Heydər Əliyevin dövlət-din
münasibətlərinin tənzimlənməsindəki xidmətləri
Azərbaycan dövlət müstəqilliyini
bərpa etdikdən sonra ölkəmizdə dövlət-din münasibətlərinin
yeni istiqaməti formalaşıb, respublikamızda
dini tolerantlığın
daha da inkişaf
etdirilməsində hüquqi
baza yaradılıb.
Müstəqil respublikamızın ilk dövrlərində
dini ənənələrimizin
bərpası və möhkəmləndirilməsi, Azərbaycan
dövlətinin din siyasətinin
qarşısında duran
əsas vəzifələrdən
biri olub. Azərbaycan öz
müstəqilliyini bərpa
etdikdən sonra ümummilli lider Heydər Əliyevin Azərbaycançılıq konsepsiyasına
uyğun olaraq ölkədə dövlət-din
münasibətlərinin, millətlərarası
və dinlərarası
dialoqun genişlənməsi
üçün əlverişli
şərait yaradılıb,
bu sahədə beynəlxalq hüquq normalarına uyğun qanunvericilik bazası bərqərar olub. Bu sahədə ulu
öndər Heydər
Əliyev tərəfindən
yaradılan müdrik siyasi-mənəvi xətt
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti İlham Əliyev tərəfindən
bu gün uğurla davam etdirilir və zənginləşdirilir. Ulu
öndər hələ
1994-cü ildə Təzəpir
məscidində dindarlar
qarşısında çıxış
edərkən ölkəmizin
müstəqilliyi bərpa
olunduqdan sonra milli, dini ənənələrimizin
möhkəmləndirilməsindən bəhs edərək deyib: “Azərbaycan müstəqil dövlətdir.
Azərbaycan xalqı öz
milli azadlığına,
müstəqilliyinə nail olmuşdur. Bu milli, mədəni, dini ənənələrimizin
bərpasına şərait
yaratmışdır. Biz bu şəraitin möhkəmlənməsi üçün
bundan sonra da çalışacağıq
və əmin ola bilərsiniz
ki, prezident kimi mən bu
yolda əlimdən gələni əsirgəməyəcəm”.
Dövlət-din münasibətlərinin düzgün tənzimləndiyi
Azərbaycanın bu sahədə digər ölkələrə nümunə
ola biləcəyini
irəli sürən Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin sədri
Şeyxülislam Allahşükür
Paşazadə Heydər
Əliyevin dövlət-din
münasibətlərinin tənzimlənməsi
sahəsindəki rolundan
bəhs edərək deyib: “Heydər Əliyev həzrətlərinin
əsasını qoyduğu
dövlət-din münasibətləri
özünəməxsus bir
örnək kimi təkcə bizim ölkə üçün
deyil, bütün dünya üçün nümunə ola bilər. Bizim bu gün bir araya gəlməkdə
əsas məqsədimiz
Azərbaycan gerçəkliklərini
öyrənmək və
yaymaqdır. İnşallah,
bu ali
məqsədə birlikdə
nail olacağıq”. A. Paşazadə
müstəqil Azərbaycan
dövlətinin yaranmasında,
Azərbaycanda din siyasətinin
və dövlət-din
münasibətlərinin formalaşmasında
H. Əliyevin rolunu şərh edərək, deyib: “Müstəqil dövlətimizin yaranmasında,
möhkəmlənməsində və nüfuzunun artmasında Heydər Əliyev həzrətlərinin
müstəsna xidmətləri
olmuşdur. O, hakimiyyətə
yenidən qayıtdıqdan
sonra ölkəmizdə
dini sahədə sabitliyə nail olunması,
konfessiyalar arasında
dözümlülük mühitinin
qorunub saxlanmasında və daha yüksək
səviyyədə bərqərar
olunması istiqamətində
böyük işlər
görülmüş, dini
icmaların fəaliyyəti
üçün hüquqi-mənəvi
şərait yaradılmışdır.
Bu məqsədyönlü fəaliyyətin nəticəsi
olaraq, Azərbaycanda mövcud dinlərin nümayəndələri öz
ayinlərini sərbəst
yerinə yetirir, tam hüquqlu vətəndaşlar
kimi ölkənin ictimai həyatında yaxından iştirak edirlər”.
***
Məlumdur ki, Azərbaycan dövləti dünyəvi
dövlətdir. Bu baxımdan
din dövlətdən və
dövlət dindən
ayrıdır. Bütün bunlar
Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında öz
əksini tapıb.
Məsələn, Azərbaycan
Konstitusiyasının 7-ci maddəsinin
1-ci bəndində göstərilib:
“Azərbaycan dövləti
demokratik, hüquqi, dünyəvi, unitar respublikadır”. Konstitusiyanın 18-ci maddəsi isə
din və dövlət
münasibətlərinə həsr olunub. Burada göstərilib:
I. Azərbaycan Respublikasında
din dövlətdən ayrıdır.
