Təhsilin İdarəolunması
Məlumat Sistemi - müasir mərhələdə zəruri
vasitə kimi
Təhsil sisteminin
müasirləşdirilməsi şəraitində təhsil
müəssisələrinin idarə olunması sisteminin təkmilləşdirilməsinə
yeni tələblər qoyulur. Bu gün idarəetmə və nəzarət
mexanizminin səmərəsini artırmaq üçün
informasiya texnologiyalarından istifadə
qaçılmazdır. Başqa sözlə, mövcud vəziyyəti
operativ təhlil etmək, qiymətləndirmək və nəticədə
əsaslandırılmış optimal qərarlar qəbul etmək
üçün Təhsilin İdarəolunması Məlumat Sisteminə
ehtiyac var. Belə bir sistemin yaradılmasında başlıca
məqsəd informasiya texnologiyaları əsasında təhsilin
səmərəli idarəolunması sistemini
formalaşdırmaq, təhsilin inkişafı
üçün dövlət proqramlarının
hazırlanması, reallaşdırılması və
monitorinqi proseslərini idarə etmək, təhsil sisteminin
qısamüddətli, uzunmüddətli perspektiv
üçün inkişafını
proqnozlaşdırmaqdır. Sistem bir neçə səviyyədən
– Təhsil Nazirliyi, təhsil şöbələri və məktəblərdən
ibarətdir. Bu işlərin səmərəli təşkili
üçün artıq Dünya Bankının tövsiyəsi
ilə Təhsil Nazirliyində ayrıca qurum – Təhsilin
İdarəolunmasının Məlumat Sistemləri şöbəsi,
o cümlədən Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsində müvafiq sektor yaradılıb. İndiyədək
bazaya 1 milyon 200 mindən çox şagird və 90 minədək
məktəb heyəti haqqında məlumat daxil edilib. Yaxın
günlərdə ölkənin bütün ümumtəhsil
məktəbləri üzrə işlərin başa
çatdırılacağı gözlənilir. Təhsil
Sektorunun İnkişafı Layihəsi üzrə “Məktəb
şəbəkəsi” hesabat formasına uyğun təlim dilləri
üzrə hər dərs ilinə dair məlumatlar, ümumtəhsil
məktəblərinin hər dərs ili üçün
“Statistika hesabatı” ilə bağlı məlumatlar bazaya
daxil edilib, yığılan məlumatlar əsasında məktəblərdə
şagird sıxlığı, müəllim-şagird nisbəti,
pedaqoji işçilərin, şagirdlərin və siniflərin
sayı, məktəb binasının vəziyyəti və
İKT avadanlıqlarının sayı ilə bağlı
hesabatlar alınıb.
TİMS-məktəb
proqramı üzrə ölkənin bütün təhsil
şöbələrinin, peşə liseylərinin, Nazirliyin
tabeliyində olan orta ümumtəhsil məktəblərinin,
Bakı şəhərinin bütün orta məktəblərinin
İKT üzrə məsul şəxslərinə
treninq-seminarlar keçirilib. Nazirliyin mərkəzi
aparatının şöbələri TİMS-in mərkəzi
bazasına birləşdirilib. Təhsil naziri Misir Mərdanovun
sözlərinə görə, Təhsil Nazirliyinin Təhsilin
İdarəolunmasının Məlumat Sistemləri (TİMS)
şöbəsinin əsas məqsədi təhsilin idarəolunmasının
məlumat sisteminin yaradılmasında və fəaliyyətində
başlıca məqsəd təhsili səmərəli idarə
etmək və son nəticədə təhsilin keyfiyyətini
yüksəltməkdir.
