“Azərbaycan mülki aviasiyası:
keçmişi, bu günü və gələcəyi”
Azərbaycan bu gün regionun lider ölkəsidir. Artıq bu həqiqəti
dünyanın ən mötəbər qurumları da təsdiq
edirlər. Sevindirici haldır ki, bu liderlik
və sürətli inkişaf respublikamızın mülki
aviasiya təsərrüfatında da hakimdir. Yəni son illər digər sahələrdə olduğu
kimi, mülki aviasiyamız da yetərincə inkişaf edib.
Bu inkişaf həm yeni aerovağzal komplekslərinin
inşasında, həm də ən müasir hava gəmilərinin
alınmasında özünü daha aydın göstərir.
... Ölkəmizdə aviasiya sisteminin təməli XX əsrin
əvvəllərinə təsadüf edir. Belə ki, ölkəmizdə ilk təyyarə
uçuşları 1910-cu ildə Bakıda reallaşıb.
1938-ci il iyunun 2-də Mülki Hava Donanması Baş İdarəsinin
əmri ilə Mülki Hava Donanmasının Azərbaycan
aviasiya dəstəsi təşkil edilib və Bakı Hava
Limanı müstəqil təsərrüfat vahidinə
çevrilib (Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2006-cı
il 18 may tarixli Sərəncamına əsasən, həmin tarix
hər il ölkəmizdə mülki aviasiya işçilərinin
peşə bayramı günü kimi qeyd edilir). Həmin illərdə, həmçinin
qanlı-qadalı müharibə dövründə bu sahənin
mütəxəssisləri öz fəaliyyətləri ilə
müəyyən nailiyyətlərə imza atıblar.
Müharibədən sonra respublikamızda hava nəqliyyatının
dirçəliş dövrü başlanıb. Ötən əsrin
60-cı illərində isə ölkəmizin mülki
aviasiyasında sürətli texniki keçidlə
bağlı problemlər kifayət qədər müsbət həll
olunub.
Ulu öndər Heydər Əliyevin respublikamıza rəhbərlik
etdiyi illərdə milli aviasiyanın inkişafı sahəsində
daha böyük uğurlar qazanılıb. Belə ki,
1976-1980-ci illər üçün Azərbaycanda mülki
aviasiyanın inkişaf proqramı hazırlanıb, nəticədə
təyyarə nəqliyyatın ən sürətli, komfortlu və
əlverişli növünə çevrilib (Ötən əsrin
70-ci illərində respublikanın 11 rayonunda yeni hava
limanları tikilib və ya yenidən qurulub).
Mülki
aviasiyanın ölkəmizin həyatındakı rolunu
yüksək qiymətləndirən ümummilli liderin rəhbərliyi
ilə müstəqillik dövründə bu sahədə daha
geniş tədbirlər görülüb: “1998-2003-cü illər
üçün Respublika Mülki Aviasiyasının
inkişaf proqramı” hazırlanaraq, uğurla həyata
keçirilib. Bu proqram çərçivəsində
əldə olunan nailiyyətlərin ən bariz nümunəsi
Bakı Hava Limanında dünya standartlarına tam cavab verən
yeni aerovağzal kompleksinin tikintisi olub. 1999-cu il oktyabrın 2-də ulu öndərin
iştirakı ilə yeni aerovağzal kompleksinin təntənəli
açılışı keçirilib. Həmin mərasimdə
Heydər Əliyev deyib: “Hava limanı Azərbaycanın
qapısıdır. Onu gərək elə
göstərək ki, Azərbaycana layiq olsun”. Bir il sonra isə bu limana dünya aviasiyasında
xüsusi yeri olan ilk “Boeinq” təyyarəsi enib.
Yeri gəlmişkən, onu da qeyd edək ki,
Naxçıvanın nəqliyyat problemlərinin həllinə
də ümummilli liderimiz xüsusi diqqət yetirib, hələ
1976-cı ildə Naxçıvanda hava limanı tikilib istifadəyə
verilib. Ötən əsrin 90-cı illərində
Naxçıvan Muxtar Respublikası Ermənistan tərəfindən
blokadaya salınanda sərnişin və yükdaşınması
kiçiktutumlu təyyarələri qəbul etmək
imkanı olan bu hava limanı vasitəsilə həyata
keçirilib. 1992-ci ildə Naxçıvan Muxtar
Respublikası Ali Məclisinin Sədri vəzifəsində
çalışan dahi şəxsiyyət bu limanın
uçuş-enmə zolağının yenidən
qurulmasına nail olub. Sonrakı illərdə
hava nəqliyyat növünə tələbatın artması
Naxçıvanda daha müasir hava limanının tikilməsini
zərurətə çevirib. Bunu nəzərə alan ulu öndər on il sonra hava
limanının yenidən qurulması barədə qərar qəbul
edib. Məhz görülmüş bu işlər
nəticəsində aviasiya sahəsində dünyada baş
verən bütün proseslərə qoşulan hava limanına
beynəlxalq hava limanı statusu verilib.
