Siyasi-ictimai vəziyyətlərdən
asılı olmayaraq Azərbaycan hər zaman tolerantlıq nümayiş
etdirib
Azərbaycan öz müstəqilliyini bərpa
etdikdən sonra dini azlıqların hüquqlarının qorunması
və təminatı sahəsində mühüm
və ciddi qərarlar verilib.
1992-ci ildə “Dini
etiqad azadlığı
haqqında” Azərbaycan
Respublikası Qanunu qəbul edilməsini və daha sonralara
həmin qanuna 1996 və 1997-ci illərdə
müvafiq düzəlişlərin
edilməsi dini etiqad azadlığının
təminatı istiqamətində
atılan mühüm
addımlardandır. Qanunda deyilir: “Hər bir kəs dinə
münasibətini müstəqil
müəyyənləşdirir, hər hansı dinə təkbaşına
və ya başqaları ilə birlikdə etiqad etmək, dinə münasibəti ilə əlaqədar əqidəsini
ifadə etmək və yaymaq hüququna malikdir”.
Dövlət istər etnik, istərsə də dini azlıqlara hüquq və azadlıqlarının bərabərliyinə
tam təminat verir. Bu, Azərbaycan Respublikasının
Konstitusiyasında da öz əksini tapıb. Konstitusiyanın
25-ci maddəsinin III bəndində
deyilir: “Dövlət irqindən, milliyyətindən,
dinindən, dilindən,
cinsindən, mənşəyindən,
əmlak vəziyyətindən,
qulluq mövqeyindən,
əqidəsindən, siyasi
partiyalara, həmkarlar
ittifaqlarına və digər ictimai birliklərə mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq hər kəsin hüquq və azadlıqlarının bərabərliyinə
təminat verir. İnsan və vətəndaş hüquqlarını və
azadlıqlarını irqi,
milli, dini, cinsi, mənşəyi, əqidə, siyasi və sosial mənsubiyyətə görə
məhdudlaşdırmaq qadağandır”.
***
Konstitusiyanın sözügedən maddəsində
də aydın şəkildə göstərilib
ki, milli və ya dini
azlığın nümayəndəsi
olmasından asılı
olmayaraq, Azərbaycan vətəndaşı olan
hər bir kəs eyni hüquqlara
malikdir. “Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşlığı
haqqında” qanunun
3-cü maddəsində Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşlığı
onun əldə edilməsi əsaslarından
asılı olmayaraq, hamı üçün bərabər olduğu göstərilib. Azərbaycan
Respublikası vətəndaşlarının
hüquqları, azadlıqları
və vəzifələri
onların mənşəyindən,
sosial və əmlak vəziyyətindən,
irqi və milli mənsubiyyətindən,
cinsindən, təhsilindən,
dilindən, dinə münasibətindən, siyasi
və başqa əqidələrindən, məşğuliyyət
növündən və
xarakterindən, yaşayış
yerindən, həmin yerdə yaşadığı
müddətdən və
başqa hallardan asılı olmayaraq bərabərdir”. Bununla belə, Azərbaycan Respublikasında heç bir millətin, milli və ya
dini azlığın
nümayəndəsinə və
ya onlardan olan qrupa milli
xüsusiyyətlərinə və ya dini
mənsubiyyətlərinə görə başqalarından
üstün olmaq kimi ideyaları aşılamaq, çox fəal təəssübkeşlik
göstərmək, hətta,
bu ideyaların həyata keçirilməsində
fiziki təzyiqlərdən
istifadə edilməsi
qanunla məhdudlaşdırılır,
bu sahədə sui-istifadə hallarına yol verən şəxs və ya qrup cinayət
məsuliyyətinə cəlb
edilməklə müvafiq
qanunlar çərçivəsində
cəzalandırılır. Bu baxımdan Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsi ölkədəki
dini sabitliyi qorumaq, həmçinin dini ayrı-seçkilik yaranmasının qarşısını
almaq, münaqişələrin səviyyəsinin
yüksəlməsinə yol
verilməməsi, dini
mərasim adı altında müxtəlif antidövlət meyilli şəxs və qrupların qarşıdurma
yaratmaq cəhdlərinin
zərərsizləşdirilməsi, ictimai təhlükəsizlik
və sosial sabitliyin qorunması, din-dövlət münasibətlərinin
tənzimlənməsi üçün
mövcud dini duruma lazımi nəzarəti təşkil
etmək və bu yolda hər
cür neqativ halların qarşısının
alınması işində
müvafiq beynəlxalq
təşkilatlarla əməkdaşlıq
edir.
***
Bu gün Azərbaycanda
yalnız kilsə və sinaqoqlar deyil, eyni zamanda
bir çox xristian, yəhudi dini tədris müəssisələri sərbəst,
heç bir maneə olmadan fəaliyyət göstərir
və onlara dövlət tərəfindən
qanun çərçivəsində
lazımi dəstək
verilir. Bu da
öz növbəsində
təkcə Şərqin
deyil, həm də Qərbin diqqət mərkəzindədir.
Qeyd etmək lazımdır ki, ölkəmizdə müxtəlif dini cərəyanlar tərəfindən
ibadət evləinin tikintisi və bərpasına digər dini icmalar tərəfindən
maddi və mənəvi dəstək
verilməsi tarixi keçmişdən qalan bir ənənədir.
Buna misal olaraq
XIX əsrin sonlarına
yaxın Bakıda “Qızıllı kilsə”
kimi tanınan “Aleksandr-Nevski” kilsəsinin
inşası üçün
toplanılmış ianənin
böyük hissəsinin
müsəlmanlar tərəfindən
verilməsi dünya tolerantlıq tarixinin mühüm hadisəsidir.