Bütün dini etiqadlar
qanun qarşısında
bərabərdir.
II. İnsan ləyaqətini alçaldan və ya insanpərvərlik prinsiplərinə zidd olan dinlərin yayılması və təbliği qadağandır.
III. Dövlət təhsil sistemi dünyəvi xarakter daşıyır.
Buradan göründüyü
kimi, dinin dövlətdən ayrı,
eyni zamanda, bütün dini etiqadların qanun qarşısında bərabər
olması, dövlət
təhsil sisteminin dünyəvi xarakter daşıması Konstitusiyada
qeyd olunub. Ulu öndər dövlət ilə dini qurumlar
arasındakı münasibətlərin
hüquqi əsaslarını
belə şərh edib: “Azərbaycan öz Konstitusiyasına görə, həm də dünyəvi bir dövlətdir. Dövlət
ilə dini qurumlar arasındakı münasibətlər Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının
müvafiq müddəaları
ilə, “Dini etiqad azadlığı haqqında” qanunla və digər qanunvericilik aktları ilə tənzimlənir.
Biz dini ilk növbədə
mədəniyyətin, tarixi
irsin, milli mentalitetimizin bir fenomeni və ayrılmaz bir hissəsi kimi qəbul edirik”.
Konstitusiyanın 48-ci maddəsində isə dini etiqad
və vicdan azadlığının hüquqi
məsələləri aşağıdakı
kimi təsbit olunub:
I. Hər kəsin vicdan azadlığı vardır.
II. Hər kəsin dinə münasibətini müstəqil müəyyənləşdirmək,
hər hansı dinə təkbaşına
və ya başqaları ilə birlikdə etiqad etmək, yaxud heç bir dinə etiqad etməmək, dinə münasibəti ilə bağlı əqidəsini
ifadə etmək və yaymaq hüququ vardır.
III. Dini mərasimlərin yerinə yetirilməsi, ictimai qaydanı pozmursa və ya ictimai əxlaqa
zidd deyildirsə, sərbəstdir.
IV. Dini etiqad və
əqidə hüquq pozuntusuna bəraət qazandırmır.
***
Azərbaycanda dövlətin din siyasətinin
həyata keçirilməsini
təmin etmək məqsədilə ulu öndər Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə 2001-ci ilin iyununda Dini Qurumlarla
İş üzrə
Dövlət Komitəsi
yaradılıb. Bu komitə
ölkəmizdə mövcud
olan dini strukturların fəaliyyətinin
tənzimlənməsi və
dövlətin din siyasəti
sahəsində müxtəlif
funksiyalarını yerinə
yetirir. Dövlət komitəsi öz
fəaliyyətində hüquqi
cəhətdən əsasən
Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasına, “Dini
etiqad azadlığı
haqqında” Azərbaycan
Respublikasının Qanununa
(1992) və digər müvafiq qanun və normativ-hüquqi aktlara əsaslanır.
Dövlətin din siyasətinə
aid olan məsələlərdə
dinlə bağlı qanunvericilik aktlarında dini icmaların və dini təşkilatların
dövlət siyasətinə
müdaxilə etməsinə
hüquqi cəhətdən
imkan verilmir. Bu vəziyyət bir
daha onu göstərir ki, Azərbaycan Respublikasında
həm nəzəri, həm də əməli cəhətdən
din dövlətdən, dövlət
dindən ayrıdır
və bu siyasətin formalaşması
ulu öndər Heydər Əliyevin fəaliyyətinin nəticəsidir.
Azərbaycanda dövlət-din
münasibətlərinin düzgün
qurulmasında, respublikada
dini əmin-amanlığın
və sabitliyin yaranmasında Heydər Əliyevin mühüm rol oynadığını
vurğulayan Moskva və Ümumrusiya sabiq Patriarxı II Aleksi Azərbaycanın bu sahədə nümunə göstərməsi
ilə bağlı öz fikirlərini şərh edərək deyib: “Azərbaycan qədim dini ənənələrə və
mədəniyyətə malik
bir ölkədir. Bu gün Azərbaycan
dini əmin-amanlığa
və sabitliyə ilham verən örnəkdir. Bunun əsası
Azərbaycan Prezidenti Heydər Əliyevin müdrik siyasəti sayəsində qoyulmuşdur.
Dünyəvi hakimiyyət və
ənənəvi dini
icmaların konstruktiv fəaliyyəti və qarşılıqlı ünsiyyəti
nəticəsində yaranmış
dövlət-din münasibətlərinin
nadir modeli Azərbaycan
Respublikasında öz
əksini tapmışdır.
