“Məqsədimiz Sumqayıt
teatrının şöhrətini qaytarmaqdır”
QVAMI MƏHƏBBƏTOĞLU,
Mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs
Qarayevin sərəncamı ilə bu ilin mart ayında
Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrına İslam Həsənov
direktor təyin olunub. Bu günlərdə İslam müəllimlə
görüşüb, bizi maraqlandıran bir neçə
sualla ona müraciət etdik. Qeyd edək ki, İslam Həsənov
Nəcəf bəy Vəzirov adına
Lənkəran Dövlət Dram Teatrına rəhbərlik
edirdi.
- İslam müəllim, Sumqayıt teatrına direktor
kimi təyinatınızı necə
qarşıladınız?
-
Sözün düzü, bu xəbəri eşidəndə
çox sevindim. Sevindim ona görə ki, ölkəmizdə
sayılıb-seçilən və çox sevdiyim sənət
məbədlərindən birində fəaliyyətimi davam
etdirəcəyəm.
- Kollektivə uyğunlaşmaq
çətin olmadı ki?
- Yox. Əvvəla, ona görə ki, hələ Teatr
Xadimləri İttifaqında işləyəndə digər
teatrlarla, o cümlədən bu sənət məbədi ilə
də mütəmadi əlaqə saxlayar, burada nümayiş
olunan tamaşalara baxmağa gələrdim. Yeri gəlmişkən, sizə bir “sirr” də
açım. Hazırda Sumqayıt
Teatrında çalışan aktyorların, demək olar ki,
70 faizi mənim tələbə yoldaşlarımdır.
Bu mənada kollektivə
uyğunlaşmağım əsla çətin olmadı.
Kollektiv də məni çox yaxşı qəbul
etdi. Bir sözlə, maraqlı və
istedadlı aktyorları, eləcə də rejissorları olan
bu teatrda hazırda əsl yaradıcılıq atmosferi
formalaşıb.
- Bir müddət Lənkəran
Dövlət Dram Teatrında çalışmış
İslam müəllimi Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram
Teatrının çətinlikləri qorxutmur ki?
- Harada
olmağımdan asılı olmayaraq, mən öz işimi
görürəm və bunun öhdəsindən yüksək
səviyyədə gəlməyə
çalışıram. Burada da öhdəmə
düşən vəzifəni layiqincə yerinə yetirməyə
çalışacağam. Unutmayın ki, artıq mənim
bu sahədə kifayət qədər təcrübəm var. O
ki qaldı konkret sualınıza... Mən
işdən qorxan deyiləm. Əksinə,
elə çalışacağam ki, Sumqayıt Dövlət
Dram Teatrının səs-sorağı respublikamızın
hüdudlarından kənarda daha tez-tez eşidiləcək.
Artıq bu istiqamətdə də işimizi
qurmağa çalışırıq. Yeri
gəlmişkən, bir faktı xatırladım. 1981-ci
ildə Moskva şəhərində keçirilən
“Ümumittifaq teatr festivalı” nda Nəriman Həsənzadənin
“Bütün Şərq bilsin” əsərinin tamaşası
ilə çıxış edən Sumqayıt teatrı
festivalın II dərəcəli diplomuna, N. Nərimanovun obrazını
canlandıran Xalq artisti Məlik Dadaşov isə I dərəcəli
diploma layiq görülüb. O vaxtlar Azərbaycan KP MK-nın
birinci katibi işləyən Heydər Əliyev bu tamaşaya
baxdıqdan sonra səhnəyə qalxaraq teatrın kollektivini
təbrik edib. K. Bokaryevin “Poladəridənlər” əsəri də
kollektivə müvəffəqiyyət qazandırıb. Qeyd edək ki, hər iki əsəri o vaxtlar gənc
olan, hazırda Xalq artisti Mərahim Fərzəlibəyov
tamaşaya hazırlamışdı.
- Yəni
məqsədiniz bu teatrın şöhrətini
qaytarmaqdır?
-
Şübhəsiz... Özü də yalnız
keçmiş MDB məkanında yox.
- Bu teatrın
hansı problemləri var?
- 45
yaşlı Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram
Teatrının müəyyən problemləri var. Ən
ümdə məsələ teatrda axşam seanslarını bərpa
etmək idi. Artıq bu sahədə fəaliyyətə
başlamışıq. Yəni, əgər
belə demək mümkünsə, axşamlar da bu teatrın
işıqları yanır. İndi texniki
imkanlarımızı genişləndirməyə
çalışırıq. Bu məsələni
də mövsümün sonuna kimi həll etməliyik ki,
növbəti mövsümdən xarici ölkələrin
teatrları ilə işbirliyi qura bilək. Yenə deyirəm, məqsədim bu teatrın
inkişafına nail olmaqdır.
