Həyat,
söylə, sən kiminsən... - Cəfər Cabbarlı
Nə gözəl bir gündür bu gün. Sanki
kimsənin
dərdi-səri,
qüssəsi
yoxmuş. Hər
yerdən musiqi, çalıb-oxumaq, gülüş səsləri
gəlir.Sanki həyat yalnız firavanlıqdan, insanlar
xoşbəxtlərdən ibarət imiş.
... Kömürçü Qafar kişi zahirən olmasa da, qəlbində
ikiqat sevinc içindədir. Çünki Novruz sevinci ilə
yanaşı, ona Uca Allah tərəfindən bir mükafat da
verilib. Belə ki, həmin gün onun oğlu dünyaya gəlib.
Bu hadisədən üç il keçəndən sonra Qafar kişi
dünyasını dəyişdi. Onun yoxluğu ailənin vəziyyətini
olduqca ağırlaşdırdı. Kişi zəhmətinə, kişi əməyinə,
kişi gücünə bağlı olan kənd həyatı, ailə başçısının
yoxluğundan Xızıda qərar tuta bilmədi və Bakıya
qohumlarının yanına köçməyə məcbur oldu.
Bir neçə il belə keçdi. Balaca Cəfər anasının
bişirdiyi çörəkləri şəhər bazarlarında,
meydanlarında satıb ailəsinə kömək eləyirdi.Lakin
anası Şahbikə xanım onu heç olmasa təhsildən məhrum
etməmək üçün əvvəl məhəllə mollasının yanında "Çərəkə",
sonra Molla Qədirin yanında Quran oxumağa qoyur. Müqəddəs
Quranı çıxandan sonra balaca Cəfər 1905-ci ildə
Starıy Poçtovıy küçəsi 25-də yerləşən Hacı
Məmmədhüseyn Bədəlovun şəxsi mülkündə açılan üç
sinifli "Yeddinci Müsəlman-rus məktəbinin birinci
sinifinə daxil olur. Cəfərin ilk müəllimləri
Süleyman Sani Axundov, Abdulla Şaiq, Rəhim bəy
Şıxlınski, Əliməmməd Mustafayev idi. O, 1908-ci ildə
həmin məktəbi əla qiymətlərlə bitirir, bir müddət
ailəyə kömək eləyir. Sonralar Bakıda Alekseyev adına üçüncü
ali ibtidai məktəbdə oxuyur. 1915-də ildə buranı
bitirib sənədlərini Bakı-Texniki Məktəbinin
elektro-mexanik şöbəsinə verir. Hələ ibtidai
məktəbdə oxuduğu zaman müəllimlərin təsiri ilə
Azərbaycan və rus şairlərini mütaliə edir və özü də
şeir yazmağa başlayır. Onun əlyazmaları içərisində
hələ tam bitməmiş bir neçə hekayə, şeir, opera mətni
və roman vardır. Bu yaxınlarda professor Asif
Rüstəmli ədibin şəxsi arxivindən üzə çıxan on üç
yaşında qələmə aldığı "Kazım bəy" romanını latın qrafikasına
çevirərək çapa hazırlayır.
İstər rus-müsəlman məktəbində, istərsə də Alekseyev
adına üçüncü ali məktəbdə oxuyan zaman o, həm
müsəlman Şərqinin korifeyləri Nizaminin, Nəsiminin,
Füzulinin həyatına, yaradıcılığına, həm dünya
ədəbiyyatı klassiklərinin, həm də rus mütəfəkkirləri
Dostayevskinin, Tolstoyun, eləcə də Puşkinin bədii
irsinə bələd olur, öyrəndikcə öyrənir,
dramaturgiyanın qaydalarını yaddaşına həkk edir,
eyni zamanda, klassik şeirin poetik qəliblərini,
bədii ifadə vasitələrini əxz edirdi. Bütün bunlar
Cəfərin həm şair, həm yazıçı-dramaturq, həm də güclü
bir vətənpərvər kimi yetişməsinə zəmin yaradırdı.
