“Teatr aləmində çox islahatlara
ehtiyac yoxdur”
İ. Səfərova
1995-ci ildə Azərbaycan Dövlət İncəsənət
Universitetinin Dram və kino aktyoru fakültəsini bitirib. Elə
həmin ilin sentyabr ayından H.Ərəblinski adına
Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrında aktrisa kimi fəaliyyət
göstərir. Teatrda
çalışdığı müddətdə onlarca
müxtəlif xarakterli obrazları sənətsevərlərə
təqdim edib. O, İ. Məlikzadənin “Gəl qohum
olaq” və M. Quliyevin “Qeybdən gələn səs” əsərlərinin
telefilmlərində Minayə və Dilbər obrazlarını
özünəməxsus ştrixlərlə yaradıb. 2008-ci ildə isə “Qanadlarıma sığal
çək” filminə çəkilib. 2004-cü
ildə İ. Səfərova “Tərəqqi” medalına layiq
görülüb.
Teatr tariximizdə bölgə
teatrlarının da mühüm rolu var. Bu
teatrlarımızın sırasında Sumqayıt Dövlət
Musiqili Dram Teatrının xüsusi yeri var. Öz fəaliyyəti
ilə teatr sənətimizə görkəmli sənətkarlar
bəxş edən, gözəl səhnə əsərləri
ilə tamaşaçıların görüşünə
gələn teatr bu gün də teatrsevərləri sevindirməkdədir.
Bu prosesdə İlahə Səfərovanın
da kifayət qədər əməyi var. İlahə
xanımla Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrında
görüşdük. O, bir qədər öncə məşqdə
olduğunu bildirdi. Elə bu məlumatla da onunla
söhbətə körpü saldıq.
-
Hazırda Əziz Nesinin “Öldür məni, can-ciyər” əsəri
üzərində son məşqlər gedir. Bu
tamaşaya Əməkdar artist, “Qızıl Dərviş”
mükafatı laureatı, teatrımızın baş rejissoru
Firudin Məhərrəmov quruluş verir. Həmin
tamaşada mən yaşlı qadın obrazını ifa edirəm.
- Son illər
sizə nədənsə yaşlı qadın obrazları həvalə
olunur... “Anamın kitabı”nda Ana, “Qocanı öldürməliyik”də
Pamela...
- Elədir.
Bu mənim son illər oynadığım
üçüncü yaşlı qadın obrazıdır.
Görünür, rejissorlar məni yaşlı
görürlər (gülərək). Yeri
gəlmişkən, Ukraynadan dəvət olunmuş rejissor
Tatyana Şevçenko “Qocanı öldürməliyik” əsərini
səhnələşdirəndə mənə qoca qadın, yəni
Pamela obrazını verəndə tərəddüd etdim.
Hətta dedim ki, teatrımızda o rolu oynaya biləcək
yaşlılar var. O mənə dedi ki, yox, bu rolu sən
oynamalısan. Oynadığın
tamaşalardakı rollarına baxanda sənin böyük, səmimi
ürəyə malik olduğunu bir daha kəşf etmişəm.
Sənə həvalə etdiyim qadın da elə
belə bir ürək sahibidir. Amma mən
kifayət qədər cavan obrazlar da canlandırmışam.
- İlahə xanım, əyalət teatrında
çalışmağın çətinliyi varmı? Yeri gəlmişkən,
Bakıdan kənarda fəaliyyət göstərən
teatrlardan söz düşəndə onların
qarşısında çox vaxt “əyalət”
sözünü də işlədirlər. “Əyalət” məfhumu sizi
qıcıqlandırmır ki?
-
Artıq buna öyrəşmişəm. Bu məni
əsla ruhdan salmır. Əksinə, daha
şövqlə işləməyə sövq edir. Onu da deyim ki, son illər respublikamızın bölgələrində
fəaliyyət göstərən teatrlara diqqət çox
artıb. Yeni teatr mövsümlərinin
açılışlarının Sumqayıtda, Mingəçevirdə
keçirilməsi də dediklərimi təsdiq edir. Digər tərəfdən, indi qarşısında
“əyalət” sözü işlətdiyimiz teatrlarda elə
tamaşalar hazırlanır ki, onlar paytaxt teatrlarında
hazırlanan tamaşalardan əsla geri qalmır. Məsələn, Con Patrikin “Qocanı öldürməliyik”
tamaşası paytaxt teatrında da tamaşaya qoyulub, bizim
teatrda da. Amma bizimki daha gözəl
alınıb. Mənim fikrimcə,
bütün bunlar son illər əyalət teatrlarına artan
diqqətin nəticəsidir.
