“Ölkəmizdəki ictimai sabitlik vətəndaş
həmrəyliyi və dini tolerantlıqla
bağlı uğurlu siyasətin məntiqi
nəticəsidir”
Milli Dəyərlərin
Təbliği İctimai
Birliyinin sədri,
“meneviyyat.az” saytının baş redaktoru Rövşən Məmmədovla
tolerantlıq mövzusunda
söhbətin ikinci hissəsini təqdim edirik.
- Rövşən müəllim,
İslam insanların fərqli inanaclara sahib olmasına necə baxır?
“Dində
məcburiyyət yoxdur”
(Bəqərə surəsi,
2/265) ayəsinin nazil olması ilə əlaqəli iki rəvayət var. Mədinə
müqaviləsinin şərtlərini
pozan yəhudi qəbilələrindən biri
Mədinədən çıxarılanda
yəhudiliyi qəbul edən mədinəli gəncləri də özləri ilə aparmışdılar. Ənsar isə
uşaqların onlarla
getməyini istəmirdi.
Gənclərin Mədinədə qalıb, müsəlman olmalarını istəyirdilər.
Bunun üzərinə “Dində
məcburiyyət yoxdur”
ayəsi nazil oldu.
İkinci
rəvayət isə belədir: Husayn adlı bir mədinəlinin
oğulları Suriyaya
işləmək üçün
getmişdilər. Aradan illər
keçmişdi. Ataları onlar
Mədinədən ayrılmadan
öncə bütlərə
sitayiş edirdi, yəni müşrik idi. Peyğəmbərimizin (s.ə.s) Mədinəyə
hicrət etməsi ilə Mədinədə İslam nuru hər evə daxil olmuşdu. Husayn da İslamı qəbul etmişdi. Günlərin bir günü
oğulları gəlib
çıxdılar. Atası
da onların məcburi müsəlman olmalarını istədi . Bunun üzərinə həmin ayə nazil oldu.
Ona görə
də İslam dini insanların İslamı məcburi qəbul etməyinə icazə vermir. Dinə inanmaq
ona ürəkdən bağlanmaqdır. İslam dinində
əsas olan zahiri görünüş
deyil, insanın qəlbində iman nurunun şölə saçmasıdır. Zahirdə inanmış
kimi görünüb,
daxili aləmində onu qəbul etməyənlər münafiq
adlanır. Bu isə insanları aldatmaqdır. Həmin şəxs
insanları aldatsa da hər şeydən
xəbərdar olan, ürəklərdən keçənləri
belə bilən Allahı necə aldada bilər?
Tarix boyunca müsəlmanların yaşadığı
coğrafiyada, eləcə
də Azərbaycanda digər din mənsubları
və millətlər
yaşamış, öz
kimliklərini qoruyub saxlamışlar. Bu gün
dünya mədəniyyətinin
ən zəngin tarixi qalıqları müsəlmanların yaşadığı
ərazilərdə yerləşir.
İbrahimi dinlərin qibləgahı
hökmündə olan
Qüds şəhərinə
müsəlmanların hakim olduğu dövrlərdə
bütün din mənsubları,
müxtəlif cərəyan
və təriqətlətin
təmsilçiləri asanlıqla
öz ibadətlərini
yerinə yetirmişlər.
Peyğəmbərimiz, onu yanına çağıran xəstə
yəhudi gəncin ziyarətinə getmiş,
kəsdiyi qurban ətindən yəhudi qonşusuna pay vermiş, xristian əsilli təbibin Mədinədə
müəyyən müddət
qalaraq xəstələri
müalicə etməsini
istəmişdir. Hz. Ömər
fəth olunan İraq torpaqlarının
əsgərlər arasında
qənimət kimi bölüşdürülməsinə icazə verməmişdir.
Yerli xalq məcusi olduğu halda torpaqlara toxunmamağı əmr etmiş, sadəcə illik gəlirdən vergi tutulmuşdur. Hətta çox
kasıb, ehtiyac sahibi olan məcusilərə
dövlət xəzinəsindən
ianə verilmişdir.
Yerli əhalinin məhsul istehsalını artırmaq
üçün ehtiyacları
olan suvarma kanalları da inşa etdirmişdir.
Sonralar müsəlmanların bu qədər adil və haqpərəst olduğunu görən xalq müsəlmanlığı
qəbul etmişdir.
Ancaq bir qism insanlar
köhnə dinlərində
qalmışlar. Onlara da
heç bir təzyiq göstərilməmişdir.
Əməvi və Abbasi
xilafəti dövründə
saray əyanları içərisində bir xeyli xristian əsilli əyanlar vardı.
- Son illərdə müsəlmanların
adı terror, zorakılıq
və digər bu kimi xoşagəlməz
hadisələrlə paralel
çəkilir. Bunun əsas
səbəbi nədir,
kökləri haradan qaynaqlanır.