Belə zənn edirəm ki, bu sahədə
Azərbaycanda toplanmış
təcrübə diqqətlə
öyrənilməli və
təhlil olunmalıdır”.
Buradan göründüyü kimi,
dövlət-din siyasətinin
formalaşmasında Azərbaycan
modelini nümunə kimi göstərən II Aleksi bu siyasətin
yaradılmasında Heydər
Əliyevin rolunu önə çəkib və bu sahədə
Azərbaycanda toplanmış
təcrübənin öyrənilməsini
tövsiyə edib.
Heydər Əliyevin din siyasətinin xüsusiyyətlərindən bəhs edən fəlsəfə elmləri doktoru, professor Rafıq Əliyev yazıb: “Milli liderimiz Heydər Əliyev göstərirdi ki, din xüsusi, incə sahədir və buna görə dövlətin bu sahədə siyasətini çox ehtiyatla, incə, diplomatik şəkildə, bütün tərəflərin maraqlarını gözləməklə, öz qanunlarımızı və qoşulduğumuz konvensiyaları pozmamaqla həyata keçirmək lazımdır. Ulu öndər qeyd edirdi ki, dünyəvi ateist dövlət demək deyildir. Bu o deməkdir ki, dövlət öz fəaliyyətində şəriəti, yaxud digər dini qanunları deyil, demokratiya qanunlarını rəhbər tutur”. Heydər Əliyev dövlət-din münasibətlərini dindarların maraqlarını gözləməklə, ölkəmizdə qüvvədə olan qanunlar və Azərbaycanın qoşulduğu konvensiyalar əsasında qurulmasını tövsiyə edib. Ulu öndər Heydər Əliyevin dövlətçilik prinsiplərinə sadiq qalan Prezident İlham Əliyev bu gün sabitliyə və tolerantlığa əsaslanan dövlət-din münasibətlərinin möhkəmləndirilməsi üçün əlindən gələni edir.
Prezident İlham Əliyev Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasında və digər qanunvericiliklə irəli sürülən əsas müddəaları əldə rəhbər tutaraq, dinlərarası münasibətlərin inkişaf etdirilməsi, respulikamızda yaşayan bütün xalqların hüquqlarının qorunması, bütövlükdə dövlət-din siyasətinin uğurla davam etdirilməsi ilə bağlı məsələləri öz çıxışlarında həmişə vurğulayıb. 6 noyabr 2009-cu il tarixində Bakı şəhərində “Dinlərarası dialoq: qarşılıqlı anlaşmadan birgə əməkdaşlığa doğru” mövzusunda keçirilən Beynəlxalq konfransda Prezident İlham Əliyev bu haqda deyib: “Azərbaycanda din ilə dövlət ayrıdır. Azərbaycan dünyəvi dövlətdir. Ancaq bununla bərabər, din ilə dövlət birdir. Bu birlik bizi qarşımızda duran amallar ətrafında birləşdirir. O da Azərbaycanın dövlət müstəqilliyini daha da möhkəmləndirmək, Azərbaycanda sabitliyi daim yüksək səviyyədə saxlamaq, Azərbaycan xalqının rifah halının yaxşılaşdırılması üçün əməli tədbirlər görmək, Azərbaycanda dinlərarası münasibətlərin həmişə müsbət istiqamətdə inkişaf etməsini təmin etmək, Azərbaycanda yaşayan bütün xalqların hüquqlarını qorumaq amallarıdır”.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 3-4 aprel 2007-ci il tarixində “Heydər Əliyev və Azərbaycanda din siyasəti: gerçəkliklər və perspektivlər” mövzusunda Bakıda keçirilən beynəlxalq konfransın iştirakçılarına göndərdiyi təbrik məktubunda Azərbaycanda Heydər Əliyevin dövlət-din münasibətlərinin tənzimlənməsində mühüm rol oynadığını vurğulayaraq deyib: “Çoxmillətli və çox konfessiyalı dövlət olan müstəqil Azərbaycan Respublikasının bütöv bir tarixi mərhələsi biləvasitə ümummilli lider Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır. Ulu öndər ictimai siyasi həyatın bütün sahələrində, o cümlədən, dövlət-din münasibətlərinin sivil prinsiplərə uyğun olaraq tənzimlənməsində, dini etiqad və vicdan azadlığının maneəsiz təminatında, dini-mənəvi, əxlaqi-etik dəyərlərin cəmiyyətin prioritet yaşayış normalarına çevrilməsində müstəsna xidmətlər göstərmiş, bu sahədə özündən sonra böyük siyasi irs və dövlətçilik təcrübəsi miras qoymuşdur”.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında
Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifəni
hazırladı: Elvin Əliyev
Zaman.-2015.-18 aprel.-S.13.