Cəfərin əlyazmaları içərisində hələ tamamilə
bitməmiş, məktəbli xətti ilə yazılmış bir neçə şeir,
hekayə, opera mətni və hətta roman da vardır. Bəzi
tədqiqatçılar Cabbarlının 1913-cü ildən öz yazıları
ilə qəzet idarələrinə gəldiyini göstərirlər. 1990-cı
ilin əvvəllərinə qədər belə hesab edilirdi ki,
Cabbarlının ilk mənzuməsi 1915-ci il aprel ayının
3-də "Məktəb" jurnalının 6-cı nömrəsində çap olunmuş
"Bahar" şeiridir. Lakin dramaturqun əsərlərini son
illərdə tədqiq edən tədqiqatçı-alim Asif Rüstəmlinin
axtarışlarından məlum oldu ki, C.Cabbarlının ilk
lirik və satirik şeirlərinin tarixini 1915-ci ilin
aprel və iyun aylarında çap edilmiş "Bahar" və "Əl
götür" şeirlərindən deyil, "Həqiqəti-Əfkar"
qəzetinin 5 noyabr 1911-ci il 2-ci nömrəsində dərc
edilmiş "Eşidənlərə" və "Şücaətim" şeirlərindən
başlamaq lazımdır.
Ay Baba, salma qalmağal, cövrü cəfadan əl götür!
Dəng eləmə cəmaəti, cəbrü əzadan əl götür!
Sən kimi çoxları gəlib, bənd eləyib cəmaəti,
Hamısının çərən-pərən, boş danışıqdır adəti.
Xalqa ziyan verib hamı, zaid edib şəqavəti;
Boş yerə yorma ağzını, dadü nəvadan əl götür,
Ay Baba, salma qalmağal, cövrü cəfadan əl götür!
"Cəfərin şeirləri axıcı və mənalı idi. Abdulla
Şaiqdən sonra yeni məktəbdə onu şeir yazmağa gənc
müəllimlərdən Pənah Qasımov və sinif yoldaşı,
ədəbiyyata, teatra dəlicəsinə vurğun Hacı Cabbarzadə
(Hacınski) sövq edirdi. Hətta, Hacı Cabbarzadə (Hacınski)
onun bəyənilən lirik və satirik şeirlərindən bir
qismini qəzet və jurnallarda nəqşini tövsiyə edir,
bu istiqamətdə ona yaxından köməklik də göstərirdi".
Bir-birinin ardınca "Vəfalı Səriyyə", yaxud "Göz
yaşları içində gülüş", "Solğun çiçəklər", "Nəsrəddin
şah", "Trablis müharibəsi və ya Ulduz", "Ədirnə
fəthi", "Bakı müharibəsi", "Aydın" kimi Azərbaycan
səhnəsini bəzəyən əsərlər yazmış, lirik və satirik
şeirlərlə, bir sıra hekayələrlə müxtəlif mətbuat
orqanlarında çıxışlar etmişdir. Onun yaradıcılığı
zaman etibarı ilə çox davam etməsə də,
siyasi-ictimai cəhətdən çox əhəmiyyətli bir dövrün,
1915-1934-cü illər arasındakı 20 illik bir tarixi
mərhələni əhatə edir. O, yaradıcılığa şeirlə başlasa
da, ən gözəl əsərlərini dramaturgiya janrında yazmış
və Azərbaycanın görkəmli dramaturqu və teatr xadimi
kimi tanınmışdır.