TİMS-in alt sistemləri
məktəbəqədər, ümumtəhsil, orta-ixtisas, ali,
peşə, məktəbdənkənar və təhsil
şöbələridir. TİMS-in şəbəkəsinin
strukturuna nazirlik, təhsil şöbələri və məktəblər
daxildir: “Ümumtəhsil məktəbləri” alt sisteminə
daxil olan məktəblərin sayı 4 554-dür. Onlardan
ibtidailərin sayı 374, əsasların 863, ortaların 3 336,
siniflər, filialların sayı isə 51-dir. Özəl məktəblər
22, ali məktəblərin nəzdində olanların sayı
5-dir. Sistemə daxil olan kadr heyətinin sayı 217 647-dir. Onlardan
171 562 nəfəri pedaqoji heyət. 44902 nəfəri isə
texniki heyətdir. Sistemdə həmçinin tədris dilləri
haqqında məlumat, yaz və payızında məktəbi
bitirən və ya yuxarı sinfə keçən şagirdlər
haqqında, təhsil sənədi alanlar, tədris llinin əvvəlinə
siniflər üzrə şagirdlərin bölgüsü və
yaş tərkibi, hazırlıq və I-IV sinif komplektlərinin
sayı, işçilərin sayı, məktəb
kitabxanaları, tədris məşğələlərinin
növbəliyi, loqopediya kabinetləri və mərkəzləri,
tibb işçiləri, günüuzadılmış qruplar
haqqında, məktəbin maddi bazası və tədrisin
texniki vasitələri, şagirdlərin hərəkəti,
xarici dillərin tədrisi, beşgünlük tədris həftəsi
rejimi tətbiq olunan məktəblərdə sinif və
şagirdləri, ümumtəhsil məktəblərində
şagirdlərin dərsə davamiyyəti və IX sinfi bitirən
şagirdlərin orta təhsilə cəlbi haqqında məlumat
mövcuddur. Sistemdə şagird heyətinin sayı 1 259 137,
fotoların sayı isə 1 538 548-dir, təhsil şöbələri
əməkdaşlarının sayı 2 002-dir”.
Təhsil naziri deyir ki,
TİMS nazirliyin Monitorinq və qiymətləndirmə, Strateji
təhlil, Kənd rayonları üzrə ümumi şöbə,
Xüsusi şöbə (attestatlar, şəhadətnamələr),
Elm şöbəsi (elmlər doktorları), Dərslik və nəşriyyat
(kitabxanalar) şöbəsi ilə six əlaqələri
mövcuddur. M.Mərdanovun dediyinə görə, ötən
il şöbə tərəfindən ümumtəhsil məktəblərində
məktəblərində buraxılış
imtahanlarının keçirilməsi, qiymətləndirilməsi
və məlumatların internetdə yerləşdirilməsi
üçün proqram təminatının
hazırlanmasına kömək göstərilib. Əsas və
orta təhsil kursu üzrə nazirlik tərəfindən mərkəzləşmiş
qaydada keçirilən buraxılış sınaq və yekun
imtahanları üzrə imtahanlara hazırlıq işlərinin
təşkili ilə bağlı tədbirlərdə
şöbənin əməkdaşları yaxından
iştirak edib. IX və XI siniflərdə təhsil alan
şagirdlərlə bağlı məlumatlar
yığılıb, yoxlanılıb və dəqiqləşdirilərək
Monitorinq və qiymətləndirmə şöbəsinə
verilib. şöbə əməkdaşları imtahan rəhbərləri
kimi Saatlı, Goranboy, Qəbələ, Ağcabədi,
Qobustan, Göy-Göl, Tovuz, Oğuz, Qax, Ağdaş, Gədəbəy,
Sabirabad, Samux, Abşeron rayonlarında və Bakı,
Sumqayıt və Naftalan şəhərlərində yoxlama və
yekun imtahanların aparılmasını təşkil ediblər.
