Sonsuzluğa
açılan qapı - könül
Maddi böhranlardan daha çox, mənəvi
böhranlardan qorunmağın yollarını
axtarmalıyıq. Çünki daha əvvəl də qeyd
etdiyimiz kimi, maddi böhranların kökündə əsasən
mənəvi böhranlar yatır.
Könül
insanoğlunun ən önəmli və ən ciddi yanı,
onun mənəvi varlığının ifadəsi, hiss və
inanclarının qaynağıdır. Könül
insanın daxili aləminə açılan yolların həm
ilk, həm də son mənzilidir. Könül
yolu ilə irəliləyənlərin qarşısına
qaranlıq çıxmaz, onlar daima nur içindədirlər.
Könlünün səsinə qulaq asanlar
ayrı-ayrı fərdlərdən asılı olmazlar.
Bütün mənəvi dəyərlər könüldə
yetişir, boy atır, meyvə verir: iman, eşq, ruhani
zövqlər...
Könlünün səsini dinləməyənlər
insanlıqdan məhrum olmuş quru cəsədlərdir. Çünki
insanlığın toxumları könülün mənəvi
atmosferində boya-başa çatır. Bütün
duyğular könülün əmrində olarsa, insan həqiqi
xoşbəxtliyə nail olar. Belə olan
halda, ruh cəsədə, qəlb ürəyə, iradə nəfsə
qalib gələr, insan adi dünyəvi zövqlərin əsirinə
çevrilməz, daha böyük idealların arxasınca
düşər. Bir də bunun əksini
düşünün: iradə heç nəyə təsir edə
bilməyən zəif bir qüvvəyə çevrilmiş,
insan ən adi əyləncələrin məngənəsinə
düşmüş, pərişan olmuş ruhu ilə gələcək
ideallarını cılızlaşdırmış... Bu
insanda insanlıqdan əsər qalmışmı, sizcəə...
Könülsüz insanın şeytanın tələlərinə
düşmək ehtimalı çox böyükdür. Şeytan da məhz belə
insanları özünə əsgər seçib, əmrinə
müntəzir edir: həm dünyasını, həm də
axirətini bərbad edir...
Çox təəssüf ki, hazırda şeytanın
oyununa gələnlərin sayı hər zamankından xeyli
çoxdur. Ona görə də könül hərəkatına
hər zamankından daha çox ehtiyacımız var. Bunun
üçün könlümüzü qidalandıran “yeməklər”
yeməliyik.
Könlünün diktəsi ilə yaşayanların
siması da aydındır, məramı da. Belələrinin
çöhrəsi o qədər sevimli olur ki, bunun adi bir
yaşayış tərzi olmadığını anlayırsan.
Onların eşqi sonsuzdur, çünki bu eşq Haqqa yönəlir,
ilhamını da Haqdan alır...
Belə
bir bənzətmə etsək, hər halda fikrimiz daha aydın
izah olunar: insanın duyğularının hər biri fərddir,
qəlb bu fərdləri idarə edən komandirdir,
könül isə məşəldir, bu fərdlər və
komandir pərvanə kimi bu məşəlin ətrafında
dövrə vurur, ondan ilhamlanırlar...
Könül hər şeydən yuxarıda durmalı,
ancaq əmrlər verməli, bütün duyğulara
komandanlıq etməlidir. Çünki
Haqqın əmrlərini ən dəqiq və etibarlı şəkildə
başqalarına yönləndirən məhz
könüldür. Könülün
funksiyasını nə məntiq, nə elm, nə də
başqa bir qüvvə yerinə yetirə bilməz.
Çünki məntiqin də, elmin də müəyyən məhdudiyyəti
var. Könül isə Sonsuzdan qaynaqlandığı
üçün imkanları da məhdudiyyətsizdir...
İki
böhran
Hazırda dünyamız iki böhranı birdən
yaşayır.
Həm iqtisadi, həm də mənəvi
böhran dünyanı öz ağuşuna alıb. Beynəlxalq aləm cidd-cəhdlə maliyyə
çatışmazlıqlarına qarşı mübarizə
apararkən, əslində bu krizin kökündə dayanan mənəvi
böhranı, sanki, ya görmür, ya da görmək istəmir.
Əslində bütün böhranlar Sonsuz Qüdrət
Sahibindən uzaq düşməkdən qaynaqlanır. Nə qədər
qəribə olsa da, böhranları cənnəti yalnız bu
dünyada yaşamağa çalışanlar
çıxarırlar. Onlar bu dünyanın nemətlərindən
maksimum faydalanmağa çalışır, yalnız öz səadətlərini
və rahatlıqlarını düşünürlər,
başqalarının rahat yaşamaq hüquqlarını
tanımamaq bir yana, əllərinə
fürsət düşdükcə onları əzirlər. Belələri haqq-ədalətə qarşı
gözlərini, qulaqlarını, bütün
duyğularını qapayıblar. Bunu
yalnız ayrı-ayrı fərdlər etmədilər,
dövlətlər də bu yola baş vurdular. Nəticədə, zülm müxtəlif dövlətlərin
simasında daha da gücləndi, vəhşiləşdi.