- Söhbətimizin əvvəlində də qeyd etdiyim kimi, materialist fəlsəfənin süqutu ilə dünyada ideoloji bir dövr başlamışdır. Bu ehtiyacı tam qarşılayacaq vasitə İslam dinidir. Əfsuslar olsun ki, bugünkü müsəlmanların əksəriyyəti dinlərini doğru-dürüst bilmədiyindən zahirə ilişib qalır. Üstəlik dövrün şərtlərini və tələblərini düzgün qiymətləndirə bilmədiklərindən İslamın gətirdiyi sosial-ictimai prinsipləri yaşamaq bir yana, sosial-iqtisadi inkişafdan da geri qalırlar. Bu səbəbdən də İslamı lazımi qaydada təmsil edə bilmirlər.
İkinci olaraq cəhalətin ən təhlükəlisi dinin lazımınca öyrənilməməsidir. İnsan başqa sahələri bilməsə, bunu müxtəlif şəkillərlə aradan qaldırmaq olar. Ancaq din yönündən cahil olunca radikallığa meyl edir, qarşı tərəf də onun bu davranışından qorxduğu üçün dindən uzaqlaşır. Bunun nəticəsində də qütbləşmə yaranır. Bunun qarşısını ancaq dini maarifləndirmə ilə almaq mümkündür. Bu sahədə dini bilikləri yaxşı mənimsəmiş, bununla yanaşı dövrün şərtlərini yaxşı dəyərləndirən, hal və hərəkətləri ilə insanlar nümunə ola biləcək insanlara ehtiyac var.
Unutmamaq lazımdır ki, terrorun dini olmur. Müsəlman terrorist olmaz, terrorist də müsəlman sayılmır.
İslam
sülh və əmin-amanlıq dinidir.
Bu gün kimsə
öz fikirlərini İslam adından deyirsə, ona etibar etməmək lazımdır. Radikal qrupların
tüğyan etdiyi yerlərə baxdıqda görürük ki, onlar özləri kimi düşünməyən
hər kəsi düşmən sayırlar.
Peyğəmbərimizin (s.ə.s) xətrini
öz nəvəsi kimi istədiyi Üsamə ibn Zeyd (r.a) bir
döyüşdə “la iləhə
illəllah” deyən şəxsi öldürür.
Bu xəbər Peyğəmbərimizə (s.ə.s)
çatınca bunun səbəbini soruşur.
O da: “Qorxduğu üçün belə dedi”- deyə cavab verir. Peyğəmbərimiz (s.ə.s) ona “Yarıb onun qəlbinə baxdınmı?!”-
deyərək Zeydi qınayır. Bizim anlayışımıza görə,
iman əməldən
ayrıdır. Heç kimsə
müsəlman olduğunu
ifadə etdikdən sonra əməllərindəki
əskikliklərə görə
dinsizliklə ittiham edilə bilməz.
- Hazırda respublikamızdakı
dini tolerantlıq mühitini necə qiymətləndirirsiniz?- Azərbaycan coğrafi mövqeyinə görə
fərqli mədəniyyətlərin
qovuşduğu bir ölkədir. Dini anlayışı, milli və etnik
mənsubiyyəti fərqli
olsa da tarix
boyunca bütün xalqlar ölkəmizdə birlikdə, dostyana yaşamışlar. Ölkəmizdə müxtəlif dinlərin nümayəndələri var. Şübhəsiz ki, Azərbaycandakı
ictimai sabitlik vətəndaş həmrəyliyi
və dini tolerantlıqla bağlı
uğurlu siyasətin məntiqi nəticəsidir.
Müstəqillik illərində ölkə
rəhbərliyinin xüsusi
qayğısı ilə
məscidlərlə yanaşı,
kilsə və sinaqoqlar da təmir
edilmişdir. Ölkə əhalisinin
əsas tərkib hissəsi müsəlman olsa da, müxtəlif
dini və etnik mənsubiyyəti olan hər bir
ölkə vətəndaşı
dövlət və özəl sektorda rahatlıqla işləyə
bilir, kimsə ona dini və
etnik kimliyinə görə təzyiq göstərmir. Dövlət səviyyəsində keçirilən
bütün mötəbər
tədbirlərdə müxtəlif
dini qrupların mənsubları iştirak
edirlər.
Həmçinin tolerantlıq nümunəsi
kimi bunu da qeyd edə
bilərik. Ermənilərin işğal etdiyi
ərazilərdə maddi
mədəniyyət abidələrimiz
olan məscidləri dağıtmasına baxmayaraq,
Bakıdakı erməni
kilsəsinə toxunulmamışdır.
Qloballaşma nəticəsində bizim qərb mədəniyyətinin elm və
texnika, sosial inkişaf və s. sahələrdə əldə
etdiyi uğurlardan faydalanmağımız qaçılmazdır.
Ancaq Qərb mədəniyyəti
də yaxın və uzaq Şərq
ölkələrinin dini
dözümlülük, tolerantlıq,
birlikdə yaşamaq təcrübəsi kimi milli xarakteri halına gəlmiş dəyərləri nümunə
götürməlidir.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
yanında Kütləvi
İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında
səhifəni hazırladı:
Səməd Məlikzadə .
Səməd Malikzadə
Zaman.- 2015.- 14 noyabr.-
S. 13