Yeni
inkişaf mərhələsi
Lakin
sonrakı illər göstərdi ki, ulu öndərin
adını daşıyan Bakı aeroportu bir çox parametrləri
ilə MDB məkanındakı hava limanlarını kölgədə
qoysa da, ölkənin müasir inkişaf tempi ilə, Prezident
İlham Əliyevin milli aviasiyanın inkişafına
ayırdığı prioritet mövqe ilə ayaqlaşa
bilmir. Odur ki, ölkə
başçısının müvafiq Sərəncamı ilə
Azərbaycan Milli Aviasiyasının 2004-2010-cu illər
üçün ikinci inkişaf proqramı qəbul olundu,
paytaxtın, eləcə də regionlarda olan hava
limanlarının maddi-texniki bazası möhkəmləndirildi,
müasir xidmət infrastrukturu yaradıldı. Heydər Əliyev Beynəlxalq Aeroportunun regionda bənzəri
olmayan yeni aerovağzal kompleksini tikib adını tarixə həkk
etmək şərəfi Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevə nəsib oldu.
Əminliklə demək olar ki, Azərbaycanın
mülki aviasiyası ümummilli lider tərəfindən
yaradılan möhkəm bünövrə üzərində
qərar tutaraq, özünün yeni inkişaf mərhələsinə
qədəm qoydu. Heydər Əliyev Beynəlxalq Aeroportunun bu il aprelin 23-də açılışı
olan yeni aerovağzal kompleksi isə uçuşların təhlükəsizliyinə
daha etibarlı təminat yaradan, beynəlxalq aviasiyada istifadə
olunan ən son elmi-texniki nailiyyətlərin tətbiqinə
imkan verib. Bununla da ölkənin əsas hava
limanının strateji əhəmiyyəti daha da artıb.
Fərəhli haldır ki, bu gün Azərbaycan
dünyanın nəhəng və gözəl aeroportları
ilə yarışa biləcək son dərəcə
zövqlə qurulmuş, gözoxşayan, gözəl beynəlxalq
hava limanlarına malikdir. Qeyd etmək yerinə düşər ki, bu gün təkcə
Bakıdan deyil, eyni zamanda Gəncə, Lənkəran, Qəbələ
və Naxçıvan hava limanlarından da müxtəlif
istiqamətlərə beynəlxalq uçuşlar həyata
keçirilir. Bəli, bu gün milli
aviadaşıyıcımız olan “Azərbaycan Hava
Yolları - AZAL”ın təyyarə parkında yetərincə
“Airbus A-320”, “Boeing-757-200”, “Airbus A-319”, “Airbus A-340-500”,
“Boeing-767-300ER” və “Embraer” kimi ən müasir avialaynerlər
var. AZAL bu ilin yanvar ayında öz aviaparkına “Boeing-787-8
Dreamliner” tipli ən müasir təyyarə də əlavə
edib. Son texniki nailiyyətləri özündə
birləşdirən “Arzular layneri” daha uzaq məsafələrə
uçuşlar həyata keçirməyə imkan yaradır.
Onu da qeyd edək ki, belə hava layneri MDB məkanında
və bir sıra Şərq ölkələri arasında ilk
dəfə Azərbaycana gətirilib. Nəhəng
aviaşirkətə çevrilmiş AZAL yeni avialaynerlərin
sayına görə MDB məkanında liderlərdən
biridir.
AZAL bu il daha bir innovativ yeniliyə imza atıb. Belə
ki, Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi altında həyata
keçirilən İnformasiya və Kommunikasiya
Texnologiyaları üzrə Milli Strategiyaya uyğun olaraq, Azərbaycan
Hava Yolları şirkəti MDB məkanında ilk dəfə
olaraq, “Azerfon” telekommunikasiya şirkəti və
İsveçrənin “OnAir” şirkəti ilə
imzalanmış birgə layihəyə əsasən, səmada
öz sərnişinlərinə rabitə xidmətinin tam
çeşidini təklif edə bilir. Bəli, bu gün Azərbaycanın
mülki aviasiyası Beynəlxalq Mülki Aviasiya Təşkilatının
(İCAO) standartlarına uyğundur, “Azərbaycan Hava
Yolları” aviaşirkəti İCAO, İATA, ECAC, Dövlətlərarası
Aviasiya Komitəsi kimi tanınmış mülki aviasiya birliklərinin
üzvüdür. Bəli, bu gün
qanadlarında Azərbaycanın üçrəngli
bayrağını gəzdirən “Azərbaycan Hava Yolları”
Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin (QSC) təyyarələri
respublikadaxili reyslərlə yanaşı, dünyanın
30-dan çox aeroportuna beynəlxalq uçuşlar edir. Bəli, bu gün AZAL dünya miqyasında seçilən
hava şirkətlərindəndir. Təhlükəsizlik
və keyfiyyət ön plandadır. Bu iki
amil bu gün AZAL-ı dünyada müasir və dinamik şirkət
kimi təqdim edir.
