İslam və ümumbəşəri
sevgi
Son günlərdə
hansısa qaranlıq əllər istər Avropada, istərsə də Amerikada İslam düşmənçiliyini
körükləmək məqsədilə
bir-birindən betər,
bir-birindən amansız
qanlı aksiyalar həyata keçirməkdədir.
Bu qara əməllərin arxasında kimlərin dayanmasından asılı
olmayaraq, niyyət gün kimi aydındır:
İslamı gözdən
salmaq, həqiqəti pərdələmək, insanların
haqq yola dönüşünü əngəlləmək...
Artıq vəziyyət
o qədər acınacaqlı
hala gəlib ki, harada bir
terror aksiyası həyata
keçirilirsə, icraçı
kimi birinci olaraq müsəlmanlar ağla gəlir. Halbuki, uca dinimiz
nəinki insanı, bir böcəyi bir qarışqanı belə öldürməyi
yasaqlayır və hər əmələ görə Allah qarşısında
hesab veriləcəyini
israrla xatırladır.
Sevgi bizim inanc və könül dünyamızın solmaz çiçəyidir
Sevgi, dövrümüzdə
ən çox işlənən mövzulardan
biridir. Əslində sevgi bizim inanc və könül
dünyamızın solmaz
çiçəyidir. Hər şeydən əvvəl Cənabi-Haqq (c.c.) kainatı
məhəbbət telləri
ilə incə bir naxış halında hörmüşdür.
Və varlığın sinəsində
hər zaman ən ovsunlayıcı bir əda ilə
səsləndirilən musiqidir
sevgi. Ailə, cəmiyyət və
milləti təşkil
edən fərdlər
arasında ən güclü münasibət
sevgi münasibətidir.
Sevgi, ana-atadan övlada şəfqət şəklində,
övladdan ana-ataya isə hörmət, ehtiram kimi təcəlli
edir. Cahanşümul sevgi isə
bütün varlıqdan,
varlığın hər
parçasına qarşı
yardımlaşma və
həmrəylik şəklində
özünü büruzə
verir.
Varlığın ruhuna tamamilə sevgi hakimdir. Hər varlıq
sevgi zümzüməsi
içində, kainat miqyasındakı o geniş
xorun bir fərdi olaraq Allahdan aldığı o füsunkar nəğməni
öz üslubu ilə yenidən ifa və icra
edir. Ancaq varlıqdan insanlara,
varlığın cüzi
fərdlərindən digər
cüzi fərdlərinə
olan bu sevgi
mübadiləsi qeyri-iradi
olaraq cərəyan edir. Çünki iradəsi olmayan
varlıqlarda tamamilə
İlahi iradə hakimdir. Bu baxımdan
insanlar varlıqdakı
bu sevgi simfoniyasında iradələri
ilə iştirak edərək, mahiyyətlərində
olan sevgini inkişaf etdirib onu insan kimi
icra edə bilmənin yollarını
axtarırlar. Başqa sözlə,
sevginin sui-istifadə edilməsinə fürsət
vermədən, öz
təbiətlərinə uyğun
həm gerçək
bir yardımlaşma və həmrəylik ortaya qoymalı, həm də insani və ya fitri hüquq
baxımından varlığın
ruhunda dərc olunan təbii ahəngi qorumalıdırlar.
İslamdakı cihad mövzusunu yanlış izah etməklə nizamsız bir humanizm anlayışı
təlqin etməyə
çalışırlar
Humanizm, bu dövrdə hər yerdə müzakirə edilən və istənilən şərhə
münasib məsələdir. Xüsusilə də bəzi təbəqələr İslamdakı
cihad mövzusunu yanlış izah etməklə mühakimə
qabiliyyəti inkişaf
etdirilməmiş, yetərsiz
olan insanların başını qarışdırır,
onların qəlblərində
İslama qarşı
şübhə oyatmağa
və zehinlərə
mücərrəd, nizamsız
bir humanizm anlayışı təlqin
etməyə çalışırlar.
Bəli, ölkənin
bütövlüyünü pozmağa çalışan,
vətəni bölmək
istəyən, əsrlərdir
var olan bu ölkə və bu ölkə
insanının varlığına
və gələcəyinə
düşmən olub,
təxribat törətməyə
çalışanlara mərhəmət
istəyən, digər
tərəfdən də
insanların göz yaşlarına baxmadan məsum körpələri
öldürənlərə və vəhşiliyin ən dəhşətlisini
törədənlərə seyirçi qalanların bu qəribə rəftarlarını humanizmlə
izah etmək çox çətindir.
Mömin daşıdığı məsuliyyət
etibarilə, məsələləri
şişirdərək, təhrif
edərək, olduğundan
fərqli göstərmək
kimi bir yanlışlıq içinə
girməz. Bu baxımdan
sırati-müstəqim (düz
yol, İslam) və Quran yolunun təmsilçisi olan
Allah-Rəsulu (s.ə.s.)
və onun təmsil etdiyi həqiqəti camaat halında ən mükəmməl şəkildə
təmsil edən Əshabi-kiram sevgidə də orta yol
və tarazlığın
nümunəsi olmuşdur.
Bu mövzunu Əsri-səadətdən
bir-iki örnəklə
konkretləşdirmək istəyirəm:
1) Tarixdəki mövqeyi və üzərinə aldığı missiya baxımından Abdullah İbn
Hüzafəni (r.a.) Bizansda Hz. Ömərin (r.a.) bir casusu kimi
qiymətləndirirəm. Abdullah (r.a.) Hz. Ömər
(r.a.) dövründə
əhəmiyyətli bir
missiya daşımış
və bu işi görərkən də yaxalanmışdı.
Buna görə də rəqibləri ona ağlasığmaz işgəncələr vermişdilər.