Cabbarlının yaradıcılığını vərəqləyərkən onun bədii
ədəbiyyatın hər bir sahəsində fəaliyyət göstərdiyini
görürük. Yazıçının yaradıcılığında hekayə janrı da
özünəməxsus yer tutur. Heç təsadüfü deyil ki, onun
yuxarıda qeyd edildiyi kimi, hələ 16 yaşında ikən
qələmə aldığı "Aslan və Fərhad" hekayəsi əslində,
böyük bir əsərin mövzusudur ki, C.Cabbarlı bu
mövzunu kiçik bir hekayədə olduqca ustalıqla,
peşəkarlıqla, insanın tükünü ürpəşdirən dramatik
səhnələrlə əhatə etmişdir. Hekayədə Aslan və Fərhad
adında iki qardaşdan danışılır. Hekayənin
başlanğıcında Cabbarlı bir müəllif olaraq öz
dilindən belə yazır:
"Böyük bir şəhərin ən qaranlıq və tənha küçələrindən
birində olan kiçik, birmərtəbəli evdə iki qardaş,
bir bacı yaşayırdı.Qardaşlardan biri on altı yaşında
Fərhad, o birisi iyirmi altı yaşında Aslan
idi. Bacıları isə on beş yaşında Züleyxa adında bir
qız idi. Bu kiçik ailədə baş verən və vaxtilə mənə
söylənilən olduqca mütəssər bir hadisə mənim qəlbimi
sıxdığı üçün bu hadisəni möhtərəm oxuculara
söyləməklə onları da öz dərdimə şərik etmək
fikrindəyəm".
Dramatik səhnələrlə zəngin bir mövzunu niyə
faciə-dram əsərinə çevirməməsinin çox güman ki,
səbəbi bu əsərin sosializmin dar çərçivəsinə
sığmayacağından irəli gəlirdi. Bir də ki, yəqin
fikir verdiniz, burda bir gün Uca Allah tərəfindən
hökmən baş verəcək qiyamət günündən də söz
açılır. Bütün bunlar da dahi sənətkarın sovetlər
dönəmində bizlərə təqdim olunduğu kimi ateist,
materialist, allahsız kimi deyil, Uca Allaha möhkəm
inanan, eyni zamanda, olduqca vətənpərvər, yəni
Azərbaycanın müstəqilliyini istəyən bir insan olduğu
açıqcasına görünür. Lakin Cəfər Cabbarlının hətta
güclü bir iman sahib olduğu onun məhz Azərbaycanın
üçrəngli bayrağına həsr etdiyi müəzzəm bir şeirdə öz
əksini tapır:
Buraxınız seyr edəyim, düşünəyim, oxşayayım,
Bu sevimli üç boyalı, üç mənalı bayrağı.
Mələklərin qanadım üzərinə kölgə salan?
Nə imiş bu aman Allah?! Od yurdunun yarpağı.
Göy yarpağlı, al çiçəkli, yaşıl otlar topasımı?
Xayır, xayır? çiçək solur, otlar yerdə tapdanır.
Fəqət bizim bayrağımız ucaları pək seviyor,
Yıldızlardan, hilaldan da yüksəklərdə fırlanıyor.
"Azərbaycan Cümhuriyyətinin bu dövlət atributuna
saysız-hesabız şeirlər, nəğmələr həsr olunsa da, üç
boyalı, ay və səkkiz ulduzlu milli bayrağın
simvolika acımını ilk dəfə poeziyaya gətirən Cəfər
Cabbarlıdır. Onun "Azərbaycan bayrağına" şeiri milli
rəmzlərimizin ilk poetik əlifba dərsliyidir. Milli
ruhlu Azərbaycan gəncliyinin maariflənməsində,
ictimai şüurun oyanışında C.Cabbarlının poetik
irsinin əhəmiyyəti danılmazdır. "Sevimli ölkəm",
"Sevdiyim", "Azərbaycan bayrağına" şeirləri mövzusu,
ideya istiqaməti, fonematik səslər sistemi, musiqiyə
uyarlığı etibarilə milli himnin yaranması prosesində
təməl, mərhələ missiyasını daşıyan layiqli sənət
nümunələridir" (1.s.69).
