Ahıskalıların Azərbaycanda məskunlaşan hissəsi öz mədəniyyətini inkişaf etdirmək imkanı qazanıb

 

Əvvəli ötən sayımızda

 

Öz işgüzarlığı biliyi ilə seçilən ahıskalı ziyalılar istər Rusiya, istər Türkiyə, istərsə digər dövlətlərin rəhbərləri ilə görüşərkən onlara öz problemləri barədə ətraflı informasiya verməklə yanaşı, həmçinin son illərdə Azərbaycanın erməni təcavüzü nəticəsində məruz qaldığı çətinliklərin həll olunması barədə azərbaycanlıların da arzularını çatdırmışlar. Azərbaycanda yaşayıb-yaradan Ahıska türk ziyalıları-Rasim Bayraqdarov, Bəkir Mamoyev, Xalid Taştanov, Zəki İbrahimov, Çinqiz Nemanzadə, Seyfəddin Buntürk, Məhəmməd Cəlilov, Xalid Xəlilov, Ənvər Əmrahov 1995-ci il iyulun 10-da Türkiyənin Baş Naziri xanım Tansu Çillərlə görüşərkən ahıskalıları dərindən narahat edən bir çox aktual məsələlərdən bəhs etmişlər”, - deyən İstanbulda Mədəniyyət Universitetinin müəllimi, dosent Sevil Piriyeva bildirir ki, “Vətəncəmiyyəti Mədəniyyət Mərkəzinin keçmiş sədri Seyfəddin Buntürk çıxışında Ahıska türklərinin problemlərindən, ermənilərin hələ əsrin əvvəllərindən başlayan, 1988-ci ildən xüsusilə genişlənən həyasız təcavüzkar hərəkatlarından, onların Azərbaycana qarşı qaldırdıqları ədalətsiz torpaq iddialarından bundan dolayı meydana çıxan problemlərdən söz açmışdı: “Eyni zamanda, natiq Ahıska türklərinin bu hadisələrdən kənarda qalmayacaqlarını, erməni işğalı altında qalan Azərbaycan torpaqlarının geri qaytarılması uğrunda hər zaman vuruşa hazır olduqlarını bildirmişdir. O demişdir ki, müharibənin yaratdığı ağır iqtisadi durum Ahıska türklərini çətin tarixi sınağa çəkmişdir. Lakin biz hər cür çətinliyə dözəcəyik, erməni qəsbkarlarını isə öz yerində özümüz oturdacağıq” - deyən natiq Türkiyəni bu hadisələrdə müşahidəçi kimi qalmamağa çağırmışdır. Azərbaycan Respublikasının ictimai həyatında özünəməxsus yeri olan ahıskalılardan biri Nürəddin Hasan oğlu Sasiyevdir. O, Ahıska rayonunun Azğur qəsəbəsində anadan olub, 1944-cü ildə digər soydaşları kimi ailəsi ilə birlikdə Özbəkistana sürgün edilib. 1967-ci ildə Özbəkistan Respublikasının Namanqan şəhərinin baş memarı vəzifəsində çalışıb. O, 1974-cü ilin noyabr ayında Namanqandan Bakıya köçüb Azərbaycan Kənd Dövlət Layihə İdarəsinin baş mühəndisi vəzifəsində işləməyə başlayıb. Azərbaycanın rayon kəndlərində geniş inşaat işləri görmüş N. Sasiyevin lahiyələşdirdiyi məktəblər, uşaq bağçaları, ambulatoriyalar, xəstəxanalar, seysmostansiyalar, yaşayış evləri, kənd təsərrüfatı binaları digər yüzlərlə müxtəlif təyinatlı obyektlərin inşası bunu deməyə əsas verir ki, onun Azərbaycan memarlığında xüsusi xidmətləri olmuşdur”.

 

***

 

