E L E K T R O N M Ə L U M A T B A Z A S I


Təbiət kimi, insan da gözəlliklə dolub-daşır.


Şərqdə həyatın təkmilləşməsi üçün yalnız hissi aləm və fəlsəfi idrakın dərinliyi bəs olmadığı kimi, hələ mədəni nailiyyətlər və texniki tərəqqi də insanın mənəvi və sosial dirçəlişi üçün kifayət deyil.


Ədəbiyyat yazıçı ilə oxucu arasında mənəvi vasitəçi olmalıdır. O, insan qəlbinin sirlərini və dərinliklərini öyrənməli, “söz hoqqabazlığı və şeir dekoru sərgisinə” çevrilməməlidir.


Dünyanın dərki, əslində qəlbin dərinliklərindəki gizli qatların oyanışı sayəsində mümkün olur.


Cəmiyyətin inkişafını qadınlarsız, elmin, texnikanın, mədəniyyətin tərəqqisini, bir cox mühüm ictimai poblemlərin həllini qadınların iştirakı olmadan təsəvvür etmək mümkün deyildir.


Müxtəlif ədəbiyyatlara məxsus yazıçıların əsərlərindəki aktual, vaxtı çatmış məsələlərin ümumiliyi bir tərəfdən cəmiyyətin tarixi inkişafından doğursa, zamanın problemləridirsə, o biri tərəfdən, ümumiyyətlə, ədəbi tərəqqinin qanunauyğunluqlarının ifadəsi olan beynəlmiləl ədəbi təsirin nəticəsidir.


Ədəbi əlaqələrin tarixi xalqların tarixi ilə qırılmaz surətdə bağlıdır.


Ədəbi əlaqələr dinamik prosesdir.


Çurban hansı məsələdən danışırsa-danışsın, o həmişə mütəfəkkir, böyük sənətkar, söz ustası və öz xalqını, bütün bəşəriyyəti hədsiz dərəcədə sevən bir insan olaraq qalır.


Tərcümə yalnız göstərilən məqsədlər üçün deyil, o, eyni zamanda qarşılıqlı faydalanma, qarşılıqlı öyrənmə üçün ən yaxşı vasitələrdən biridir.


Qaranlıq və soyuq qışdan sonra təbiətin dirçəlişinin, ilıq baharın gəlişinin rəmzi olan Novruz bayramı qədim dövrlərdən Şərq xalqlarına yadigar qalan ən nəcib, xoş əhval-ruhiyyəli, sevimli bayramlardan biridir. Bahar bayramı xeyirxah hisslərin, insani duyğuların, mərdliyin və dostluğun tərənnümü bayramıdır: ruzi bayramı, əmək bayramıdır; Novruz təmizlik, saflıq, gözəllik bayramıdır.


Hər bir cəmiyyətin, quruluşun gələcəyini həyata yeni atılan, böyüyən və yetkinləşən nəsil təşkil edir. Bu nəsli yetişdirən isə ilk növbədə ailədir.


Mən hər dəfə suya daş atanda, o, əmələ gələn dairələrin ortasına düşür. Bu idiomanı belə açıqlamaq olar: Nə edirəmsə-edim, həmişə hədəfə dəyirəm.


Məhəbbət və gözəllik elə mənəvi işıqdır ki, qəlbi nurlandırır.


Gözəllik adlı-sanlı və zəngin insanların imtiyazı deyil, o, bütün insanlığın müqəddəs mülkiyyətidir.


Tənqidçinin vəzifəsi zövqü inkişaf etdirməkdir. Bununla da əsl tənqidçi cəmiyyətin tərbiyəçisi və müəllimi olur.


Gündəlik qayğı ilə yaşayan insanlar çox zaman gözəlliyin yanından ötüb keçirlər, şairin borcu onların diqqətini gözəlliyə yönəltməkdir.


Romantik şair ağlı intuisiya ilə, hisslə birləşdirir, ... dünyanı ilhamla, “bədii şəkildə” mənimsəyir.


Romantiklərdə gözəllik və məhəbbət şairin ürəyini və təxəyyülünü işıqlandıran mənəviyyat nurudur.


Romantiklər dünyanı ilhamla, yaradıcı şəkildə tərənnüm edir, hadisə və predmetlərin üzərindən adilik pərdəsini götürərək, onların arxasındakı gözəlliyi aşkara çıxarırlar.


Şair missiyası – görücü, həqiqət carçısı və peyğəmbər missiyasıdır.


Şair üçün təbiət gözəllik və ilham mənbəyi, əbədi və hər şeyi əhatə edən həqiqətin ifadəçisidir.


Nailiyyətlər, uğurlu tapıntılar nə qədər əhəmiy-yətli olsa da, qədim mədəniyyəti¬mizin bir çox cəhətləri kölgədə qalmış, xüsusən XII əsrdən əvvəlki çağların ədəbi və tarixi mənzərəsi səthi mülahizələr, sistemsiz araşdırmalar çərçivəsindən kənara çıxa bilməmişdir.


İnsanın etdiyi xeyirxahlıq zahiri mərasimlərə riayət etməkdən yüksəkdə durur və buna görə onu mükafatlandıran Allah üçün daha əziz, daha istəniləndir.


Ərəb dilində yazılmış bədii və fəlsəfi sənət nümunələrinin doğma dilimizə tərcümə olunması, onların rus dilində nəşri işinin təşkil edilməsi, dünyanın müxtəlif kitabxanalarına səpələnmiş nümunələrin axtarılıb tapılması qarşıda duran mühüm məsələdir.


Gözəllik və humanizm həmişə romantik sənətkarın idealı olmuşdur. Maarifçilərin əksinə olaraq, romantik şair dünyanı ilhamla, yaradıcı şəkildə tərənnüm edir, hadisə və predmetlərin üzərindən adilik pərdəsini götürərək, onların arxasında gözəlliyi aşkara çıxarır.


Böyük Azərbaycan şairi Nizami Gəncəvinin həyat və yaradıcılığı haqda həm ölkəmizdə, həm də xaricdə maraqlı monoqrafiyalar yazılmış, tədqiqatlar aparılmış-dır. Lakin şairin yaradıcılığının kompleks, çoxcəhətli təhlili hələ də gələcəyin vəzifəsidir.


Şihabəddin Yəhya Sührəvərdinin əsərləri orta əsr Azərbaycan fəlsəfəsinin nadir incilərindəndir.


Xeyirxahlıq zahiri mərazimlərə ziyarət etməkdən yüksəkdə durur.


Azadlığı ər-Reyhani fövqəladə dərəcədə geniş başa düşür - bu həm şəxsiyyət azadlığı, həm yaradıcılıq azadlığı, həm də xalqın azadlıqdan azad olmasıdır.


...“göl məktəbi” və transsendentalizm Cübran və ər-Reyhaninin yaradıcılığında romantik metodun təşəkkül tapmasına səbəb oldusa, rus ədəbiyyatı ilə əlaqə və ünsiyyət isə realist Nüayməni formalaşdırdı.


Запад должен передать Востоку научно-технические достижения, а Восток взамен этого должен передать Западу свои богатые духовные и философские ценности.


<< Geri