Təhsil naziri qeyd edib ki, ötən il şöbə tərəfindən
beynəlxalq qiymətləndirmə TİMSS və PİRLS
layihəsi üçün 2009-2010-cu tədris ilində
4-cü siniflərdə təhsil alan şagirdlər
haqqında məlumat hazırlanıb Monitorinq və qiymətləndirmə
şöbəsinə təqdim olunub. Rasionallaşdırma ilə
bağlı ölkənin 2 və daha artıq məktəbləri
olan kəndlər haqqında məlumat Strateji təhlil,
planlaşdırma və kadrların idarəolunması
şöbəsinə təqdim edilib. Asiya İnkişaf
Bankına, ümumtəhsil məktəblərində yoxlama,
yekun imtahanların mərkəzləşdirilmiş qaydada
aparılması işinin təkmilləşdirilməsi, daha səmərəli
təşkili məqsədilə nəzarətçi müəllimlərlə
bağlı məlumat hazırlanıb Monitorinq və qiymətləndirmə
şöbəsinə verilib. Bununla yanaşı qacqın
rayonların məktəblərinin dislokasiyası haqqında məlumat
hazırlanıb Strateji təhlil, planlaşdırma və
kadrların idarəolunması şöbəsinə, Təhsil
Nazirlinə birbaşa tabe olan məktəblərinin 2009-2010-cu
tədris ilində IX, X, XI siniflərdə təhsil alan
şagirdlərin adlı siyahısı müvafiq formada
hazırlanaraq Səhiyyə Nazirliyinə, Bakı məktəblərində
direktor vəzifəsində çalışan kadrlar
haqqında məlumat hazırlanaraq Təhsil Sisteminin
İnformasiyalaşdırması idarəsinə verilib. Xarici
ölkələrdə təhsil alan, müəyyən səbəblərdən
təhsilini bitirmədən Azərbaycana qayıdan, ümumtəhsil
məktəblərində təhsilini davam etdirən
şagirdlər haqqında müvafiq xarici ölkələrin
Təhsil müəssisələrinin rəhbərlərinin
sorğularına cavab verilib:
“Təhsil sektorunun
İnkişafı Layihəsinə əsasən “ümumi təhsilin
keyfiyyəti və real tələbatlara uyğunluğu”
komponenti çərçivəsində “Kurikulum islahatı”
alt komponenti üzrə icra planına uyğun olaraq V-XI siniflər
üçün İnformatika kurikulumunun layihəsinin
hazırlanmasında istifadə edilib, Təhsil sektorunun
İnkişafı üzrə İkinci Layihənin
(TSİİL) yerinə yetirilməsi ilə əlaqədar
2010-2011-ci dərs ilində respublikanın ümumtəhsil məktəblərinin
I (birinci) siniflərində dərs deyəcək ibtidai sinif
müəllimlərinin fənn kurikulumlarının tətbiqi
sahəsində nəzəri, praktiki
hazırlığını təmin etmək məqsədilə
keçiriləcək treninqlər üçün ölkə
üzrə 2008-2009 və 2009-2010-cu tədris illərində
“İlin məktəbi” müsabiqəsinin qalibi olan məktəb
direktorları haqqında məlumatlar müvafiq formada
hazırlanıb aparat rəhbərliyinə təqdim olunub. “İnformatika”
fənni üzrə olimpiadanın müvafiq turlar
üçün tapşırıqların hazırlanması,
işlərin yoxlanılıb qiymətləndirilməsi,
respublika turunun təşkili və keçirilməsinə
köməklik göstərilib. “Xalq komputeri” layihəsi
üzrə komputer alan təhsil işçiləri
haqqında məlumatlar TİMS bazası ilə tutuşdurulub,
dəqiqləşdirilib və layihənin operatoruna təqdim
olunub”. M.Mərdanovun sözlərinə əsasən, Təhsil
Sektorunun İnkişafı Layihəsi üzrə şöbə
tərəfindən “Məktəb şəbəkəsi”
hesabat formasına uyğun təlim dilləri üzrə
2009-2010-cu dərs ilinə dair məlumatlar bazaya, 2010-2011-ci dərs
ili üçün məlumatlar isə hal-hazırda bazaya
daxil edilib. 2009-2010-cu tədris ili üçün TİMS məlumat
bazasında olan məlumatlar mütəmadi olaraq dəqiqləşdirilib,
əlavələr olunub, ölkənin ümumtəhsil məktəblərinin
2010-2011-ci dərs ili üçün “Statistika hesabatı” ilə
bağlı məlumatlar bazaya yerləşdirilib. Yığılmış
məlumatlar əsasında məktəblərdə şagird
sıxlığı, müəllim-şagird nisbəti,
pedaqoji işçilərin, şagirdlərin və siniflərin
sayı, məktəb binasının vəziyyəti, texniki təchizatı
və İKT avadanlıqlarının sayı ilə
bağlı hesabat almaq mümkün olub. 2009-2010-cu tədris
ilində IX və XI sinfi bitirən şagirdlərə
verilmiş şəhadətnamə və attestatların
seriyaları, nömrələri, fənlər üzrə qiymətləri
nazirliyin mərkəzi məlumat bazasına daxil edilib:
“2010-2011-ci tədris ili üçün ümumtəhsil məktəblərinin
kadrları və məktəbdə təhsil alan şagirdlər
haqqında məlumatlar bazaya daxil olunub və mütəmadi
olaraq bu məlumatlar yenilənir. Məktəbəqədər
tərbiyə və təhsil şöbələri üzrə
TİMS modullarının artırılması məqsədilə
müvafiq qurumların tələbatları öyrənilib.
