Ömrünü musiqiyə həsr etmiş alim
Əməkdar incəsənət xadimi,
Ü. Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasının professoru, sənətşünaslıq
doktoru İmruz Əfəndiyeva
Onunla bir dəfə görüşüb həmsöhbət
olanlar istər-istəməz
yeni görüşlərə
can atırlar. Sinəsi hikmət
xəzinəsidir. Danışanda doğma dilimizin gözəlliyinə bir daha valeh olursan.
Zərgər dəqiqliyi ilə
seçib cilaladığı
sözləri mirvari kimi sapa düzür.
Onun ecazkar nitqində adi sözlər belə yeni məna daşıyır.
İti məntiqi, əxlaqi dəyərlərə verdiyi
ölçüsüz qiymət
adamı ovsunlayır.
Həmsöhbətinin ruhuna elə
sığal çəkir,
varlığına elə
qeyri-adi rahatlıq gətirir ki, sözünün sehri altına düşürsən.
Sənətinə və şəxsiyyətinə
böyük hörmət
və rəğbət
bəslədiyim, 40 ildən
artıq tanıdığım
Əməkdar incəsənət
xadimi, Ü. Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının professoru, sənətşünaslıq
doktoru İmruz Əfəndiyeva həyatında
çox uğurlara imza atıb.
- Bir qədər keçmişə qayıdaq.
İmruz
xanım necə oldu ki, sənətşünaslıq
elmini ömrünün
mənası, mahiyyəti
bildi, həyatını
bu elmə həsr etdi.
- Anam Məsalət
xanım həkim, atam Məmməd Sadıq Əfəndiyev dövrünün görkəmli
dövlət xadimi, teatrşünas alim, maarifçi və dramaturq olmuşdur. Onu xüsusi
vurğulamaq istərdim
ki, uşaqlıq illərim musiqi, teatr aləmindən aldığım təəssüratlarla
dolu idi. Atamın peşəkar fəaliyyəti
ilə bağlı konsertlərdə olur, eşitdiyim musiqilər yaddaşıma yazılırdı.
Atam hətta mənim musiqi ilə məşğul olmağım
üçün evə
piano da almışdı.
O dövrdə atamın
işlədiyi Azərbaycan
Dövlət Filarmoniyasının
nəzdindəki 2 saylı
musiqi məktəbində
təhsil almağa başladım. Artıq pianoda əsərləri,
sadəcə, ifa etməklə kifayətlənməyərək,
onların metodik və xüsusilə harmonik quruluşuna diqqət yetirməyə başladım. Əsas diqqətimi
cəlb edən ilk əsər Şopenin 4 saylı prelyüdü olmuşdur. Burada aldığım musiqi təhsili sənət yolumu müəyyənləşdirdi. Konservatoriyanın musiqi nəzəriyyəsi
və tarixi fakültəsinə daxil oldum.
İlk gündən
respublikada çıxan
qəzet və jurnalları alıb, mədəniyyət sahəsində
baş verən məlumatları toplayırdım. Konservatoriyada ilk aldığım təqaüdə
B. V. Asafyevin 5 cilddən
ibarət kitablarını
aldım. Hələ də
bu əsərlər mənim stolüstü kitablarımdır. Mənim sənət
taleyimdə N. Çumakov,
Arnold Soxor, V. Siroviçin
xüsusi xidmətləri
olmuşdur.
- Hər il
yeni tələbə komandası ilə qarşılaşan İmruz
xanımın ilk öncə
onlara deyiləsi sözü nə olur?
- İlk növbədə, onları bu müqəddəs musiqi məbədinə Ü. Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasına daxil olmaları münasibətilə
təbrik edir, böyük sənətkar
haqqında qısaca məlumat verirəm.
Ü. Hacıbəyli alimliyi, səmimiliyi
ilə bərabər,
xeyriyyəçi insan
olub, maddi cəhətdən tələbələrinə
çox köməyi
dəyib. 1948-ci ildə dünyasını
dəyişənədək, o bu sənət ocağının rektoru olub. Ü. Hacıbəylidən
sonra konservatoriyaya dahi bəstəkarlar - Qara Qarayev, Cövdət
Hacıyev, hazırda isə görkəmli musiqiçi Fərhad Bədəlbəyli rəhbərlik
edir. Bu mövzuda
onlarla sual-cavab aparıb, bilik səviyyələrini yoxlayıram.
