|
Qasım bəy Zakir 1784-cü ildə Şuşa şəhərində doğulmuşdur. Onun əsli
Qarabağda məşhur olan Cavanşirlər nəslindəndir. Zakir ilk təhsilini
Şuşada mollaxanada almış, ərəb, fars, dillərini öyrənmişdir. Bu dilləri
bilməsi ona Yaxın Şərqin Firdovsi, Nizami, Sədi, Hafiz kimi məhşur söz
ustadlarının əsərləri ilə tanış olmaq imkanı vermişdir. Şairin
yeniyetməliyi və gəncliyi Qarabağda baş vermiş siyasi-hərbi hadisələr
dövrünə təsadüf edir. Zakirin satiraları əsas etibarı ilə çar hakimləri
və çarizmin müstəmləkəçi qanun və qaydaları əleyhinə çevrilmişdir.
Zakirin satirasında ən amansız tənqid olunanlar gücsüzlərin və acizlərin
hüquqlarını tapdalayanlardır. Onun müxtəlif mövzularda yazılan "Məlikzadə
və Şahsənəm", "Əmirzadə, məşuq və cavan aşiq", "Aşiqin təam bişirməyi",
"Aşiq və məşuq haqqında", "Zövci-axər", "Tərlan və elçi", "Dəvəsi itən
kəs", "Dərviş ilə qız", "Həyasız dərviş", "Əxlaqsız qazı", "Xalqa vəz
deyən, özü fisqü fücurdan çıxan biəməl alim" kimi mənzum hekayələri
vardır.
Zakirin mənzum hekayələrində məhəbbət insanın ülvi və nəcib hissi kimi
təsvir olunur. Zakirin realist yaradıcılığında təmsillərinin əhəmiyyəti
müstəsnadır. Onun nəşr olunmuş "Əsərləri"ndə: "Aslan, Qurd və Çaqqal", "Dəvə
və Eşşək", "Tülkü və Qurd", "Xain yoldaşlar haqqında", "İlan, Dəvə,
Tısbağa", "Tülkü və Şir", "Sədaqətli dostlar haqqında", "Tısbağa, Qarğa,
Kəsəyən, Ahu" adları ilə təmsili çap olunmuşdur. Zakir təmsillərini
yazarkən birinci növbədə şifahi xalq yaradıcılığında geniş yayılan
təmsillərdən və məşhur hind abidəsi "Kəlilə və Dimnə" əsərindən,
həmçinin klassik poeziyadakı təmsillərdən, Nizami, Cəlaləddin Rumi,
Füzuli təmsillərindən də istifadə etmişdir. O, 1857-ci ildə Şuşada vəfat
etmiş və şəhərin Mirzə Həsən qəbirstanlığında dəfn edilmişdir. |