TİMS-in “Məktəbəqədər təhsil” modulunun
hazırlanması və tətbiqi üçün proqram təminatı
hazırlanıb. Təhsil şöbələri üzrə
TİMS modulu hazırlanıb və müvafiq məlumatlar
bazaya daxil edilib.
TİMS-in səmərəli fəaliyyətinin
təşkili və idarəetmə strukturunun təkmilləşdirilməsi
istiqamətində Rayon Təhsil Şöbələrində
TİMS üzrə əlaqələndirici şəxslər
müəyyənləşdirilib və onlara müvafiq treninqlər
keçirilib. Şöbədə hazırlanan
“TİMS-məktəb” proqramının təkmilləşdirilməsi
ilə bağlı ölkənin bütün təhsil
şöbələrinin, nazirliyin tabeliyində olan orta
ümumtəhsil məktəblərinin, Bakının
bütün ümumtəhsil məktəblərinin İKT
üzrə məsul şəxslərinə treninq-seminarlar
keçirilib və mütəmadi bu iş davam etdirilir. Təhsil
şöbələri, məktəblər, şagird və
müəllimlər haqqında mətbuatda yayımlanan
materiallar mütəmadi izlənilir, TİMS məlumat
bazasına yerləşdirilir. Nazirliyin mərkəzi
aparatının şöbələri TİMS-in mərkəzi
bazasına birləşdirilib, məlumatalara
çıxışları təmin edilib və TİMS
sistemi ilə işləmək vərdişlərinin öyrədilməsi
istiqamətində mərkəzi aparatın işçilərinə
müvafiq treninqlər keçirilir. Rabitə və
İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyi, Dovlət Statistika Komitəsi
və digər dövlət qurumlarının təhsillə
bağlı informasiya sistemlərinə, toplanan məlumatlar əsasında
hazırlanacaq hesabatlara olan tələbatlar öyrənilib.
TİMS-in illik iş planı, rüblük hesabatları və
İcra Planı hazırlanaraq LƏQ-ə təqdim edilib”. Təhsil
nazirinin sözlərinə əsasən, idərə tərəfindən
TİMS modullarının artırılması və sistemin təkmilləşdirilməsi
– müxtəlif təhsil pillələri və təhsil
şöbələri üzrə yeni modulların
yaradılması üzrə işlərin davam etdirilməsi,
TİMS şəbəkəsinin qurulması – Təhsil
Nazirliyi və Rayon Təhsil Şöbələri
üçün lazım olan avadanlıqlarının
alınıb quraşdırılması, tələb olunan
sistem proqramların və verilənlər bazasının idarəolunması
sisteminin alınıb quraşdırılması nəzərdə
tutulub. Sistemin istifadəçilərinin
hazırlığı – treninqlərin keçirilməsi,
TİMS-in idarəetmə strukturunun təkmilləşdirilməsi
– Rayon Təhsil Şöbəsi TİMS-ə cavabdeh olan
İKT üzrə mütəxəssis ştatının
ayrılması, TİMS-in fəaliyyəti üçün
cavabdehlik sisteminin qurulması planlaşdırılır:
“Şöbə həmçinin məktəb idarəetmə
sisteminin qurulması işini də həyata keçirmək
niyyətindədi”.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 16 aprel.- S.8.