Fərhad Bədəlbəyli: “Şuşada yaşadığım hisslər məni əməliyyat stoluna apardı”
Sentyabrın
18-də ölkəmizdə Milli Musiqi Günü, başqa sözlə desək,
Üzeyir Musiqi Günü növbəti dəfə qeyd olundu. Şərqdə
ilk operanın yaradıcısı, görkəmli bəstəkar Üzeyir Hacıbəyovun
doğum günündə qeyd olunan bu tədbir musiqi ictimaiyyətini yenə
bir araya gətirdi. Tədbirdən sonra Bakı Musiqi Akademiyasının
rektoru, xalq artisti Fərhad Bədəlbəyli ilə görüşüb,
bizi maraqlandıran suallarla ona müraciət etdik. O, söhbətə elə günün təəssüratı ilə başladı:
-
Dahi Üzeyir bəyin doğum gününün açıq havada təntənə ilə qeyd olunmasının ilk təşəbbüskarı
maestro Niyazi (o, Üzeyir bəyin qardaşı oğludur) olub. Bakı Musiqi
Akademiyasının önündə düzənlənən bu tədbir artıq neçə
ildir ki, qeyd olunur. Çox arzulayıram ki, bu günü Şuşada təşkil edək.
-
Fərhad müəllim, eşitdiyimizə görə, Üzeyir bəyin doğum
gününün bu şəkildə qeyd olunmasına onun vəfatından sonra start
verilib...
- Yanlış informasiyadır. Bu ənənənin əsası
ötən əsrin 70-ci illərinin əvvəllərində qoyulub. 1995-ci ildə isə
ölkə başçısı Heydər Əliyev Üzeyir Hacıbəyovun anadan olmasının
110 illik yubileyi ərəfəsində həmin günün Milli Musiqi
Günü kimi qeyd olunması barədə fərman imzalayaraq, necə deyərlər,
bu ənənəni rəsmiləşdirib.
- Bir anlıq belə
təsəvvür edək ki, Üzeyir
bəyimiz yox idi...
- Bunu təsəvvür etmək çətindir. Nə yaxşı ki,
Üzeyir bəyimiz var. O, musiqimizin Bethoveni, Baxı, Motsartıdır. O olmasaydı, nə bu səviyyədə musiqimiz olardı, nə də musiqi
təhsilimiz. O, mədəniyyət tariximizə bəstəkar,
nəzəriyyəçi, dirijor, jurnalist kimi daxil olub. Azərbaycanda opera, operetta, simfonik, instrumental, kamera, xor, kütləvi mahnı, romans janrlarında yazılmış ilk əsərlər
onun qələminin məhsuludur. O, “Azərbaycan
xalq musiqisinin əsasları”nı yaradıb.
Respublikamızda musiqi məktəblərinin
və texnikumlarının, Dövlət
Konservatoriyasının , notlu xalq
çalğı alətləri orkestrinin, dövlət xorunun, dövlət
simfonik orkestrinin, musiqili teatrın, Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının təşkilatçısı olub. Onun opera və komediyaları da milli və
zəngindir. Məsələn, “Koroğlu”
operası. Bu əsərdə operaya
məxsus bütün ünsürlər
- arıya, duet, ansambl, reçitativ var.
- Amma, nədənsə, “Koroğlu”
hələ də Avropa səhnələrinə
çıxmaqda, sanki, çətinlik
çəkir?
- Bu, hər şeydən
əvvəl, həmin operanın daha çox milli olmasından irəli gəlir.
Başqa sözlə desək,
xalq musiqisi əsasında qurulub. Qərb vokalçıları belə əsərləri
oxuya bilməzlər
axı? Buna baxmayaraq, onu dünya arenasına
çıxarmaq lazımdır.
“Fikrimdə hələ də israrlıyam”
-
Fərhad müəllim, son günlər bir sıra açıqlamalarınızla gündəmdəsiniz...