“Deyirlər
ki...”
-
İslam müəllim, deyirlər, H. Ərəblinski adına Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram
Teatrının adından “musiqili” sözü
çıxarılacaq.
- Elədir.
Bu yaxınlarda biz özümüzü
Sumqayıt Dövlət Dram Teatrı adı ilə
tamaşaçılara təqdim edəcəyik. Bununla bağlı Nazirlər Kabinetinin qərarını
gözləyirik.
- Belə olan halda, teatrın
strukturunda dəyişikliklər olacaqmı?
- Təbii
ki, teatrın strukturunda, ştat cədvəlində müəyyən
dəyişiklər gözlənilir...
-
Teatrın adının dəyişdirilməsi bu sənət
ocağına geniş yaradıcılıq imkanları verəcək?
- Zənnimcə,
bu günün prizmasından yanaşanda, teatrı bir ampluada məhdudlaşdırmaq
doğru deyil. Bu mənada teatrımız müəyyən
bir çərçivədən çıxmış
olacaq. Unutmayın ki, eyni janrda tamaşalar
həm tamaşaçını, həm də elə
yaradıcı kollektivi bir növ yorur. Bir də nə
gizlədək, çoxdan idi ki, teatr bu missiyanı tam yerinə
yetirə bilmirdi... Bununla bağlı Bədii
Şurada baş rejissor və aktyorlarla müzakirələrimiz
olub. Yalnız onu deyə bilərəm ki,
yeni mövsümdən maraqlı tamaşalarla
repertuarımız zənginləşəcək.
- Bəs
hazırda teatrda hansı tamaşalar üzərində iş
gedir?
- Jan
Anuyun “Antiqona”, Raffi Şartın “Arvadımın adı
Marisdir”, türk yazarı Əziz Nesinin “Öldür məni,
can-ciyər”, Əhməd Orucun “Açarı itirənlər”
əsərləri üzərində iş davam etdirilir.
- Səhv
etmirəmsə, Lənkəran teatrının Kutaisi Gənclər
Teatrı, Türkmənistan Akademik Teatrı ilə əlaqələri
var idi... Bu əlaqələr burada da davam etdiriləcəkmi?
- Əlbəttə...
Unutmayın ki, bu və ya digər teatrın əlaqələri
nə qədər geniş olsa, onun sədası daha uzaqlardan
gələr.
- Lənkəran teatrında
çalışarkən belə bir fikir demişdiniz: “Təvazökarlıqdan
uzaq çıxmasın, başqa teatrlar bu və ya digər
ölkələrə can atırlar, bizi isə dəvət
edirlər. Bu, təbii ki, artıq nailiyyətdir”.
Burada da buna nail olacaqsınız?
-
Artıq bu sahədə teatrımızın marşrutları
bəllidir. Belə ki, may ayının sonu, iyunun əvvəlində
Con Patrikin əsəri əsasında hazırlanmış “Qocanı
öldürməliyik” tamaşası ilə Kutaisi şəhərinə
gedəcəyik. Bolqarıstan“Gülüş və
göz yaşı” adlı teatrda isə teatrımızın
baş rejissoru, Əməkdar artist Firudin Məhərrəmovun
quruluş verdiyi “Müsyo Jordan və Dərviş Məstəli
şah”ı ilə peyda olacağıq. Yeri
gəlmişkən, bu əsər həm də Qarabağ həqiqətlərinin
dünyaya çatdırılması nöqteyi-nəzərindən
çox önəmlidir. Digər tərəfdən,
bu komediyada avropalının vətənimizə baxış
nöqtəsi var. Eyni zamanda milli adət-ənənələrmiz,
milli geyimimiz, muğamımız təbliğ olunur. Türkiyənin Ərzurum və Trabzon teatrlarına
da dəvətliyik. Zənnimcə, belə
səfərlər aktyorları daha məhsuldar, səmərəli
işləməyə sövq edir, onların
yaradıcılığına stimul verir.
- Bəlkə sizə məxsus
ideyadan, yəni “Bir tamaşanın festivalı”ndan
danışaq?
- Bu
tamaşa layihəsi 5 ölkənin - Azərbaycan, Makedoniya,
Bolqarıstan, Türkiyə və Gürcüstanın
bölgə teatrlarını birləşdirir. Həmin
ölkələrin teatrları ayrılıqda eyni əsəri
öz yozumlarına uyğun hazırlayırlar. Beş
teatrın hazırladığı əsər “Mühacirlər”dir.
