E L E K T R O N   M Ə L U M A T   B A Z A S I

 


Ramiz  Mustafayevin  monumental  xor  əsərləri  içərisində Azərbaycanın böyük şairi Hüseyn Cavidin anadan  olmasının 100 illiyinə həsr olunmuş “Hüseyn Cavid” oratoriyası ölkəmizdə və bütün dünyada tanınmış əsərlərdəndir. Oratoriyanın mətn müəllifi Rəfiq Zəkadır.

Bəstəkar bu oratoriyada həm müasir xor musiqisi vasitələrindən, həm də klassik muğamların və xalq mahnılarının xüsusiyyətlərindən ustalıqla istifadə etmişdir.

Bu xor əsərində şair Rəfiq Zəka və bəstəkar Ramiz Mustafayev romantik şair kimi yaradıcılığa başlayan, yaradıcılığında əsrimizin milli romantizminin bütün əsas məzmununu və bədii tipologiyasını tam və hərtərəfli şəkildə ifadə edən böyük şairin – Hüseyn Cavidin obrazını yaratmağa nail olmuşlar.

Xor və simfonik orkestr üçün yazılmış “Hüseyn Cavid” oratoriyası 5 hissədən ibarətdir.

Beş hissəni cəmləşdirən müxtəlif səpkili musiqi lövhələri boyu bəstəkar parlaq orkestrləşdirmədən, eyni zamanda solo, vokal, xor və simfonik musiqinin müasir ifadə vasitələrindən, polifonik və harmonik yazı üsulundan, klassik muğam və xalq musiqisi qaynaqlarından böyük məharətlə və ustalıqla istifadə edə bilmişdir.
Müəllif musiqi obrazları ilə böyük şairə olan ehtiramını, məhəbbətini inandırıcı şəkildə açıb göstərir. Bəli, oratoriyanı dinlədikcə şairin gərgin həyatı, ilhamlı yaradıcılığı gözlərimiz önündə canlanır.

Əsərin premyerası 1983-cü il Bakıda olmuşdur.

Oratoriyanın I hissəsi – “Cavid” xalq tərəfindən sevilən şairin obrazını, onun fəaliyyətini əks etdirir.

Musiqi ilə R.Zəkanın sözlərinin sintezini dinləyərkən qeyriixtiyari olaraq böyük H.Cavidin Şərq xalqlarının azadlıq hərəkatını, yeni ilə köhnənin qələbə əzmli mübarizəsini təcəssüm edən əsərlərini xatırlayırsan.

Bu hissədə bəstəkar 3-5 hissəli quruluşdan istifadə etmişdir. Əsas mövzu “A” refren – Cavidin obrazı, 3 dəfə səslənərək, ziddiyyətli “B” və “C” epizodları ilə növbələşir. Bütünlükdə rondoya yaxın olan forma yaranmışdır.

Oratoriyanın II hissəsi – Andante üçhissəli quruluşa malikdir. Bu hissə aşıq ritm-intonasiyaları ilə zəngin olan orkestr müqəddiməsi ilə başlayır. Bu musiqinin fonunda Cavidin obrazını əks etdirən xorun sözsüz ifası səslənir. Mövzu işıqlı və təntənəli xasiyyət daşıyır. Bu hissədə Cavid fenomeninin yaranmasından, onun bir şair kimi formalaşmasında Nizami, Füzuli, Nəsimi kimi şair sələflərinin böyük rolu olmasından bəhs edilir. Lakin o, sələflərinin yaradıcılığına istinad edərək, onların bədii yaradıcılıq prinsiplərindən özünə ən yaxın olanını istifadə etməklə, özünün təkrar olunmaz fərdi poetik üslubunu yaratmışdır. R.Zəkanın mətni üzrə musiqidə H.Cavidin bütün həyatı boyunca yaratdığı və ümumxalq rəğbəti qazanmış əsərləri vəsf olunur. Bu əsərlər sırasına onun “Azər”, “İblis”, “Şeyx Sənan”, “Topal Teymur”, “Peyğəmbər” kimi əsərləri daxildir.

“Hüseyn Cavid” oratoriyasının III hissəsi sadə üçhissəli formada ifadə edilmişdir. Burada Azərbaycan xalqının böyük şair Hüseyn Cavidin 100 illiyini təntənəli şəkildə qeyd etməsindən, onun poetik ideyalarının davamçılarından, xüsusilə Müşfiqdən bəhs edilir.

“Hüseyn Cavid” oratoriyasının IV hissəsi – Andante – mahiyyət etibarilə vokaliz kimi ifadə edilərək, xarakterinə görə böyük şairin xatirəsinə Rekviyemi xatırladır.

Oratoriyanın V hissəsi – təntənəli final Lya majorda səslənən marş xarakterindədir. Melodiya Cavidi vəsf edərək, Azərbaycanın ümummilli lideri Heydər Əliyevin ona olan ehtiramını əks etdirir. Belə ki, məlum olduğu kimi, məhz H.Əliyevin təşəbbüsü ilə Hüseyn Cavidin anadan olmasının 100 illiyi ilə əlaqədar, onun Sibirdə dəfn edilmiş cənazəsi öz vətəni Naxçıvana gətirilmişdir. Beləliklə, bu hissə həmçinin onu sevən, qiymətləndirən və heç bir zaman unutmayan xalqın, ölkənin ehtiramını ifadə edir.  Bütün  bu  hissə  H.Cavid  fenomeninin  şərəfinə  təntənəli himn kimi qəbul edilir.

 


<< Geri