Haqqın dərgahına doğru, yaxudDağ boyda adam” və “gül kimi söz

 

Nəfsinə uyma, o yolu tərk et, Haqqın dərgahına doğru, Səlsəbilə gəl!” Hz. Mövlana

 

Onuelmimizin cövhəri, dinimizin şərəfi, parlaq zəka sahibi - böyük vətəndaş” (A. Paşazadə), “İslam dünyasının mahir incisi” (A. Əlizadə), “misilsiz təfəkkür sahibi” (F. Qasımzadə), “xalqın böyük müəllimi” (M. Adilov), “möcüzə adam” (Q. Paşayev), “Haqq adamı” (Z. Yaqub), “Hal əhli” (N. Cəfərov) .... adlandırırlar. Haqqında yazılan kitablardan, ona ünvanlanan ürək sözlərindən oxuduğum, eşitdiyim bu gözəl adların hamısı ona yaraşır. Amma mən ona, sadəcə, “Vasim müəllimdeyirəm. Vasim Məmmədəliyev! - Bu ad soyadda, zənnimcə, o dəyərli insana yaraşan bütün gözəlliklər cəm olub. Vasim müəllimlə tanışlığımın, ona olan hörmət sevgimin tarixçəsini düşünəndə, ilk növbədə, atamı, atalı günlərimi xatırlayıram. Hər həftənin cümə axşamı televiziya efirindən biziHaqqın dərgahı”na səsləyən bir  bəlağətli ecazkar  səs məni xəyalən ötən günlərə qaytarır. Atamın maraqla gözlədiyi, diqqətlə izlədiyi bu televiziya verilişinin efir vaxtı evimizdə tam səssizlik hökm sürərdi. Kimsə bircə kəlmə söz desə, səs salsaydı, atamın zəhmli səsini eşidərdik: “İmkan verin, qulaq asaq! Dağ boyda adam gül kimi söz danışır!” Çox keçmədi ki, atamın çox sevdiyi   səssiz-səmirsiz dinləməyimizi istədiyi o iman dolu, əsrarəngiz səs məni öz sehrinə saldı. mən bu səs sahibinin, doğrudan da, “dağ boyda adam”, söylədiyi sözün isəgül kimi sözolduğunu dərk elədim. İlk dəfə beləcə, televiziya ekranlarından  görüb-tanıdığım Vasim müəllimlə ikincigörüşüm  onun dəyərli ziyalımız, mərhum akademik Ziya Bünyadovla birgə tərcümə etdiyiQurani-Kərim”lə bağlıdır. Uca Allahın bu mübarək Kitabını ana dilimizdə oxuduqca, göydən yerə enən bu ilahi nurun həm Uca Yaradanın bizə sevgisindən, lütf mərhəmətindən qaynaqlanan bir İlahi Eşq Kitabı olduğunu anladım. Elə Vasim müəllim özü mübarək kitabımızın tərcüməsinə yazdığı  Ön söz”də hər şeydən öncə, məhz bu ilahi lütfün böyüklüyündən söz açır: “Quran Allah kəlamıdır. O şair ilhamının, nasir qələminin məhsuludur. Quran bunların hər ikisinin fövqündədir. Şairin şeiri məhəbbətin, gözəlliyin tərənnümü, hisslərin ifadəsi, bəşər övladının yerdən göyə ucalmış hayqırtısı, nidası, yalvarışı müraciəti, zülmə, haqsızlığa qarşı etirazı üsyanıdırsa, Quran Allah-təalanın göydən yerə endirilmiş lütfü, hidayəti, şəfqət mərhəmətidir”.

 

Vasim müəllimlə  üçüncü görüşüm AMEA Məhəmməd Füzuli adına Əlyazmalar İnstitutunda oldu. 60 illik yubileyi münasibətilə  institutda görüş keçirilirdi. Gənclər adından danışmaq üçün mənə söz verildi. İlk dəfə ürək sözlərimi ona söyləyə bildim. Üstəlik, tədbirin sonunda  əməkdaşlıq etdiyim dövlət radiosununŞəbəkəbədii-informasiya proqramında apardığımƏlyazmalar xəzinəmizrubrikası üçün ondan kiçik bir müsahibə aldım. Vasim müəllimi yaxından tanıyıb onunla həmsöhbət olarkən onun olduqca səmimi, sadə mehriban bir insan olduğunu gördüm. o “dağ boyda adamgözümdə bir boy da ucaldı... Böyük alman mütəfəkkiri, islamı yüksək dəyərləndirən, “Qurani-kərim”i  kitabların kitabıadlandıran  Götenin belə bir kəlamı var: “Böyük insanlar dağa bənzəyir; yaxınlaşdıqca əzəmət qüdrəti artır. Kiçik insanlar ilğım kimidir; yaxınlaşdıqca qədər faydasız aldadıcı olduğu üzə çıxır”. Bu keşməkeşli ömür yolunda kiçik  insanlarla rastlaşanda ruhdan düşməmək üçün yadıma dağ boyda böyük insanları salıram. Dağ boyda, dağ vüqarlı insanları düşünəndə ürəyim dağa dönür. Belə dəyərli insanlar millətin  qürurudur, məncə. “Qurani-Kərim”inNəhlsurəsinin 15-ci ayəsində buyurulur:

 

       “(Allah Yer kürəsi möhkəm olsun, titrəməsin, onun hərəkəti hiss olunmasın, beləliklə ) sizi yırğalamasın deyə, Yer üzündə möhkəm dayanan dağlar (istədiyiniz yerə) gedib çata biləsiniz deyə, çaylar yollar yaratdı”.

