Dini tolerantlıq qloballaşan
dünyada stabilliyin əsas
şərtlərindəndir (2)
sayımızda Əvvəli ötən
“Dini tolerantlıq
son dərəcə həssas
məsələdi. Həm dövlət,
həm də qeyri-dövlət təşkilatları
tərəfindən bu
istiqamətdə işlər
görülməlidir. Əks halda bunun çox acı nəticələri
ola bilər.
Misal üçün, Böyük
Britaniyada 200 ildir ki, Şimali İrlandiyada katoliqlərlə
protestantlar arasında,
sözün əsl mənasında, ölüm-dirim
davası gedir. Böyük Britaniyanın dünyanın
inkişaf edən və demokratik ölkələrindən biri
olmasına baxmayaraq, sözügedən məsələ
öz həllini hələ də tapa bilmir”.
Mövzumuzla bağlı suallarımızı
cavablandıran Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
yanında Dövlət
İdarəçilik Akademiyasının
Dövlət Quruculuğu
və Hüquq kafedrasının müdiri
Fəxrəddin Nağıyev
bildirdi ki, insanlar dini tolerantlığa
məhkumdurlar: “Dünyada
baş verən bir çox proseslər dini tolerantlığın nə
qədər aktual bir məsələ olduğunu göstərir.
Dini tolerantlığa alternativ
mən görmürəm.
Azərbaycanda da çox sayda ayrı-ayrı din mənsubları, müxtəlif
xalqların nümayəndələri
yaşayır. Buna baxmayaraq, ölkəmizdə
dini və ya millətçilik zəminində uzun illərdir ki, heç bir insident müşahidə olunmayıb. Bu çox sevindirici haldır. Bütün bunlar onu deməyə əsas verir ki, Azərbaycan
xalqı başqa dinlərə, xalqların
nümayəndələrinə hörmətlə yanaşmağı
bacarırlar”.
F. Nağıyevin sözlərinə
görə, tolerantlığın
şüurunun vətəndaşlarımızın
ağlında daha da möhkəmlənməsi
istiqamətində dövlət
tərəfindən də
məqsədyönlü işlər
həyata keçirilir:
“Bir vaxtlar bizdə dini işlər üzrə nümayəndəlik fəaliyyət
göstərirdi. Onun müstəqil dövlət
komitəsinə çevrilməsini,
konstitusiyamızda dövlətin
dindən ayrı olması məsələsənin
əks olunmasını,
son vaxtlarda Prezident İlham Əliyevin sərəncamı Azərbaycan
Respublikasının millətlərarası,
multikulturalizm və dini məsələlər
üzrə Dövlət
müşavirliyi xidmətinin
formalaşdırılmasını və s. dövlətin bu istiqamətdə gördüyü mühüm
işlərdəndir”. Prezident
İlham Əliyevin sərəncamı ilə
2014-cü ilin may ayında Bakı Beynəlxalq Multikulturalizm Mərkəzinin təsis edilməsinə də diqqət çəkən
müsahibimiz fikirlərini
belə davam etdirdi: “Həmin sərəncamda qeyd olunur ki, Bakı
Beynəlxalq Multikulturalizm
Mərkəzi Azərbaycanın
tolerantlıq baxımından
hansısa mövqeyi dəstəkləyən yox,
özünün bu sahədə dünyaya örnək ölkə kimi inkişafını təmin etmək məqsədilə təsis
edilib. Bütün vunlar onu göstərir ki, Azərbaycanda bu məsələlərə çox
böyük diqqət
yetirilir”.
“Azərbaycanlıların başqa
dinlərə münasibəti
həmişə dözümlü
olub”
Tolerantlığa qayğı təkcə
bu günkü günün diqqəti deyil deyən F. Nağıyev fikrini belə əsaslandırdı:
“Ümummilli lider Heydər Əliyevin 1998-ci
il may ayında
Prezident Aparatında
din xadimləri ilə
görüşündəki çıxışını xatırlatmaq istəyirəm:
“Azərbaycanda müxtəlif
dinlərin bu cür birliyinin olması müstəsna dərəcədə nümunəvi
xarakter daşıyır.
Bu Azərbaycan reallığını, eyni
zamanda xalqımızın
dini dözümlülüyünü
göstərir. Azərbaycan
əhalisinin böyük
əksəriyyətinin islam dininə etiqad etməsinə baxmayaraq, burada digər din mənsubları
da heç bir özgəlik hiss etmədən yaşayır.
Azərbaycanlıların başqa dinlərə
münasibəti həmişə
dözümlü olub”.
Ulu öndər bu sözləri dedikdə sonra onun qaynağını da göstərirdi: “Bu cür dözümlülük
müqəddəs Qurani-Kərimin,
Peyğəmbərimizi Həzrəti
Məhəmmədin (s. ə. s) bizə vəsiyyətdir”.
