işlərindən biri ölkəmizdə demokratik, hüquqi dövlət quruculuğuna imkan verən yeni texnologiyaların tətbiqi ilə bağlı tədbirlərin həyata keçirilməsi oldu. 1994-cü ildən başlayaraq, Azərbaycanda iqtisadi siyasi sahədə həyata keçirilən uğurlu islahatlar ölkəmizin inkişafında yeni mərhələ açdı. Bu da, öz növbəsində, ölkəmizin idarə edilməsində, “elektron hökumətyaradılması ilə bağlı İnformasiya Kommunikasiya Texnologiyalarının (İKT) son nailiyyətlərindən istifadə etməyə, vətəndaşlara yüksəkkeyfiyyətli xidmətlərin göstərilməsinə imkan verdi. Buna paralel olaraq,  sivil, demokratik, hüquqi dövlət quruculuğu prosesinin sürətləndirilməsi, dövlət orqanlarının fəaliyyətində şəffaflığın artırılması, onun işində ictimaiyyətin daha fəal şəkildə iştirak etməsi dövlət idarəçiliyində İKT-nin geniş tətbiqi ilə bağlı tədbirlər həyata keçirilməyə başladı. Bu müstəvidə sivil, hüquqi dövlət quruculuğu idarəetmədə önəmli rol oynayanelektron hökumət”in formalaşdırılması elektron xidmətlərin inkişaf etdirilməsi ölkəmizin inkişafında, belə demək mümkünsə, yeni eranın açılmasına gətirib çıxardı. Elektron hökumət”in sivil, hüquqi dövlət quruculuğunda xüsusi önəm daşıdığını nəzərə alaraq, dövlət hakimiyyəti orqanlarında informasiya texnologiyalarının genişmiqyaslı tətbiqini sürətləndirmək qərara alındı. Bu çərçivədə ümummilli lider Heydər Əliyev  tərəfindən 2003-cü il fevral ayının 17-də təsdiq edilmişAzərbaycan Respublikasının inkişafı naminə informasiya kommunikasiya texnologiyaları üzrə Milli Strategiya (2003-2012-ci illər)” ölkəmizin sivil inkişafında hüquqi dövlət quruculuğu prosesində tarixi hadisələrdən biri oldu.

Bununla da ölkəmizdəelektron hökumət”in yaradılması, “hökumət-vətəndaşhökumət-biznesmünasibətlərində, hüquqi dövlət quruculuğu prosesində daha şəffaf operativ əlaqələrin qurulması istiqamətində genişmiqyaslı işlər həyata keçirilməyə başlandı.

 Elektron hökumət”in hüquqi dövlət quruculuğunda önəmli rola malik olması ilə bağlı məsələyə münasibət bildirən Azərbaycan Milli Elmlər Akademiyasının İnformasiya Texnologiyaları İnstitutunun direktoru, AMEA-nın müxbir üzvü Rasim Əliquliyev deyir ki, Azərbaycanda artıq insanların şəxsi həyatından tutmuş, müxtəlif dövlət qurumlarının hüquqi fəaliyyətinə qədər informasiya texnologiyaları geniş tətbiq olunmağa başlayıb. Onun sözlərinə görə, informasiya texnologiyalarının ayrı-ayrı komponentləri var ki, bunların hamısı hər bir təşkilatda, hər bir dövlət qurumunda, eləcə biznes sektorunda, hüquqi dövlət quruculuğu prosesində yeni mühit, yeni imkanlar yaradır. Ona görə ölkənin internetləşməsi, şəbəkələşməsi, təşkilatların bir-biri ilə artıq elektron ünvan vasitəsi ilə münasibətlər yaratması, hətta sosial şəbəkələr üzərində əlaqələr qurması, bundan başqa, elektron imza texnologiyasının ölkədə tətbiq olunması, informasiyanı bir yerdən başqa yerə göndərərkən artıq onun hüquqi əsası mövcudluğu sairə kimi hüquqi məsələlərin həllində önəmli rol oynayan elektron imza texnologiyası artıq yeni reallıq tələb edir.