Tamaşa beş ölkədə
hazırlanacaq və sonda “Bir tamaşanın festivalı”
adı altında həmin ölkələrdə
nümayiş etdiriləcək. Layihə ilə
bağlı adlarını çəkdiyim ölkələrdə
səfərlərdə olacağıq. Bizim bu
ideyamız ( bu ideya İslam Həsənova
məxsusdur - Q. M) Sumqayıt Şəhər İcra Hakimiyyəti,
eləcə də Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən
dəstəklənir. Onu da deyim ki, indiyədək
ölkəmizdə belə bir festival təşkil
olunmayıb. Biz bunu növbəti
mövsümdə reallaşdırmaq niyyətindəyik.
Məlumat üçün bildirim ki, ötən
əsrin 70-ci illərinin əvvəllərində
yazılmış “Mühacirlər” pyesi məşhur polyak
dramaturqu Slovomir Mrojekin yaradıcılığında
xüsusi yer tutur. Əsər bir növ
avtobioqrafikdir və onun digər pyeslərindən fərqlənir.
Pyesdə cəmi iki personajın
iştirakına baxmayaraq, müəllifin özü də
açıq-aydın iştirak edir. Pyesin süjet xəttini
yad ölkədə iki əcnəbinin Yeni il
gecəsini keçirməsi təşkil edir.
Bundan əlavə, Bolqarıstan teatrı ilə
yaradıcılıq mübadiləsi edəcəyik. Bolqar teatr
mütəxəssisləri bizdə, biz isə onların səhnəsində
tamaşa göstərəcəyik. Eyni
zamanda Makedoniya və Türkiyə ilə bağlı
planlarımız var. Ukraynanın Odessa Dövlət Dram
Teatrı ilə, Qazaxıstan, Almaniya teatrları ilə
ünsiyyət qurmuşuq. Almaniyanın
Münhen şəhərinin dövlət teatrı ilə əlaqələr
qurmuşuq. Planlaşdırırıq ki,
Almaniyadan Sumqayıt teatrına rejissor dəvət edək.
Bunlar birtərəfli mübadilə olmayacaq.
Belə ki, bizim rejissorlarımız da həmin
ölkələrdə tamaşa hazırlayacaqlar. Yəni onlarla qarşılıqlı əlaqələr
nəzərdə tutulub. Yeri gəlmişkən,
biz burada bir yaradıcılıq laboratoriyası da təşkil
etmək fikrindəyik. Belə ki, burada
müəyyən əsərlər müxtəlif versiyalarla
tamaşaya qoyulacaq. Bura sonuncu kursda oxuyan
rejissorları dəvət etmək niyyətindəyəm.
“Otello” da
olacaq”
- Daha
hansı yeniliyə imza atmaq fikriniz var?
- Bolqar rejissor Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrında “Otello”nu səhnələşdirəcək.
Artıq tamaşanın ssenarisi əlimizdədir.
Hazırda bu tamaşa kollektivimizin gündəmindədir.
Onu da deyim ki, “Otello” tam halda ölkəmizdə
1936-cı ildə oynanılıb. Monotamaşa
formasında isə Kamera Teatrında oynanılıb. “Əli və Nino”nu isə Gürcüstandan dəvət
edəcəyimiz rejissor səhnələşdirəcək.
- Yeri gəlmişkən, həmin
tamaşada Otello kimə həvalə olunacaq?
- O rolu
teatrımızın aktyoru, Əməkdar artist Namis Şirməmmədov
oynayacaq. Onu da deyim ki, o, çox maraqlı
aktyordur. Onunla bağlı bir faktı
xatırladım. O, H. Ərəblinski adına
Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrının görkəmli
yazıçı-dramaturq, publisist Aqşin Babayevin “Xilaskar” əsəri
əsasında hazırladığı tamaşada ulu öndər
Heydər Əliyevin obrazını da canlandırıb. Onun digər
rolları ilə də tanış olan bir
şəxs kimi deyə bilərəm ki, o, artıq Otello
üçün də yetişib. Güman edirəm
ki, tələbkar tamaşaçı onu bu rolda görmək
arzusundadır. Mən teatrımızın
digər aktyorlarının da imkanlarını yüksək dəyərləndirirəm.
Hərdən mənə elə gəlir ki, bu
teatrın aktyorlarının potensial imkanları hələ
tam sərgilənməyib. Məqsədim həm
də onların potensial imkanlarını üzə
çıxarmaqdır.
“Güman
edirəm ki...”