Şuşada musiqi məktəbi tikdirəcəyinizi demisiniz...
-
Bəli demişəm, bu fikrimdə də israrlıyam. Məktəbin
layihəsi də hazırdır, üstəlik, sponsorlar da tapmışam. Yəni
sabah desələr ki, Şuşaya köçürük, mən dediyim o işə başlaya
bilərəm. Yeri gəlmişkən, bilirsinizmi, mənim fikrimcə,
Qarabağ problemi Şuşasız həll oluna bilməz. Çünki Şuşa Qarabağın
tacıdır. Şuşa musiqimizin simvoludur. Görün, o şəhərdən nə
qədər dahi adamlar çıxıb... Biz o yerlərə mütləq
qayıtmalıyıq və qayıdacağıq da. Belə olan təqdirdə, həmin
qayıdışa psixoloji cəhətdən hazır olmalıyıq.
-
Bəs Dağlıq Qarabağa növbəti səfərdən niyə imtina
etdiniz?
-
Sözün düzü, mən növbəti dəfə oraya elə-belə getmək
istəmədim. Çünki ortada konkret heç bir
iş yoxdur. Bu məsələ yenidən
gündəmə gələndə
də dedim ki, bir məqsəd
yoxdursa, mən ora niyə gedim
axı? Yəni bu vəziyyətdə görüşməyə heç ehtiyac da duymuram.
Dostum Polad Bülbüloğlu da sonradan
açıqlama verdi ki, onlar heç
bir kompromisə getmək istəmirlər,
başqa sözlə desək, onlar sülh istəmirlər.
- Yəqin ki, o səfər zamanı siz ağrılı
hisslər yaşadınız...
- Bəli, birinci dəfə Şuşada Bülbülün evi olduğu ərazidə
olarkən, sözün həqiqi mənasında, şok yaşadım... Özümə zorla gəldim. Sonradan bu yaşantılarım üzərimdə aparılacaq əməliyyatlara səbəb
oldu. Bilirsinizmi, orada olmaq, ermənilərin
törətdikləri vəhşilikləri
görmək necə də ağırdır...
“Üzeyir bəyin güllələnmiş büstünü öpməklə mənəvi
təskinlik tapıram”
- Fərhad müəllim, yeri gəlmişkən,
- Orada hər şey dağıdılıb.
Bu, bir tərəfdən
o anlama gəlir ki, ermənilər oranın müvəqqəti sakinləri olduqlarını, azərbaycanlıların öz yurdlarına qayıdacaqlarını bildikləri üçün belə ediblər. Amma axırıncı dəfə
Şuşaya gedəndə orada müəyyən inkişafın şahidi oldum. Bu isə, zənnimcə, olduqca təhlükəli prosesdir.
- Bəs Şuşada güllələnmiş, sonradan Bakıya gətirilərək R. Mustafayev
adına İncəsənət
Muzeyinin həyətində
yerləşdirilmiş büstlərə
- Üzeyir bəyə, Bülbülə, Vaqifə, Natəvana hər dəfə baş çəkəndə hansı hissləri keçirirsiniz?
- Hər dəfə yolum ora düşəndə elə anlar keçirirəm ki... Lakin bütün bu
yaşantılarıma baxmayaraq, Üzeyir bəyin güllələnmiş büstünü öpür və bununla
mənəvi təskinlik
tapıram.
Qəbələdə nələr oldu?
- Bu günlərdə
Qəbələdə keçirilən
I Beynəlxalq Musiqi Festivalı barədə nə deyə bilərsiniz?
- Biz belə bir festival keçirməklə
dünyanın diqqətini bir daha Azərbaycana,
onun mədəniyyətinə,
musiqisinə yönəldə
bildik. Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə gerçəkləşdirilən bu
tədbir yüksək səviyyədə keçdi. Bunu tədbir iştirakçıları da etiraf etdilər. Zənnimcə, bu
festival müasir
musiqimizə, onun inkişafına öz töhfəsini
verəcək. Onu da deyim ki,
bu festivalı mütəmadi təşkil etmək niyyətindəyik.