- İlahə xanım, həmişə birinci olmağa
can atmısınız?
-
Bilirsinizmi, “Mən birinciyəm, mən üstünəm” kimi
sözlər mənə çatmır. Odur ki,
ümumiyyətlə, birinci sözünü əsla sevmirəm.
Mənim əsas iş prinsipim belədir: başını
aşağı sal, işini gör, sadəcə, istedadını
nümayiş etdir. Kimin neçənci
olacağını isə qərar verənlər verəcəklər.
“Külü
bir yerə töksən, yaxşıdır”
- Nə
vaxtsa bu teatrı tərk etmək fikrinə
düşmüsünüz?
-Mən
paytaxtda fəaliyyət göstərən teatrlar ilə əyalət
teatrları arasında elə bir fərq görmürəm. Amma nə gizlədim, bir zamanlar bu sevdaya
düşmüşdüm. O zaman Bələdiyyə
Teatrına, Moskva Satira Teatrına getmək şansım
yarandı. Hətta Azərbaycan Dövlət
Akademik Milli Dram Teatrının rəhbəri Həsənağa
Turabovdan da dəvət aldım (O, Dram Teatrının səhnəsində
oynadığımız “Qarışqa yuvası” (F. Məhərrəmovun
quruluşunda) tamaşasındakı roluma baxıb, bu qənaətə
gəlmişdi). Lakin son anda fikrimdən
daşındım. Belə ki, teatrımızın
qocaman aktrisası, Xalq artisti Svetlana Həşimova mənə
dedi ki, qızım, külü bir yerə töksən
yaxşıdır. Yəni hansısa teatra gedib
hər şeyi sıfırdan başlamaqdansa, elə burada
çalışmağın məsləhətdir. İndi də bu seçimimə görə
peşman deyiləm. Çünki bu teatra,
Sumqayıtın sənətsevərlərinə elə
bağlanmışam ki, heç bir təklif, yaxud dəvət
məni buradan ayıra bilməz. Amma o
çətin illərdə teatrımızı tərk edən
həmkarlarım oldu. Onları
qınamıram. Axı həmin illərdə həmin
teatrlarla müqayisədə bizim teatrımızın
yaradıcı heyətinin maaşı olduqca az
idi...
- İlahə xanım, Sumqayıt
tamaşaçısı hansı janrda hazırlanmış
tamaşalara üstünlük verir?
- Mənim
müşahidələrimə əsasən, Sumqayıt
tamaşaçısı psixoloji tamaşalara daha çox
meyil göstərir.
-
Artıq 20 ilə yaxındır ki, bu teatrda
çalışırsınız? Hansı
problemlərlə baş-başa qalmısınız?
- Mən
həyatda hər şeyə öz ağlım və zəhmətimlə
nail olmuşam. O qədər problemlərim olub ki... Onları həmişə
tamaşaçılarımdan gizlətməyə cəhd
etmişəm (Təbii ki, belə məqamlarda aktyorluğum da
müəyyən rol oynayıb). Gözəl,
heç bir problemi olmayan aktrisa kimi
tamaşaçıların yaddaşında qalmağa
çalışmışam. Bir də
şikayətlənməyə nə hacət? Axı elə institutda oxuyarkan müəllimlərimiz
bu sənətin çətinliyindən söz açar, bizi
bu sərt imtahandan çıxmağın heç də asan
olmadığını deyərdilər. Bu
mənada mən özümü gözlənilən çətinliklərə
hazırlamışdım. Sözün düzü,
heç ad-san barədə fikirləşmirdim də... Bu yerdə
teatrımızda V. Qaufun “Balacaboy, yekəburun” əsərini səhnələşdirmiş
belarus rejissoru Natalya Başovanın bir kəlamını
xatırlatmaq istərdim. (Həmin tamaşada mən
4 rol ifa etmişəm). O deyir ki, əsl xoşbəxtlik
gözlənilmədən gələn xoşbəxtlikdir.