Bu gün yaşadığımız,
gördüyümüz, müxtəlif vasitələrlə
şahidi olduğumuz vəhşiliklərin başqa səbəbi
yoxdur. Yeganə səbəb Haqqı
tanımamaq və nəticə etibarilə qlobal
vicdansızlıq sindromuna qapılmaqdır.
Dünyanın bugünkü halı VI-VII əsrlərdə
ərəb yarımadasındakı vəziyyəti, o cahilliyi
xatırladır. İndi hamı bu vəziyyətdən çıxmaq
üçün qurtarıcı bir əl gözləyir...
Bir tərəfdən, məzlumların ah-fəryadı
yüksəlir, digər tərəfdən, zalımların
kini, nifrəti daha vəhşi hal alır. Kütlənin
yaşamaq hüququ məhz “insan haqları”, “demokratiya” deyən
qüvvələr tərəfindən ən zalım şəkildə
pozulur.
Bu vəziyyət
belə davam edərsə, kim bilir, daha
hansı vəhşiliklərin şahidi olacağıq, daha nə
qədər insana qan qusdurulacaq, zalımlar alqışa
tutulacaq, həyasızlar həya dərsi keçəcəklər...
Bütün bunlara rəğmən, ümidsiz olmağa
ehtiyac yoxdur. Vicdan insanın mayasında var. İnsan nə
günahlar işləsə də, sonradan yenidən doğru
yola qayıtması mümkündür. Bəşər
tarixi dəfələrlə şahidi olub ki, insanlıq indiyə
qədər bir neçə dəfə qeyri-əxlaqi yollara
düşüb, ancaq sonra yenidən doğru istiqamətə
qayıda bilib.
Bir zamanlar kommunist bir rejimdə yaşayırdıq, bütün insanlara sistemli şəkildə ateizm aşılanırdı, insanlar Allaha qarşı məsuliyyətsiz olmağa məhkum edilirdi. İnsanlar inanmadıqları halda, Darvini əzbərləməyə məcbur olmuşdular. Ancaq sonra nə baş verdiə Bütün qadağalar alt-üst oldu. Həqiqətin üzərinə salınmış pərdə yırtıldı. Çünki həqiqəti gizlətmək mümkün deyildi. Səhər zülmətin ən pik nöqtəsindən sonra açılır...
Ola bilsin ki, bütün problemlər hələ tam həll
olunmayıb. Ateizmin dövlətləşməsindən qurtulsaq
da, başqa problemlərlə
qarşı-qarşıyayıq. Hər zaman terror
haqqında düşünən, başqalarına qan
qusdurmağı özünə peşə seçən,
narkotika ilə gəncləri zəhərləyən, silah
ticarəti ilə məşğul olan, insan alveri edən, millətin
malını qamarlayan, korrupsiyaya qurşanan, rüşvəti
müntəzəm gəlir halına gətirən insan cildinə
girmiş canavarlardan xilas olmağın yollarını
axtarırıq.
Bütün bunlar hamısı ayrı-ayrılıqda
ciddi bir böhrandır. Bu böhranların hamısı insanların daxilindəki
boşluqlardan qaynaqlanır: mənəvi boşluq. Ruh
lazımi qidalarla qidalandırılmadıqda, bu aclıq fiziki
arzuların azğınlaşmasına səbəb olur və
nəticədə, bir az əvvəl
sadaladığımız fəsadlar ortaya çıxır.
Böhran
dünən də olub, bu gün də var, sabah
da olacaq. Əslində bu böhranlar insana stimul
verməli, onu daima ayıq-sayıq olmağa sövq etməlidir.
Maddi böhranlardan daha çox, mənəvi
böhranlardan qorunmağın yollarını
axtarmalıyıq. Çünki daha əvvəl
də qeyd etdiyimiz kimi, maddi böhranların kökündə
əsasən mənəvi böhranlar yatır.
İnsanoğlu
öz mövcudluğu ilə varlığa
rəngarənglik qatır
İnsan yaradılış ağacını tamamlamaq
üçün dünyaya göndərilib. Ruh və
cismin vəhdətindən doğan insan bu iki cövhər arasındakı
tarazlığı qorumaq üçün həmişə
çətinlik çəkib. Hətta bu
tarazlığı qurarkən uçuruma yuvarlanma təhlükəsini
də yaşayıb və yaşamaqdadır. Onun həyatı sanki bir hörgü kimi sevinc və
kədər ilmələrindən ibarətdir.