- Həmin festivalın iştirakçısı olmuş dünya şöhrətli
dirijor və violonçel ifaçısı Dmitri Yablonskinin Bakı Musiqi Akademiyasına dəvət olunması səhihdirmi?
- Bəli. Onu da deyim
ki, Dmitrinin anası tanınmış pianoçu Oksana da akademiyamızda professor vəzifəsində çalışacaq.
Bu mənada onları müstəqillik illərində
akademiyamızda çalışan ilk əcnəbi qaranquşlar kimi xarakterizə etmək olar. Bilirsinizmi, biz onları Bakıya cəlb etməklə Üzeyir bəyin ənənəsini
də bərpa etmiş olduq.
- Bəzi söhbətlərinizdə nəfəs
alətləri ifaçılarının
yoxluğu ilə bağlı narahatçılığınız açıq-aydın sezilir.
- Bu məsələ
problem olaraq qalır. Zənn edirəm ki, gələn il Qəbələdə təşkil olunacaq növbəti tədbir bu problemi çözməyə
imkan verəcək.
“İstedadlı uşaqlara deyirəm ki...”
- Sirr deyil ki, beynəlxalq
müsabiqələrdə iştirak
edən gənclərin
çoxu daha sonra xarici ölkələrə
üz tuturlar...
- Sözün düzü, mən istəmirəm ki, istedadlı gənclərimiz ancaq və ancaq
Bakıda otursunlar. Fikrimcə, yeni musiqiçilər nəsli Avropanı dolaşmalıdır. Çünki onlar Azərbaycanda
oturub, karyera qura bilməzlər. Bu və ya digər
ölkədə ölkəmizi
təmsil etməlidirlər.
Bir də, belələrinin dil problemi də olmamalıdır. Bu gün hansısa bir xarici
dil bilmədən Qərbdə karyera qura bilməzsən. Dmitri Yablonski beş dildə
öz fikrini sərbəst ifadə edə bilir. O, gələn festivala kimi Azərbaycan dilini də tam öyrənmək niyyətindədir.
Bir sözlə, bu sahədə dil bilmək önəmlidir. Odur ki, mən istedadlı
uşaqların hər birinə deyirəm ki, dil öyrənin,
sizi mütləq xaricə göndərəcəyik.
- Fərhad müəllim, Bakı Musiqi Akademiyasının rektoru kimi yeni
nəsil musiqiçilərin
savadı sizi qane edirmi?
- Yox... Bizim nəsil daha qüvvətli idi. Çünki onlar
daha çox kitab oxuyurdular. Ədəbiyyatı, tarixi, coğrafiyanı yaxşı bilirdilər. Mən məktəbdə oxuyarkən
Napoleon haqqında məruzə
etmişəm. Amma indikilərin bəziləri...
Hərdən soruşursan
ki, Hüseyn Cavid hansı əsərləri
yazıb, bilmirlər. İnandırım səni, elələri var ki, Sabirin şeirlərindən,
onun “Uşaq və buz”undan xəbərsizdir. Riyaziyyatı,
fizikanı, kimyanı demirəm, bu fənlər bir qədər çətindir, amma musiqiçi hər
halda öz tarixini, ədəbiyyatını bilməlidir. Yəni demək istəyirəm ki, müasir gənclər
çox az kitab
oxuyurlar. Səhərdən
axşama kimi internetdən çıxmırlar. Demirəm, kompyuter lazım deyil. Lazımdır,
amma kitab başqa şeydir. Kitab
insana çox şey verir, kompyuter
isə kitabın verdiyini verə bilməz.
Qvami Məhəbbətoğlu
Zaman.- 2009.- 29-30 sentyabr.- S. 13.