“Dini tolerantlıq insan hüquqları ilə birbaşa bağlıdır”
F. Nağıyevin sözlərinə
görə, Paris hadisələri
fonunda dünyada baş verən hadisələr onu göstərir ki, tolerantlıq təkcə müsəlmanlar üçün
həm xarakterik, həm də zəruri deyil: “Dini tolerantlıq qloballaşan dünyada insanların birgə yaşayışının artıq
məzmunudur, məcburi
tələbidir”. Müsahibimiz
bildirdi ki, dini tolerantlıq insan hüquqları ilə birbaşa bağlıdır: “Dini tolerantlıq son dərəcə
həssas məsələdir
və beş-üç
tədbirlə həll
olunası bir şey deyildir. Mütəmadi şəkildə həm dövlət, həm də qeyri-dövlət təşkilatları
tərəfindən bu
istiqamətdə işlər
görülməlidir. Əks halda bunun çox acı nəticələri
ola bilər.
Misal üçün, Böyük
Britaniyada 200 ildir ki, Şimali İrlandiyada katoliqlərlə
protestantlar arasında,
sözün əsl mənasında, ölüm-dirim
davası gedir. Böyük Britaniyanın dünyanın
inkişaf edən və demokratik ölkələrindən biri
olmasına baxmayaraq, sözügedən məsələ
öz həllini hələ də tapa bilmir. Hətta Marks
və Engelsi öz əsərlərinə
bu məsələnin
həlli üçün
vasitələr təklif
ediblər. Dünyada baş
verən hadisələr
onu göstərir ki, toreantlıqla bağlı işlər mütəmadi xarakter daşımalıdır”. Parisdəki hadisələrlə
bağlı dünyanın
Fransa ilə həmrəylik nümayiş
etdirməsini təqdir
etdiyini dilə gətirən müsahibimiz
əlavə etdi ki, dünyanın bu məsələlər ilə də bağlı ikili standartı özünü
göstərir: “Demək
olar ki, Pakistanda, Suriyada, İraqda, Əfqanıstanda hər gün çox sayda insanlar terror hadisələrinin qurbanları
olurlar. Amma Fransada həmrəylik
nümayiş etdirən
dövlətlərin başçıları
bir dəfə də olsun adını
çəkdiyim ölkələrdə
baş verən terror hadisələri ilə bağlı bəyanat vermirlər, bu hadisələri pisləmirlər.
Paris hadisələri bir daha sübut
edir ki, dünyanın heç bir ölkəsi terrordan sığortalanmayıb.
Hətta
Avropa ölkələri
belə təkbaşına
olduqları vaxt terror qarşısında acizdirlər.
Ona görə də, bütün dünya dövlətləri heç
bir ayrı seçkilik etmədən
terrora qarşı birə mübarizə aparmalıdırlar”.
“Azərbaycan dini tolerantlıq baxımından dünyaya örnək ölkədir”
Müsahibimiz sonda qeyd etdi ki, Azərbaycan dini tolerantlıq baxımından sözün əsl mənasında bütün dünyaya örnək ölkədir: “2011-ci ildə Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyevin imzaladığı sərəncamda qeyd olunub ki, Bakıda hər iki ildən bir Mədəniyyətlər arası Dialoq çərçivəsində ümumdünya forumu keçirilsin. 2014-cü ildə də belə bir forum baş tutdu. Həmin forumda dünyanın 20 Nobel mükafatçısı, çox sayda fəaliyyətdə olan və keçmiş dövlət və hökumət başçıları iştirak edirdilər. Bu forumlarda xalqların, mədəniyyətlərin bir-birinə yaxınlaşması məsələləri müzakirə edilirdi”. F. Nağıyevin sözlərinə görə, Azərbaycanın və xalqının tolerantlıq düşüncəsi ölkə konstitusiyasına da sirayət edib: “Azərbaycan əhalisinin 90%-dən çoxunun müsəlman olmasına baxmayaraq, konstitusiyamızda yazılmayıb ki, bu və ya digər dinə, xüsusilə də islam dininə üstünlük verilir. Amma bəzi ölkələrdə bunun əksini görürük. Misal üçün, Yunanıstanın və yaxud Bolqarıstanın konstitusiyalarında bir mənalı şəkildə provaslav kilsəsinin hakimliyi qeyd olunub. Bu məsələ son dövrdə Rusiyada da çox aktiv şəkildə müzakirə edilir. Belə ki, Rusiyan Konstitusiyasına provaslav dininin hakimliyi məsələsinib salınıb, salınmaması çoxdandı əsl müzakirə predimetidir. Amma bu məsələ bir çox ekspertlərin də vurğuladığı kimi kifayət qədər problemləri olan Rusiya üçün böyük fəlakətə yol aça bilər. Çünki Rusiyada çox sayda din mənsubları yaşayır. Sözügedən məsələ qeyri-provaslavların ikinci, üçüncü və s. dərəcəli vətəndaşlığının rəsmiləşdirilməsi olardı”.
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi Fondunun maliyyəsi əsasında səhifəni hazırladı: Elvin Əliyev
Zaman.-2015.-3 fevral.-S.13.