- Sizcə, məsuliyyət genlə keçir, yoxsa o da ideoloji
tərbiyənin nəticəsidir.
- Təbii ki, məsuliyyət genlə keçir. Ailəmdə gördüyüm ab-hava məni peşəkar musiqişünas
səviyyəsinə qaldırdı.
- Elmi-tədqiqat işlərinizin
nəticələri barədə
məlumatlarınız oxucularınız
üçün maraqlı
olardı.
- 1982-ci ildə Tbilisidə “Azərbaycan sovet mahnısı” mövzusunda
namizədlik dissertasiyasını
müdafiə etmişəm.
Elmi rəhbərim Leninqrad Dövlət Konservatoriyasının
professoru Arnold Naumoviç
Soxor idi. 1974-cü ildə “Azərbaycan mahnısında
yenilik”, 1981-ci ildə
isə “Azərbaycan Sovet mahnısı” kitabım çapdan çıxır. 2005-ci ildə “Vasif Adıgözəlovun yaradıcılığı
milli ənənələr
kontekstində” mövzusunda
doktorluq dissertasiyasını
müdafiə edib, sənətşünaslıq doktoru
alimlik dərəcəsinə
layiq görüldüm.
- İmruz xanım,
bu yaxınlarda “Zərdabi” nəşriyyatı
tərəfindən işıq
üzü görmüş
“Axtarış yollarının
bəhrəsi” kitabı
diqqətimizi cəlb etdi. Bu kitab hansı zərurətdən
yarandı?
- Bu kitabda qəzet, jurnal, məcmuə və kitablarda çap olunmuş elmi-publisistik məqalələrim,
esselər, böyük
şəxsiyyətlər haqqında
xatirələrim dərc
edilmişdir. Kitabda iki
dildə Azərbaycan və rus dillərində
elmi məqalələr
toplanmışdır.
Kitabda tanınmış teatrşünas
Məmməd Sadıq
Əfəndiyev, dünya
şöhrətli dahi
bəstəkar Qara Qarayev, XX əsrin tanınmış musiqiçisi
Arnold Soxor, dünya şöhrətli Fərhad
Bədəlbəyli, xalq
artistlərindən Firəngiz
Əlizadə, Ramiz Quliyev, görkəmli bəstəkar Tofiq Quliyev və digər sənətçilərin
fəaliyyəti önə
çəkilib, təhlil
edilmişdir.
- Hazırda tələbələrin
bilik səviyyəsi, hamını düşündürür.
Məhz bu yönümdə tələbələrlə işləmək
sizi nə dərəcədə qane
edir?
-
1960-cı ildən Ü.Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasında çalışıram.
1983-cü ildən Tələbə Elmi Cəmiyyətinin sədriyəm.
O zamankı tələbələrlə,
indiki tələbələr
arasında kəskin fərq var. Tələbələr
qəzet, jurnal oxumurlar. Yalnız internetlə işləyirlər.
Bu məni pedaqoq
kimi çox narahat edir. Mən tələbələrimi çox
sevirəm.
Tələbələrlə müxtəlif elmi
konfranslar keçiririk,
bu işdə fəlsəfə elmləri
doktoru, professor hörmətli
Gülnaz Abdullazadə
bizə çox kömək edir. Hazırda “Azərbaycan” bəstəkarlıq məktəbi
XX-XXI əsrlərdə: Yeni
tendensiyalar, ənənə
və novatorluq” mövzusunda konfransın materialları üzərində
iş gedir.
- Sizə bir tribuna
verilsə və imkan yaradılsa, həyat görmüş insan, bir ziyalı,
millətini, xalqını
sevən böyük alim kimi hamıya
vacib bir kəlmə söz nə deyərdiniz, bu zaman həmin
kəlmə nə olardı?
- Həmişə məsuliyyətlə,
səmimi və inamla yaşamaq... Səmimi insan heç vaxt yalan danışmır.
Onda həyatda yaşamaq asan olur. İnsan hər şeyə öz savadı ilə, biliyi ilə yiyələnir.
Mən bunu öz şəxsi
təcrübəmdə müşahidə
etdim.
- Sağ olun. Ulu Tanrı sizi heç vaxt tələbələrsiz, tələbələri
isə elmsiz etməsin.
Şövkət Hüseynova H. B. Zərdabi
mükafatı laureatı.
Zaman.-2015.- 7 iyul.- S. 9.