Biz sülhün,
əmniyyətin əsgərləriyik
Bəşər tarixinə nəzər yetirəndə bir həqiqətin şahidi olursan ki, hər bir səmavi dinin gəlişi ilə insanlıq tarixində yeni bir mərhələ açılıb və xalqlar hər gələn yeni dini müəyyən qədər milliləşdirərək, daha doğrusu, özününküləşdirərək yanlış anlamlara qapı açıblar.
Və bütün bu proseslərdən sonra “doğmalar”, “ögeylər”, “bizimkilər”, “sizinkilər” mərhələsi başlayıb. Tarix baxımından ilk səmavi din sayılan və Həzrəti-Musa (ə.s.) ilə gələn yəhudilik dinini bu iddianın ən bariz nümunəsi kimi göstərmək olar. Təsəvvür edirsinizmi, hazırda bu din mənsublarının, demək olar ki, hamısı elə bu xalqın nümayəndələridir, yəni yəhudilərdir. Halduki, din bir qövmə deyil, bütün Adəm oğullarına gəlmişdir. Əgər sən onu milli mənfəətlərin çərçivəsinə almağa çalışarsansa, onda o dində səndən başqa kimsə olmaz.
Xristian dinində
mənzərə bir qədər fərqlidir. Belə ki,
bu dinin ehkamlarına görə,
Allah anlayışı bir
növ aradan qaldırılmışdır. Kimlərsə bu iddianı
bir qədər yanlış saya bilərlər, olsun.
Amma özünüz düşünün, əgər
insanın günahını
insan bağışlayırsa,
demək bu anlayışda müəyyən
qədər ciddi problemlər var. Bu dinə
görə, anadan doğulan hər kəs günahkardır və o, xaç suyuna girdikdən sonra təmizlənir və ya günahın
nə olur olsun, kilsəyə get, keşişlə aranı
düzəlt, o da səni təmizləsin. İslam pəncərəsindən bu
məsələyə baxdıqda
isə tamamən fərqli mənzərə
görünür. Doğrudur, insan
günahlarının böyük
əksəriyyəti öz
həmcinsinə, yəni
insana qarşı işlənmiş günahlardır
və sən kimin haqqını tapdalamısansa, ondan da halallıq almalısan. Amma bir ali həqiqət var ki, nəhayətdə, son
məqamda insanı bağışlayan insan deyil, Allahdır. Elə məsələlər var
ki, insanlar bir-birindən şikayətçi
olmazlar, amma onlar Allah qarşısında
günahkar olurlar.
Götürək dövrümüzdə çox geniş yayılmış şəhvət
zinasını. Hər iki
tərəf razılıq
əsasında illər
uzunu zina ilə məşğul olurlar, həm də bir-birindən şikayətçi deyillər,
amma Allah qarşısında
hər ikisi günahkardır. Həm də
o günahı bağışlayıb-bağışlamamaq
haqqı ancaq Allah-Təalaya məxsusdur.
Yenə də kimlərsə təəccübünü
gizlətməyəcək: “Niyə?” Burda anlaşılmayacaq nə var ki?!
Zina ilə məşğul olan qadına da, kişiyə də o hissi və o imkanı verən Allahdır. Allah-Təala verdiyi
hər bir neməti, əmanəti ancaq doğru istiqamətdə, halallıq
çərçivəsində istifadə etməyi buyurur. Şəhvət də Allahın
verdiyi bir nemətdir və bu nemət olmasaydı,
Adəm övladının
soyu tükənərdi.
Başqa
nümunələr də
göstərmək olar,
məsələn, qumar
kimi. Amma bizim söhbətimizin
əsas mövzusu bu olmadığı üçün mətləbə
keçmək istəyirik.
Bir qədər yuxarıda haqqında danışdığımız
“bizimkilər”, “sizinkilər”
bir çox müsəlmanların İslam
anlayışında da
özünü göstərməkdədir.
Əgər tarixi qaynaqlara
diqqət yetirsəniz,
Rəsulullah dövründə
və ardınca davam edən bu mərhələdə müsəlman ümmətinin
nə qədər oxşar olduğu aydın görünəcək.
Çünki o dönəmdə hər şey Quran və Rəsulullahın həyatı əsas alınaraq həll edilirdi. Tarixin sonrakı mərhələlərində
isə milli, daha doğrusu, məhəlli zehniyyət məsələyə müdaxilə
etdiyi üçün
hər şey mahiyyətini, rəngini dəyişdi. Ona görə “milli” sözünü bu məqam üçün işlətməyi doğru
hesab eləmirik ki, islam
terminologiyasında bu sözün ifadə etdiyi məna “ümmət”in ifadə etdiyi mənaya çox yaxındır. “Ümmət” “millət”dən,
sadəcə, peyğəmbəri
ilə üstündür.
Yoxsa hər ikisinin əhatə dairəsi eynidir. “Xalq”
isə daha aşağı, daha kiçik mənanı ifadə edir. Eyni dinə girən xalqlar bir milləti
təşkil edirlər.
İslam
terminologiyasına görə,
bütün müsəlmanlar
əslində bir millətin fərdləridir.
Sənin xalq olaraq öz dilin, öz mədəniyyətin ola bilər, amma üst anlamda
sən İslam mədəniyyətinin daşıyıcısısan.
Amma nə qədər üzücü haldır ki, bu gün
bir çox dini məsələlərdə
bir qədər öncə bəhs etdiyimiz xalq mədəniyyəti özünü
ən yüksək səviyyədə göstərir.
