Allah-Təalaya yaxınlaşma fürsəti
Başqaları üçün olmasa belə heç olmasa insan
özü üçün bu qurbanı kəsərək ibadətini yerinə
yetirməlidir. Özünü sevən, axirətini
düşünən müsəlman atəş əzabına səbəb olacaq əməli işləməz
“Qurban”
sözünün lüğətdə hərfi mənası “yaxınlaşmaq, Allaha
yaxınlaşmaq üçün bir yol”dur. İslam dinində isə bu söz termin kimi
“ibadət niyyəti ilə İslam qaydalarına uyğun heyvan kəsmək”
deməkdir. Qurban bayramı günlərində (ilk üç gündə) Allah
rizası üçün kəsilən qurbana “udhiyyə” deyilir.
Qurban kəsən dini məsuliyyətdən
qurtular
Qurban
kəsən şəxs dini məsuliyyətdən qurtular. Vacib
olan bu ibadət əlbəttə ki, axirət məhkəməsində
soruşulacaqdır. Başqaları üçün olmasa belə heç olmasa insan özü üçün bu
qurbanı kəsərək ibadətini yerinə yetirməlidir. Özünü
sevən, axirətini düşünən müsəlman atəş əzabına səbəb
olacaq əməli işləməz. Vacib fərzə bir addım
yaxınlıq deməksə, məsuliyyəti çox olan bu ibadətin əhəmiyyətini
heç kim inkar edə bilməz.
Qurban xəsislik xəstəliyini müalicə
edir
Qurban
bəzi varlılardakı xəsislik xəstəliyini müalicə etmək
üçün ən təsirli dərmandır. Qurban varlılarda malını Allahın
razılığını qazanmaq üçün vermə kimi bir peyğəmbər adətini,
vərdişini formalaşdırır. Qarşılıqlı əl tutmağa təşviq edir və
bunun ləzzətini vicdanlarında hiss etdirir. Beləcə xəsislik
xəstəliyindən, dünya malına olan hərislikdən xilas
edir.
Qurban ibadətinə əhəmiyyət
verməmənin hökmü
Qurban
ibadətinə əhəmiyyət verməmənin dini cəhətdən
hökmünü müəyyənləşdirmək üçün əvvəla, onu İslam
hüququ baxımından hökmünü bilmək lazımdır. Bəs, dinimiz İslama görə,
Qurban kəsmənin illəti (dəlil, əsas, sübut) nədir?
Qısa cavab: Allahın əmridir, Rəsulullahın sünnətidir. Qurban
bayramında qurban kəsmənin fiqhi hökmü nədir? Nəsslərə
(Qurani-Kərimdə və ya Hədisi-Şərifdə olan hökm)
istinad edən Hənəfi füqəhası (fiqh alimləri) qurban kəsmənin
vacib olduğu fikrindədir. Əgər bir səhih nəssin hökmü
qəti, dəlili isə zənnə əsaslanırsa, ona vacib
hökmü verilir. Qurban bayramında müəyyən şərtlərə riayət
edən möminlərin qurban kəsmələri Hənəfi məzhəbinə
görə vacibdir, digər məzhəblərə görə isə
tərk edilməsi istənilməyən müəkkəd (təkid
edilən) sünnətdir.
Qurbanlıq heyvanlar
Dinimizə
görə, 5 heyvandan qurban kəsilər: dəvə, inək,
camış, qoyun, keçi. Quş qismindən və ov heyvanlarından qurban kəsilməz.
Qurban kəsiləcək qoyun və ya keçi ən azı 1 yaşında
olmalıdır. Əgər bu heyvanlar 1 yaşına çatmayıblarsa, ən azı 1
yaşındakı kimi görünməlidir, yəni böyük olmalıdır. İnək və
camış isə 2 yaşından, dəvə isə 5 yaşından yuxarı olmalıdır.
Bir
məsələni xüsusilə vurğulamaq istəyirik: bəzən
bir neçə adam yığışıb bir qoyuna şərik olurlar. Dinimizə görə
1 qoyunu bir adam öz adından qurban kəsə bilər. İnək, camış
və dəvəyə isə 7-yə qədər adam ortaq
olub bu heyvanı qurban kəsə bilərlər. Hər biri də
bu heyvanın qurban niyyətinə kəsildiyini bildirməlidir.