Hətta
çox mötəbər
siyər kitablarında
başının qaynar
suya soxulduğu, bəzən üzünün
dərisinin töküldüyü,
bəzən də saçlarının yolunduğu
ifadə edilir.
Bütün bu olub-keçənləri
monastrın qapısından
seyr edən bir keşiş Abdullah ibni Hüzafət üs-Səhminin göstərdiyi
cəsarət və dəyanət qarşısında
heyran olur, bu şanlı səhabənin yanına gələrək ona belə bir təklif
verir:
- “Oğlum, cəsarətinə
heyran qaldım. İndi sənə
üç dəqiqə
möhlət verəcəyəm.
Çox
güman ki, bir-iki dəqiqədən sonra səni öldürəcəklər. Bu fürsətdən yaxşı istifadə etsən, həm dünyada, həm də axirətdə məsud olarsan. Çünki bu üç
dəqiqə içində
sənə xristianlığı
təlqin edəcəyəm.
Artıq
bundan sonra ölsən belə qəm yemə, çünki Hz. Məsihə
qovuşacaqsan”.
Abdullah ibni Hüzafət üs-Səhminin çöhrəsində
bir təbəssüm
meydana gəlir və keşişə bunları söyləyir:
- “Əziz ata! İndiyə qədər məni heç kəs dinləmədi. Mənə bu
üç dəqiqəlik
fürsəti verdiyinizə
görə bilmirəm
sizə necə təşəkkür edim.
Çünki bu üç dəqiqə ərzində haqq din olan İslamiyyəti öyrədərək, sizə
həqiqi qurtuluş yolunu göstərib ölsəm, qəm yemərəm...”
Bəli, bu hadisə İslamın ən çətin anlarda belə, hətta ölərkən-öldürərkən belə güzəştə
getmədiyi ümumi əsaslara və prinsiplərə bağlılığı
baxımından çox
əhəmiyyətlidir. Bununla yanaşı
bu hadisə bizə İslamın sevgi və məhəbbət
iqliminin nə qədər geniş olduğunu göstərmək
baxımından da fövqəladə diqqəti
cəlb edir.
2) Bir səhabə rəvayət edir: “Hz. Ömərlə (r.a.) birlikdə bir monastrın qarşısından
keçirdik. Orada uzun saqqallı, beli bükülmüş,
ağ saçlı,
yaşlı bir keşiş qarşımıza
çıxdı. Hz. Xəlifə onu görüncə dizləri
titrəməyə və
hıçqıra-hıçqıra ağlamağa başladı.
“Niyə ağlayırsan,
ey Əmir əl-Möminin?” -deyə
soruşanda, Hz. Ömər
(r.a.) belə
cavab verdi: “70-80 yaşına gəlib, lakin hələ insanlığı qurtuluşa
aparan və rəhbərliyini Hz. Məhəmmədin
(s.ə.s.) etdiyi gəmiyə minə bilməyib.” Bax, İslamın ümumbəşəri
sevgisi budur.
Halbuki, o dövrdə
çoxları insanları
təhrik edib müsəlmanlığın qarşısını
almaq üçün
əllərindən gələn
hər şeyi edirdilər. Amma Hz. Ömər (r.a.)
Allah Rəsulundan (s.ə.s.)
miras qalan sevginin təzahürü olaraq o dövrdə düşmən sayılan
bir insan üçün hıçqırıqlarını
saxlaya bilməyib ağlamışdı.
Zalıma
göstərilən mərhəmət,
məzluma qarşı
edilmiş ən böyük mərhəmətsizlikdir
Mövzu ilə əlaqəli yüzlərlə misal verilə bilər. Zənnimcə, İnsanlığın İftixarının (s.ə.s.) bu mövzudakı münasibət, tövr və davranışlarının tələbələrinin davranışlarından geri qalmadığını, yəqin, siz də təsdiq edərsiniz. Çünki O, Kamil Rəhbər, hər bir möminin yoluna uyduğu uca Zat və Aləmlərə Rəhmət olaraq göndərilmiş misilsiz şəxsiyyətdir.
İslamın ruhundakı sevgi ilə gözü açılmış Tabiun (səhabədən sonrakı nəsil və ya Rəsulullahla (s.ə.s.) eyni zamanda yaşasa belə Onun mübarək məclislərində bulunmamış, söhbətlərinə qulaq asmamış müsəlman) və Təbeyi-təbiun (tabiindən sonrakı nəsil) dövründə fərqinə varmadan tapdaladıqları bir çəyirtkəyə görə dərhal xəlifədən bunun cəzasının nə olduğunu soruşan mələk xasiyyətli insanlar yetişmişdir. Məscidlərimizin nur saçan çöhrələrinə baxdığımız zaman üzərində quşlar üçün qurulmuş yuvaları görürük. Bu, əcdadımızın sevgidəki dərinliyinin bir ifadəsidir. Bizim içimizdə insanlarla yanaşı, heyvanları qorumaq naminə elə ibrətamiz səhnələr var ki, başqa bir yerdə bunları görmək, göstərmək mümkün deyil.
İslamın ümumbəşəri prinsipləri çərçivəsində sevgi mülahizə və düşüncəsi çox tarazlıdır. Çünki zalıma göstərilən sevgi və mərhəmət onu daha çox təcavüzkar hala gətirdiyi kimi, başqalarına qarşı da təcavüzə təşviq edər. Bu səbəblə, ümumbəşəri sevgini təhlükəyə salan bu cür insanlara qarşı mərhəmət edilməz. Çünki zalıma göstərilən mərhəmət, məzluma qarşı edilmiş ən böyük mərhəmətsizlikdir, zülümdür.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifəni hazırladı:
Əli Çərkəzoğlu
Zaman.-2015.-5 mart.-S.13.