Elektron hökumət sərbəst bazar iqtisadiyyatı hakimiyyət orqanlarının bölünməsi şəraitində, bütün orqanların seçilməsi, şəffaf olması, vətəndaşlara açıq münasibətin göstərilməsi, cəmiyyətdə informasiya azadlığının təmin olunması, insanların informasiya əldə etmək imkanlarının böyük olması, eyni zamanda insanların şəxsi ailə həyatına aid olan məlumatların qorunması kimi prinsipləri özündə əks etdirməlidir. Əks halda, qurulanelektron dövlətvətəndaşların, cəmiyyətin maraqlarına, hüquqi dövlət quruculuğu prosesinə uyğun gəlməyə bilər. Ona görə Azərbaycanda qurulanelektron dövlətməhz hüquqi dövlət quruculuğu prinsipləri üzərində qurulur. Bunun üçün parlament tərəfindən müvafiq qanunlar qəbul olunur.

Hüquqi dövlət quruculuğunu sivilelektron hökumət”in təşkili müstəvisində uğurla həyata keçirən inkişaf etmiş dövlətlər bu sahədə böyük təcrübə toplayıblar. Bir sözlə, bu amil bizim bir çox şeyləri yenidən ixtira etməyimizə, zaman xərcləməyimizə ehtiyac qoymur. Əsas məsələ bu təcrübədən faydalanmaq, tətbiq inkişaf etməkdir.Elektron hökumətqurmaq, işlətmək, tətbiq inkişaf etdirmək üçün qarşıda duran əsas məsələlər bunlardır:

1. Siyasi iradə: bu olmadan hüquqi sivil dövlət quruculuğuna imkan verəcəkelektron dövlətqurmaq mümkün deyil.

2. İKT infrastrukturunun yaradılması hüquqi dövlət quruculuğu prosesində beynəlxalq təcrübədən yararlanmaq xüsusi önəm daşıyır. Nəhayət bu məsələdə maarifləndirmənin uğurla tətbiqi, kadr hazırlığının təmin edilməsi önəm daşıyır.

Bu işlər ardıcıl, bəzən paralel şəkildə həyata keçirildikdə nəticə əldə etmək mümkün olacaq, heç bir itkiyə (vaxt, maliyyə) yol verilməyəcək.

Nəhayət, “elektron hökumətdövlət tərəfindən yaradılır ki, hüquqi dövlət quruculuğu prosesi ilə bağlı xidmətləri İnformasiya Kommunikasiya Texnologiyanın tətbiqi ilə həyata keçirilsin. Bu da, öz növbəsində, səmərəliyi artırır, hüquqi dövlət quruculuğu prosesinə mane olan bürokratizmi aradan götürür, vaxt itkisinin qarşısını alır. Bundan əlavə, “elektron hökumətqurulması hüquqi dövlət quruculuğunun ən böyük problemi olan korrupsiyanın qarşısını alır. Yəni əhalinin dövlət orqanlarına gedib-gəlməsi, onlarla birbaşa təması aradan qaldırılır. Bu da bütün aspektlərinə görə vətəndaşlar üçün daha səmərəli olur. Vətəndaşlarelektron hökumət”in idarə edilməsində bilavasitə iştirak etmək imkanları qazanırlar.

 Elektron hökumətlayihələrinin əsas məqsədi məhsuldarlığı yüksəltmək, daha səmərəli olmağa çalışmaq, xərcləri artırmayaraq daha çox xidmət göstərə bilmək bu yolla hüquqi dövlət quruculuğu prosesinə töhfə verməkdir.

Eyni zamanda bu prosesin həyata keçirilməsi zamanı bürokratiyanı aradan qaldırmaq, kiçik qurumların səlahiyyətini genişləndirmək, xidmət səviyyəsini artırmaq  bununla da dövlət qurumlarının vətəndaşa yüksək səviyyədə xidmət göstərmək amili önə çıxarılır. Bu da hüquqi dövlət quruculuğu prosesindəelektron hökumət”in çevik fəaliyyət göstərməsinə imkan verir.

Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifəni hazırladı:

 

Əziz Mustafa

Zaman.-2014.-8 iyul.- S. 13.