Qurbanlıq
heyvanların sağlamlığı da çox əhəmiyyətli məsələdir.
Əgər xatırlayırsınızsa, Həzrəti Adəmin oğlu Qabil
Allah-Təalanın adına qurban vermək üçün yetişdirdiyi meyvələrin
çürüyünü, xarabını ayırmışdı. Əlbəttə, Allah-Təala qulunun
bu sayğısızlığını qəbul etməzdi. Biz bütün malın, mülkün gerçək
Sahibinin Allah-Təala olduğuna inanmış müsəlmanlar olaraq, Allah
adına bir heyvanı qurban ediriksə, ən yaxşısını seçməliyik. Yoxsa,
əldən düşmüş, ölmək üzrə olan, xəstəlikdən
üzülmüş, dişlərinin ən azı yarısı tökülmüş, gözlərinin biri və
ya ikisi də kor olan, buynuzları qırılmış, qulaqları dibindən kəsilmiş
heyvanların qurban kəsilməsi doğru deyil. Yəni bu ibadətdə
ədəb deyilən bir anlayış var. Əgər qurbanı ibadət
niyyəti ilə kəsirsənsə və o ibadətin qəbul
olmasını istəyirsənsə, əlbəttə, ən yaxşısını
seçəcəksən.
Qurban kəsmək ədəbi
Qurbanlıq
heyvanı kəsərkən onu incitməmək lazımdır. Böyüklərimiz
deyirlər ki, bıçağı son məqama qədər heyvana göstərməmək
yaxşıdır. Heyvanı üzü qibləyə yıxırlar, “Bismillah, Allahu-Əkbər”
və ya sadəcə “Bismillah” deyərək kəsirlər. Kəsərkən
də niyyət edilir: “niyyət edirəm Allah rizası üçün bu
heyvanı filankəs filankəs oğlunun adından qurban kəsməyə”.
Məsləhət
görülür ki, heyvanı qurban sahibinin özü kəssin. Amma o, bunu bacarmırsa,
başqalarına da vəkalət verərək kəsdirə bilər.
Bəzi
yerlərdə qurban qanından uşaqların alnına, üzünə sürtmək ənənəsi
var. Ancaq Peyğəmbərimiz Həzrəti Məhəmməd
(s.ə.s.) bu işi yasaqlayıb və qurban qanı olsa belə, onu uşağın
üzünə, alnına sürtməyi doğru saymayıb.
Qurban ətinin paylanması
Rəsulullah
(s.ə.s.) xanımı Həzrəti Ayşə anamızdan qurban ətini
necə bölüşdürdüyünü soruşur. Xanımı belə cavab verir:
-
Ya Rəsuslullah, üç yerə böldüm, ikisini payladım, bir pay da bizə
qaldı.
Rəsulullah
belə deyir:
-
Xeyr, ya Ayşə. Sənin verdiklərin bizə qaldı.
Müsəlmanlar
Peyğəmbərimizin bu adətini örnək götürərək qurban
ətinin 3 yerə bölünməsini üstün tuturlar. Üçdə biri
qohum-qonşulara paylanır, üçdə biri qonaqlar üçün bişirilir, üçdə
biri isə ailəyə qalır. Əgər ürəyiniz istəyirsə,
Qurban ətinin hamısını paylaya bilərsiniz. Bu, sizin səxavətinizə
və maddi imkanınıza bağlıdır.
Qurban bayramı sevgi, qardaşlıq atmosferidir
Bayram
onda bayram olur ki, sən onun sevincini, coşqusunu könlündə hiss
edirsən. Əgər söhbət qurbanlıqdan gedirsə, bu duyğu
daha həssas xarakter alır. Məsələn, evində oturduğun
yerdə qapın döyülür, qalxıb açırsan, qonşunun balaca oğlu əlində
ət dolu boşqabla qapıda dayanıb. Səni görən kimi: “əmi,
qurban kəsmişik, bu payı atam sizə göndərib” deyir.
