Səyyar “ASAN xidmət”lər regionlarda vətəndaş-dövlət
münasibətlərinin güclənməsini təmin edir
Dövlət-vətəndaş münasibətlərinin
tənzimlənməsi vətəndaşın
dövlət strukturları
ilə münasibəti
ilə sıx əlaqəlidir.
Bu münasibətlər
vətəndaşın dövlət
qurumları ilə qarşılıqlı əlaqələrindən
irəli gələn davranışlara görə
də formalaşa bilər. Xüsusən, sənədləşmə ilə bağlı proseslər əksər hallarda vətəndaşların
əleyhinə olur.
Vətəndaş çox incik
düşür, bəzən
aldadılır, süründürməçiliyə
yol verilir. Sözsüz
ki, bunlar ciddi narazılıqlara səbəb olur. Amma son 2 il
ərzində “ASAN xidmət”in
fəaliyyəti ilə
vətəndaşların sənədləşmə
sahəsində fikirləri
tamam dəyişərək,
operativliyin, şəffaflığın,
üstün xidmətin
keyfiyyətinin əyani
şahidi olurlar. Xüsusən adıçəkilən qurumun bölgələrdə
göstərdiyi səyyar
xidmət, əhalinin bir neçə xidmətdən yararlanması
üçün əsaslı
şəraitlə təmin
olunması təqdirəlayiqdir.
Bunu bir müddət öncə ölkəmizin
şimal bölgəsində
səyyar “ASAN xidmət”i
sayəsində bir daha görə bildik. Qusar, Quba rayonlarından
sonra növbə Xaçmaz rayonuna da çatdı. Xaçmaz rayonunun mərkəzində
(Mədəniyyət Evi
və İcra Hakimiyyətinin inzibati binasının yaxınlığında)
sakinlərə səyyar
“ASAN xidmət” göstərilirdi.
Bir neçə gün ərzində buradakı prosesi izləyərək,
“ASAN xidmət”in əməkdaşları
və xidmətə müraciət edən vətəndaşlarla təmasda
oldum. Müşahidələrimiz xidmətin keyfiyyətinə
görə olduqca xoş təəssuratlarla
yadda qaldığını
göstərirdi.
Xidmətin əməkdaşı Ülvi Həsənzadə
ilə “ASAN xidmət”in
səyyar fəaliyyəti,
vətəndaşların “ASAN”a olan münasibətləri
barədə danışdıq:
“ASAN xidmət” səyyar
fəaliyyətini 2013-cü il iyun ayının 3-dən dekabr
ayının sonlarınadək
bu xidmətin inzibati binalarının olmadığı rayonlarda
başlayıb. Xidmət
iş keyfiyyəti, şəffaflıq, operativlik
cəhətdən vətəndaşların
etimadını, etibarını
qazanmaqla yanaşı,
bu xüsusiyyətlərinə
sadiq qalmağa çalışır. Müraciətlərə əsasən, səyyar avtobuslar rayonların mərkəzi sayılan, əhalinin daha sıx olduğu məkanlarda fəaliyyət
göstərirlər”.
- “ASAN xidmət”in
təsis olunmasından
sonra istər bölgələrdə, istərsə
də paytaxtda son iki illə müqayisədə
nə dəyişdi?
- Ümumiyyətlə, əhalinin
hüquqi maariflənməsi
getdikcə genişlənir.
ASAN-da hansı
xidmətlərin olması
barədə artıq
vətəndaşlar məlumatlıdırlar.
Məsələn, paytaxta nisbətən
bölgələrdə əhalinin
müraciətləri arasında
daha çox ipoteka, kreditlər, pensiya kartı, sosial sığorta ilə bağlı mövzular, suallar yer tuturdu. Məhdud səlahiyyətlərin olmasına
baxmayaraq, vətəndaşlar
sanki ASAN-dan daha çox xidmət növü gözləyirdilər. Artıq vətəndaşlar
“ASAN xidmət”in fəaliyyət
sahəsindən xəbərdardırlar.
Ümumilikdə müraciətlər şəxsiyyət vəsiqəsi
və ümumvətəndaş
pasportunun (el arasında
xarici pasport da deyilir) dəyişdirilməsi
və alınması barədə olub. Ən çox sənədləşmə
mənzillə - əmlakla
bağlıdır. Yəni müraciətlər
rayonlara görə dəyişir. Məsələn, Qusarda mənzillərin qeydiyyatı və ümümvətəndaş pasportunun
alınması ilə
bağlı müraciətlər
daha çox olub. Vətəndaşlara xidmət maksimum
şəkildə dövlət
qulluqçusunun etik və əxlaq kodeksi ilə müəyyənləşir. Burada müşahidələrə əsasən
deyə bilərik ki, vətəndaşlar da bu davranışdan
məmnundurlar. Xaçmazda gün
ərzində ümumilikdə
maarifləndirici-məsləhətləri
də nəzərə
alsaq, 1000 (min) nəfər
müraciət edib.
Sırf xidmətdən yararlanan
300-400 nəfərdir. Bu
vətəndaşların etimadını
ifadə edən bir davranışdır.
Çalışırıq ki, bu etimadı da doğruldaq.
- ASAN-da göstərilən xidmətlər
digər orqanlarda da göstərilir. Bəs, vətəndaşların müraciətinin
bu çoxluğu nəyi ifadə edir?