Çox
uzaq getməyək, elə öz ölkəmizdə məscidlərin
minarələrinə baxmaqla
onun hansı məzhəbdən olan müsəlmanlar tərəfindən
inşa edildiyini anlamaq mümkündür.
Klassik müsəlman xalqları kimi tanınmış ərəblərin bir cür minarəsi var, farsların bir cür minarəsi
var, türklərin isə bir başqa
cür minarəsi.
Bu gün bu
xalqların hər biri əksəriyyət etibarilə fərqli məzhəbin daşıyıcısıdır.
Ərəblər daha çox
vəhhabi-sələfi, farslar
şiə-cəfəri, türklər
isə hənəfi-sünni
məzhəbinə mənsubdurlar.
Məsələ təkcə minarələrlə
tamamlansaydı, nə
dərd vardı ki?! Həyata baxışın, demək olar ki, hər sahəsində
bu fərqi görmək mümkündür.
Biz bir kitabın,
bir peyğəmbərin
məktəbindən keçmiş
insanlarıq, hamımız
müsəlmanıq, amma
təsəvvür edin
ki, bu qədər
ortaqlarımız olduğu
halda, amma fərqli zaman dilimlərində, fərqli
coğrafiyalarda bu din fərqli anlamlarla qəbul edilir. Xəlqi özəlliklər dinə
yerləşdikcə ümmət
içərisində fərqliliklərin
görünməsi qaçılmaz
olur. Amma bir əsas həqiqət var ki, bizim kitabımız,
yəni Qurani-Kərim
bu zamana qədər həmişə
eyni olub, ikinci varianti olmayıb və bundan sonra da
belə olacaq. Quranda Allah-Təala (c.c.) buyurur ki, bu kitabı
biz endirdik və qiyamətə qədər
də onun mühafizi bizik. Bu bəyan onu
deməyə əsas verir ki, kimsə
Quranın doğruluğuna
şübhə eləməsin,
şübhə edən
dindən çıxar,
çünki Allahın
vədinə inanmamış
olur.
İslamın mahiyyətində, təməlində
isə ədalət durur, sülh durur, barış durur. İslam nəinki insana,
bütün varlıqlara
qarşı ədalətli
davranmaq təlimidir; namaz qılsın, ya qılmasın, oruc tutsun, ya
tutmasın, sənə
toxunmayan, səninlə
savaşmayan birisinə
müharibə elan etmək haqqını İslam sənə vermir. Əgər tarixi qaynaqlara
diqqət yetirsəniz,
açıq-aydın görərsiniz
ki, İslamın ilk dövrlərində müsəlmanların
qatıldıqları müharibələrin
hamısı müdafiə
xarakterli olub. İslam dünyaya sülh, əmin-amanlıq gətirmək,
insana əbədi səadəti qazandırmaq
üçündür. Bu dini fərqli
mənalarda anlayanlar böyük bir yanlışlıq içindədirlər.
Həqiqi İslam Rəsulullahın
(s.ə.s.) yaşadığı
və bizlərə miras qoyub getdiyi
həyatdır. Onun əxlaqı
Quranın verdiyi əxlaqdır. İslam fərqliliklərin
bir araya gəlib ortaq dəyərlər ətrafında
birləşmək, yardımlaşmaq,
xeyirlərin paylaşılması
təlimidir; birliyin, ortaqlığın pozulması
deyil. İslam - Allahın bəşər
övladı üçün
müəyyən etdiyi
və bəyəndiyi
həyat standartıdır,
kimsənin bu dini öz düşüncəsinə
görə fərqli hallarda izah etməsi
doğru deyil.
Bütün problemlər ordan başlayır ki, insanların qavramların daşıdığı məna
yükünü düzgün
anlamırlar. Daşıdığı bütün mənalar
sülh, əmniyyət,
barış, yardımlaşma,
xeyirxahlıq, əldən
tutmaq, paylaşmaq, yaxşılıqlara yönəlmək
və bu kimi gözəl anlamlar ifadə edən uca dinimizin
terrorla, haqsız yerə can almaqla əlaqələndirilməsi ən
böyük cinayətdir.
Bütün yanlışlar da
adların bu cür yanlış mənalarla anlaşılmasından
başlayır.
Bir alim yazır ki, bu dinin dərinliklərinə daldıqca nə qədər böyük bir nemət içində olduğunun fərqinə varmağa başlayırsan. Müsəlman olmaq - hər kəsə xeyir verməyə çalışmaqdır. “Cihad” sözünü belə yanlış anlayanların sayı az deyil. Cihad - insan öldürmək deyil, qəlbi ölülərin qəlbini diriltməyə çalışmaqdır, yəni insanı haqqa dəvətdir, hidayətə səbəb olmağa can atmaqdır. Hər həyatın sonunda ölüm adlı bir həqiqət var, amma əsas məsələ kimin dünyadan necə köçməsi, son nəfəsini necə təslim etməsidir. Müsəlman olaraq ölmək var, kafir olaraq ölmək var. Hər şey də elə bu iki məfhum arasında həll olacaq.
Biz barışı, sülhü, əmin-amanlığı, xeyirxahlığı əsas alan bir dinin mənsublarıyıq və əsas vəzifəmiz də dinindən, irqindən, cinsindən asılı olmayaraq, hər kəsə xeyir verməyə çalışmaqdır. Allah bu vəzifəni anlamağı və həyatının mərkəzinə yerləşdirməyi bizlərə nəsib eləsin.
Əli Çərkəzoğlu
Zaman.-2015.- 5 avqust.- S.13.