- İki
xarici rejissordan sitatlar gətirdiniz... Ümumiyyətlə,
xarici rejissorlarla işbirliyi aktyorlara nə verir?
- Nə
gizlədim, xaricdən gəlmiş rejissorlarla işləmək,
onlardan yeni nə isə öyrənmək mənim
üçün maraqlıdır. Bir də
unutmayın ki, aktyor son səhnə gününə qədər
öyrənməlidir. Əks halda, o, zəmanə
ilə ayaqlaşmaqda çətinlik çəkər.
“Ay
qız, nə olub, rəhmətə gedənmi var?”
- Elə
isə əsl xoşbəxtlik sizi nə vaxt yaxalayıb?
-2004-cü ilin qış ayı idi. Bakıdan ailəmizlə
birgə toy məclisindən Sumqayıta qayıdırdıq.
Gecə saat 12 radələrində Xalq artisti Valeh Kərimov mənə
zəng edərək: “Səni təbrik edirəm, “Tərəqqi”
medalına layiq görülmüsən”, - dedi. Bu xəbəri
alan kimi elə bil dünyanı mənə
bağışladılar, elə göz yaşları
tökdüm ki... Anam dedi ki, ay qız, nə olub, rəhmətə
gedənmi var? Dedim, yox, ay ana, mənə
medal veriblər. Dedi, bala, buna görə ağlamazlar ki, sevinərlər
də. Dedim, ana, elə mən də sevincdən
ağlayıram.
- İlahə xanım, yəni o günədək sevincdən
gözləriniz yaşarmamışdı?
-
Yaşarmışdı, amma belə yox. İnandırım
sizi, bu alayı göz yaşları idi.
- Bu sizin
ilk mükafatınız idi?.
- Nə
gizlədim, mənim səhnə fəaliyyətim şəhər
rəhbərliyinin də diqqət mərkəzində olub. Elə mənzil problemimi də şəhər rəhbərliyi
həll edib. Mən bu kimi işlərlə
bağlı heç vaxt qapılar döyməmişəm.
- İlahə xanım, hazırda
çalışdığınız teatrda vəziyyət
necədir?
- Vallah,
elə olub ki, bu teatrın səhnəsində qışda
soyuqdan donmuşuq, yayda istidən bişmişik. Gizlətmirəm, belə anlarda hər cür şəraiti
olan paytaxt teatrlarına həsəd aparmışam. Amma son günlər, deyəsən, teatrımızda
vəziyyət yaxşılığa doğru dəyişməkdədir.
Belə ki, İslam Həsənov
teatrımıza direktor təyin olunan gündən bu kimi
problemləri də çözməklə məşğuldur.
Güman edirəm ki, o, burada yaradıcı heyət
üçün normal iş şəraiti yarada biləcək.
Unutmayın ki, teatrsevər bir insan kimi
tanınmış İslam müəllimdə qurub-yaratmaq istəyi
çox güclüdür.
- Bəlkə,
konkret faktlara müraciət edəsiniz?
-
Artıq səhnəmizin kombi sisteminin fəaliyyəti bərpa
olunub. Axşam tamaşalarının
nümayişi intensivləşib. Əsas
məsələ, hazırlanmış tamaşalar bir-iki dəfə
oynanılandan, bəzən də ictimai baxış və
premyeralardan sonra bir daha səhnə üzü
görmürdü. Məsələn, “Anamın
kitabı”, “Qatil”, “Köhnə ev”, “Karıxmış sultan”
belə həyat yaşamış
tamaşalarımızdandır. Amma indi belə
deyil. Yəni hər hazırlanmış
tamaşanın uzunömürlu olmasına
çalışılır. Nə gizlədim,
işsizliyə vərdiş etmiş bəzi aktyorlar indi
işlərinin çoxluğundan şikayətlənirlər.
