Azərbaycan özündə millətlərarası
və dinlərarası münasibətlər modelini
ehtiva edir (2)
Əvvəli ötən sayımızda
Dünya kommunikasiya sistemlərinin sürətli
inkişafı müasir
maarifçilikdə mədəniyyətlərarası
və dinlərarası
dialoqun vacibliyini və aktuallığını
şərtləndirir. Çağdaş dövrümüzdə
dinlərarası qarşılıqlı
anlaşma, hörmət
prinsiplərinin və
dialoqun qorunub saxlanması, dini məsələlərin siyasiləşdirilməsinin
qarşısının alınması
üçün düzgün
dini maariflənmənin
aparılması xüsusilə
vacibdir. Açıq etiraf etməliyik ki, dünyada dini zəmində baş verən münaqişələrin əsas
yaranma səbəblərindən
biri dini maarifləndirmənin zəif
aparılması və
dini şüur səviyyəsinin aşağı
olmasıdır. Bu məsələlərin həllində
təkcə dinlərarası
deyil, həm də bununla sıx bağlı olan mədəniyyətlərarası
dialoqun aparılması
mühüm şərtdir.
Hər mədəniyyətin
öz taleyi, öz tarixi, dəyərlər sistemi vardır. Mədəni tarix dini, siyasi,
sosial-iqtisadi əlamətlərlə
bir-birindən fərqlənir.
XX əsrin ikinci yarısından sonra dövlət sərhədlərinin
açılması, eyni
zamanda mədəni sərhədlərin açılmasına
da şərait yaratdı və onun müasir modernləşdirmə formalarından
biri kimi mədəniyyətlərin qovuşmasının,
mədəniyyətlərarası dialoqun təməlini qoydu. Biz eyni
ilə dinlərarası
əlaqələrin genişlənməsini
və onlar arasında dialoqun yaranmasını da bu qayda ilə
izah edə bilərik”.
Əlihəsən Həmzəyev elmi
yanaşmasına görə,
müasir maarifçilikdə
mədəniyyətlərarası və dinlərarası dialoqlar insanların və millətlərin yaxınlaşmasının həlledici
amilinə çevrilir,
bir-birinin əksi olan həyat tərzlərinin, bəzən
bir-biri ilə mübarizə aparan dinlərin və dəyərlər istiqamətlərinin
yaxınlaşmasına səbəb
olur: “Din təkcə milli dəyər deyil, ümum-bəşəridir,
yəni universallıq onun təbiətindədir. Din mifologiyanın
ən fəal tərkib hissəsidir. Din həm mədəniyyətdir,
həm həyat tərzidir, həm ideologiyadır. Məsələyə dərindən baxanda
dinlərin heç biri digərini təkzib etmir, ancaq bu və
ya digər dinin, təriqətin daşıyıcıları dinə
aid olmayan müxtəlif
münasibətlərdə tarix boyu aqressiyalar
nümayiş etdirmişlər”.
“Bütün dövrlərdə
Azərbaycanda dini və milli dözümlülük,
tolerantlıq çox
yüksək səviyyədə
olub”
Əməkdar müəllim qeyd
edir ki, dinə bəşəri,
tolerant və dünyəvi
münasibət baxımından
Azərbaycan bir çox ölkələrə
nümunə ola bilər: “Ona görə ki, Azərbaycanın milli, dini, coğrafi
xüsusiyyətlərindən irəli gələn həmrəylik və dini dözümlülük
keyfiyyəti artıq xalqımızın genefondunun
ayrılmaz tərkib hissəsinə çevrilmişdir.
Tarixən dinlərin və
mədəniyyətlərin qovşağı olmuş
Azərbaycan dövlət
müstəqilliyini bərpa
etdikdən sonra da bu funksiyanı
uğurla yerinə yetirir. Ölkəmizdəki dini dözümlülük,
ümumiyyətlə, tolerantlıq
mühiti ümummilli lider Heydər Əliyevin dövlət-din
münasibətlərinin daha
da təkmilləşməsi
sahəsində aparılan
müdrik siyasətinə
uyğun olaraq möhkəmlənmiş, ümumdövlət
siyasətinin aparıcı
istiqamətlərindən birinə
çevrilmişdir. Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
möhtərəm cənab
İlham Əliyev ölkəmizdə dinlərarası
münasibətlərin inkişafına
daim ciddi önəm vermiş, bu vacib məsələyə
diqqəti bir an da olsun
azaltmamışdır. Cənab Prezidentin
qeyd etdiyi kimi, Azərbaycan əsrlər boyu dinlərarası münasibətlərin
inkişafında öz
rolunu oynamışdır.
