E L E K T R O N   M Ə L U M A T   B A Z A S I

 

 GÖRKƏMLİ ŞƏXSLƏR

SEYİD ƏZİM ŞİRVANİ HAQQINDA

  "Biz mənəviyyatsız, ideyasız yaşaya bilmərik. İndiki ideyamız  milli, tarixi ənənələrimiz, millətimizin keçdiyi tarixi yol, ulu babalarımızın yaratdığı ümumbəşəri dəyərlər əsasında - Nizami Gəncəvinin, Xaqaninin, Fələkinin, Nəsirəddin Tusinin, Bəhmənyarın, Nəsiminin, Füzulinin, Vaqifin, Seyid Əzim Şirvaninin, Mirzə Ələkbər Sabirin, Üzeyir Hacıbəyovun, Cəlil Məmmədquluzadənin, Hüseyn Cavidin, Cəfər Cabbarlının, Səməd Vurğunun, Mirəsədulla Mirqasımovun, Yusif Məmmədəliyevin, Mustafa bəy Topçubaşovun və tarix boyu bir çox digər alimlərimizin, ədəbiyyatçılarımızın, filosoflarımızın yaratdıqları mənəvi dəyərlər əsasında formalaşdırılmalı və inkişaf etdirilməlidir. Əgər biz bu tarixi yaxşı təhlil edə bilsək, gənclərimiz onunla yaxşı tanış olsalar, adlarını çəkdiyim şəxslərin və yüzlərlə başqalarının əsərlərindən mənəviyyata dair fikirləri mənimsəsələr, həyatlarında rəhbər tutsalar, Azərbaycan xalqı düz yolla gedəcəkdi".    

 

Heydər Əliyev,

Ümummilli lider 


  "Axirül-əmir Hacı Seyid Əzim öz vətəni Şamaxı şəhərinə müraciət edib burada bir məktəb binası qoymuşdur ki, onda türk, fars və rus dilləri təlim olunurdu. Və lakin o vaxtlarda təlim-tərbiyə məsələsi çox çətin əmrlərdən birisi hesab olunurdu. Çünki üsuli-cədid üzrə uşaqlara oxumaq və yazmaq öyrətmək layiqincə müntəşir olmamışdı və təlim işlərinə mübaşir olan əşxasın üsuli-cədid nədən ibarət olduğundan xəbəri yoxdu və köhnə qaydadan bir müəllim dışqarı çıxsaydı və təlim üçün təzə və yüngül bir cığır açsaydı, camaat ona rəğbət göstərməyib, nifrətlərini çox namərbut və kobud əda və hərəkətlər ilə izhar qılardılar. Seyidin ümdə mətləbi və baş arzusu insaniyyət dərəcəsinə və bəşəriyyət mərtəbəsinə vasil olmaqdır. Bu xüsusda onun nəzəri və o qədər vəsi və genişdir ki, ona tək azərbaycan şairi demək dürüst deyil, bəlkə ol dürri-yeganə ümumi-insaniyyət şairidir".

 

Firidun bəy Köçərli

Ədəbiyyatşünas,alim


   "Onun yaradıcılığı XIX əsr Azərbaycan ədəbiyyatı tarixində şərəfli yer tutur. O, məhəbbəti tərənnüm edən Füzuliyanə qəzəlləri ilə istedadlı lirik şair, maarifçi şeirləri, təmsil, mənzum hekayə və satiraları ilə görkəmli realist sənətkar kimi tanınmışdır".


Feyzulla Qasımzadə,
professor


    "XIX əsr Azərbaycan ədəbiyyatında klassik şerin mütərəqqi ənənələrini yaradıcılıqla davam etdirən, onu yeni estetik məzmun və orjinal bədii deyim formaları ilə zənginləşdirən Seyid Əzim Şirvani milli poetik təfəkkürün inkişafı tarixində xüsusi yer tutan qüdrətli bir sənətkardır".