Sovetlər
dönəmi
zamanında
belə
bir fikir formalaşmışdı
ki,
Cəfər
Cabbarlı
zatən
bütün
yaradıcılığı
boyu
İslam
ehkamlarına,
İslam
qanunlarına
qarşı
mübarizə
aparmışdır. Söz
yox ki, bunu onun bəzi əsərlərində görmək
olar. Lakin əslində, bu tamamilə belə
deyildi. Cabbarlı olduqca peşəkar, necə deyərlər
qələmini bir zərgər dəqiqliyi ilə işlədə bilən
sənətkar idi. Əslində, elə indicə dinlədiyimiz şeirə
rəğmən də deyə bilərik ki, sənətkar heç vaxt İslam
dininə qarşı mübarizə aparmamışdı. O, İslam
ehkamlarına, İslam qanunlarına çox yaxşı bələd idi
və bu mütərəqqi dinin nə qədər işıqlı, nə qədər
cahanşümul bir din olduğunu olduqca gözəl
bilirdi. Bu səbəbdən də onun 1920-ci ilə qədər
yazdıqları əsərlərin arasında insanları küfrə
çağıran heç bir işarət yoxdur. Lakin 1920-ci ildə
11-ci Oızıl Ordu Azərbaycanı işğal edəndən,
Azərbaycanın müstəqilliyinə son qoyandan etibarən
Şura hökümətinin iti qılıncı bir çox qabaqcıl
ziyalılarımızın, vətənpərvər insanlarımızın başını
kəsdi və ona boyun əyməyənlərin mütləq boynunu
vuracağını nümayiş etdirdi. Cəfər Cabbarlını isə
Azərbaycan Demokratik Cumhuriyyəti aparatının ən
fəal üzvlərindən biri olduğu üçün həbs edib "Palaç"
ləqəbli general Pankratovun "Osobıy otdel" deyilən
zirzəmisinə gətirib iki aydan yuxarı işgəncə
verdilər.
Bütün nəslinin kəsiləcəyindən qorxan Cəfər
Pankratovun əmrlərinə riayət eləməyə məcbur oldu,
lakin hələ cəmisi iyirmi bir yaşı olmağına
baxmayaraq, qələmini sözaltı mənalarla olduqca
ustalıqla işlədə bilən ədib Pankratovun zindanından
çıxandan sonra yazdığı bütün əsərlərdə məna içində
məna verdi. Məsələn, həmin zindandan çıxandan sonra
qələmə aldığı və həmin vaxtdan etibarən yüz
dəfələrlə tamaşaya qoyulan "Od gəlini" əsərində
əslində, Azərbaycan xalqının qəhrəman oğlu Babəkin
obrazı kimi çözülən Elxan ərəb xilafəti
tərəfindən edam olunmamışdan hayqırır; - "Hamı deyir
ləilahəilləllah, lakin mən demirəm!"
Diqqət edin! Bütün mövcudat, bütün məxluqat
ləilahəilləllah deyir, lakin təkcə Elxan bunu inkar
eləyir! Söz yox ki, bu da öz növbəsində Cəfər
Cabbarlının sözaltı mənalarla Uca Allahın varlığını,
Ondan başqa Allahın olmadığını açıq-aydın təsdiq
etdiyini subuta yetirir.
"Od gəlini" tragediyasını yazmaq fikri ilk dəfə
Cabbarlıda 1924-cü ildə oyanmışdır. "Od gəlini" əsas
etibarı ilə IX əsrdə baş vermiş tipik tarixi
hadisələrə və bu hadisələrin başında duran xalq
sərkərdəsi Babəkin ərəb işğalçılarına qarşı
mübarizəsinə həsr edilmişdir. Əsərin ilk variantı
1925-ci ilin ortalarında hazır olduğu halda,
Cabbarlı onun üzərində tam üç il də işləmiş,
təkmilləşdirmiş və ancaq bundan sonra teatra
vermişdir. Heç bir əsər üzərində Cabbarlı "Od
gəlini" qədər çox və səylə işləməmişdir.
Sovet tənqidinin "ateist ruhlu", dinə qarşı
mübarizədə çox təsirli əsər kimi qiymətləndirdiyi
faciədə konkret olaraq islam və onun ziyanlı
cəhətlərinin təsviri yoxdur, lakin ərəblərin
Azərbaycanda işğalçılığını, soyğunçuluğunu, xalqın
adətlərinə, dininə, heysiyyatına təcavüzünü əks
etdirən səhnələr bir-birini əvəz edir.