Dünyada dinlərarası münasibətlərin gərginləşdiyi,
dini və etnik zəmində qarşıdurmaların daha
da artığı bir vaxtda Azərbaycanın
uzun illərdən bəri formalaşdırdığı
tolerant siyasətini nümunəvi
hadisə kimi dəyərləndirmək olar.
Bu Azərbaycanda aparılan uğurlu din siyasətinin nəticəsi idi ki, bir neçə
il ərzində Moskva və Ümumrusiya Patriarxı II
Aleksinin, Roma Papası
II İohann Pavelin, Gürcüstan Patriarxı
II İliyanın, Rum Patriarxı
I Varfolomeyin ölkəmizə
səfərləri təşkil
olundu və bu qonaqlar ölkəmizdə
bərqərar olan tolerantlığın şahidi
oldular.
***
Milli və dini kimliyindən asılı olmayaraq bütün vətəndaşların
hüquqları konstitusiya
ilə tənzimlənir. Bununla yanaşı,
ölkədə tolerantlığı,
dini dözümlülüyü
möhkəmləndirmək məqsədilə insan hüquq və azadlıqları, o cümlədən
vicdan və dini etiqad azadlığı
ilə bağlı qanunvericilik beynəlxalq hüquq normalarına uyğunlaşdırılmışdır.
Mərhum prezident Heydər
Əliyevin ölkəyə
rəhbərlik etdiyi müddətdə dövlət
siyasətinə uyğun
olaraq dini konfessiyalar arasında dözümlülük mühitinin
daha da inkişaf
etdirilməsi sahəsində
mühüm işlər
aparmış və bununla da dövlətlə
dini qurumların münasibəti yeni mərhələyə qədəm
qoymuşdur.
Bunun nəticəsi olaraq 2001-ci
ildə konstitusiyada vicdan azadlığı barədə müddəalarının
həyata keçirilməsi
üçün müvafiq
şəraitin yaradılması,
dövlət-din münasibətlərinin
tənzimlənməsi, dini
etiqad azadlığı
ilə bağlı qanunvericilik aktlarına riayət olunmasına nəzarət edilməsi məqsədilə Dini Qurumlarla İş üzrə Dövlət Komitəsinin yaradılması
barədə fərman
imzalandı. Heydər
Əliyev Dövlət
Komitəsini yaratmaqla ölkədə din siyasətini
daha da möhkəmləndirmiş,
tolerantlıq mühitinin
inkişaf etdirilməsinə
təkan vermiş və baş verə biləcək mənfi halların qarşısını əvvəlcədən
almışdır. O, tolerantlığın
təkcə ölkədaxili
sabitliyin qorunmasında
deyil, eyni zamanda, dövlətlərarası
münasibətlərin qurulmasında
önəmli yeri olduğunu bildirmişdir:
“Tolerantlıq, dözümlülük
çox geniş anlayışdır. O, həm
insani münasibətlərin,
həm cəmiyyətdə
gedən proseslərin,
həm də dövlətlərarası, millətlərarası,
dinlərarası münasibətlərin
bir çox cəhətlərinə aiddir.
… O, təkcə dinlərin
bir-birinə dözümlülüyü
deyil, həm də bir-birinin adətlərinə, mənəviyyatına,
mədəniyyətlərə dözümlük deməkdir”.
***
Azərbaycan qədim dövrlərdən
bəri müxtəlif
xalqların birlikdə
yaşadığı bir
ölkədir. Heç bir dini və etnik münaqişələrin
baş vermədiyi
nadir ölkələrdən olan Azərbaycan bu baxımdan multikulturalizm siyasətinin
ən yaxşı modeli hesab olunur.
Ölkəmizdə tarixən bu
sahəyə pozitiv mövqe sərgiləndiyi
üçün bu gün Azərbaycan dünyanın humanitar əməkdaşlıq mərkəzinə
çevrilmiş sayılır.
Bu sahədə Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin
15 may 2014-cü il tarixli fərmanı ilə Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzi yaradıldı.
Sözügedən qurum azərbaycançılıq
məfkurəsinə uyğun
olaraq tolerantlığın
və mədəni, dini müxtəlifliyin qorunmasına xidmət edən, eyni zamanda, ölkəni bütün dünyada multikulturalizm mərkəzi
kimi tanıdan və dünyada mövcud multikulturalizm modellərini tədqiq edən bir qurumdur.
Ölkədə mövcud siyasi-ictimai
vəziyyətlərdən asılı olmayaraq Azərbaycan hər zaman tolerantlıq nümayiş etdirməyi bacarıb. XXI əsrin xarakterik xüsusiyyəti ondan ibarətdir ki, bütün dövlətlərin
istər iqtisadi, istər siyasi, istər də sosial həyatına qloballaşma prosesinin təsirlərini gətirməsidir.
Buna görə də
qloballaşma prosesinin
qarşısında duran
əsas vəzifələrdən
biri beynəlxalq
iqtisadi inteqrasiyanı
daha sürətli və səmərəli şəkildə həyata
keçirməkdir. Qeyd etmək
lazımdır ki, bu inteqrasiya nəticəsində bəzi
ölkələr tranzit
ölkələrə çevrilir
bəziləri müxtəlif
iqtisadi birlikllər yaradır, bəziləri isə ərazilərində
azad iqtisadi zona yaradır. İnteqrasiya
prosesində də təbii və qeyri-təbii miqrasiya baş verir ki, bu zaman
da humanitar məsələ aktual bir problem olaraq öz həll edilməsinə zərurət
yaranır. Bu da öz növbəsində
dövlətlərarası sazişlə və beynəlxalq normalarla nizama salınır.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət
Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında
səhifə
ni hazırladı:
Allahvedi Cəfərov
Zaman.-2015.-3 sentyabr.-S.13.