İnsanoğlunun ruhunda əbədiyyətə məftunluq
var və insan da həyatını bu tellər üzərində
qurmaq istəyir. Ancaq şeytani hiylə və tələlər
daim onu fərqli istiqamətlərə yönləndirir, hər
zaman doğru yoldan çıxarmağa
çalışır. Bu baxımdan insan daim təhlükə
altındadır və mübarizədədir: ya əbədi səadəti
qazanacaq, ya da əbədi zillətə məhkum olacaq.
Onun varlığındakı fərqliliklər və
üstünlüklər eyni zamanda müəyyən məsuliyyəti
də onun çiyinlərinə yükləyir. Ağlı və
iradəsi sayəsində o, bu məsuliyyətini dərk etməli
və həyatını düzgün istiqamətləndirməlidir.
Onu xüsusi bir formada yaradan, özünəməxsus
duyğularla təchiz edən və qeyri-adi məxluq halına
gətirən Sonsuz Qüdrət Sahibinin bütün
bunların müqabilində ondan istədiyi, sadəcə bir
şükürdür.
O, ən
gözəl şəkildə yaradılıb. O həm bu
dünya, həm də axirət səadətinə nail ola biləcək keyfiyyətlərlə təchiz
edilib. İnsanda elə xüsusiyyətlər
var ki, onların sayəsində hər iki dünyada müvəffəq
olmaq mümkündür. O, zahiri görkəmi etibarilə
dar bir çərçivəyə yerləşdirilmiş
kimi görünsə də, əslində mənən dərin
və dibsizdir. O, duyğuları sayəsində ən uca zirvələri
fəth edə biləcək qabiliyyətlərə malikdir. İnsan mahiyyəti etibarilə kainatın və
canlılar aləminin qafiyəsidir.
Ən önəmlisi isə Allahın (c.c.) insanı
özünə xəlifə seçməsidir. Ona görə
də yerdə, göydə nə varsa, hər şey insan
üçün yaradılıb, onun əmrinə verilib.
Yəni ətrafda hər nə varsa,
hamısı insanoğlunun əmrinə müntəzirdir.
Bu həm də onu göstərir ki, insan
yaradılan hər şeydən üstündür, onun
hansısa bir məxluqla və ya canlı ilə müqayisəsi
yersizdir. Ona görə də insan nəyin
bahasına olursa-olsun, nəyəsə qurban edilməməli,
dəyəri hər zaman üstün tutulmalıdır. Təbii ki, insanın bu dəyəri onun maddi
göstəriciləri - boyu, çəkisi, gözü və
ya saçının rəngi ilə izah edilə bilməz.
Belə ki, o, fiziki baxımdan kainatla müqayisədə
çox kiçik görünür. Onu dəyərlər
üstü zirvəyə qaldıran amil onun mahiyyəti, mənəvi
varlığı, vicdanı, qəlbi və ruhudur. O, məhz
bu mənəvi keyfiyyətləri sayəsində bütün
varlıqlara hökm etməyi bacarır, mələkləri
belə geridə qoyur...
Onu “beşgünlük dünyada yeyib-içən, keyf çəkən” varlıq gözündə görmək, əslində ona təhqirdir. Çünki bu xüsusiyyətlərə heyvanlar da malikdir, onlar da yeyib-içir, şəhvani istəklərinə uyğun yaşayırlar. Hər halda insanı belə canlılarla müqayisə etmək olduqca yersizdir. Onu bütün varlıqlardan fərqləndirən cəhət şüur, iradə və ruhdur. Yəni mənəvi keyfiyyətlərdir.
Yalnız mənəvi dəyərinin fərqində olan insanlar bütün bu deyilənləri idrak edir və özünü dünyada xəlifə kimi aparır, davranışlarına, hətta düşüncələrinə, fikirlərinə diqqət yetirir, uçuruma yuvarlanmamaq üçün ehtiyatla yaşayır. Təbii ki, o, bütün bir həyat boyu ideallığını qoruya bilmir. Bəzən ayağı büdrəyir, sürüşür, yıxılır. Ancaq o, ayağa qalxmağı da bacarır. Çünki doğru istiqaməti bilir. Əslində yıxılmaq və yenidən dikəlib yola davam etmək iman əhlinin həyat tərzidir, qədəridir, alın yazısıdır. Allah (c.c.) onun bu xüsusiyyətlərini də bildiyi üçün tövbə qapısını son anadək açıq saxlayır.
Zaman.-2015.-28 oktyabr.-S.13.