Əlbəttə,
könlünüzdə ona qarşı xoş bir duyğu hiss edirsiniz. Və yaxud da siz kəsdiyiniz
qurbandan kimlərəsə pay göndərirsiniz. Onlar da sizin üçün
dua edirlər. Qurban kəsmək əslində insanda bir çox mənəvi
keyfiyyətlərin inkişafına təkan verir, xəsislik xəstəliyindən
qurtarırsınız, fədakarlıq, xeyirxahlıq ruhuna girirsiniz, imkansızları
düşünürsünüz, aldığı qurban payı ilə kimin könlünün İslama yönələcəyini
ağlınızda götür-qoy edirsiniz. Bir ibadətin içindən nə qədər
bərəkət çeşməsi açıldığına fikir verirsinizmi?
Bir
məsələni də heç unutmaq olmaz ki, bütün sədəqələr
kimi qurban payı da təmənnasızlıq prinsipi üzərindədir. Yəni
pay verən pay alana minnət qoymamalıdır, əksinə, könlündə
ona təşəkkür etməlidir. Bu da mənəvi tərbiyənin
başqa bir yönü, təmənnasızlıq ədəbi. İnanırsan ki, bütün
xoş əməllərin kimi qurban ibadətinin də qarşılığını
ancaq Allah-Təaladan gözləməlisən.
Allah-Təala
bütün ibadətlərimizi, o cümlədən Həzrəti
İbrahimin sünnəti hesab etdiyimiz, Qurani-Kərimdə müsəlmanlara
əmr edilən və Peyğəmbərimizin də dönə-dönə
tövsiyə elədiyi qurbanlarınızı Uca Dərgahında qəbul
buyursun. Qurban bayramınız mübarək olsun!
Qurban bütün dinlərdə olan bir ibadətdir
Quranda
Qurbanın hər dində olduğu bildirilməklə yanaşı, Qurbanla
bağlı müxtəlif dövrlərə aid ayələr də öz əksini
tapmışdır. Məsələn, Həzrəti Adəmin (ə.s.)
iki oğlunun Allaha (c.c.) “qurban” təqdim etdikləri, birinin
qurbanının qəbul edildiyi, digərininkinin isə qəbul edilmədiyi
“Quran”da göstərilmişdir (əl-Maidə, 5/27-29). “Quran”da izah
edilən bu hadisə bəzi fərqlərlə “Kitabi-Müqəddəs”də
də vardır.
Həmçinin
“Quran”da Həzrəti İbrahimin (ə.s.) gördüyü bir yuxuya əsasən
oğlu Həzrəti İsmayılı (ə.s.) qurban etmək niyyətində
olduğu və ata-oğul Allaha (c.c.) tam təslim olaraq bu əmri yerinə
yetirmək istəyərkən Allahın (c.c.) onlara Həzrəti
İsmayılın (ə.s.) əvəzində qurban göndərdiyi açıq şəkildə
bildirilmişdir (əs-Saffat, 37/101-107). Bu hadisə “Tövrat”da bir az fərqli
şəkildə izah edilmişdir.
Qurban, demək olar ki, bütün dinlərdə
olan bir ibadətdir. “Qurani-Kərim”də
Qurbanın bütün dinlərdə var olduğu bu şəkildə
ifadə edilmişdir: “Biz
hər ümmətə qurban ibadəti qoyduq” (Həcc, 22/34).
(Ya
Rəsulum!) Onlara Adəmin iki
oğlunun əhvalatını olduğu kimi söylə.
Onlar qurban gətirdikləri zaman birinin qurbanı
qəbul edilmiş, digərininki isə qəbul olunmamışdı. (Qurbanı qəbul olunmayan Qabil qardaşı Habilə) demişdi: “Səni mütləq öldürəcəyəm!”
(Habil ona) belə cavab vermişdi: “Allah yalnız müttəqilərdən (qurban)
qəbul edər!” (əl-Maidə,
5/27).
Zaman.- 2009.- 25 noyabr.- S. 10.