Amma etiraf edim ki, uşaqlar üçün
hazırlanmış tamaşalar həmişə diqqət mərkəzində
olub.
“Bəlkə onu çəkək?”
- İlahə xanım, bəs indiyədək hansı
filmlərə çəkilmisiniz?
- İ. Məlikzadənin “Gəl qohum olaq”, M. Quliyevin
“Qeybdən gələn səs” əsərlərinin telefilmlərində
Minayə və Dilbər obrazlarını yaratmışam. Bir də Orxan
Fikrətoğlunun ssenarisi əsasında Samir Kərimoğlunun
“Bu meydan, bu ekran” müsabiqəsi çərçivəsində
çəkdiyi “Qanadlarıma sığal çək” filminə
çəkilmişəm.
- Son illər
çəkilən filmlərdə, seriallarda sizi
görmürük.
-
Maşallah, indi o qədər aktrisa var ki... İndi
yerindən duran aktrisadır. İki il
əvvəl “Çarxfilm” studiyasının
“Hörümçək toru” serialına çəkildim. Amma bir neçə seriyadan sonra müəyyən səbəblərdən
çəkilişlərdən imtina etdim. Heç həmin səbəbləri də
açıqlamaq niyyətində deyiləm. Bir sözlə, bu serial aləmində, hələlik,
mənim ilk və son işimdir. Düşünürəm
ki, yəqin bir vaxt kimsə deyəcək ki, bəs filan yerdə
bir istedadlı aktrisa var, bəlkə onu çəkək.
- İlahə xanım, bəs aktrisa olmaq həvəsi
sizdə necə yaranıb?
- Mənim Kamil adlı əmim oğlu var idi. Bir müddət xalq
teatrında çalışmış Kamil gitaranı elə
ustalıqla çalardı ki, elə gözəl rəqslər
edərdi ki, elə gözəl rəsmlər çəkərdi
ki... Mən hər yay Ordubada gedəndə o, dərslərimlə
maraqlanar, məni aktrisa olmağa həvəsləndirərdi.
Hətta deyirdi ki, aktrisa olsan, sənə nə
istəsən alacağam (Təəssüf ki, o, 27
yaşında, mən altıncı sinifdə oxuyarkən
dünyasını dəyişdi). Beləcə,
onun sözünü tutaraq mehrimi bu sənətə
saldım. Uşaqlıq illərimdə
Amaliya Pənahovanın, Zərnigar Atakişiyevanin
oynadığı rolları maraqla izləyir və onlar kimi
aktisa olmağı arzulayardım.
-
Heç teatrı birdəfəlik tərk etmək fikrinə
düşmüsünüz?
- Mənim
aləmimdə teat biz aktyorların yeganə
sığınacağıdır, ümid yeridir. Mən bu məkansız özümü təsəvvür
edə bilmirəm. Odur ki, heç belə
fikri özümə yaxın da buraxmamışam. Nə vaxt görsəm ki, tapşırılan
işin öhdəsindən gələ bilmirəm, bax o zaman
astaca çıxıb gedəcəyəm. Amma nə qədər ki o, məni yaşadır, ona
xəyanət edə bilmərəm.
- Elə
isə hansı janrlardakı tamaşalara daha çox maraq
göstərirsiniz?
- Mənim
elə bir seçimim yoxdur. Tapşırılan
hər rolun öhdəsindən gəlməyə
çalışıram. Bir də, mənə görə,
ümumiyyətlə, çətin iş yoxdur. Əsas məsələ hər əziyyətə
qatlaşmaqdır.
-
Hansı rolu oynamaq arzusundasınız?
- Elə
bir arzum yoxdur.
- İmkanınız olsaydı, teatr aləmində
hansı yeniliklərə imza atardınız?
- Mənim
fikrimcə, teatr aləmində çox islahatlara ehtiyac yoxdur. Teatr elə klassik olsa yaxşıdır. Modernə çox uymaq lazım deyil, çünki
onda teatr olmur ki, dönüb olur hansısa bir alayı məkan.
Qvami Məhəbbətoğlu
Zaman.-2014.-12 iyul.-S.6.