Məhəmməd Əmin Rəsulzadə "Çağdaş Azərbaycan
ədəbiyyatı" əsərində yazırdı ki, "Od gəlini"ni Cəfər
"Çeka" həbsindən çıxdıqdan sonra yazmışdır. O,
vaxtilə istər məmləkətdə, istərsə məmləkət xaricində
səs salmış bir hadisəyə görə "müsavatçılar" qrupu
ilə birlikdə həbs edilmişdi. Bu əsərdə atəşpərəst
Azərbaycanın müsəlman-ərəb istilasına qarşı
mübarizəsi təsvir edilir. Yeni sahiblər məmləkətin
bütün zənginliklərini çapıb aparırlar. Neft
dövlətin malı elan edilir. Ərəbistana
daşınır. Azərbaycanlıları islam dinini qəbul etməyə
məcbur edirlər.
Onun mübarizəsi haqsızlığa, ədalətsizliyə qarşı
idi. Onun bütün əsərləri, istər Azərbaycan müstəqil
olana qədər, istər ondan sonra, istər də
Azərbaycanda Şura höküməti qurulana qədər ədalətsiz,
namərd, yalançı, saxtakar, xalqın qanını soran,
fitnə-fəsad törədən, vətən satan, əxlaqsız insanları
ifşa edir, zümə məruz qalmış, məşəqqətlərlə yaşamış,
zülmkar insanların zalımlığı ucbatından günahsız
olaraq zindanlara atılmış, işgəncələr verilmiş,
döyülmüş, təhqir olunmuş insanların acı taleyinə
çıraq yandırırdı. Otuz beş illik ömründə qələm
tutandan bəri qələmini heç vaxt yerə qoymayan
sənətkar öz möhtəşəm, olduqca dəyərli əsərlərində
xalqına xoşbəxt gələcək, işıqlı sabah, firavan həyat
arzulayırdı.
Fəqət sənətkarın ifşa elədiyi insanlardan biri də ən
gözəl əsərlərindən biri "Sevil" əsərindəki Balaş
obrazıdır. Azərbaycan dramaturgiyası xəzinəsinin
qızıl səhifələrindən biri olan bu pyesi oxuyanlar,
onun tamaşasına baxanlar çox gözəl bilirlər ki,
Cabbarlı Ediliya obrazını bir erməni qadını olaraq
xarakterizə etmişdir. Fəqət Şura hökəmitinin iti
qılıncının altında olduğu üçün buna başqa rəng
verərək, guya onu erməni deyil, zatən milləti
bilinməyən bir obraz kimi qələmə vermişdir. Təsadüfi
deyil ki, Ediliyanı, vaxtilə məhz onun fitvası ilə
binamus Balaşın evdən qovduğu Sevilin Moskvada
təhsil alandan sonra yazdığı "Türk qadınlarının
azadlıq yolu" əsəri olduqca qıcıqlandırır və Ediliya
bir türk qızının belə bir əsər yazdığna heç zaman
inanmayacağını söyləyir. Şübhə yoxdur ki, Cəfər
Cabbarlı əxlaqsız erməni qadını Ediliyanın simasında
bütün ermənilərin azərbaycanlıların inkişaf
etməsini, maariflənməsini, təhsil almasını,
gözlərinin açılmasını istəməməsini, ən əsası isə
xalqımıza, millətimizə dəhşətli dərəcədə nifrət
eləməsini nümayiş etdirir. Balaş isə hər şeyini -
simasını, əqidəsini, mənliyini öz şəhvətinə qurban
edən layətsiz bir insandır ki, hicaba bürünmüş,
əxlaqı gözəl, tərbiyəli, namuslu, zəhmətkeş zövcəsi
Sevili erməni qadın Ediliyanın fitvası ilə evdən
qovur. Lakin Sevil Moskvada təhsil alıb Bakıya
dönəndən sonra onu müasir görkəmdə görən kimi
nəfsinin tələbi ilə ayaqlarına qapanır.