İctimai-siyasi quruluşundan asılı
olmayaraq, bütün dövrlərdə Azərbaycanda
dini və milli dözümlülük,
tolerantlıq çox
yüksək səviyyədə
olmuşdur. Bu, Azərbaycan xalqının
duyğularıdır, eyni
zamanda, müstəqil
Azərbaycan dövlətinin
siyasətidir və Azərbaycanda fəaliyyət
göstərən dini
qurumların əməyinin
praktiki nəticəsidir.
Həqiqətdir ki, bütün
siyasi proseslərdə,
dinlərarası, millətlərarası
münasibətlərdə daim dövlət dəstəyi olmalıdır.
Dövlətimizin bu məsələlərlə
əlaqədar çox
düşünülmüş siyasəti vardır və ölkəmizin hərtərəfli inkişafı
məhz bu şəkildə mümkün
olacaqdır. Bu gün Azərbaycanda elə şərait yaradılmışdır ki,
bu ölkədə yaşayan bütün vətəndaşlar dini və milli mənsubiyyətindən
asılı olmayaraq, özlərini ölkənin
tamhüquqlu vətəndaşları
kimi hiss edirlər”.
“Azərbaycan özündə
millətlərarası və
dinlərarası münasibətlər
modelini ehtiva edir”
Moskva Patriarxlığının
Kilsə və cəmiyyət arasında qarşılıqlı münasibətlər
şöbəsinin sədri
Vsevolod Çaplinin bir müddət əvvəl etdiyi çıxış yəqin
ki, çoxlarının
xatirindədir. Onun səsləndirdiyi fikirlərdə
Azərbaycanın önəmi
bir daha ortaya çıxır: “Bəşəriyyətin gələcəyi
Qafqazdakı vəziyyətin
inkişadından asılıdır.
Bu nağıl deyil, Qafqazda baş verən çoxlu sayda tarixi hadisələrdən
irəli gələn reallıqdır. Azərbaycan özündə
millətlərarası və
dinlərarası münasibətlər
modelini ehtiva edir. Qafqaz Balkanlar və
Qüds kimi dünya ictimai prosesləri üçün
əsas regiondur.
Bəşəriyyətin gələcəyi Qafqazdakı vəziyyətin
inkişadından asılıdır.
Bu nağıl deyil, Qafqazda baş verən çoxlu sayda tarixi hadisələrdən
irəli gələn reallıqdır”.
”Biz bütün dini
abidələri bərpa
edirik. Azərbaycan elə bir ölkədir ki, orada müxtəlif dinlər mövcuddur, xalqlar həmişə sülh, həmrəylik, əməkdaşlıq şəraitində
yaşamışlar. Biz
haqlı olaraq fəxr edirik ki, Qafqazda ən
qədim kilsə Azərbaycanda, Şəki
şəhərinin yaxınlığındakı
kiçik bir kənddə yerləşir.
Ən qədim məscidlərdən
biri də Azərbaycanda, Şamaxıda
yerləşir. 743-cü ildə tikilmiş həmin məscid bu il bərpa olunmuşdur. Bakıdakı Atəşgah da
bizim tarixi keçmişimizin, zərdüştilik
dövrünün abidəsidir.
Katolik kilsəsi də bərpa edilmişdir, sinaqoqlar da tikilir.
Yəni,
bunlar bizim cəmiyyətimizin inkişafının
göstəricisidir, ilk növbədə
cəmiyyətin durumunun,
həmçinin dövlət
siyasətinin göstəricisidir.
Sevindirici haldır ki,
bu məsələlərdə
cəmiyyətin durumu
da, dövlətin siyasəti də, necə deyərlər, yanaşı dayanır”.
Bu fikirləri Prezident İlham Əliyev Bakı və Azərbaycan Yeparxiyasının Pravoslav
Dini-Mədəniyyət Mərkəzinin
açılışında deyib.
Davamı növbəti sayımızda
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin
İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifəni
hazırladı: Nicat İntiqam
Zaman.-2015.-29 yanvar.-S.13.