Sevil Piriyevanın sözlərinə görə, İsmayıllı rayonunda baş verən təbii fəlakətlərin nəticələrinin aradan qaldırılması ilə əlaqədar olaraq, o, 14 il rayonun dağılmış yaşayış binalarının bərpa olunmasında çalışmışdır: “Azərbaycanın ictimai-siyasi həyatında Ahıska türklərinin xüsusi yeri bir onda görünür ki, ədalətsizliyin, haqsızlığın, müharibənin dəhşətlərinin canlı şahidi olan Ahıska türkləri Azərbaycanda son illərdə cərəyan edən ictimai-siyasi proseslərdə yaxından iştirak etmiş, ictimai əhəmiyyət kəsb edən bütün hadisələrə sağlam düşüncə mövgeyindən fəal obyektiv münasibət bəsləmişlər. Beləliklə, 1991-ci ilin iyunun 26-da Ahıska türklərininVətəncəmiyyətinin şura üzvləri E. N. Abbasovun xahişi ilə Krasnodar diyarının Abi, Abşeron Beloreqensk rayonlarında ahıskalıların ağır vəziyyəti ilə bağlı xalq yığıncaqları yerli hökumətin türklərə qarşı təbliğatı nəticəsində çox gərgin şəraitdə keçirilmişdi. Yığıncaqlarda kazakların nümayəndələri yerli hökumətin təmsilciləri türklərə qarşı nifrətlə dolu olan çıxışlar edirdilər. Onlar hətta ahıskalıların Krasnodar diyarından çıxıb getməsi üçün vaxt qoyur türklərin diyarı tərk etməyəcəkləri təqdirdə baş verəcək hadisələr üçün məsuliyyət daşımayacaqlarını elan edirdilər. Belə çıxışlarda deyilirdi: “Əgər siz çıxıb getməsəniz, nəticəsi üçün heç bir cavabdehlik daşımayacağıq sizə sakitlik təminatı da vermirik. Bizim uşaqlarımız öz dillərində danışmalıdırlar. Türk uşaqlarının ucbatından siniflərdə uşaqların sayı artmışdır. Bununla əlaqədar bizim uşaqların davamiyyəti kəskin şəkildə aşağı düşmüşdür”. Doğrudur, Ahıska türklərininVətəncəmiyyətinin üzvləri yerli əhaliyə müraciət edərək onları ahıskalıların vəziyyətini başa düşməyə çağırırdılar. Ahıskalılar bildirirdilər ki, bizim təqsirimiz deyildir ki, ölkə boyu səpələnmişik. Bütün postsovet məkanında, eləcə Azərbaycan Respublikasında yaşayıb-yaradan ahıskalıların mədəni həyatının hüquqi-təşkilatı tənzimlənməsində ÜmumittifaqVətəncəmiyyətinin rolu olduqca böyükdür. Onun proqramınınMədəniyyət təhsilbölməsi 6 maddədən ibarətdir. Həmin bölmənin birinci maddəsində ahıskalıların özlərinə məxsus mədəniyyətlərinin dillərinin, çoxəsrlik ənənələrinin məişətinin dövlət tərəfindən müdafiə olunmasına nail olmaq, onların bir milli sərvət kimi gələcəkdə aradan çıxmasına yol verməmək bir vəzifə kimi irəli sürülür. Burada həmçinin xalqın öz tarixi vətənində qədim mədəniyyətini mənəvi dəyərlərini bərpa etmək, doğma dildə yazı mədəniyyətini dirçəltməkdən söhbət gedir”.

 

***

 

Bölmənin ayrı-ayrı maddələri ilə tanışlıq bunu deməyə əsas verir ki, ahıskalılarınVətəncəmiyyətinin proqramı həm milli həm demokratik ruhda tərtib edilmişdir. Ahıskalılar çalışırlar ki, Ahıska bölgəsində öz doğma dillərində (eləcə gürcü dilini dövlət dili kimi qəbul etmək şərti ilə) məktəb şəbəkəsi fəaliyət göstərsin, respublikada bu sahədə kadr hazırlığı işi təşkil edilsin”, - deyə fıkırını davam edtirən Sevil Piriyeva bildirie ki, müasir reallıqları inteqrasiya proseslərini düzgün qiymətləndirən ahıskalılar xalqın mədəni inkişafını keçmiş ittifaqın xalqları, bütün dünya xalqları ilə geniş zəngin əlaqələrin genişləndirilməsində görürlər: “Müasir qloballaşma proseslərinin xalqların dövlətlərin ictimai-siyasi həyatına dərin nüfuz etməsi göstərir ki, belə bir şəraitdə xalqlar öz mədəni-mənəvi dəyərlərinin özünəməxsusluğunu xüsusilə qorumalıdır. Çünki azsaylı xalqlar qloballaşmanın neqativ təsirinə daha çox məruz qalırlar. Buna görə informasiya əsrinin tələblərinə cavab olaraq, ahıskalılar bu gün öz ana dillərində qəzet, jurnal kitab nəşrlərinin genişləndirilməsi arzusundadırlar. Kütləvi informasiya vasitələri ilə onlar öz milli faciələrinin əsl səbəblərini aşkarlamaqla yanaşı, mədəni-mənəvi dəyərlərinin təbliğ olunmasını, dünyanın bütün dövlətlərinə çatdırılmasını da günün vacib problemlərindən sayırlar. Respublikanın radio televiziya verilişlərində öz mədəni dəyərlərinin təbliğinə çalışırlar. Bu da təbiidir. Çünki məhz kütləvi informasiya vasitələri ilə xalqın siyasi mədəniyyətini mənəvi simasını göstərmək olar. Ahıskalılar üçün ikinci ən mühüm problem hazırda milli məsələnin ədalətli həllinə nail olmaqdır. Milli məsələnin düzgün həll edildiyi ölkədə xalqların milli mədəniyyətinin inkişafı üçün geniş demokratik imkanlar açılır. Buna görə Ahıska türklərininVətəncəmiyyəti millətçiliyin, şovinizmin, milli müstəsnalığın hər cür təzahürlərini rədd edir, xalqların iqtisadi-siyasi mədəni bərabərliyinin təmin olunması mövgeyini müdafiə edir. Beləliklə, Ahıska türklərinin öz tarixi vətənlərinə qayıtmaq problemi həll olunmasa da, onların Azərbaycan Respublikasında məskunlaşmış hissəsi öz mədəniyyətini inkişaf etdirmək imkanı qazanmışdır. Yerli hakimiyyət orqanları Azərbaycan xalqının çoxlu sayda sosial problemləri olmasına baxmayaraq, Ahıska türklərinin mədəni həyatı ilə bağlı problemlərin həllinə xüsusi diqqət yetirir, onların vətənə qayıtmaq naminə mübarizəsi ilə əsl türk həmrəyliyini nümayiş etdirirlər”.

 

Azərbaycan

 

Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifə

 

ni hazırladı:

 

Elvin Əliyev  

Zaman.-2015.-8 yanvar.-S.13.