Ümumiyyətlə, AZAL-ın uğurlu inkişafı
ölkəmizin ümumi inkişafına da öz müsbət
təsirini göstərir. Çünki
respublikamıza gələn ilk qonaq AZAL-la üzləşir və
orada göstərilən xidmət ilk dəqiqələrdən
ölkəmiz haqqında təsəvvür yaradır.
Onu da qeyd
etmək lazımdır ki, bu uğurların
qazanılmasında “Azərbaycan Hava Yolları” QSC-nin
işgüzar kollektivinin və onun prezidenti Cahangir Əsgərovun
zəhməti az olmayıb.
“Mən
xoşbəxtəm ki...”,
“Mən çox şadam ki...”
Mülki aviasiyamızın sürətli inkişafı
onun yüksəkixtisaslı milli kadrlarla təminatını
da ön plana çıxarıb. Bu işdə Milli
Aviasiya Akademiyası əvəzolunmaz rola malikdir. Müasir, müstəqil Azərbaycanın
aviasiyasının kadrlara olan ehtiyacını yüksək səviyyədə
ödəyən bu akademiya milli aviatorların yeni nəslinin
yetişməsinə öz dəyərli töhfəsini verməkdədir.
Ulu öndər Heydər Əliyev bu ali təhsil
ocağının uğurlu fəaliyyətindən fərəh
duyaraq iftixarla deyirdi: “Mən xoşbəxtəm ki, artıq
indi Azərbaycan mülki aviasiyasının milli kadrları -
azərbaycanlı təyyarəçilər, mühəndislər,
mütəxəssislər vardır və onlar Azərbaycanın
mülki aviasiyasını bu gün də, gələcəkdə
də inkişaf etdirəcəklər”.
Yeri gəlmişkən, Milli Aviasiya Akademiyası, həqiqətən,
Azərbaycanın müstəqilliyinin nailiyyətlərindən
biridir (Milli Aviasiya Akademiyasına 1996-cı ildən etibarən
dünya şöhrətli alim, akademik Arif Paşayev rəhbərlik
edir).
Beləliklə, bütün bunlar sübut edir ki, son illər
bu sahə daha çox diqqət mərkəzində olub və
xeyli işlər görülüb. Lakin bu hələ son
deyil. Bu barədə ölkə başçısı
İlham Əliyev belə deyib: “Mən çox şadam ki,
dövlət dəstəyindən istifadə edərək AZAL
bu gün nəinki regionda, dünya miqyasında böyük
şirkətlərdən biridir və
uçuşlarının sayı artır. Bu gün
dünyanın 30-dan çox aeroportuna uçuşlar təşkil
edilir. Əlbəttə, bu müsbət dinamika,
əminəm ki, gələcəkdə daha da güclənəcək.
Çünki görüləsi işlər
çoxdur. Baxmayaraq ki, son illər ərzində
hava nəqliyyatı infrastrukturunun yaradılması ilə
bağlı, demək olar, bütün əsas işlər
görülmüşdür. Aeroportlar
tikilib, müasir texnika, yeni təyyarələr alınıb,
yeni uçuşlar təşkil edilir. Ancaq
Azərbaycan inkişaf edir və ölkəmizə gələn
qonaqların sayı artır. Belə olan
halda, əlbəttə ki, hava nəqliyyatının
inkişafı bundan sonra da prioritet məsələ olaraq
qalacaqdır”.
Beləliklə, aviasiya tariximizin keçmişinə, bu
gününə və yaxın gələcəyinə
qısa səyahət göstərir ki, Azərbaycanın zəngin
ənənələrə malik mülki aviasiyası
hazırda öz inkişafının keyfiyyətcə yeni mərhələsini
yaşayır.
Bir daha xatırladaq ki, bu sahədəki nailiyyətlər
ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin uzaqgörənliyi və
Prezident cənab İlham Əliyevin düzgün
strategiyasının nəticəsidir. Bir
sözlə, Azərbaycan mülki aviasiyasının sürətli
inkişafı, ilk növbədə, respublikamızın rəhbərliyinin
diqqəti və qayğısı nəticəsində
mümkün olub.
“Azərbaycan Hava
Yolları” (AZAL) QSC və Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun
keçirdiyi müsabiqəyə təqdim etmək
üçün.
Qvami Məhəbbətoğlu
Zaman.-2015.- 11
iyul.- S. 7.