Cəfər Cabbarlı bir-birindən möhtəşəm əsərlər
yaratdı, belə ki, bu əsərlərin hamısının öz çəkisi,
öz ölçüsü var və əvvəldə qeyd etdiyim kimi,
yaradıcılığının təxminən iyirmi illik dövründə bədii
ədəbiyyatın bütün janrlarına baş vurdu, özü də heç
vaxt büdrəmədi, yıxılmadı, həmişə sınaqdan üzüağ,
alnıaçıq çıxdı. Bir sözlə, Uca Allahın ona bəxş
etdiyi qısa ömrü olduqca səmərəli keçirtdi, heç
zaman qızıl dəqiqələrini boşa xərcləmədi, daim
çalışdı, yazdı, yaratdı. Fəqət bu dahi sənətkar üçün
həyatda elə bir varlıq var idi ki, heç bir xilqəti
onunla yanaşı qoya bilmirdi. Bu isə onu həyata
gətirən, saçını süpürgə, qollarını odlu kösöv edən,
kipriyilə od götürən Şahbikə ana idi ki, onu olduqca
əziyyətlə böyütmüş, özü ac qalıb onu yedirtmiş, eyni
zamanda, onu oxutdurmuş və Azərbaycan xalqına bir
töhfə olaraq vermişdi. Cəfər də anasının
haqqı-sayını, əziyyətlərini, zəhmətlərini layiqincə
dəyərləndirmiş və oxucunu ehtizaza gətirən,
kövrəldib gözyaşları axıtmağa məcbur edən, poetik
qəlibləri özündə ehtiva edən, ən əsası isə müqəddəs
ana obrazını bütün mənəvi keyfiyyətləri, nəcib
sifətləri ilə göz önündə canlandıran olduqca dəyərli
və möhtəşəm bir əsər meydana gətirmişdir.
Əgər bütün bəşəriyyət ədüvvi canım ola,
Ürək suqut eləməz aldığı mətanətdən.
Ricavu xovfə məkan vermərəm gər alimlər,
Min il də vəz edələr dəhşəti qiyamətdən.
Pələnglər tuta dövrüm, çəkilmərəm əsla,
Və ya ki, vəd edələr dövləti-cahanı mənə.
Ki, bir kəsə baş əyib, əczimi bəyan eyləyim,
Əyilmərəm nə ki, yer, versələr səmanı mənə.
Bütün vücudum əsər, ruhum eyləyər pərvaz,
Uçar səmalara o aləmi xəyalətdə.
Yatar, ölər bədənim, nitqidən düşər bir söz,
"- Ana... Ana... Sənə mən rahibəm itaətdə!..
Hamının bildiyi kimi, Cəfər Cabbarlının
dramaturgiyası bir teatr məktəbi, bir aktyor
məktəbidir. Hələ sağlığından bəri Azərbaycanın ən
qüdrətli, ən peşəkar aktyorları onun dram
əsərlərində müxtəlif obrazlar yaradaraq, yetişərək
xalqın sevimlisinə çevrilmişlər. Nədir bunun səbəbi?! Dünyanın,
Avropanın, Rusiyanın tanınmış dramaturqlarının
əsərlərinin təsirimi?! Yoxsa böyük ədibin öz
sələflərindən qidalanmasımı?! Söz yox ki, insan bir
sənətkar kimi yetişməkdən ötrü özündən əvvəlki
sənətkarların əsərlərini mütaliə etməli, sənətin
qayda-qanunlarını öyrənməli və öyrənə-öyrənə sənətdə
özü üçün bir cığır açmalıdır. Cəfər Cabbarlı çox
mütaliə edib, çox öyrənmişdi və məhz elə bu səbəbdən
də artıq lap gənc yaşlarından sənətin dərinliklərinə
baş vura bilmişdi. Lakin istedad deyilən bir şey var
ki, o, hökmən insana Uca Allah tərəfindən
verilməlidir. Əgər Ulu Yaradan bir insana istedad
verməyibsə, həmin insan həyatı boyu sənətin
zirvəsinə qalxmaq üçün durmadan çalışsa belə, sənət
pilləkəninə heç yaxın dura bilməz.