- Bəzən Sumqayıt teatrını Bakı
teatrlarının bazası adlandırırlar. Ağakişi Kazımov, Cənnət
Səlimova, Mərahim Fərzəlibəyov kimi rejissorlar,
Əlağa Ağayev, Barat Şəkinskaya, Kübrabəyim
Əliyeva, Afaq Bəşirqızı, Hacı
İsmayılov, Kazım Abdullayev, Hicran Mehbalıyeva kimi
aktyorlar burada yetişiblər... Hazırda fəaliyyət
göstərən həmin rejissor və aktyorların
iştirakı ilə tamaşa hazırlamaq fikriniz varmı?
- Bizim belə
bir layihə üzərində işləmək fikrimiz var... İnşallah, güman edirəm ki, bunu nə vaxtsa
reallaşdıra biləcəyik.
- İslam müəllim, Sumqayıt teatrının səhnəsində
sizi aktyor kimi görə biləcəyikmi? Yeri gəlmişkən, onu
da xatırladım ki, tanınmış aktyor Hacıbaba
Bağırov direktoru olduğu teatrda həm də rollar ifa edərdi...
- Mən
Lənkəran teatrında bir neçə tamaşaya - “Ezop”a,
“Herostatı unudun”a, “Sezarın qətli”nə, “Lənkəran
xanının vəziri”nə, “Açar itirənlər”ə
quruluş vermişəm. Bu mənada bu sahədə
müəyyən təcrübəm var. Burada da bir neçə
tamaşaya quruluş vermək niyyətindəyəm. Təbii
ki, teatrımızın baş rejissoru Firudin Məhərrəmov
icazə versə... Ancaq aktyor kimi hələ
planımda heç nə yoxdur. Bilirsinizmi
niyə? Mən uzun müddətdir ki, səhnəyə
çıxmıram. Bu mənada aktyor vərdişlərini
qoruyub saxlaya bilməmişəm. Məsələn,
yaddaşımda müəyyən problemlər var... Digər tərəfdən, burada buna, hələlik,
heç ehtiyac da yoxdur. Amma lazım olsa,
burada fəhləlik də etməyə hazıram.
- Bəs tamaşaçı
auditoriyası barədə nə deyə bilərsiniz?
- Mənim
fikrimcə, indi tamaşaçı kontingentini başqa cür
formalaşdırmaq lazımdır. İndi əvvəlki
qaydalarla işləmək mümkün deyil. Bu gün tamaşaçı toplamaq
üçün başqa yollar aramaq lazımdır. Biz belə qərara gəlmişik ki, şəhərimizdə
fəaliyyət göstərən müəssisələrlə
sıx əlaqə saxlayaq, onların bu və ya digər tədbirlərini
təşkil edək. Bu isə o deməkdir ki, onlar sabah bizim tamaşaçıya çevriləcəklər.
Yeri gəlmişkən, kollektivimiz orta məktəb
dərsliklərinə salınmış bəzi əsərləri
də səhnəyə gətirmək niyyətindədir.
- Sizə
elə gəlmirmi ki, son zamanlar bizim ziyalılar teatr aləmindən
bir qədər uzaqlaşıblar?
- Bu fikrinizə qatılıram. Mənə elə gəlir ki, bəzi ziyalılarımızda çox qəribə bir ətalət formalaşıb. Deyəsən, internet onları həyatdan, reallıqdan təcrid edib. Odur ki, onlara teatrla bağlı sual verilən kimi o saat başlayırlar pisləməyə: ay nə bilim bizdə yaxşı tamaşalar yoxdur və sairə. Lakin onlardan soruşanda ki, axırıncı dəfə hansı teatrda, hansı tamaşaya baxmısan. Deyirlər ki, 8-10 il bundan qabaq. Adama deyərlər, ay qardaş, sən son illərin tamaşalarına baxmadan nə cəsarətlə belə danışırsan? Ümidvaram ki, onlar son tamaşalarımıza baxsalar, belə şeylər danışmazlar.
- Yeri gəlmişkən,
bu və ya digər tamaşalara ziyalılar da dəvət
olunurlar?
- Hə, artıq onları da tamaşalara dəvət edirik. Amma mənim fikrimcə, ziyalılarımızın teatrlardan uzaqlaşmasında teatr xadimlərinin də müəyyən günahı var. Odur ki, mən həmçinin ziyalıların da teatrımıza qayıdışı ilə bağlı müəyyən işlər də həyata keçirmək niyyətindəyəm.
- Daha nə demək
istərdiniz?
- Bildiyiniz kimi, mən bir aydır ki, buradayam və bu müddət ərzində bütün düşündüklərimi həyata keçirmək mümkün deyil. Builki mövsümün bağlanışına da az qalıb. Amma çətinliklərə baxmayaraq, yeni teatr mövsümündə tamaşaçıların qarşısına daha sanballı repertuarla çıxacağımıza əminəm.
Zaman.-2014.-3 may.-S.6.