 

Düşünürəm ki, Yer kürəsinin möhkəmliyi naminə yaradılan  dağlar kimi, dağ vüqarlı, dağ boyda oğullar da bütün varlığı ilə, Uca Allahın bir lütfü olaraq, öz millətinin mənəvi müvazinətinin qorunub saxlanılmasına xidmət edir. Axı, “Hədidsurəsinin 29-cu ayəsində buyurulduğu kimi,  ...Allah çox böyük lütf (kərəm) sahibidir!”

 

Vasim müəllimlə dördüncü görüşümüz isə onun rəhbərlik etdiyi İlahiyyat fakültəsində oldu.Bilənlərə salam olsun!” silsiləsindən qələmə aldığım elmi-publisistik kitabın redaktoru olmasını  istəmişdim. “Gətir, qızım”, - dedi. Mən gətirdim. Məni doğma mehriban bir ata kimi qarşıladı. Atamı yenicə itirmişdim... Onun böyük hörmət bəslədiyi budağ boyda adam”dan gördüyüm  səmimiyyət   qayğıkeşlik mənimçün çox dəyərliydi... Beləcə, ilk kitabımın xeyir-duasını Vasim müəllimdən aldım. İllərdir, bu silsilədən daha bir kitabı isə ona həsr etmək arzusundayam. Hələlik sadəcə, onun haqqında yazılanları oxuyuram. Müxtəlif konfrans simpoziumlardakı  çoxsaylı məruzə çıxışlarını, “Haqqın dərgahıproqramını, televiziya verilişlərində maraqlı müsahibələrini izləyirəm. Haqqında daha çox öyrəndikcə, millətimin bu dəyərli oğlunun varlığı ilə daha çox qürur duyuram. Millətin maddi-mənəvi sərvətləri içərisində ən yüksək  məqamda  insanın, xüsusilə, sözün həqiqi mənasında ziyalı olan insanın dayandığını hər birimizin onu hər şeydən daha çox qorumalı, dəyər verməli olduğumuzu düşünürəm. Belə dəyərli insanlardan biri akademik Vasim Məmmədəliyevdir. Daha bir hörmətli akademikimiz  Ziyad Səmədzadənin sözləri ilə desək, “Vasim müəllim milli sərvətimizdir”. Gəncliyində ona fars dilini öyrədən əziz müəllimi, şair Ənvər Nəzərli öz sevimli tələbəsinə həsr etdiyi  Mən qətrə isəm...”  şeirində alimi öz milləti üçün böyük bir nemət adlandırır:

 

Alim dediyin millət üçün bir ulu nemət,

 

Yoxdursa əgər alimi, bədbəxtdir o millət”.

 

Bu yaxınlarda BDU-nun təşkil etdiyi, A. İmanquliyevanın 75 illik yubileyinə həsr olunanŞərqşünaslığın aktual problemlərimövzusunda respublika elmi konfransının materialları kitabında Vasim müəllimin hörmətli həyat yoldaşı, şərqşünas alim Qumru xanımla birgə qələmə aldığı bir məqaləsini oxudum. “Xaqani ŞirvanininMədain xərabələriqəsidəsində bir beytin şərhiadlı həmin məqalədə qəsidənin 30-cu beyti:

 

 

 

Pərviz konun qom şod, zan qomşade kəmtər qu,

 

Zərrin təre ku bər xan, roukəmtərəkubərxan.”

 

                                               

 

 Tərcüməsi:

 

Pərviz yox olmuşdur, ondan daha söz açma,

 

Get “kəmtərəkusöylə, zərdən tərə yox əlan”,-

 

beyti şərh edilərək, şairin birQuran” ayəsinə, eləcə də Sasani hökmdarı Xosrov Pərvizlə bağlı bir rəvayətə işarəti olduqca gözəl bir şəkildə izah olunur. Hər gün süfrəsinə qızıldan tərə (səbzə) düzdürən və onu yemək bitdikdən sonra özü ilə nahar edənlərə bağışlayan Xosrov Pərvizlə bağlı bir rəvayəti xatırladan şairin ibrətamiz nəsihəti açıqlanır:Xaqani deyir ki, bu günXosrov Pərviz var, nə də qızıldan düzəldilmiş tərə (səbzə). Sən ondan az danış, get “kəm tərəku...” oxu! Beytin mühtəvasından belə bir qənaət hasil olur ki, dünyaya çox Xosrov Pərviz kimiləri gəlib-getmiş, onlar özləri ilə bu dünyadan heç bir şey apara bilməmiş, əksinə, bütün var-dövlətlərini, sərvətlərini dünyada qoyub onu tərk etmişlər. İnsana dünyada qalan şey yalnız yaxşı adona əbədiyyət qazandıran gözəl, xeyirxah əməllərdir ki, bu da çox az adama nəsib olur”.

 

Yaxşı adxeyirxah əməllər... - Bəli, bu, doğrudan da, çox az adama nəsib olur. Nə yaxşı ki, akademik Vasim  Məmmədəliyev bu xoşbəxtlikdən nəsibini alanlardandır. Və nə yaxşı ki, Sözlərin şahı, iman və mənəviyyat qaynağı “Qurani-kərim” haqqında etdiyi dəyərli söhbətləri, söylədiyi “gül kimi söz”ləriylə bizi “Haqqın dərgahı”na səsləyən bir ecazkardoğma səs var. Bu səs onu dinləyənləri, Mövlana həzrətlərinin sözləri ilə desək, dünya həvəslərinin zindanından qurtulmağa, Cənnət bulağına, Səlsəbilə dəvət edir.

 

Şəlalə Ana, Şair-publisist AMEA M. Füzuli adına Əlyazmalar İnstitutu

 

Zaman.-2014.-8 noyabr.-S.9.