- Bu sualı elə vətəndaşların dediyi
ifadələrlə cavablandırmağa
çalışacağam. Onlar deyirlər ki, digər orqanlarda məqsədli şəkildə
süründürməçilik var. Üstəlik, kobud davranışlara da rast gəlirik. Rüsumdan kənar “xərclər” də vətəndaşların
narazılığına və
narahatlığına səbəb
olur. Onlar görəndə ki, “ASAN xidmət”in əməkdaşları da
xalqdan biridir, normal davranışla xidmət göstərirlər, bu, onların etimadını qazanmağa səbəb olur.
- Regionlara səfəriniz ərzində
vətəndaşlar “ASAN xidmət”dən
tam yararlana bilirlərmi?
- Məhdud səlahiyyətlərimizə
baxmayaraq, səlahiyyətlərimiz
çərçivəsində yüksək xidmət var.
Daha da yaxşısı
üçün çalışırıq.
Bu imkanları “ASAN xidmət” vətəndaşlara
təqdim edir. Xidmət çərçivəsində müxtəlif sualları da cavablandırırıq.
Şimal
bölgəsini də
nəzərdə aldıqda,
digər regionlarda olduğumuz müddətdə
müraciətlər daha
çox olub. “ASAN xidmət”in yerləşdiyi
məkanlar şəhərin
mərkəz hissəsində,
əhalinin sıx olduğu məkanlardır.
Rayon yerində əksəriyyət eşidir,
bilir, maraqlanır.
Bəzən vətəndaşlar gileylənirlər ki, ASAN-da rüsumların məbləği niyə aşağı deyil?
Onlar bilməlidirlər ki, “ASAN
xidmət” alternativ xidmətdir. Heç
bir maneə olmadan qısa zaman ərzində müraciət olunan xidmət sahəsi üzrə iş yerinə yetirilir. Nəticə
etibarilə vətəndaşlar
bilirlər ki, qanunvericiliklə nəzərdə
tutulmuş formada, tələb olunanlardan əlavə heç bir təmənna güdülmür.
- Paytaxt və region arasında sənədləşmə prosesində
nə kimi fərqlər var?
- Paytaxtda vətəndaşın
məsələn, şəxsiyyət
vəsiqəsini dəyişməsi
sadə bir haldır. Bu əməliyyat
eyni keyfiyyətdə
ASAN xidmətlə yanaşı,
“pasport masada”da aparıla bilər və gündəlik iş cədvəli sırasında bu adi hal sayılır.
Amma “ASAN
xidmət”in olmadığı
rayonda isə şəxsiyyət vəsiqəsini
dəyişdirmək üçün
bir gün sərf olunur. Həmin vətəndaş
bunu gündəlik gördüyü işlər
sırasında önəmli
bir iş kimi qiymətləndirir. “ASAN xidmət”in rayonlarda
səyyar xidməti zamanı vətəndaşlar
bu fərqi görür və onların gözlərindəki
o ç.sevinc bizə
kifayət edir.
- Daha nə kimi fərqlər
hiss olunur?
- Rayonlarda ciddi məsələlərdən biri
də növbə mədəniyyətidir. Şahidi olduğumuz
hallar olub ki, cəmiyyətdə sosial statusuna - vəzifəsinə, maddi durumuna görə fərq qoyulur. Buna da vətəndaşlar
artıq vərdiş
olublar. “ASAN xidmət”in sayəsində
bu yolverilməz haldır. Obyektiv səbəblər ola bilər ki, bunu da
nizamlamaq mümkündür.
Ədalət prinsipilə fiziki
məhdudiyyətli, hamilə
qadınların, yaşlı
insanların növbədə
durmalarına bizim vətəndaşlar özləri
də növbədənkənar
yer verirlər.
Elə hallar ola bilər
ki, məsələn,
rayon yeridir təsərrüfatını
qoyub gələnlər,
harasa daha ciddi bir məsələ
üçün tələsənlər,
kəndə qayıdacaq
marşrutun vaxtını
ötürmə ehtimalı
olanlar və s. ola bilər ki, bu da
vətəndaşların ümumi razılığı
əsasında tənzimlənir.
Səyyar xidmətin
son günlərinə doğru
növbə mədəniyyəti
və prinsipində hər hansı bir narahatlığın
hiss olunduğunu da görməmişik. Əsasən maariflənmənin qıtlığı,
vətəndaşların özlərinə
inamsızlıqlarının şahidi oluruq. İnsanlarda saflıq və sadəlövhlük var. Məsələn,
burada növbə sistemi var və
bu, nömrələrlə
tənzimlənir. Sürücülük vəsiqəsini dəyişməyə
gəlmiş vətəndaşdan
əməkdaşımız nömrə soruşub və vətəndaş gedib avtomobilindən maşının nömrəsini
çıxarıb gətirib.
Digər
bir nümunə.
Səyyar xidmətin notariusuna
görə gözləmə
nömrəsi verilib.
Vətəndaş gedib yerli notariusunun qarşısında
gözləyib. Qısacası, növbə mədəniyyətinin,
dinləmə qabiliyyətinin,
analitik qabiliyyətin zəifiyi, sadəlövlük
və s. hallar olur.
- “ASAN xidmət”
region vətəndaşlarına nəyi təqdim edə bildi?
- İlk növbədə,
vətəndaş-dövlət arasında inam və etimadın mövcudluğunu, sarsılmış
inamın bərpasını
təmin etməyə
çalışdı.
Dövlət qulluqçusunun şəffaf
və məsuluyyətli,
nəzakətli-gülərüz formada davranışını
gördü. Qazandığı əmək haqqının
da halal qazandığının şahidi
oldu.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında
səhifəni hazırladı:
Amil Tağıyev
Zaman.-2014.-21 oktyabr.-S.13.