 

Zaman Əsgərli,

filologiya elmləri doktoru


      "Dünyada yaşayışları da bəxtləri kimi qaranlıq və küskün olan ədəbi simalardan, parlaq nasiyələrdən biri də heç şübhə yoxdur ki, şirvanlı Seyid Əzimdir. Mövhumatın zülməti və xürafatın kəsafəti ilə kirlənmiş bir mühit qucağında parlayan bu zəka şöləsi, əsici küləyə qarşı qoyulan titrək bir şam həyatı yaşamış, həmişə zillət küləyindən şam alovu kimi titrəmişdir".

Məhəmməd Hadi


"Seyid Əzmin pedaqoqluğu onun şairliyi ilə, sözün həqiqi mənasında birləşir. Onun pedaqoqluğu təkcə dərs dediyi məktəblə məhdudlaşmayaraq ictimaiyyətin, bütün Yaxın və Orta Şərq xalqlarının mariflənməsinə xidmət etmişdir".

Alxan Məmmədov,
filologiya elmlər doktoru, professor


"XIX əsrin ikinci yarısından sonra Azərbaycanda qüvvətlənən marifçilik hərəkatının görkəmli nümayəndələrindən biri kimi tanınan Seyid Əzim M.F.Axundovun başladığı işi poeziya sahəsində davam və inkişaf etdirmiş, maarifçi realisty şerin dəyərli nümunələrini yaratmaqla doğma ədəbiyyatımıza misilsiz xidmət göstərmişdir. Onun gözəlliyi və təmiz məhəbbəti tərənnüm edən parlaq lirikası hakim və varlı təbəqələrə, mürtəce rühanilərə, mədəni geriliyin müxtəlif təzahürlərinə qarşı çevrilmiş kəskin satiraları, vətənpərvərlik, xalqalar arasında dostluq, insana məhəbbət, xeyirxalqlıq, vəfa, sədaqət kimi bəşərli hissləri təbliğ edən öyüd və nəsihətləri, hikmatamiz hekayələri və təmsilləri Azərbaycan bədii təfəkkürünün tarixində orjinal bir mərhələ təşkil edir".

Knyaz Aslan,
Pedoqoji elmlər namizədi, dosent


"S.Ə.Şirvani dini fəlsəfi təfəkkürlə yanaşı, xeyli dərəcədə dünyəvi fəlsəfi təfəkkürə meyil göstərmiş mütəfəkkir kimi Azərbaycan türk fəlsəfi və ictimai fikir tarixində özünəməxsus yer tuta bilmişdir. İslam-Şərq-Türk mədəniyyəti ilə Qərb-Xristian mədəniyyətinin hansı anlamda uzlaşa biləcəyini qismən doğru müəyyənləşdirə bilmişdir. Xüsusilə, onun dünyagörüşündə islam fəlsəfəsi, türk fəlsəfəsi bir bütünlük təşkil etməsinə, eyni zamanda sxolastik fəlsəfi təfəkkürdən çox uzaq duraraq yenilkçi-insani-dünyəvi xarakter daşımışdır. Məhz islam fəlsəfəsi və türk mədəniyyətinin dərkində əsasən rasional mövqe tutmasının nəticəsi idi ki, Şirvani də Qərb-Rus mədəniyyətinə olduqca həssas yanaşmışdır. Onun Qərb mədəniyyətindən əsasən əxz elədiyi məsələ, reallıqları görüb dəyərləndirmək bacarığı və Avropa texnologiyasından səmərəli istifadə etmək idi. Hər halda Şirvani türk mədəniyyətinə və islam fəlsəfəsinə dərindən bələd olan bir mütəfəkkirimiz kimi, Qərb mədəniyyətinə aid dəyərlərin hansı anlamda müsəlman türk xalqlarının həyatında müsbət ya da mənfi rol oynaya biləcəyini əsasən, doğru müəyyənləşdirə bilmişdir".


Faiq Ələkbərli,
dosent, fəlsəfə üzrə fəlsəfə doktoru


"Əruz ritmləri Azəri qəlbinin lirik bir simfoniyasıdır. Seyidsiz çağdaş Qərb ilə Şərqi özündə ehtiva edən əsl milli azərbaycanlı siması təsəvvüredilməzdir".

Aynur Atabəyli (Fərəcova),
tənqidçi-şairə


 

 

<< Geri