Cəfər Cabbarlı çox çalışırdı, çox zaman gecələr belə
yatmırdı, lakin onda Uca Xaliq tərəfindən verilən
fitri bir istedad var idi ki, bu istedad ona həm
sağlığında, həm dünyasını dəyişəndən sonra xalqın
ruhunu oxşayan, onu düşündürən, həyatın bütün
acılarını, şirinliklərini, əzablarını, sevinclərini
əks etdirən, bəzən göz yaşı tökməyə məcbur edən,
bəzən ovunduran, bəzən güldürən, əsl həqiqətdə isə
dərindən düşündürən əsərlərinin obrazlarının eyni
zamanda, olduqca sadə, rəvan, anlaşıqlı, tez yadda
qalan dili, xarakterlərin dolğunluğu, biçimi,
Azərbaycan aktyorlarının peşəkarlığını artırmaq,
onlara əsl sənət həqiqətlərini anlatmaq üçün ən
gözəl bir vasitə oldu. Bizdən qabaqkı nəsillər və
biz məhz Cəfər Cabbbarlının dram əsərlərində yetişən
yüzlərlə aktyorlarımızın bənzərsiz məharətlərini,
parlaq istedadlarını gördük, duyduq və həmişə də
görməkdə, duymaqdayıq. Onun hər hansı bir dram
əsərinə baxsaq, nə qədər aktyorlarımızın məhz bu
əsərlərdəki oynadıqları obrazlar vasitəsilə inkişaf
etdiyini, püxtələşdiyini, ən əsası isə xalqın
sevimlisinə çevrildiyini görərik. Hansını deyək?! "Solğun
çiçəklər"imi, "Vəfalı Səriyyə"nimi "Oqtay
Eloğlu"numu, "Aydın"ımı, "Almaz"ımı, "Sevil"imi, "Od
gəlini"nimi?! Və ilaxır və ilaxır... Bu əsərlər hələ
ədibin sağlığından Azərbaycan teatr səhnələrinin
bəzəyi olmuş, yüzlərlə aktyorun yetişib boy atmasına
bir vəsilə olmuş və yəqin ki, həmişə belə olacaq.
Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan Respublikasının
prezidenti cənab İham Əliyev böyük ədibin 120 illik
yubileyinin dövlət səviyyəsində keçirilməsi üçün
sərəncam imzalamışdır. Bu da öz növbəsində cənab
prezidentimizin Cəfər Cabbarlıya qarşı olan
hörmət-ehtiramı, sevgisidir. Vaxtilə böyük Heydər
Əliyev də Cəfər Cabbarlının yubileylərinin
keçirilməsi ilə bağlı sərəncamlar vermiş, əsərlərini
sevə-sevə oxumuş, onun dram əsərlərinin tamaşalarına
böyük həvəslə baxmış və sənətkarın yubileylərində
ürək dolusu danışmış, onun əsərlərinin Azərbaycan
dramaturgiyasındakı müstəsna roluna böyük qiymət
vermişdir. Məhz Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev
Cəfər Cabbarlıya Bakının mərkəzində fundamental,
möhtəşəm abidə qoydurmuşdur.
Əlbəttə,
bütün
bunlar heç
də
təsadüfü
deyil!
Yaxşı
bir zərb
misal var:
"Zər
qədrini
zərgər
bilər". Cəfər
Cabbarlıya da ən yüksək qiyməti həm xalq, həm də
böyük Heydər Əliyev verə bilərdi. Çünki Cəfər
Cabbarlı həyatda baş verən təlatümləri, fırtınaları,
ziddiyyətləri, faciələri, sevincləri, qaranlıqları,
işıqları, bədbəxtlikləri, firavanlıqları, dramatik
mənzərələrlə, poetik lövhələrlə kiçiksəhnələrə
sığışdırmağı bacaran nəhəng bir sənətkar idi.
AMEA-nın Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunda
da hal-hazırda ölkə başçısının dahi dramaturqun 120
illiyi ilə verdiyi sərəncama uyğun olaraq institutun
direktoru, akademik İsa Həbibbəylinin rəhbərliyi
altında yubileylə bağlı tədbirlər planı tutularaq
geniş hazırlıq işləri görülür.
Vüqar ƏHMƏD
AMEA Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunun
"Mətbuat tarixi və publisistika" şöbəsinin müdiri,
filologiya üzrə elmlər doktoru, professor
525-ci
qəzet.- 2019.- 20-21 fevral.
|